Silindir Cidarlarında Parlama / Yüksüz Kalmış Motorda Kompresyon Kaybı

10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Buldum sizi hocam:).
Bu islemi yapmak için arada bir demişsiniz, arabadan arabaya değişir ama bunun kabaca bir limiti var mı?
Mesela ben haftanın en az 3 günü otobanda 50-60 km yol yaparım, çoğunlukla 90-120 arasında seyrederim. Bunun dışında araba sabah 3 akşam 3 km şehiriçi kullanılıyor. Tahminimce yaptığım uzun yol yetiyordur bahsettiğiniz temizliği yapmaya. Ama yine de otobana çıktığımda arada bir okşamak gerekir mi motoru?
90 120km hızı kaç bin devirde yapıyorsunuz? 1500 2000 devir ise bir anlamı yok konuyla alakalı olarak. arada bir 4000- duruma göre 7000 devir göstermek gerekiyor denmek isteniyor. arada bir bence ayda 3 5 kere bile yeterli olur
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Buldum sizi hocam:).
Bu islemi yapmak için arada bir demişsiniz, arabadan arabaya değişir ama bunun kabaca bir limiti var mı?
Mesela ben haftanın en az 3 günü otobanda 50-60 km yol yaparım, çoğunlukla 90-120 arasında seyrederim. Bunun dışında araba sabah 3 akşam 3 km şehiriçi kullanılıyor. Tahminimce yaptığım uzun yol yetiyordur bahsettiğiniz temizliği yapmaya. Ama yine de otobana çıktığımda arada bir okşamak gerekir mi motoru?
Hoşgeldiniz :D Bence sizin şartlarda motorun içi tertemizdir. Bir sıkıntı yok :)
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Doğru da 20 50 de yav değil sanki başka bişey diyorlar. Çok kalın vs diyen çok fazla var. Yazın 20 50 kışın 15 40 yapan da varmış. Engine flush benim çok soru işaretim olan bir şey. Kararsızlık uyandırıyor
Deniz 10w60 kullan, daha önce de tavsiye ettim. Pederin 84 model kadettinde 20-50 kullanıyorduk hem eksiltme yapıyordu hem de kışın soğukta çok zorlanıyordu. Kendi arabamın ve pederin arabasının periyodik bakımını ben yapıyorum, 10-60 almasını rica ettim, bana çok dua ediyor son bakımdan beri. Eksiltme çok azaldı, kışın soğuk marşta çalışması rahatladı. Hem 10-60 çok viskoziteli yağlar tam sentetik oluyor, grup 4 sınıfına giriyor diye biliyorum
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Merhaba,

Günlük hayatta, hele ki kısa mesafede kullanılıyorsa araçlarımızı soğuk motorda kullanıyoruz. Sıcak motorda da az yaksın diye doğal olarak yük uygulamıyoruz. Peki yük uygulamamak, motoru korumak mıdır ? Tam aksine.


Yanma sırasında oluşan mikroskobik boyutta karbon partikülleri ve yağ kalıntıları, silindirlerdeki honlama çizgilerine dolabilir. Özellikle soğuk motorda zengin karışım ve düşük sıcaklık koşulları bunu iyice tetikler. Üstüne bir de uzun süre rölanti(yüksüz) eklendiğinde, durum daha kötü olur. Honlama çizgileri dolunca, silindir cidarında parlak bir görünüm elde edilir.

bVDg3V.jpg



Honlama çizgilerinin dolması sebebiyle motor yağı, silindir cidarında tutunacak yer bulamaz. Yağlama oldukça bozulur. Düşük kilometrede ve yüksüz kullanılmış motor, kompresyon kaybına uğrayabilir hatta yağsız kalmaktan cidarlar çizilebilir.

Olması gereken silindir durumu:

Cylinder_Sleeve_Honing.jpg



Çözüm: Arada bir en az 15-20 dakikalık orta yükte sürüş ile cidarları, kalıntıları yakacak sıcaklığa çıkarmak. Arada da gazı bırakıp saf hava ile kurumun kolay yanmasını sağlamak. Bir yandan da motora yük uygulayıp, yanma basıncıyla segmanların cidarlara iyice yapışmasını sağlamak gerek.


İstanbul şehir içi kullanılmış araçların motorları, bu sebepten ötürü bahtsız :)
Bu harika bilgileri bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim :)
Daha önce bu konuda bir araştırma yapmadım ama içten yanmalı bir motor en çok yağ tüketimini motor soğukken yapıyor diyebilir miyiz? Segmanlar genleşip silindir cidarlarına maksimum yapışmayı sağlamadan önce büzüşme halindeyken (soğuktan dolayı) yanma odasına daha çok yağ geçişi olacaktır diye düşünüyorum. Acaba yanlış mı düşünüyorum..
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Deniz 10w60 kullan, daha önce de tavsiye ettim. Pederin 84 model kadettinde 20-50 kullanıyorduk hem eksiltme yapıyordu hem de kışın soğukta çok zorlanıyordu. Kendi arabamın ve pederin arabasının periyodik bakımını ben yapıyorum, 10-60 almasını rica ettim, bana çok dua ediyor son bakımdan beri. Eksiltme çok azaldı, kışın soğuk marşta çalışması rahatladı. Hem 10-60 çok viskoziteli yağlar tam sentetik oluyor, grup 4 sınıfına giriyor diye biliyorum
Yazın da mı 10 60 kullanalım peki? Hangi markayı önerirsin 10 60 da? LPG için özel falan yazıyor mu
 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,489
1
4,753
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Ne demek :) 5 bin km yağ bakımı biraz fazla korumacı ama. Gerçi araca göre değişir. Megane rs falan varsa doğal :) Yoksa gerisi oldukça doğru. Birebir aynısını uyguluyorum. Motora yük uygulamaktan da çekinmem.
Megane RS in atası 2.0 f7r motor benim araç. 20 yaşını devirdi ve daha kkapağı sökülmemiş. (Maşallah diyeyim nazar almasın) Motorun kanı canı içindeki yağ ve eski araçlarda yağ dayanımı malum şimdikiler gibi 15-20k km ler değil. Bu sebeple 5bin km yi geçirtmemeye çalışıyorum.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Bu harika bilgileri bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim :)
Daha önce bu konuda bir araştırma yapmadım ama içten yanmalı bir motor en çok yağ tüketimini motor soğukken yapıyor diyebilir miyiz? Segmanlar genleşip silindir cidarlarına maksimum yapışmayı sağlamadan önce büzüşme halindeyken (soğuktan dolayı) yanma odasına daha çok yağ geçişi olacaktır diye düşünüyorum. Acaba yanlış mı düşünüyorum..
Aynen öyle :) Soğuk motorda her şey problem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Megane RS in atası 2.0 f7r motor benim araç. 20 yaşını devirdi ve daha kkapağı sökülmemiş. (Maşallah diyeyim nazar almasın) Motorun kanı canı içindeki yağ ve eski araçlarda yağ dayanımı malum şimdikiler gibi 15-20k km ler değil. Bu sebeple 5bin km yi geçirtmemeye çalışıyorum.
Özellikle mineral veya yarı sentetik kullanıyorsanız doğrudur. Fakat tam sentetik gene bir 10 bin km görebilir bozunmadan :) Daha erken değiştirmek daha iyidir tabi. Fakat o kullanıcı kararı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
Megane RS in atası 2.0 f7r motor benim araç. 20 yaşını devirdi ve daha kkapağı sökülmemiş. (Maşallah diyeyim nazar almasın) Motorun kanı canı içindeki yağ ve eski araçlarda yağ dayanımı malum şimdikiler gibi 15-20k km ler değil. Bu sebeple 5bin km yi geçirtmemeye çalışıyorum.
Bu konuda msansertekin hocama katılıyorum. Youtube'da takip ettiğim birisi var ABD'de yaşıyor. Adam volvocu ve iki tane 850'si var. Birisi 650 küsür bin km'de öbürü yanlış hatırlamıyorsam 300 küsür binlerde. Motorlar komple orijinal.
Düzenli olarak motordan çıkan yağları analize gönderiyor. 15 bin km yaptığı yağ bile hala gayet iyi durumdaydı. Tabii sürekli uzun yol yapıyor ve tam sentetik mobil 10w40 yağ kullanıyor. Bu arada motorların ikisi de T5, yüksek basınç turbo beslemeli. Hatta şu sıralar 300 küsür binde olanda tuning ile uğraşıyor, daha güçlü turbo taktı vs.
Yani olay motordan ziyade yağın kalitesine bağlı. Eğer sürekli yüksek devirde motoru sıkıştırarak kullanmıyorsanız iyi bir yağ ve orijinal filtre ile 10 bin km çok rahat yapılır.
 
Son düzenleme:

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Yazın da mı 10 60 kullanalım peki? Hangi markayı önerirsin 10 60 da? LPG için özel falan yazıyor mu
Ben petronas kullanıyorum lpg için özeldir falan yazısı yok. Yaz kış fark etmez ama fiyatı biraz tuzlu gelebilir. 180-190 lira civarında 4 litresi, her marka için böyle (mobil, motul..). Fiyat fazla gelirse shellin 15w40 ını kullanabilirsin. Hatta mobil 10w40 80-90 tl, eksildikçe eklerim ya da 10bin km beklemeden değiştiririm diyosan bu da mantıklı. Fakat 20w50 yi kullanma
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Ben petronas kullanıyorum lpg için özeldir falan yazısı yok. Yaz kış fark etmez ama fiyatı biraz tuzlu gelebilir. 180-190 lira civarında 4 litresi, her marka için böyle (mobil, motul..). Fiyat fazla gelirse shellin 15w40 ını kullanabilirsin. Hatta mobil 10w40 80-90 tl, eksildikçe eklerim ya da 10bin km beklemeden değiştiririm diyosan bu da mantıklı. Fakat 20w50 yi kullanma
Bu kış bana sıkıntı cikarmadi. Yazın bakıma girince 20 60 liqui moly i çıkartıp bir durumuna bakmak lazım merak içerisindeyim. 10 60 motul veya mobil alır koyarız. 4 litre den fazlaya ihtiyaç oluyor mu
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Bu kış bana sıkıntı cikarmadi. Yazın bakıma girince 20 60 liqui moly i çıkartıp bir durumuna bakmak lazım merak içerisindeyim. 10 60 motul veya mobil alır koyarız. 4 litre den fazlaya ihtiyaç oluyor mu
Yağ eksiltme sorunun yoksa ihtiyaç olmaz ama eksiltme yapıyorsa garanti olması için fazladan 1 litre alabilirsin.
 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,489
1
4,753
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Özellikle mineral veya yarı sentetik kullanıyorsanız doğrudur. Fakat tam sentetik gene bir 10 bin km görebilir bozunmadan :) Daha erken değiştirmek daha iyidir tabi. Fakat o kullanıcı kararı.
Sürekli bakıma gittiğim yer yakın arkadaşım ve biraz ruh hastası olduğumu bildiğindenmi bilmem castrol magnatec 10 40 koyuyor. O yoksa Elf ya da Mobil de kullanıyorum. Gönül isterki Motul kullanayım ama zaten arabam eski teknoloji ve öyle çok aman aman yağ gereksinimleri yok. Birde sıklıkla değiştiriyorum onunda etkisi var tabi.
 

emirhanardgn

Takipçi
21 Ocak 2019
4
0
10
Ankara
Marka
Saab
Ooo iki hocam da burdaymış :):) sizi bulduğuma çocuklar gibi sevindim gerçekten.

