Silindir Cidarlarında Parlama / Yüksüz Kalmış Motorda Kompresyon Kaybı

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Merhaba,

Günlük hayatta, hele ki kısa mesafede kullanılıyorsa araçlarımızı soğuk motorda kullanıyoruz. Sıcak motorda da az yaksın diye doğal olarak yük uygulamıyoruz. Peki yük uygulamamak, motoru korumak mıdır ? Tam aksine.


Yanma sırasında oluşan mikroskobik boyutta karbon partikülleri ve yağ kalıntıları, silindirlerdeki honlama çizgilerine dolabilir. Özellikle soğuk motorda zengin karışım ve düşük sıcaklık koşulları bunu iyice tetikler. Üstüne bir de uzun süre rölanti(yüksüz) eklendiğinde, durum daha kötü olur. Honlama çizgileri dolunca, silindir cidarında parlak bir görünüm elde edilir.

bVDg3V.jpg



Honlama çizgilerinin dolması sebebiyle motor yağı, silindir cidarında tutunacak yer bulamaz. Yağlama oldukça bozulur. Düşük kilometrede ve yüksüz kullanılmış motor, kompresyon kaybına uğrayabilir hatta yağsız kalmaktan cidarlar çizilebilir.

Olması gereken silindir durumu:

Cylinder_Sleeve_Honing.jpg



Çözüm: Arada bir en az 15-20 dakikalık orta yükte sürüş ile cidarları, kalıntıları yakacak sıcaklığa çıkarmak. Arada da gazı bırakıp saf hava ile kurumun kolay yanmasını sağlamak. Bir yandan da motora yük uygulayıp, yanma basıncıyla segmanların cidarlara iyice yapışmasını sağlamak gerek.


İstanbul şehir içi kullanılmış araçların motorları, bu sebepten ötürü bahtsız :)
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Haftada 1 2 kere benzine çekip gazlamak lazım taunusla :D
Şimdi yıllarca bakımsız kullanılmış 20 50 yağ koyulmuş ve sırf gazla kullanılmış motora liqui moly engine flush uygulamak ondan sonra 15 40 yağa dönmek mantıklı mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Haftada 1 2 kere benzine çekip gazlamak lazım taunusla :D
Şimdi yıllarca bakımsız kullanılmış 20 50 yağ koyulmuş ve sırf gazla kullanılmış motora liqui moly engine flush uygulamak ondan sonra 15 40 yağa dönmek mantıklı mı?
Bence pek uygulamayın. Genelde daha ince yağ koymak, yağ tüketiminin artmasına sebebiyet veriyor eski araçlarda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,264
3,862
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Genelde evdeki arabayı kullanmıyorum evdekiler kısa mesafe kullanıyor genelde ama ben kullanınca ısınmasını bekliyorum sıkıyorum arabayı böyle olunca temizlemiş olduğunu da düşünüyorum.
Edit : Yazı çok güzel ellerine sağlık.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Genelde evdeki arabayı kullanmıyorum evdekiler kısa mesafe kullanıyor genelde ama ben kullanınca ısınmasını bekliyorum sıkıyorum arabayı böyle olunca temizlemiş olduğunu da düşünüyorum.
Edit : Yazı çok güzel ellerine sağlık.
Enteresan bir anımı anlatayım. Babamda 97 euro civic var. Kış lastiği var diye onunla çıktım. Bir yerde beklemediğim şekilde kafadan kaydı. Lastikler bir mevsimdir bodrumda yatıyor. Araba da bir haftadır falan yatıyor. Dur dedim şunu biraz yakayım. O esnada da arabanın rölantisi sürekli inip kalkıyor.

Boş bir alanda çektim el frenini, 6500 devirde 5-10 saniye burnout yaptım. Lastikler biraz topladı. 5-10 saniye 6500 dönünce herhalde rölanti kanalında veya gaz kelebeğinde pislik vardı o gitti. Rölanti normale döndü :) Makine istiyor, benim yapabileceğim bir şey yok :D

Yağı tazeyse, motor sıcaksa, biraz antrenman yaptırmak lazım motorlara çok yormadan.
 
Son düzenleme:

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,264
3,862
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Enteresan bir anımı anlatayım. Babamda 97 euro civic var. Kış lastiği var diye onunla çıktım. Bir yerde beklemediğim şekilde kafadan kaydı. Lastikler bir mevsimdir bodrumda yatıyor. Araba da bir haftadır falan yatıyor. Dur dedim şunu biraz yakayım. O esnada da arabanın rölantisi sürekli inip kalkıyor.

Boş bir alanda çektim el frenini, 6500 devirde 5-10 saniye burnout yaptım. Lastikler biraz topladı. 5-10 saniye 6500 dönünce herhalde rölanti kanalında veya gaz kelebeğinde pislik vardı o gitti. Rölanti normale döndü :) Makine istiyor, benim yapabileceğim bir şey yok :D

Yağı tazeyse, motor sıcaksa, biraz antrenman yaptırmak lazım motorlara çok yormadan.
Ben biraz hızlı kullananlardanim yolumu bulunca basıyorum yine..
Özellikle 4. Viteste 140-150 bitiriyorum bazen öyle gazliyorum ise yaradığını hissediyorum. Arabayı ilk aldığımızda bi boğukluk vardı gitti o hissediyordum.
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Bence pek uygulamayın. Genelde daha ince yağ koymak, yağ tüketiminin artmasına sebebiyet veriyor eski araçlarda.
Doğru da 20 50 de yav değil sanki başka bişey diyorlar. Çok kalın vs diyen çok fazla var. Yazın 20 50 kışın 15 40 yapan da varmış. Engine flush benim çok soru işaretim olan bir şey. Kararsızlık uyandırıyor
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Doğru da 20 50 de yav değil sanki başka bişey diyorlar. Çok kalın vs diyen çok fazla var. Yazın 20 50 kışın 15 40 yapan da varmış. Engine flush benim çok soru işaretim olan bir şey. Kararsızlık uyandırıyor
Özellikle soğukta evet baya kalın bir yağ. Fakat 140 binde aracım vardı, tek katkı dahi sürmedim motora. Supap ayarı için kapağı açtığımda sanki fabrika çıkış gibiydi. Kaliteli ve zamanında değişmiş yağ, en iyi temizleyici. Motor yağ yakıyorsa sıkıntı ama. Her yer kapkara oluyor yağ yüzünden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emirhanardgn

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Ben biraz hızlı kullananlardanim yolumu bulunca basıyorum yine..
Özellikle 4. Viteste 140-150 bitiriyorum bazen öyle gazliyorum ise yaradığını hissediyorum. Arabayı ilk aldığımızda bi boğukluk vardı gitti o hissediyordum.
Biraz toparlar. Düşük yükte sürmek güzel değil. Mesela taksiciler, boşluk buldu mu orta ayarda hızlanarak giderler hep. Motorları 500-600 bin km görür ama. (Tabi bunda, motorun neredeyse hiç soğuk çalışma görmemesi de oldukça etkili)
 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,486
1
4,751
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Sabah marşa basınca ekrandaki yağ testinin bitmesini beklerim. O da kabaca 10 sn filandır. Sonrasında 2000 deviri geçirtmeden ağır ağır hareket ederim. Duracağım zaman son ana kadar motor freniyle yavaşlarım. Normal fren pedalını olabildiğince az kullanıyorum. Yağ değişim periyodum genelde 5bin km yi geçmez. Haftada bir dahi olsa bi 200 gösterip bırakırım. Bunları böyle bir yazının varlığından bihaber şekilde tamamen tecrübelerim motor bilgim ve mantığıma dayanarak yapıyordum. Doğru yolda olduğumun açıklayıcı bir yazı ile tescillenmesi doğrusu hoşuma gitti. Paylaşım için teşekkürler :)
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Özellikle soğukta evet baya kalın bir yağ. Fakat 140 binde aracım vardı, tek katkı dahi sürmedim motora. Supap ayarı için kapağı açtığımda sanki fabrika çıkış gibiydi. Kaliteli ve zamanında değişmiş yağ, en iyi temizleyici. Motor yağ yakıyorsa sıkıntı ama. Her yer kapkara oluyor yağ yüzünden.
Bizim fabrika çıkış gibi olmasi imkansız. Belki bir yağla 2 yıl kullanmıştır dayım. Şimdi araba bana geçince çok titizleniyorum
 

Bilal

Panpa
7 Eki 2016
698
1,396
2,520
İstanbul
Biraz toparlar. Düşük yükte sürmek güzel değil. Mesela taksiciler, boşluk buldu mu orta ayarda hızlanarak giderler hep. Motorları 500-600 bin km görür ama. (Tabi bunda, motorun neredeyse hiç soğuk çalışma görmemesi de oldukça etkili)
Bunu bende bir düşünmüştüm.Benim gördüğüm genelde taksiciler orta ayarında 1-2 tık üstünde hızlı sürüyor.Direk sıkanlarda var.Yinede bunca kilometre gidiyor olmalarını multijetin ömrüne bağlamıştım.Şİmdi birkaç taş daha yerine oturdu.
Yazı çok yararlı ellerine sağlık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Bunu yüksek devir çevirmekten korkan dedelere, babalara anlatmak çok güç.:)Uzun süre yüksek devirde kullanmamak şartıyla ben de böyle şeyler yapıyordum, düşündüğüm yanlış değilmiş.Yazı için teşekkürler @msansertekin :)

