VW grubu lüks markaları elden çıkartabilir

Kredi yeterli gelmezse bir B planı mevcut.

9
2987

Alman otomotiv devi Volkswagen, emisyon skandalı nedeniyle maddi açıdan sıkışırsa lüks otomobil markaları Bentley ve Lamborghini dahil olmak üzere bazı markalarını satışa çıkartabilir.

Birkaç aydır emisyon skandalıyla başı dertte olan ve bu hatasını telafi etmek için yüklü miktarda para harcaması gereken Volkswagen, geçtiğimiz günlerde 21 milyar dolarlık dev bir kredi anlaşmasına imza atmıştı. 13 bankanın oluşturduğu konsorsiyum aracılığıyla alınacak kredi skandalın yarattığı maddi tahribatı karşılamaya yetmezse Alman devinin bir B planı mevcut.

Bünyesindeki lüks otomobil markaları Bentley ve Lamborghini’yi gerekirse elden çıkarabilecek olan Volkswagen, her duruma hazırlıklı olmak için markalarının piyasa değer analizini yapmaya başladı. Ayrıca ünlü motorsiklet markası Ducati ve endüstriyel üretici MAN’ı da bu kapsamda değerlendirmeye alan grup, bu markalardan hazır alıcısı olan MAN’ı öncelikli olarak satabilir. MAN’ın satışından elde edilebilecek tahmini gelir ise 5 milyar avro olarak nitelendiriliyor. Bu markalardan bazılarının satılmasının ancak grubun maddi açıdan çok zor duruma düşmesiyle gerçekleşebileceğini sözlerimize ekleyelim.

Ayrıca emisyon skandalından dolayı kemer sıkma politikasına gidecek olan Volkswagen AG, bu tedbirlerin yanı sıra 1 milyar avro tutarında yatırım azaltma ve 3 milyar avroluk tedarikçi kesintileri yapmayı planlıyor. Bakalım dev markanın yaptığı bu atılımlar şirketin kritik duruma düşmesine engel olabilecek mi?

Yorum Yaz

9 Yorum "VW grubu lüks markaları elden çıkartabilir"

Bana bildir

Buna göre sırala:   en yeni | en eski | en iyi
Gürkan Baştürk
Editor
1 yıl 1 gün önce

Ben de böyle birşey yaparlar diye düşünmüştüm ama Seat veya Skoda diye tahmin etmiştim

glasius
Üye
glasius
1 yıl 1 gün önce

Lambo ve Bentley, VW bünyesine girdikten sonra tasarım, teknik ve kalite anlamında oldukça ilerlemişti. Yazık oldu. Bakalım bu olay daha ne kadar zarara neden olacak.

ozcengel
Üye
ozcengel
1 yıl 1 gün önce

Sen ne yaptin dostum ! Bence asıl Bentley ve Lamborghini Vw grubuna birseyler katti. Youtube dan Bentley production yazip izlemeni tavsiye ederim.

glasius
Üye
glasius
1 yıl 1 gün önce

şirket satın almalarında genel olarak konuşuyorum. Satın alınan firmanın değil satın alanın borusu öter. Yani bu satın almalar sonrası da VW mühendislerinin daha etkin olduğunu düşünüyorum. VW mühendisleri derken tabiki Lambo’da Audi ağırlığı var.

gorod
Üye
gorod
1 yıl 1 gün önce

Lambo tasarım konusunda her zaman güzeldi, kaldı ki zaten Countach’tan beri süregelen bir geleneği devam ettiriyorlar. Satın alma sonrası VW ya da Audi mühendislerinin etkili olmasından ziyade Ar-Ge için bu firmalara para akımı söz konusu oluyor.. Audi ağırlığından kasıt nedir tam olarak anlayamadım.

cem
Üye
cem
1 yıl 1 gün önce

Gallardo’ya falan bakarsanız satın alımdna itibaren iç mekanda kullanılan butonlar vs. hep audi den devşirmedir. Bu rahatlıkla görülebilir. Hatta sanırım 2010yılıydı o zamanlar r8 ile gallardo nun multimedya ekranları ve bu ekrana hükmettikleri tuşlar aynıydı. Zaten şu bir gerçekki Lamborghini satın alınmadan önce iç mekan kalitesi kötüydü. Grup markaya baya birşeyler kattı. Tabi Lambo’da onlara bir şeyler kattı. RS6 da R8 de lambo motorları gördük 🙂

gorod
Üye
gorod
1 yıl 21 saat önce

Motora gelince o motor Lambo motor değil, Audi motoruda değil. Lambo’nun üretim planlarında olan Audi grubuna geçince birde Cosworth üçgeninden çıkma. Blok ve kapak Cosworth tarafından üretiliyordu Audi Györ fabrikasında diğer işleri yapılıyordu. Jaguar, Land Rover ve Volvo şuan hangi firmaların elinde ? Ve araştırıyorlar, üretiyorlar. Burada yeter ki bunun için para aksın hangi firma olduğu önemli değil ki Lambo’nun en iyi dönemi bence Chrysler dönemi. F1 😉

gorod
Üye
gorod
1 yıl 21 saat önce

Bu sadece bu ortaklığa özgü bir şey değil. Ferrari-Fiat ikilisinde de aynı şey geçerli. F360-F430’da pek çok parça tedariği var Fiat’dan Çünkü Gallardo daha doğrusu tüm bu sınıf firmalar için para kazanılacak nokta. Yani bu sadece VW’e geçince gerçekleşecek bir şey değil. Siz Lamborghini’nin iç mekanının eskiden kalitesiz olduğunu nasıl anladınız ? Dönemin diğer araçlarıyla karşılaştırıp mı vardınız bu sonuca ? Bir bakın bakalım Coutach, Diablo döneminin diğer aynı sınıf üreticilerine hangilerinin iç mekanı daha farklı ?

Renard
Üye
Renard
1 yıl 2 gün önce

giren şemsiye misali..

wpDiscuz