Şanzıman Problemi?

omerta84

Profesör
29 Ara 2016
242
130
1,085
Benim sürdüğüm fluence de pek bump steer denen sorunu görememiştim. sürdüğüm yeni megane sedanda korkutucu düzeyde vardı. halbuki yeni megane bence baya iyi olmuş. yalıtım-trim sesi konusunda çok mesafe kaydetmiş. fluencedeki edc ile aynı ama daha hızlı vites atıyordu.
çoğu insanda bizim kadar kafa yorumuyor bu araba işine :) arkadaşa söylüyorum sıkışıkta manuele al dsgyi diye. umrunda değil. kararsızlıklarının farkında da değil. çoğu insan bastımı hıphızlı gitmesine bakıyor ve çok tutuyor. istekler çok önemli.
bana kalsa mesela lastik olarak; deneyimlediğim en kötü lastik turanza derim. ama taksi şoförü olsam; lastik taş gibi, dişleri hala duruyor vs der baya bi severdim :D
 

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Pistte ikame araclara karsi bayagi kotu viraj alan ve ayni segmentte olup pistte digerinden “cok daha kotu” sure yapan kac vag araci var merak ettim. Rica etsem paylasir misiniz ? Unutmayin olay sadece sanzimanda bitmez. Agirlik, surtunme katsayisi vb.. bir cok etken vardir.
Fransiz muhendisligi ile Alman muhendisligini hic kiyaslamayalim isterseniz. D segmentine torsiyon koyan 10 bin km’den sonra trim sesinden icinde durulmayan, multimedya zamazingolari haricine yuruyen olarak (RS haric) kullaniciya bir sey sunmayan otomobillerin sanzimandan ziyade yatirim yapmasi gereken cok baska alanlar var bana kalirsa. D segmentinde Passat’in karsisina Latitude,Laguna,Talisman gibi bir suru isimle cikip uretimi sonlandirirsan en fazla yapilacak avuntu dsg cortluyor olur zaten.
Benim sorunsuz olacak diye bir derdim yok. Sorun da yasayabilirim, bunun bir garantisi yok. Sanzimaninda sorun olmayan ancak baska problemlerden dolayi serviste bol sifirli rakamlar cikaran cok arac gordu bu gozler..Her markada var Google amca bilir..

Bu arada markasi ne olursa olsun kimsenin otomobilinde sorun yasamamasini temenni ederim..

Yanlış anladınız sanırım ben marka övme veya kullandığım arabayı yüceltip savunmaya çalışmadım. Ve marka olarak kıyaslamada yapmadım. En iyisi dsg yazarsanız sadece renault ile degil diğer bütün markalarla kıyaslama yapmak durumunda kalırsınız ama siz sadece renault vw kıyaslaması yapmışsınız.

Kıyasladığım şeyler sadece şanzumanları ve sizin aşırı derecede önem verdiğiniz “performans” öğeleriydi. Sizin mükemmel performans beklentinize yönelik sadece performansı konusunda dsglerinin hızlı vites atma özelliklerini sayabilirsiniz.

Açıkçası 10 bin kmdekş trim sesini 10 bin kmde çekici üzerinde servis yolu tutmaya tercih ederim.
2018 yılında giriş seviyesinde 2 airbag sunan modelleri olan hatta en iyi modellernde bile donanım (ödediğiniz para) miktarı arttıkça can güvenliğiniz diger markalarla aynı seviyelere gelen bir markadan bu kadar övgüyle bahsetmek ilginç.

Tok kapı seside var tabiyki..
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
o değil de trim sesi de çok illet birşeydir...net söyleyim, DSG nin olası arızasını, çözülemeyen trim sesine tercih eden çıkar... hani ben bile düşünürüm bunu :) .. 0km Leon MK3 almıştım ... herşeyini beğeniyordum arabanın ... ama aklımda bir o beğendiğim bir kaç yanı, birde bitmeyen, 0km araca hiç yakıştıramadığım trim sesleri kalmıştı... hiçte çözülecek gibi değildir sesler...

ah ah ... anılarım kıpraştı ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Yanlış anladınız sanırım ben marka övme veya kullandığım arabayı yüceltip savunmaya çalışmadım. Ve marka olarak kıyaslamada yapmadım. En iyisi dsg yazarsanız sadece renault ile degil diğer bütün markalarla kıyaslama yapmak durumunda kalırsınız ama siz sadece renault vw kıyaslaması yapmışsınız.

Kıyasladığım şeyler sadece şanzumanları ve sizin aşırı derecede önem verdiğiniz “performans” öğeleriydi. Sizin mükemmel performans beklentinize yönelik sadece performansı konusunda dsglerinin hızlı vites atma özelliklerini sayabilirsiniz.

Açıkçası 10 bin kmdekş trim sesini 10 bin kmde çekici üzerinde servis yolu tutmaya tercih ederim.
2018 yılında giriş seviyesinde 2 airbag sunan modelleri olan hatta en iyi modellernde bile donanım (ödediğiniz para) miktarı arttıkça can güvenliğiniz diger markalarla aynı seviyelere gelen bir markadan bu kadar övgüyle bahsetmek ilginç.

Tok kapı seside var tabiyki..

Diger markalarla neden kiyaslama yapayim ki ? Bir onceki sayfada yazdigimi okursaniz cift kavramalilar icindeki en kotu sanziman EDC yazdigimi goreceksiniz.
DSG’ye laf ederken once ne kullandiginizi bilin. Bilmiyorsaniz ben direk link paylasayim. Kendi kullandigim henuz 500 km’deki Megane’in turbo lag ve EDC sacmaliginin linkini gondereyim. Gelen 2 tane sifir otomobilde durum ayniydi
Araba yerinden kalkmiyor ama patlayan hep DSG..
Ben yasadiklarimi yaziyorum kulaktan dolma bilgileri degil

 
Son düzenleme:

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Diger markalarla neden kiyaslama yapayim ki ? Bir onceki sayfada yazdigimi okursaniz cift kavramalilar icindeki en kotu sanziman EDC yazdigimi goreceksiniz.
DSG’ye laf ederken once ne kullandiginizi bilin. Bilmiyorsaniz ben direk link paylasayim. Kendi kullandigim henuz 500 km’deki Megane’in turbo lag ve EDC sacmaliginin linkini gondereyim. Gelen 2 tane sifir otomobilde durum ayniydi
Araba yerinden kalkmiyor ama patlayan hep DSG..
Ben yasadiklarimi yaziyorum kulaktan dolma bilgileri degil


''En iyisi'' dsg dediğiniz zaman kıyaslamaya en iyi dışındakilerin hepsi katılır.
Zaten bende ilk yazdığımda belirtip kıyasladığım araçlardan bahsediyorum. Markaların uzun süreli kullandığım araçlarında gözlemlediklerimi paylaştım kullanmadığım araçlar hakkında birilerinin anlattıklarını veya videolardan gördüklerimden bahsetmiyorum. Çünkü video ilki atmaya başlarsak hangi birini atacağımı şaşırtacak derecede fazla video mevcut sitelerde.(iki marka açısındanda)

Objektif bir şekilde renault vw kıyaslaması benim açımdan clio-polo dışına çıkamaz çünkü iki markanın aynı segmentte uzun dönem kullandığım tek araçları bunlar hatta renaultta megane 4 dci edc icon ve clio 4 dci edc icon dışında kullandığım bir araç bulunmuyor.
Ama malesef tüm samimiyetimle söylüyorum çevremdekilerin şansızlığımıdır bilinmez dsgsi sıkıntı çıkartan, devirdaimi bozulup yolda kalan passat sahibi var yakın çevremde (araçların en eskisi 2016).
 
Son düzenleme:

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,025
4,274
4,220
varsova
Marka
Porsche
o değil de trim sesi de çok illet birşeydir...net söyleyim, DSG nin olası arızasını, çözülemeyen trim sesine tercih eden çıkar... hani ben bile düşünürüm bunu :) .. 0km Leon MK3 almıştım ... herşeyini beğeniyordum arabanın ... ama aklımda bir o beğendiğim bir kaç yanı, birde bitmeyen, 0km araca hiç yakıştıramadığım trim sesleri kalmıştı... hiçte çözülecek gibi değildir sesler...

ah ah ... anılarım kıpraştı ...
trim sesi varsa muzigin sesini biraz acarim olur biter, ama sanziman sorunundan yolda kaldiysam beni hicbisey sakinlestiremez :) bu da benim dusuncem.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
''En iyisi'' dsg dediğiniz zaman kıyaslamaya en iyi dışındakilerin hepsi katılır.
Zaten bende ilk yazdığımda belirtip kıyasladığım araçlardan bahsediyorum. Markaların uzun süreli kullandığım araçlarında gözlemlediklerimi paylaştım kullanmadığım araçlar hakkında birilerinin anlattıklarını veya videolardan gördüklerimden bahsetmiyorum. Çünkü video ilki atmaya başlarsak hangi birini atacağımı şaşırtacak derecede fazla video mevcut sitelerde.(iki marka açısındanda)