Not:Yokuşlu coğrafyalarda daha da fazla zorlanıyordur araçlar büyük ihtimalle, motor soğukken eğimli yokuş çıkma vs vs. Araba alınacak yer Tekirdağ-Kırklareli yokuş yok.:)İnsanları da genel de iyi oluyorlar.:)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,264
3,862
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Biraz toparlar. Düşük yükte sürmek güzel değil. Mesela taksiciler, boşluk buldu mu orta ayarda hızlanarak giderler hep. Motorları 500-600 bin km görür ama. (Tabi bunda, motorun neredeyse hiç soğuk çalışma görmemesi de oldukça etkili)
Aynen, bir de motor ısınmasını sürekli bekliyorum turbonun yağlanmasıda aynı şekilde. Çalıştırdıktan sonra 1 dakika kapatmadan önce 1 dakika. Çalıştırdıktan sonra zaten kemer, müzik, bluetooth, koltuk ayarlamısini da agir agir yapınca bekledigim çok etkilemiyor..
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Bunu bende bir düşünmüştüm.Benim gördüğüm genelde taksiciler orta ayarında 1-2 tık üstünde hızlı sürüyor.Direk sıkanlarda var.Yinede bunca kilometre gidiyor olmalarını multijetin ömrüne bağlamıştım.Şİmdi birkaç taş daha yerine oturdu.
Yazı çok yararlı ellerine sağlık.
Ne demek. Asıl olay şu. Motor en fazla aşınmayı soğuk motorda ve özellikle ilk marşta yaşar. Taksicilerin araçları gece gündüz dönüşümlü çalıştığı için soğuk motorda marş vs pek söz konusu değil. O yüzden tık demez motorlar.

Bizim millet asıl hatayı başka yerde arıyor yani. Isınmış motorda yağı da iyiyse yük vs bunlar çok önemli değil. Çok uzun süre üst devirde zorlama. Yağ sıcaklığın da çok artmasın. Gerisi hikaye. Yardır git.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Bunu yüksek devir çevirmekten korkan dedelere, babalara anlatmak çok güç.:)Uzun süre yüksek devirde kullanmamak şartıyla ben de böyle şeyler yapıyordum, düşündüğüm yanlış değilmiş.Yazı için teşekkürler @msansertekin :)

Not:Yokuşlu coğrafyalarda daha da fazla zorlanıyordur araçlar büyük ihtimalle, motor soğukken eğimli yokuş çıkma vs vs. Araba alınacak yer Tekirdağ-Kırklareli yokuş yok.:)İnsanları da genel de iyi oluyorlar.:)
Bizim sülalede de var öyle bir araç kullanan. 1.4 polosu var. Araba gitmek istemiyor. Kurum delisi olmuştur o motor :)
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Sabah marşa basınca ekrandaki yağ testinin bitmesini beklerim. O da kabaca 10 sn filandır. Sonrasında 2000 deviri geçirtmeden ağır ağır hareket ederim. Duracağım zaman son ana kadar motor freniyle yavaşlarım. Normal fren pedalını olabildiğince az kullanıyorum. Yağ değişim periyodum genelde 5bin km yi geçmez. Haftada bir dahi olsa bi 200 gösterip bırakırım. Bunları böyle bir yazının varlığından bihaber şekilde tamamen tecrübelerim motor bilgim ve mantığıma dayanarak yapıyordum. Doğru yolda olduğumun açıklayıcı bir yazı ile tescillenmesi doğrusu hoşuma gitti. Paylaşım için teşekkürler :)
Ne demek :) 5 bin km yağ bakımı biraz fazla korumacı ama. Gerçi araca göre değişir. Megane rs falan varsa doğal :) Yoksa gerisi oldukça doğru. Birebir aynısını uyguluyorum. Motora yük uygulamaktan da çekinmem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emirhanardgn

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Aynen, bir de motor ısınmasını sürekli bekliyorum turbonun yağlanmasıda aynı şekilde. Çalıştırdıktan sonra 1 dakika kapatmadan önce 1 dakika. Çalıştırdıktan sonra zaten kemer, müzik, bluetooth, koltuk ayarlamısini da agir agir yapınca bekledigim çok etkilemiyor..
En temizi. Zaten ben aracı iyi sıktıktan sonra o beklemeyi çok yapmadan 10-15 saniyede tutup kontak kapatırsam, 10 dk sonra arabaya bindiğimde hararet göstergesinin 90'ın biraz üstüne çıktığını görüyorum :) Gerçekte ise 100'ün biraz üstü
 

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
Buldum sizi hocam:).
Bu islemi yapmak için arada bir demişsiniz, arabadan arabaya değişir ama bunun kabaca bir limiti var mı?
Mesela ben haftanın en az 3 günü otobanda 50-60 km yol yaparım, çoğunlukla 90-120 arasında seyrederim. Bunun dışında araba sabah 3 akşam 3 km şehiriçi kullanılıyor. Tahminimce yaptığım uzun yol yetiyordur bahsettiğiniz temizliği yapmaya. Ama yine de otobana çıktığımda arada bir okşamak gerekir mi motoru?
 
  • Beğeni
Tepkiler: emirhanardgn
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım