Aleyküm selam.
Berker Abimin dediği gibi su rezervuarını kontrol etmek aşırı eksilmeler varsa sistemi kontrol etmek gerekli. Fakat hafif eksiltmeler normaldir; çünkü genleşme kabında (yedek su deposu diye bilinir ama aslında genleşme kabıdır) fazla basıncı tahliye eden bir delik veya depo kapağının üzerinde tahliye edici sistem bulunur. Uzun aralıklarla basınç ve su buharı buralardan tahliye olacağı için küçük eksilmeler dediğim gibi normaldir.
Hararet göstergesinin araba hareket edince düşmesi ve uzun süreli dur kalk kullanımda yükselmesi genellikle
termostat kaynaklı bir sorundur. Eğer aracınız kompresyondayken (araç viteste ve gaza basmıyorken) rampa aşağı inişlerde, yüksek hızlarda hararetiniz düşüyorsa termostatınız arızalı demektir. Kimi araçta soğutma sıvısı 89 derecede termostat açarken kimisinde 82 kimisinde de 75 derecede açar. Termostatların da sistemdeki korozyon oranı arttıkça ömrü kısalmaktadır, yapısında bozulmalar meydana gelir ve işlevini yerine getiremez. 82 derecede açması gerekirken 95 derecede açar ya da 82 derecede kapanması gerekirken 70 derecede kapanır bu da bahsettiğiniz soruna sebep olur. Termostat motor bloğundaki soğutma kanallarıyla radyatörün arasındaki bir kapı gibidir; yeri gelince kapıyı açar yeri gelince de yüzüne kapatır. Motor soğukken ısınana kadar kapı kapalıdır ne zaman ki motor ferahlamaya ihtiyaç duyar o zaman radyatörden gelen soğuk sıvı kapıyı çalar.
Radyatörü, hortumları, devirdaimi kontrol ettirmenizde de fayda var. Buradan net bir teşhis koymak yanlış olur
Termostat nasıl çalışır ?