Objektif bir şekilde renault vw kıyaslaması benim açımdan clio-polo dışına çıkamaz çünkü iki markanın aynı segmentte uzun dönem kullandığım tek araçları bunlar hatta renaultta megane 4 dci edc icon ve clio 4 dci edc icon dışında kullandığım bir araç bulunmuyor.
Ama malesef tüm samimiyetimle söylüyorum çevremdekilerin şansızlığımıdır bilinmez dsgsi sıkıntı çıkartan, devirdaimi bozulup yolda kalan passat sahibi var yakın çevremde (araçların en eskisi 2016).

Paylastigim link kendi cektigim video. Herhangi bir link degil.
Cok uzatmaya gerek yok konunun icine dsg girince kisir dongu kacinilmaz oluyor. Tecrubelerimi paylastim sadece, herkes ayni dusunecek ayni seyi sevecek diye bir kaide yok. Herhangi bir markanin fanatigi veya parali calisani degilim o yuzden daha fazla uzatmak istemiyorum. Kimsenin de sahip oldugu otomobilde sorun yasamasini istemem.Surc-i lisan ettiysek affola..
Iyi forumlar
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
trim sesi varsa muzigin sesini biraz acarim olur biter, ama sanziman sorunundan yolda kaldiysam beni hicbisey sakinlestiremez :) bu da benim dusuncem.

Ben biraz takılmak amacıyla abartmıştım :)
Tabiki kıyas kabul etmez bir karşışaitırma gibi oldu ama araçta sessizliğe önem veren biri içinde teybin sesini açıp pütürlü asfaltta bile artan trim sesi ile yaşamak kolay değil... yaZMak istediğim aslında buydu
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Paylastigim link kendi cektigim video. Herhangi bir link degil.
Cok uzatmaya gerek yok konunun icine dsg girince kisir dongu kacinilmaz oluyor. Tecrubelerimi paylastim sadece, herkes ayni dusunecek ayni seyi sevecek diye bir kaide yok. Herhangi bir markanin fanatigi veya parali calisani degilim o yuzden daha fazla uzatmak istemiyorum. Kimsenin de sahip oldugu otomobilde sorun yasamasini istemem.Surc-i lisan ettiysek affola..
Iyi forumlar

Evet, dsg ve mqb konusunda kısır döngü mevcut ama bu kısır döngüde vag kullanıcıları dsgnin milisaniyelerini överken performans delisi bir tavır sergilerken, mqbnin garip tepkilerine gelince kim zorluycak ki arabayı o kadar normalde diyip birden sakin birer profil çizmeye başlayarak tezatlık yarattıkları için döngü malesef bitmiyor.

Herneyse haklısınız uzatmanın bir anlamı yok, herkes aynı şeyi sevemez aksi taktirde otomobil markalarından değilde tek bir markadan bahsediyor olurduk. Herkesin sevdiği, bindiği arabayı mutlu ve sorunsuz bir şekilde kullanabilmesini diliyorum.

İyi forumlar.
 

omerta84

Profesör
29 Ara 2016
242
130
1,085
@petrich the end gibi yazı oldu :) bencede çok laf söylemeye gerek yok. herşeyin artısı eksisi var.
trim sessiz araba premiumlar hariç bence çok az vardır. hele istanbulda yaşayanlar için. sürekli bir yerden bir yere koşturmaca hali. her yerde rogar kapakları çukurlar; frene basamıyorsun,şerit dğeiştiremiyorsun. istanbul out :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve mcanerg

Cagdas Cag

Panpa
Destekçi
10 Şub 2017
2,840
6,727
4,520
Marka
Audi
E6302410-F78E-4692-8B11-277B760864A8.jpeg
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Evet, dsg ve mqb konusunda kısır döngü mevcut ama bu kısır döngüde vag kullanıcıları dsgnin milisaniyelerini överken performans delisi bir tavır sergilerken, mqbnin garip tepkilerine gelince kim zorluycak ki arabayı o kadar normalde diyip birden sakin birer profil çizmeye başlayarak tezatlık yarattıkları için döngü malesef bitmiyor.

Herneyse haklısınız uzatmanın bir anlamı yok, herkes aynı şeyi sevemez aksi taktirde otomobil markalarından değilde tek bir markadan bahsediyor olurduk. Herkesin sevdiği, bindiği arabayı mutlu ve sorunsuz bir şekilde kullanabilmesini diliyorum.

İyi forumlar.

Sizin burada yaptiginiz da tam olarak her Vag kullanicisini veya her vag otomobilini genellemek oluyor. Dsg ve mqb her modelde iyi calismayacagi gibi gayet basarili oldugu modeller de var. Mqb dediginiz platform envai cesit modelde kullaniliyor dolayisiyla en cok bunun elestirilmesi cok normal. Ama siz mqb’nin garip tepkileri dediginizde bunun her modelde ayni tepkilere sahip oldugunu genellemis oluyorsunuz. En basitinden A3’un yol tutus limiti mqb platformu kullanan bir cok otomobile gore cok daha yuksek.
Bazen oyle konular konusuluyor ki oversteer sanki mqb icin anormal bir durummus algisi olusuyor. Agirlik dagiliminin ve cekisin onde oldugu hangi arac arkadan kayiyor ki ? Yani sirf bunlar icin elestiriliyor. Bunlarin cogu ESP tabanli otomobiller, gundelik kullanilan gundelik ihtiyaclari karsilamasi beklenen otomobiller. Standart bir C sinifi Golf’ten kullaniciya ne kadar geri bildirim vermesi veya ne kadar organik surus hissiyati vermesi bekleniyor ki ? Veya kac tane var ki boyle otomobil ?
Milisaniye konusuna gelecek olursak asla savunmadigim bir sey. Hizli degistirdigini kabul ediyorum ancak bu insanlarin gunluk hayatina etki eden bir sey degil. Hatta dizelde dsg’ye tamamen karsiyim. Sirket otomobili disinda da kullanmisligim yoktur. Dsg dediginiz sanzimanin islak kavrama olanlari tork konvertorlu bir sanzimandan farksiz calisiyor. O hizli vites olayi kuru kavramada var. Milisaniye masturbasyonu yapan biri degilim, sanzimanin verdigi hissiyati begeniyorum sadece. Ancak bir sanziman surus keyfini torpuluyorsa ben bunu elestiririm. Cift kavrama diye sanziman uretip neredeyse yarim gazda kick down yapmayan sanzimanlar var. Sollamaya ciktiginiz zaman kick down yapmadigi icin kazaya sebebiyet verecek bir yapidan bahsediyorum. Bir suredir kullandigim Skoda Superb’yi de bu konuda elestirebilirim.
Rica ediyorum herkesi ayni kefeye koymayin..Hizli fidesci veya toq kapici degilim, hic vw sahibi de olmadim

 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,267
16,107
5,720
çanakkale
Marka
Renault
5 aydır 8 bin kmdir dsg kullanıyorum bmw 3.16i e90 daki şanzumana göre berbat tabi bu benim kullanıcı görüşüm(fiyat olarak denk araçlarla kıyaslıyorum)e 90 ı 22 bin km kullandım.
dsg sürekli düşük devir gitmeye çalışıp sürekli titreyerek gidiyoruz 1.0 ecotsi ötürü olabilir problem onu bilemem.tabi yine kendi görüşüm golf segmentinde iyi bir araba olsada polo ilk 3 e giremez boşverin trim sesini falan arabanın herşeyinde boşluk var.klima kumanları silecek uzun far radyo herşeyde boşluk var.
 

travelerman06

Senkromeççi
10 Eki 2018
1
2
95
Dsg benim nazarımda güzel bir sanzıman. 4. dsg li aracım. Hiç bir sıkıntı yaşamadım. Suan Oct 150 hp 1.4 tsi sport 2018 aracım var. Nakit ihtiyacından dolayı 3 ay önce sattığım aracımda aynısıydı. Sonra param kadar 2018 yeni civic cvt LPG aldım. Performans yönünden beklentim yoktu zaten ama hem cvt hemde konfor ve kalite yönünden 30 gün dayanamadım ve sattım. Kesinlikle marka fanatiği değilim. Sebep olupta kimseye arka dan laf söylettirmem. 3 ay önce sattığım Oct de şehir dışı yakıtım 4.2 sehir içi 6.4 tü. 7 yi hiç görmedim. 10.000 de aldım 20.000 de satmıştım. Şuan ki aynı donanım aracımı 2500 km de aldım 4500 km oldu 1 ayda. Şehir dışı 5 şehir içi 7. 5 yakıyor. Genelde sakin ve aynı hatta kullanıyorum. Bu güzergahta 2 ışık normal trafikte 5km mesafeye diğer aracım ile 4.8_5.3 litre ile giderken bu araçla 7 litrenin altına inmiyor . Özellikle 4.viteste gaza dokunuyorum araç hemen tepki vermiyor. Bir tık daha dokunuyorum yine hissizlik var. Bir tık daha dokunduğumda koltuğa yapıştırıyor 150 hp nin hakkını anında veriyor. Diğer hiç bir viteste bunu yapmıyor. Yine dikkatimi çeken fren yapıp yavaşlayıp 2_3 vitese düştüğümde tekrar gaza dokunduğumda: önce sanki bir şeyler aracı tutuyor ön taraf yığıyor gibi geliyor ve ardından araç yine hakkını veriyor. 4. Dsg li aracım. İlk ikisi dizeldi son ikisi 1.4 tsi 150 hp. Dsg konusunda tecrübeliyim. Ve başka şanzıman a değişmem. Hiç sorun yaşamadım. Bu son araçtaki yakıt fazlalığı ve 4. Viteste ki isteksizlik hariç.(özellikle 2015 ten sonra şanzıman hatasının yüzde 99 u kullanıcı hatası olarak görüyorum.) 4. Vitesi trafikte yoğun kullanıyorum ve yakıtı artıranında bu tepkisizlik olduğunu düşünüyorum. Titreme silkeleme VS hiç birsey yok şanzıman da. Serviste her parçasına kadar baktırdım. Sağolsun lar 2 saate yakın test sürüşü yaptık cihazda VS herhangi bir hata çıkmadı. Aklımıza gelen başka aksamlar da da. Bujiler dinamo kablolar kadar kontrol ettik. Bu sorunu yaşayan varmı. Yada bilgisi olan. Önerisi olan. Aracım henüz 8 aylık garanti kapsamında. Paylaşırsanız sevinirim.
 

Bilal

Panpa
7 Eki 2016
698
1,396
2,520
İstanbul
5 aydır 8 bin kmdir dsg kullanıyorum bmw 3.16i e90 daki şanzumana göre berbat tabi bu benim kullanıcı görüşüm(fiyat olarak denk araçlarla kıyaslıyorum)e 90 ı 22 bin km kullandım.
dsg sürekli düşük devir gitmeye çalışıp sürekli titreyerek gidiyoruz 1.0 ecotsi ötürü olabilir problem onu bilemem.tabi yine kendi görüşüm golf segmentinde iyi bir araba olsada polo ilk 3 e giremez boşverin trim sesini falan arabanın herşeyinde boşluk var.klima kumanları silecek uzun far radyo herşeyde boşluk var.
O problem motordan kaynaklı değil şanzımandan kaynaklı maalesef :) 0 km 1.4 tdi da aynı şekilde.Aracı devirsiz yürütmek istediği için titreme kaçınılmaz oluyor.Hele bizim gibi 5 kişi doluşmak gibi (doğru kelime doluşmak malum iç hacmi polonun :cool:) bir hata yaparsanız gaza hep %70 ve üstü basın :rolleyes:
 

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
5 aydır 8 bin kmdir dsg kullanıyorum bmw 3.16i e90 daki şanzumana göre berbat tabi bu benim kullanıcı görüşüm(fiyat olarak denk araçlarla kıyaslıyorum)e 90 ı 22 bin km kullandım.
dsg sürekli düşük devir gitmeye çalışıp sürekli titreyerek gidiyoruz 1.0 ecotsi ötürü olabilir problem onu bilemem.tabi yine kendi görüşüm golf segmentinde iyi bir araba olsada polo ilk 3 e giremez boşverin trim sesini falan arabanın herşeyinde boşluk var.klima kumanları silecek uzun far radyo herşeyde boşluk var.
O problem net motor kaynaklı yani motorun 3 silindir olması kaynaklı 110 luk golf var eşimde 1.0 araç şu an 1800 kmde ilk sürdüğümde de vardı hala var. 60 bine merdiven dayamış 2011 model 1.4 tsi dsg var annemde onda hiç öyle bir problem olmadı 1.6 dizeller sürdüm onlarda da yoktu
Edit: dsg sorunsuz demiyorum hasan hocamın bahsettiği konu motor ile alakalı
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Yalnız o değil de şanzıman harbi bok gibi, yarınki GLA testine koşarak gideceğim. Yazılım atsam tork artınca araba düzelir mi :) çekmiyo araba, kavramayı ayarlayamıyor o yüzden
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sailor
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım