O kadar km yapılacak- 5 senede en az 125.000 km yapar.1.4 TSİ ya da bir başka fındık motorlulara ağır bir araçta güvenmiyorum, dizel tercihim olurdu.Superb ile Passat'ın arasında dağlar kadar fark olmadığından da fiyatı uygunsa Suberb alırdım.Tabii her şeyden evvel bahsedilen seçeneklerin içinde yorum yaptım, yoksa kişisel tercihlerim daha farklı boyutta olurdu.
Dediklerinizin bazılarına katılıyorum, @by yalnız Avrupa'da bir çok markada düşük hacim benzinli motorlar yüksek hacim benzinli motorlara oranla daha az tercih ediliyor(Üst segmentlerde).Hepimiz biliyoruz ki Avrupa'da satılan 1.5 litre (üst segment)BMW'ler, oradaki tüketicilere cazip gelmiyor ve 2.0 turbo benzinli modellere tüketici daha fazla yöneliyor.Bunun sonucunda da 3.dünya ülkelerine ya da ekonomik olarak henüz tam gelişmemiş ülkelere satışta iyi iş yapan modeller genellikle 1.5 turbo benzinliler oluyor.Ayrıca 15 yıl önce ''Downsizing'' yoktu ya da bu kadar yaygın değildi.Yani daha ''motoru fındıklaştırma'' olgusu yokken, 1.4'ler 15 sene önce öyleydi şimdi öyle değil demek çok mantıklı gelmiyor, ama burada haklı olduğunuz nokta şurası zaman geçtikçe 2012'in 2.0 T benzinli motorunun verdiği performansı, 2018 de 1.6 T benzinli motor verir oldu.Yalnız performans her zaman sağlamlık anlamına gelmiyor, özellikle küçük hacim turbo benzinli araçlarda kullanıma dikkat edilmezse neler olabileceğini @msansertekin 'in yazısından okuyabilirsiniz.TSI, TDI'dan çok daha iyi giden ve normal kullanımda çok az yakan bir motor. 1400 cc belki 15 yıl önce evet fındık motordu ancak artık fındık motor denilemeyecek düzeyde güçler üretiyor bu hacimdeki motorlar.
Premiumlar dahil çoğu markanın ürün gamının başlangıç seviyesi bu şekilde..Mercedes C'de, Bmw de 3 serisinde 1.5 litre motor kullanıyor. 1.6 TDI motorun (bu da fındık ?) performans olarak karşılığı benzinli motorda 1.0 TSI'dır
hocam bana göre bu düşüncenin bazı açıkları var. öncelikle 1.6 litre de acayip hacimde bir motor değil. olay farklı hacimden aynı gücü çıkarmaysa eskiden 1.6 litre karbüratörden üretilen gücü şu anda 1.2 atmosferik üretebiliyor. şimdi 1.2 atmosferik daha sorunlu diyor muyuz hayır. bu yüzden hacim anlamında sorunsuzluk yorumu bana göre doğru değil ancak tabiki bir masraf çıkarma durumunda yeni nesil yüksek teknolojili motor daha çok ilgi ve para isteyecektir.Dediklerinizin bazılarına katılıyorum, @by yalnız Avrupa'da bir çok markada düşük hacim benzinli motorlar yüksek hacim benzinli motorlara oranla daha az tercih ediliyor(Üst segmentlerde).Hepimiz biliyoruz ki Avrupa'da satılan 1.5 litre (üst segment)BMW'ler, oradaki tüketicilere cazip gelmiyor ve 2.0 turbo benzinli modellere tüketici daha fazla yöneliyor.Bunun sonucunda da 3.dünya ülkelerine ya da ekonomik olarak henüz tam gelişmemiş ülkelere satışta iyi iş yapan modeller genellikle 1.5 turbo benzinliler oluyor.Ayrıca 15 yıl önce ''Downsizing'' yoktu ya da bu kadar yaygın değildi.Yani daha ''motoru fındıklaştırma'' olgusu yokken, 1.4'ler 15 sene önce öyleydi şimdi öyle değil demek çok mantıklı gelmiyor, ama burada haklı olduğunuz nokta şurası zaman geçtikçe 2012'in 2.0 T benzinli motorunun verdiği performansı, 2018 de 1.6 T benzinli motor verir oldu.Yalnız performans her zaman sağlamlık anlamına gelmiyor, özellikle küçük hacim turbo benzinli araçlarda kullanıma dikkat edilmezse neler olabileceğini @msansertekin 'in yazısından okuyabilirsiniz.
Turbosuz atmosferik araçların hacim küçültmesine karşı değilim(Mazda bunu yapıyor, Sky-Active ile).Yani hacim küçüldü diye sağlamlık azalacak, durumunu savunmuyorum.Sadece turbo benzinli motorların yapısı gereği sağlam olmadıklarını söylüyorum.Yoksa 1.2 atmosferik benzinli araç 1.6 karbüratörlü araçtan daha sağlam olabilir bunun aksini iddia etmem.hocam bana göre bu düşüncenin bazı açıkları var. öncelikle 1.6 litre de acayip hacimde bir motor değil. olay farklı hacimden aynı gücü çıkarmaysa eskiden 1.6 litre karbüratörden üretilen gücü şu anda 1.2 atmosferik üretebiliyor. şimdi 1.2 atmosferik daha sorunlu diyor muyuz hayır. bu yüzden hacim anlamında sorunsuzluk yorumu bana göre doğru değil ancak tabiki bir masraf çıkarma durumunda yeni nesil yüksek teknolojili motor daha çok ilgi ve para isteyecektir.
hocam mazda aslında turbo daki yüksek basınç altında çalışmanın belki daha fazlasını atmosferik motora uyguluyor skyactiv ile. ayrıca bu motor da henüz kendini yüzde yüz kanıtlamış değil. yapısı gereği sağlam olmayan dediğiniz turbo motorların birçoğu yüksek performans araçlarında bile kullanılıyor (evo, sti, golf r 2.0 tsi gibi). ayrıca eskiden kullandığımız atmosferik araçların kaçı sorunsuzdu ondan da emin değilim. sahip olduğumuz 2001 toyota corolla ve ilk nesil vvti ler aşırı yağ yakardı. yine sıfır aldığımız 2001 1.4 rxt 98 hp clio nun (ismini tam hatırlamadığım) kronik bir arızası sebebiyle motor gücünü kıstığını bilirim. bu sebeplerden ötürü dediğinize katılmıyorum hocam. ama dediğim gibi yukarıdaki atmosferik araçların çıkardığı arızayı yeni nesil motorlar çıkarsa kabarık bir fatura her türlü bizi bekler.Turbosuz atmosferik araçların hacim küçültmesine karşı değilim(Mazda bunu yapıyor, Sky-Active ile).Yani hacim küçüldü diye sağlamlık azalacak, durumunu savunmuyorum.Sadece turbo benzinli motorların yapısı gereği sağlam olmadıklarını söylüyorum.Yoksa 1.2 atmosferik benzinli araç 1.6 karbüratörlü araçtan daha sağlam olabilir bunun aksini iddia etmem.
https://www.otopark.com/forum/threads/küçük-hacim-turboşarj-benzinli-motorlarda-görülen-tehlike-lspi.7234/
Dediklerinizin bazılarına kEatılıyorum, @by yalnız Avrupa'da bir çok markada düşük hacim benzinli motorlar yüksek hacim benzinli motorlara oranla daha az tercih ediliyor(Üst segmentlerde).Hepimiz biliyoruz ki Avrupa'da satılan 1.5 litre (üst segment)BMW'ler, oradaki tüketicilere cazip gelmiyor ve 2.0 turbo benzinli modellere tüketici daha fazla yöneliyor.Bunun sonucunda da 3.dünya ülkelerine ya da ekonomik olarak henüz tam gelişmemiş ülkelere satışta iyi iş yapan modeller genellikle 1.5 turbo benzinliler oluyor.Ayrıca 15 yıl önce ''Downsizing'' yoktu ya da bu kadar yaygın değildi.Yani daha ''motoru fındıklaştırma'' olgusu yokken, 1.4'ler 15 sene önce öyleydi şimdi öyle değil demek çok mantıklı gelmiyor, ama burada haklı olduğunuz nokta şurası zaman geçtikçe 2012'in 2.0 T benzinli motorunun verdiği performansı, 2018 de 1.6 T benzinli motor verir oldu.Yalnız performans her zaman sağlamlık anlamına gelmiyor, özellikle küçük hacim turbo benzinli araçlarda kullanıma dikkat edilmezse neler olabileceğini @msansertekin 'in yazısından okuyabilirsiniz.
Aslında aynı şeyleri bahsediyoruz ama terminolojimiz farklı.Burada ''fındık motor'' dediğim olgu düşük hacimli turbo benzinli araçlar için söylüyorum yani 15 sene önceki atmosferik 1.4 araçları kastetmiyorum.Fındık olması onun düşük performanslı olduğu anlamına gelmiyor, sadece ''küçük'' hacimli benzinli motorlar için onu söyledim.Avrupa da küçük hacimli motor eğiliminde. Bu eğilimde de olmak zorunda ki bunu dayatan Avrupa emisyon normları. Şurada istatistiği mevcut.
https://ec.europa.eu/eurostat/stati...re_common_than_medium-sized_and_large_engines
Üst segmentlerde işler biraz değişiyor. Mesela bir 5 serisinin bir A6'nın veya E'nin az yakmak ve ekonomi yapmak gibi bir kaygısı yok. Bu otomobiller de ona göre çok çeşitli motor hacimleriyle donatılıyor. Hatta S serisi ve 7 serisinin dahi 2 litre hacimli motorları var. Ama o segmentlerde de bir downsizing durumu var. Eskiden S serisini veya A8'i 2 litre hacimle almak gibi bir dünya var mıydı ?
15 yıl önce downsizing furyası yokken 1.4 motor fındık motordu. Çünkü atmosferik olarak üretiliyordu ve 100 hp'nin altında güç üretiyordu. Hatta ve hatta 1.6 motorlar bile fındık olarak görülüyordu, D segmentte 1.6 atmosferik için bu aracı yürütmez deniyordu. Downsizing furyasıyla birlikte bu motorlar aşırı beslemeye kavuştu ve fındık diyemeyeceğimiz bir kıvama geldi. 1.4 - 1.5 - 1.6 arasında da öyle auuvv diyeceğimiz bir fark yok. 1.4 motor fındıksa 1.6 motor hacimli olmuyor yani..
Avrupa tüketicilerine gelince onlar da bizim gibi vergi veriyor. Ekonomik refahları, satın alım güçleri yüksek olduğundan erişimleri kolay sadece. Biz motor hacmi ve yıla göre vergi veriyorsak onlar da beygire göre vergi veriyor. Eski bir otomobil Avrupalı insan için zulüm. Aynı şekilde üst segmentler de zulüm çünkü otoparklar pahalı ve şehir içinde kullanışlı değil. Kapımın önüne koyarım otoparka para vermem gibi bir durum yok.
Atmosferik bir motora göre aşırı beslemeli motor kolay yıpranır ve daha kısa ömürlü olur daha fazla masraf çıkarır ona bir sözüm yok. Zaten öyle olur.. Ama düzgün kullanıldığı takdirde hiçbir düşük hacimli aşırı beslemeli motor 100k gibi kilometrelerde de cartayı çekmez..Bomba gibi yaklaşılmamalı downsizing motorlara
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.