Benim de bi sorum olcak bu rolanti devrinin düzensizliğiyle ilgili. 1.3 CDTI Astram var ve rölantisi çok düzensiz acaba @msansertekin hocamın yaptığı gibi 5-10 saniye burnout yapsam faydası olur mu ?
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Ooo iki hocam da burdaymış :):) sizi bulduğuma çocuklar gibi sevindim gerçekten.

Benim de bi sorum olcak bu rolanti devrinin düzensizliğiyle ilgili. 1.3 CDTI Astram var ve rölantisi çok düzensiz acaba @msansertekin hocamın yaptığı gibi 5-10 saniye burnout yapsam faydası olur mu ?
Dizel motorda gaz kelebeği sadece egr amacıyla kullanıldığı için , rölantide sallanma sebebi değildir. Özellikle ilk marşta veya kontak kapatırken hissedilir sallama var mı sıcak-soğuk fark etmeksizin? Bir de araç kaç binde
 

emirhanardgn

Takipçi
21 Ocak 2019
4
0
10
Ankara
Marka
Saab
Dizel motorda gaz kelebeği sadece egr amacıyla kullanıldığı için , rölantide sallanma sebebi değildir. Özellikle ilk marşta veya kontak kapatırken hissedilir sallama var mı sıcak-soğuk fark etmeksizin? Bir de araç kaç binde
Yok hocam sallama hiç hissetmedim ama rolanti bi ara çok inip çıkıyodu tam stop etcek gibi olup geri kalkıyodu 750 devir civarına. Genel olarak şöyle bi sorun var. Mesela 70 km hızla giderken (4. vites 2k devir) sanki biri arkadan tutup bırakmış gibi sarsılıyo. Bir de bugün farkettim motoru durdurunca puf diye bir ses geliyo 3 4 kez denedim sürekli oldu alakası var mı bilmiyorum ama.

Araç 180 binde ve ikinci sahibiyiz bakımları zamanında yapılıyo ve kendim yapıyorum.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Yok hocam sallama hiç hissetmedim ama rolanti bi ara çok inip çıkıyodu tam stop etcek gibi olup geri kalkıyodu 750 devir civarına. Genel olarak şöyle bi sorun var. Mesela 70 km hızla giderken (4. vites 2k devir) sanki biri arkadan tutup bırakmış gibi sarsılıyo. Bir de bugün farkettim motoru durdurunca puf diye bir ses geliyo 3 4 kez denedim sürekli oldu alakası var mı bilmiyorum ama.

Araç 180 binde ve ikinci sahibiyiz bakımları zamanında yapılıyo ve kendim yapıyorum.
Araçta aşırı bir fan çalışma sesi var mı ? Veya rölantinin normalden 50-100 devir yüksek olması , ısındığı zaman yüksek anlık tüketim vs ?
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Bu konuda msansertekin hocama katılıyorum. Youtube'da takip ettiğim birisi var ABD'de yaşıyor. Adam volvocu ve iki tane 850'si var. Birisi 650 küsür bin km'de öbürü yanlış hatırlamıyorsam 300 küsür binlerde. Motorlar komple orijinal.
Düzenli olarak motordan çıkan yağları analize gönderiyor. 15 bin km yaptığı yağ bile hala gayet iyi durumdaydı. Tabii sürekli uzun yol yapıyor ve tam sentetik mobil 10w40 yağ kullanıyor. Bu arada motorların ikisi de T5, yüksek basınç turbo beslemeli. Hatta şu sıralar 300 küsür binde olanda tuning ile uğraşıyor, daha güçlü turbo taktı vs.
Yani olay motordan ziyade yağın kalitesine bağlı. Eğer sürekli yüksek devirde motoru sıkıştırarak kullanmıyorsanız iyi bir yağ ve orijinal filtre ile 10 bin km çok rahat yapılır.
hesabın linkini paylaşabilir misin?
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım