2. Viteste kalkış yapmanın zararları

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Bir süredir yol düz olunca arabayı hiç 1 den 2 atmakla uğraşmak yerine direk 2. Vitesten kalkış yapıyorum başta bir ufak boşluk oluyor ama sonra baya güzel yürüyor Çalıştığımız yerden tanıdık bugun sen nasıl kalkış yapıyorsun öyle filan dedi. :)
Şimdi soruya gelirsek bunun arabaya ne tür zararı var?
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
O zaman sorun baskı balata iyi bari 80000 gelmişti yakında değişir zaten az keyfini çıkarayım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,331
46,023
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yalnız hiç yarı kavrama yapıyormuş gibi de hissettirmiyor ufak bir titreşim var sadece :D
Debriyajdan çabuk çekmediği için motor devrini gerekli rakama getirene kadar yarım kavrama yapıyor çünkü. O sebeple titreme v.s hissetmek zor. Ama araba bilir neler yaşadığını :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Debriyajdan çabuk çekmediği için motor devrini gerekli rakama getirene kadar yarım kavrama yapıyor çünkü. O sebeple titreme v.s hissetmek zor. Ama araba bilir neler yaşadığını :D

Devre ulaşması için gazı eziyorum zaten. Fren-gaz yapsam nasıl olur acaba direk devrini alır sonra bende şanzımanı elime :D
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,101
7
51,509
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Manuel vites olduğunu varsayıyorum: Baskı balatayla birlikte motor da düşük devirde kullanıyormuşçasına ince ince zorlanır. Araba yürüyüş hızıyla ilerliyor olsa bile düz yolda 2. vitesle yürümek kurtarır ama tamamen durur vaziyetten kalkışta gereksiz yere arabanın canını sıkmış olursun :) E bir de 1. vites dişlisiyle 2. vites dişlisi arasında da fark var. İlk kalkış hareketini verirken o da fark eder. Ha bu dediklerim 10yıl/150000km den sonra fark ettirmeye başlar ama mutlaka olumsuz etkileri olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,331
46,023
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Devre ulaşması için gazı eziyorum zaten. Fren-gaz yapsam nasıl olur acaba direk devrini alır sonra bende şanzımanı elime :D
Gazı ne kadar verdiğinle alakalı. Şimdi yolun ve asfaltın durumuna göre de değişir bu. Canlı olarak görmediğim, otomobilin nasıl tepki verdiğine bakamadığım için direkt bir şey diyemem. Şoför olarak sen dinleyeceksin aracı artık :)
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Manuel vites olduğunu varsayıyorum: Baskı balatayla birlikte motor da düşük devirde kullanıyormuşçasına ince ince zorlanır. Araba yürüyüş hızıyla ilerliyor olsa bile düz yolda 2. vitesle yürümek kurtarır ama tamamen durur vaziyetten kalkışta gereksiz yere arabanın canını sıkmış olursun :) E bir de 1. vites dişlisiyle 2. vites dişlisi arasında da fark var. İlk kalkış hareketini verirken o da fark eder. Ha bu dediklerim 10yıl/150000km den sonra fark ettirmeye başlar ama mutlaka olumsuz etkileri olur.
Araba picasso yani tek kavrama :) Kalkış için zaten daha çok ezmem gerekiyor ve bunu ufak kalkışlar için değilde çevre yolunda 0 dan 100 gibi hızlara çıkarken yapıyorum. Bide oranlar kalkış için kısa kullanılmış gibi 30 gelmeden 2 atmam gerekiyor.
Gazı ne kadar verdiğinle alakalı. Şimdi yolun ve asfaltın durumuna göre de değişir bu. Canlı olarak görmediğim, otomobilin nasıl tepki verdiğine bakamadığım için direkt bir şey diyemem. Şoför olarak sen dinleyeceksin aracı artık :)
Yol 3 şeritli çevre yolu ve düz :)

Başka soru peki bunu tork konvertörü ile yapsak ne olur?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,331
46,023
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yol 3 şeritli çevre yolu ve düz :)

Başka soru peki bunu tork konvertörü ile yapsak ne olur?
Düz yolda kavrama için uzun vadede sıkıntılı olur. Belli bir eğim olursa araç ilk kalkışta kendi hızını rahatça alabileceği için aracın bilmem kaç tonluk kütlesini kaldırma görevi direkt kavramanın üstüne binmeyecektir. Hızını almış bir cismi kaldırmak ile sıfırdan kaldırmak farklı neticede biliyorsunuz. O sebeple yeterli eğim olduğu vakit sorun olmayabilir. Zaten dediğim gibi otomobil kendisini hissettiriyor bu tarz durumlarda. TK şanzıman içinse bilemiyorum vallahi ne desem yalan olur. Onu tecrübe etmiş arkadaşlara sormak lazım :)
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Düz yolda kavrama için uzun vadede sıkıntılı olur. Belli bir eğim olursa araç ilk kalkışta kendi hızını rahatça alabileceği için aracın bilmem kaç tonluk kütlesini kaldırma görevi direkt kavramanın üstüne binmeyecektir. O sebeple yeterli eğim olduğu vakit sorun olmayabilir. Zaten dediğim gibi otomobil kendisini hissettiriyor bu tarz durumlarda. TK şanzıman içinse bilemiyorum vallahi ne desem yalan olur. Onu tecrübe etmiş arkadaşlara sormak lazım :)

İnsignia da denesem diye düşünüyorum da ama opelde oranlar baya uzun büyük olasılık pek faydalı olmaz
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,331
46,023
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
İnsignia da denesem diye düşünüyorum da ama opelde oranlar baya uzun büyük olasılık pek faydalı olmaz
Vallahi denemek için bir tecrübe et istersen ama ben bu tarz şeyleri pek yapmam. Zaten dizel araba 1.vites oranı çok kısa. 20-25 arasında, bazen çok daha düşük hızlarda 2'ye takıyorum direkt. O yüzden pek üşengeçlik de yapmıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,101
7
51,509
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Araba picasso yani tek kavrama :) Kalkış için zaten daha çok ezmem gerekiyor ve bunu ufak kalkışlar için değilde çevre yolunda 0 dan 100 gibi hızlara çıkarken yapıyorum. Bide oranlar kalkış için kısa kullanılmış gibi 30 gelmeden 2 atmam gerekiyor.

Yol 3 şeritli çevre yolu ve düz :)

Başka soru peki bunu tork konvertörü ile yapsak ne olur?
0-100 gibi sert aksiyonlu hareketlerde yapıyorsan o daha kötü. Dediğin gibi bayağı büyük bir dişli kullanılmıştır çünkü arabanın ağırlığı da çok fazla. Sen o 1. vitesi arabanın selameti açısından atlama bence.

Tork konvertörlü ile yaparsan tahminimce sadece tüketimin artar. Çünkü gerekirse kavramayı biraz salar. Arabaya zararı dokunacak bir hareketi yapmana zaten izin vermez şimdiki şanzımanlar.:). Belki şanzıman yağının ömrü biraz kısalır ama normal zamanda değişimi yapılırsa o da sıkıntı çıkarmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Düz vites için kasis ve benzeri geçişlerde ne yapmak gerekiyor ? Tam durmuyoruz bu senaryoda; ikinci viteste kalkınca debriyajı biraz yarım kavratmak gerekiyor, birinci vitese atınca da ciddi bir yığılma ve gaz yememe durumu oluyor. Dizel ve şanzıman kısa olduğu için tork yeterli ama titreme ve yığılma iki vitesin ayrı sorunu. Hangisi daha zararlı ?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Kendini DSG'ye bağlamışsın :D
Baskı balata ağlıyordu, yapma diyordu dasdfsdgdas
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,309
1
9,463
4,970
kocaeli
İtalyanların birçogunda 1.vites kilidi mevcut . Bizim araçtada var . Araç hareket halindeyken ne kadar yavaş olursa olsun 1.vitese geçmiyor . mesela bir kasis var (buralardaki kasisler fena parke yol uzerinde) iyice yavaşliyorsun neredeyse duracaksın fakat yinede 2de geçmek zorunsasin hafif titreme oluyor . Veya bir 4yol agzindasın etrafa bakıp cıkıyorsun tam durmadan cikiyorsan yine mecbur 2ile devam ediyorsun degisik birşey .

Şimdi diyeceksiniz ki 1de kullanin , 1'in oranı kısa baya dik yokuslarda kalkış icin falan muhtemelen . O yüzden 1le kalkınca hemen 2yi istiyor 2'ninde oranı büyük biraz oda silkeliyor .

Daha önce arabayı azımsanmayacak fakat fazla dikte olmayan bir egimde 1.vites kilidinden dolayı yanlışlıkla 3'e geçmiş 3'te kalkmıştik :D

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: emert20 ve by

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
İtalyanların birçogunda 1.vites kilidi mevcut . Bizim araçtada var . Araç hareket halindeyken ne kadar yavaş olursa olsun 1.vitese geçmiyor . mesela bir kasis var iyice yavaşliyorsun fakat yinede 2de geçeceksin hafif titreme oluyor . Veya bir 4yol agzindasın etrafa bakıp cıkıyorsun tam durmadan cikiyorsan yine mecbur 2ile devam ediyorsun degisik birşey .

Şimdi diyeceksiniz ki 1de kullanin , 1'in oranı kısa baya dik yokuslarda kalkış icin falan muhtemelen . O yüzden 1le kalkınca hemen 2yi istiyor 2'ninde oranı büyük biraz oda silkeliyor .

Daha önce arabayı azımsanmayacak fakat fazla dikte olmayan bir egimde 1.vites kilidinden dolayı yanlışlıkla 3'e geçmiş 3'te kalkmıştik :D

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Enteresan bilgi, ilk defa duyuyorum 1. vites kilidini
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,309
1
9,463
4,970
kocaeli
Enteresan bilgi, ilk defa duyuyorum 1. vites kilidini
Araç hareket halinde iken yanlıslıkla 1.vitese geçmesin diye yapılmış . Bazı araçlarda da bunun geri vites versiyonu var @DuzboruDownpipe courier maceralarını anlatsin :)

1.vites olayi paliolarda ve tempralarda var diye biliyorum eski alfalarda da var .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım