C segmentinde 10yearschallenge

10yearschallenge da bu sefer de C segmenti otomobilleri derledik.

Volkswagen Golf

whatsapp-image-2019-01-20-at-18.53.13-1.jpeg


Toyota Corolla

whatsapp-image-2019-01-20-at-18.53.13.jpeg


Ford Focus

whatsapp-image-2019-01-20-at-18.53.14-1.jpeg


Opel Astra

whatsapp-image-2019-01-20-at-18.53.14.jpeg


Peugeot 308

whatsapp-image-2019-01-20-at-18.53.15-1.jpeg


Honda Civic

whatsapp-image-2019-01-20-at-18.53.15.jpeg


Audi A3

whatsapp-image-2019-01-20-at-18.53.16-1.jpeg


Renault Megane

whatsapp-image-2019-01-20-at-18.53.16.jpeg


Bmw 1 Serisi

whatsapp-image-2019-01-20-at-18.53.17.jpeg


Kaynak: http://garajtv.com/c-segmentinde-10yearschallenge/

Emeğe Saygı: @DuzboruDownpipe
 

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
En büyük sebep servis. 6 ay-5000 km çok kısa bir süreç

2015 model mazda kullanıcısıyım bunu ilk defa duyuyorum :D 6 ay dolup yetkili servisi aradığınızda eğer 10 bin km sınırı dolmamışsa servis ışığının yanmasını umursamayın 10 bin km ye tamamlanınca bakımını yaptırın cevabını duyarsınız. Günümüzde 10-15 bin km aralığındadır çoğu aracın servis zamanı mazda da 6 ay muhabbetinin dezavantaj yaratmaması için bu şekilde esneklik sağlıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve bt

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
2015 model mazda kullanıcısıyım bunu ilk defa duyuyorum :D 6 ay dolup yetkili servisi aradığınızda eğer 10 bin km sınırı dolmamışsa servis ışığının yanmasını umursamayın 10 bin km ye tamamlanınca bakımını yaptırın cevabını duyarsınız. Günümüzde 10-15 bin km aralığındadır çoğu aracın servis zamanı mazda da 6 ay muhabbetinin dezavantaj yaratmaması için bu şekilde esneklik sağlıyor.

Arkadaşım mazda 2 sini alırken bana öyle söyledi hatta garanti dışı kaldığını söyledi. Bu forumda da bunu duymuştum.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,018
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
A3 nie vermionuzxz111!!1
Önceden de iyiymiş, şimdi de iyi. Öyle büyük bir durumu kurtarma veya devrim yok. Civic de zamanında iyiymiş, şimdiki iç mekan da aynı düzeyde iyi. 307'ye baksana töbeyarabbi... 308 başka marka gibi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: At

FocusMonster

Profesör
Beta Programı
9 Ara 2018
701
864
1,770
Bence Toyota Corolla ve Peugeot 308 hem iç hem de dış tasarımda çağ atlamış.
Ama ankette oyumu Ford Focus ve Toyota Corolla'dan yana kullandım. :)
Yeni Focus ve Corolla'nın iç mekanlarının değişimi bana göre güzel bir değişim olmuş.
 

Atilgan

Elit Apaçi
13 Mar 2017
250
237
945
Bursa
Marka
Opel
2009 da biraz düzelttiler de 2007 lerde klimasız golfler, satıldı memlekette. Şu golf sempatizanlığı mı diyeyim ya da golf bir formülmüş gibi ölçü olarak gösterilmesinin sebebi nedir? En az yakan mı?En donanımlısı mı?Yoksa en uygun fiyatlısı mı?Diyeceksiniz ki her ölçüde ortalamaların üstü falan... Golfü geçin artık, Her araç çok iyi.. Her otomobil iddalı.. ford yıllar önce otonom sürüş ve fiyat/performans olarak solladı. İç kalite tartışılır ama bana göre sınıfına bakılırsa işlevsellikleri ön plana çıkmalı. Ki söylendiği üzere Mazda, Ford modelleri bunu gayet iyi başardı. Şimdilerde yeni hyundai nin de bu sınıfta kendisine yer edinmeye başlaması hepimizin gözünün önünde duruyor. Ben sunulan donanım+tasarım+ekonomik sürüş ve fiyat bandına göre önce focus ardından da astra ya oyumu verdim.
 
Son düzenleme:

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Ben Mazda servislerine pek güvenmiyorum açıkçası. Rotary motorları kendi elleriyle öldürdüler resmen. Özel olarak araştırmadım ama Avrupa da 6 ay 5000 km ise Türkiye de 5 ay 4000 km daha makul bence. Rakamları niye aşağı çektin diye soracak arkadaşlar içinde hava kirliliğini ve yoğun trafiği ekleyeyim.
 

ahmet.kocak

Profesör
18 Mar 2017
280
268
1,445
38
ankara
Marka
Kia
Ben de Focus dedim. Sadece resimlere baktım ve görünen kısımda kendimce en büyük değişimi gösteren oydu.
 

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Ben Mazda servislerine pek güvenmiyorum açıkçası. Rotary motorları kendi elleriyle öldürdüler resmen. Özel olarak araştırmadım ama Avrupa da 6 ay 5000 km ise Türkiye de 5 ay 4000 km daha makul bence. Rakamları niye aşağı çektin diye soracak arkadaşlar içinde hava kirliliğini ve yoğun trafiği ekleyeyim.

İngilterede 12 ay / 12500 mil (~20000km) , türkiyede 6 ay / 10000km sizden önce düşünmüşler zaten...
 

omerta84

Profesör
29 Ara 2016
242
130
1,085
Oyumu Focus ve 308'den yana kullandım.

Focus; bu araç C segmentinin en eski üyelerinden biridir. İlk çıktığı zamandan son çıkan kasasına kadar bugün geline süreçte otomobilin değişim görmediği hiç bir yanı kalmadı. Bugün ki kasada eksik olarak sayılabilecek iki unsur; kişisel zevke göre iç - dış tasarımı ve yer yer iç mekan malzeme kalitesi. Bunun haricinde bu aracın sayılabilecek hiç bir alanda eksiği kalmadı.

Yıllardır doğru düzgün bir şanzımanı yoktu bu geldi. Eski modelleri ciddi yol ve rüzgar gürültüsü alırdı şimdiyse sınıfında ilk 3'e rahat girer. Hacim eksiği vardı artık giderildi. Donanım kıtlığı vardı artık yok ( Dünya genelinde ki versiyonlar ). Kişisel zevklere ve tercihlere göre en az 5-6 tane farklı kasa ve versiyon sunabiliyor. Güçsüz versiyonlarda torsiyona geçildi ama ulaşılabilir motora sahip güçlü sayılabilecek versiyonlarında SLA süspansiyonu bugün premium'ların üst segmentlerinde ancak görebiliyoruz. Ün yaptığı control blade'den ve onun üst versiyonu olan integral link süspansiyondan daha gelişmiş bir süspansiyon kullandılar. Torsiyonlu versiyonları bile bugün sınıfında yol tutuş ve sürüş zevki sunan rakipleriyle yarışabilecek düzeyde. Konforu eksik dendi 18 jant 45 yanak spor süspansiyon kombinasyonlarında bile konfor sunabilir hale geldi ki bu kombinasyonlarda konforu premium modellerde bile zar zor görebiliyoruz. Her versiyonuyla konforu, sürüş zevkini, teknolojiyi ve günlük hayatta kullanılabilirliği birleştirdi. Her bölümünde eski kasalarına oranla işçiliği arttırıldı. Keza eski kasalarına oranla malzeme kalitesi de arttırıldı. Başı çeken rakipleriyle kıyaslandığında bu aracın, kişisel zevklere göre karar verilebilecek tasarım haricinde tek eksik yanı yer yer malzeme kalitesidir hepsi bu.

308'e gelince; uzun zaman Fransız otomobillerini kullananlar iyi bilir ki altyapı, makul konfor ve standart bineklerde sürüş zevki Fransızların mottosu değildir. Bunu benim gözümde kıran, daha iyisini sunabilen ilk marka Peugeot'tur. Üstelik iyi ve kaliteli bir iç mekanla birleştirdiler bu değişimi. Yaşamış olduğu bu değişim Fransız üreticilere ders niteliğindedir.

sla süspansyion diye google a yazınca double wishbone çıkıyor. yani çift salıncak. bir fark varmı çalışma prensibinine çözemedim.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,200
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
sla süspansyion diye google a yazınca double wishbone çıkıyor. yani çift salıncak. bir fark varmı çalışma prensibinine çözemedim.
SLA = Double Wishbone = Çift salıncak bunların hepsi işlevsel olarak benzer hocam. Haliyle çalışma şeklinde de teoride bir fark yok. Tabii Ford'un süspansiyon üzerinde ki ayarlamaları çalışma şekli konusunda detay oluşturabilir belki ama genel anlamda bir farkı yok.

Focus'ta ki hali tam olarak budur. Lower and Upper arm dediği alt ve üst kol prensibi bu süspansiyonu çift salıncak yapıyor.
arka-süspansiyonlar.png
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: omerta84 ve Akın

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
894
1,631
2,320
İst.
Marka
Ford
2009’daki Corolla yerine 2019’da tekerlekli patates çıkarsalar bile bu yarışmanın galibi olurdu. Nasıl bir zevksizlikle bu kasayı tasarlayıp sattılar, yıllar geçti hala anlam veremiyorum.
Katılmamak elde değil ayrıca duyumlarıma göre Yeni Corolla bağımsız süspansiyonlarla geliyor iç mekan kaliteside son iki kasaya göre göz doldurucu merakla bekliyorum heleki hb kasasını..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Mt.Akina
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım