Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Bu 3 kanallıları pazarda üstüne sadece amblem yapıştırılan çakma adidaslar gibi düşünün, orjinalmiş gibi satılan doldurma parfümler gibi düşünün, kısacası çakma ne varsa onun gibi düşünün :D 3 ve 4 kanallı arasında ki fark bunlar kadar bariz. O sebeple 3 kanallı erken bırakır kendini, erken yıpratır normaldir.

@Basri Amca 4 kanallıları aracına taktıktan sonra muhtemelen fark edeceğin şeyler; aracın eskisine oranla sanki daha kolay hızlandığı, ileriye gitme isteğinin sanki biraz daha arttığı ve daha rahat hareket ettiği v.s gibi şeyler olacaktır. Tabi bu deneyim önceki kullandığın lastikler ve sürüş sırasında bu etkilere ne kadar dikkat ettiğinle doğru orantılı olacaktır. Fabrikasyon bir sıkıntı olmadığı müddetçe Allah'ın izniyle memnun kalacağın bir lastik olacaktır rahat ol sen.
Fark o kadar fazla mı yaa ? Yani bu kadar aşırı bir fark olacağını zannetmiyordum 3 kanallı ile 4 kanallı arasında.
Abi heyecanlandırdın beni iyice :D pazar günü istanbula dönüyorum bu gün takılacak lastik gider gitmez deneyeceğim.
Bir de lastik rodajı denilen olayı nasıl yapmalıyım ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,772
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Fark o kadar fazla mı yaa ? Yani bu kadar aşırı bir fark olacağını zannetmiyordum 3 kanallı ile 4 kanallı arasında.
Abi heyecanlandırdın beni iyice :D pazar günü istanbula dönüyorum bu gün takılacak lastik gider gitmez deneyeceğim.
Bir de lastik rodajı denilen olayı nasıl yapmalıyım ?
İlk 100-150 km boyunca ani hızlanma, ani fren, sert şekilde viraj kasma gibi şeyler yapmadan standart kullanım yaparsan sorun olmaz. Fark bence fazla. Kullanınca inşaallah sen de fark edebilirsin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
İlk 100-150 km boyunca ani hızlanma, ani fren, sert şekilde viraj kasma gibi şeyler yapmadan standart kullanım yaparsan sorun olmaz. Fark bence fazla. Kullanınca inşaallah sen de fark edebilirsin :)
Tamamdır abi bir süre sakin kullanırım bakalım, şirkette ki egea da hangi lâstik var acaba pazartesi yada salı geçince bakarım merak ettim..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,849
26,158
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Eagle Sport değildir o. Eagle Sport olsa duramazsın. Lafın gelişi değil, hakikaten duramazsın :) Efficient Grip Performance'tır o. Mk2.5 Focus'ta 15" jant ile yıllarca kullandım. Tam olarak arabanın hakkı olan lastik bence odur. Ama çok pahalı be :/
Continental de Goodyear'a yakın seviyede iyidir, tek handikapı dişlerinin (hamuru bitmez) Goodyear'a göre daha çabuk bitmesidir. Ama ona da siz bakamamışsınız :p
Şu Hankook lastiğe bakabilirsin. Hankook'ların kullanıcı deneyimini iyi olarak duydum. Tüketim/ıslakFren/dB: C/A/71
Geçen Dunlop aldım. Daha 2000 km olmamıştır, ama genel kalite izlenimi Goodyear'ı fazla aratmıyor gibi. Konfor da yakın. Tutuş ve tüketim olarak çok çok iyi. Senin ebada göre senin de bahsettiğin şu model var. Bu lastiğin modeli farklı ama etiket değerleri benimkiyle birebir aynı. Tüketim/ıslakFren/dB: C/A/69
Bridgestone'a bakma. Arabadan daha uzun dayanır ama siz dayanamazsınız :D
Michelin de bakma. Beklentinizi karşılayacak modelleri Goodyear'dan bile pahalı.
Falken markasını da deneyimleyen varsa buraya yazsın, f/p olarak iyi yorumlar duyuyorum. @Toprak38 hatırladığım kadarıyla yakın ebatlarda kullanmıştı.
Dün çok yoğundum ancak gördüm ama lastik alınmış galiba :D Yine de yorumumu yazayım daha sonra konudan faydalanacak olanlar için. 195/65/15 falken sincera sn832 ecorun var sizin boyutta aynı model var mıdır bilmem de. 99model bir passatta konfor için pofuduk yayları fazlasıyla yettiği için konfor eksikliği hissetmedik. 2. yılı bitti yaz-kış aralıksız 30-35bin km kullanıldı arkalar çok iyi önlerin dişler yarı yarıya gitti, hamuru da 2 kış kullanılmasına rağmen gayet iyi. Özellikle son 1 ayda sıcaklıklar yaz lastiği ayarına çıktığından beri kendimce zorluyorum bi şaka yapmadı henüz. Falkenin beni benden alan özelliği ıslak tutuşu ama geçenlerde bi yola yeni kasis koymuşlar yanda sulamadan yollar ıslaktı bi ben kaymadan yavaşlayabildim 6-7 araba arasında :D Bi ön arka yapılsa 1-2 yıl daha götürür herhalde diş olarak da.

Lastiğiniz de hayırlı olsun :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Basri Amca

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Dün çok yoğundum ancak gördüm ama lastik alınmış galiba :D Yine de yorumumu yazayım daha sonra konudan faydalanacak olanlar için. 195/65/15 falken sincera sn832 ecorun var sizin boyutta aynı model var mıdır bilmem de. 99model bir passatta konfor için pofuduk yayları fazlasıyla yettiği için konfor eksikliği hissetmedik. 2. yılı bitti yaz-kış aralıksız 30-35bin km kullanıldı arkalar çok iyi önlerin dişler yarı yarıya gitti, hamuru da 2 kış kullanılmasına rağmen gayet iyi. Özellikle son 1 ayda sıcaklıklar yaz lastiği ayarına çıktığından beri kendimce zorluyorum bi şaka yapmadı henüz. Falkenin beni benden alan özelliği ıslak tutuşu ama geçenlerde bi yola yeni kasis koymuşlar yanda sulamadan yollar ıslaktı bi ben kaymadan yavaşlayabildim 6-7 araba arasında :D Bi ön arka yapılsa 1-2 yıl daha götürür herhalde diş olarak da.

Lastiğiniz de hayırlı olsun :)
Falkenin hiç böyle iyi iş çıkaracağını bilmiyordum/zannetmiyordum.
Teşekkürler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Screenshot_20190406-164110_1.jpg
Lastikler takılmış, hayırlı olur inşallah rodaj tamamlansın biraz üstüne çıkalım limitleri yoklayalım evdeler mi diye :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt, Cenk ve Bilal

alianil

Elit Apaçi
23 Mar 2019
158
158
885
29
Tekirdağ
Marka
Toyota
Tanesi 300 tl den Good year Eagle Sport aldım internette kimisi olumlu kimisi olumsuz yazmış.
Ama olumsuz bir şey yaşamadım aksine olumlu yaşadım 55.xxx kmdir fabrikasyon Bridgestone Turanza ER300 vardı. Eagle Sport alınca araba çok yumuşadı direksiyon hafifletti frenleme mesafesi güçlendi F/P olarak en iyi lastik.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Tanesi 300 tl den Good year Eagle Sport aldım internette kimisi olumlu kimisi olumsuz yazmış.
Ama olumsuz bir şey yaşamadım aksine olumlu yaşadım 55.xxx kmdir fabrikasyon Bridgestone Turanza ER300 vardı. Eagle Sport alınca araba çok yumuşadı direksiyon hafifletti frenleme mesafesi güçlendi F/P olarak en iyi lastik.
Güle güle kullanın, bende 270 tl ye kadar gördüm internette 2018 sonu tarihli ama olumsuz yorum okudum açıkçası ben o yüzden üstüne biraz daha koyarak good year efficient grip performance almak bana daha mantıklı geldi..
 
  • Beğeni
Tepkiler: alianil

alianil

Elit Apaçi
23 Mar 2019
158
158
885
29
Tekirdağ
Marka
Toyota
Güle güle kullanın, bende 270 tl ye kadar gördüm internette 2018 sonu tarihli ama olumsuz yorum okudum açıkçası ben o yüzden üstüne biraz daha koyarak good year efficient grip performance almak bana daha mantıklı geldi..
En iyisini yapmışsınız bende cpc5 alacaktım fakat km yaptıkça yol sesi arttırdığını okudum gf5 eagle sport aldım bi sonraki primacy 4 düşünüyorum güle güle kullanın hayırlı olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
En iyisini yapmışsınız bende cpc5 alacaktım fakat km yaptıkça yol sesi arttırdığını okudum gf5 eagle sport aldım bi sonraki primacy 4 düşünüyorum güle güle kullanın hayırlı olsun
Teşekkürler, siz de güle güle kullanın kazasız belasız :)
Ben bir süre lastik düşünmek istemiyorum :D
Primacyden soğudum önler de primacy 3 vardı hiç memnun değildim..
 

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Eveet o kadar araştırdım, forum olarak sizler de epey yardımda bulundunuz ve sonuç olarak aldık taktık lastikleri kullanıyoruz..
Sadece bilgi alıp kaçmak olmaz tabii ki, deneyimledikten sonra sonuç yazmakta bence çok önemli forum için.
Neyse vakitsizlikten ötürü sonucu aktaramadım ancak vakit bulabildim.
Good Year Efficienter Grip Performans lastiklerimi 205/55/16 ebatında almıştım bizim focus 2 için. Lastikleri takıp kullanmaya başlayalı 1000+ km oldu şuan aracın km'sini net olarak bilmediğim için ama 1000 km kesinlikle devrildi. Lastikleri aldıktan sonra ki 250-300 km gayet sakin viraj kasmadan gazlamadan kullandım bir nevi rodajdı amaç. Bu kendimce olan rodaj süresinden sonra ise bol bol viraj da kastım, gazladım da ıslak/kuru bir çok yol koşulunda denedim.
Öncelikle arabaya binen diğer kişilerinde ilk tepkisi yumuşama oldu arabada ki konfor artışı idi yani. Tabii öbür lastiklerin turşu olmasından dolayı bu lastikler bize aşırı konforlu gelmiş olabilir ama yine de gerçekten ciddi anlamda konforu bizi memnun etti. Bir de araba böyle akar hale geldi nasıl tarif edebilirim bilmiyorum ama belki de psikolojik ama araba böyle akıyor daha rahat hareket ettiği, ivmelendigini hissediyorum yani. Direksiyon hissi olarak direksiyon epey yumuşadı ama hissizlikle alakalı değil bu ekstra bir güzel konfor odaklı yumuşama oldu.
Yol tutuş olarak ciddi anlamda güven veriyor artık viraja girdigim gibi gönül rahatlığı ile çıkabiliyorum (ah şu sol seride atlayanlar, virajda salın bari bizi) bir tren misali gayet güven veriyor. Lastiklere kıyamadığımdan sürekli aşırı zorlamadım üç beş kere aşırı yuksek hızda daha doğrusu viraja göre yuksek hızda girdim ve bir kaç kere arabanın arkası açıldı ama hemen ufak bir müdahale ile geri toplayabildim. Onun haricinde çoğu virajda arkasını getiremedim arabanın ne kadar yuksek hızda girersem gireyim. Kafadan kayma meyili ciddi anlamda epey az eski lastiklerimle kafadan kaymasın arkayı bıraksın diye viraja girerken ağırlık transferi ile epey oynuyordum, cebelleşiyordum ama bu lastiklerle kafadan kayma meyili epey az kör kütük viraja girsem viraj ortası saçma sapan fren yapsam bile araç öyle aşırı dağılmıyor. Bu bahsettiklerim hep kuru zemindeydi. Islak zeminde de olaylar pek farklı değil, ıslak zeminde hızlı kalkış yapsam bile max 1 tur anca sarıyor gayet iyi basıyor yere ve tutunuyor..
Islak zeminde virajlı yolda da epey kullandım otobanda yuksek hızlarda da zorladım. Öncelikle aşırı fazla su birikintisine aşırı hızlı girmezseniz aqua planing gibi bir durum ile karşılaşmıyorsunuz ama aşırı yuksek hızda büyük su birikintilerine girince epey korkutuyor ve arabanın sağı solu oynuyor biraz biraz. Ama eğer su birikintisi değil de sadece yerler ıslak veya normal bir sağanak yağış varsa aracın limitlerinde aşırı bir düşme olduğunu zannetmiyorum. Yani kuru zeminde virajı nasıl döndüysem ıslak zeminde de aynı şekilde neredeyse dönebiliyorum tabii ne olursa olsun limitler biraz daha azalıyor. Ben aracın ıslak ve kuru da ki yol tutuşunu beğendim açıkçası gayet keyif ve güven veriyor lastikler yol tutuş anlamında.
Ses-Yakıt Tüketimi konusundan bahsetmek gerekirse aracımın yalıtımı aşırı iyi değil, ama ben öyle rahatsız edecek bir lastik sesi ile karşılaşmadım aksine eski lastiklere göre ses epey azaldı.
Yakıt tüketimi olarak ise bir tık azalma olduğunu düşünüyorum ama hala net şekilde ölçemedim..
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Eveet o kadar araştırdım, forum olarak sizler de epey yardımda bulundunuz ve sonuç olarak aldık taktık lastikleri kullanıyoruz..
Sadece bilgi alıp kaçmak olmaz tabii ki, deneyimledikten sonra sonuç yazmakta bence çok önemli forum için.
Neyse vakitsizlikten ötürü sonucu aktaramadım ancak vakit bulabildim.
Good Year Efficienter Grip Performans lastiklerimi 205/55/16 ebatında almıştım bizim focus 2 için. Lastikleri takıp kullanmaya başlayalı 1000+ km oldu şuan aracın km'sini net olarak bilmediğim için ama 1000 km kesinlikle devrildi. Lastikleri aldıktan sonra ki 250-300 km gayet sakin viraj kasmadan gazlamadan kullandım bir nevi rodajdı amaç. Bu kendimce olan rodaj süresinden sonra ise bol bol viraj da kastım, gazladım da ıslak/kuru bir çok yol koşulunda denedim.
Öncelikle arabaya binen diğer kişilerinde ilk tepkisi yumuşama oldu arabada ki konfor artışı idi yani. Tabii öbür lastiklerin turşu olmasından dolayı bu lastikler bize aşırı konforlu gelmiş olabilir ama yine de gerçekten ciddi anlamda konforu bizi memnun etti. Bir de araba böyle akar hale geldi nasıl tarif edebilirim bilmiyorum ama belki de psikolojik ama araba böyle akıyor daha rahat hareket ettiği, ivmelendigini hissediyorum yani. Direksiyon hissi olarak direksiyon epey yumuşadı ama hissizlikle alakalı değil bu ekstra bir güzel konfor odaklı yumuşama oldu.
Yol tutuş olarak ciddi anlamda güven veriyor artık viraja girdigim gibi gönül rahatlığı ile çıkabiliyorum (ah şu sol seride atlayanlar, virajda salın bari bizi) bir tren misali gayet güven veriyor. Lastiklere kıyamadığımdan sürekli aşırı zorlamadım üç beş kere aşırı yuksek hızda daha doğrusu viraja göre yuksek hızda girdim ve bir kaç kere arabanın arkası açıldı ama hemen ufak bir müdahale ile geri toplayabildim. Onun haricinde çoğu virajda arkasını getiremedim arabanın ne kadar yuksek hızda girersem gireyim. Kafadan kayma meyili ciddi anlamda epey az eski lastiklerimle kafadan kaymasın arkayı bıraksın diye viraja girerken ağırlık transferi ile epey oynuyordum, cebelleşiyordum ama bu lastiklerle kafadan kayma meyili epey az kör kütük viraja girsem viraj ortası saçma sapan fren yapsam bile araç öyle aşırı dağılmıyor. Bu bahsettiklerim hep kuru zemindeydi. Islak zeminde de olaylar pek farklı değil, ıslak zeminde hızlı kalkış yapsam bile max 1 tur anca sarıyor gayet iyi basıyor yere ve tutunuyor..
Islak zeminde virajlı yolda da epey kullandım otobanda yuksek hızlarda da zorladım. Öncelikle aşırı fazla su birikintisine aşırı hızlı girmezseniz aqua planing gibi bir durum ile karşılaşmıyorsunuz ama aşırı yuksek hızda büyük su birikintilerine girince epey korkutuyor ve arabanın sağı solu oynuyor biraz biraz. Ama eğer su birikintisi değil de sadece yerler ıslak veya normal bir sağanak yağış varsa aracın limitlerinde aşırı bir düşme olduğunu zannetmiyorum. Yani kuru zeminde virajı nasıl döndüysem ıslak zeminde de aynı şekilde neredeyse dönebiliyorum tabii ne olursa olsun limitler biraz daha azalıyor. Ben aracın ıslak ve kuru da ki yol tutuşunu beğendim açıkçası gayet keyif ve güven veriyor lastikler yol tutuş anlamında.
Ses-Yakıt Tüketimi konusundan bahsetmek gerekirse aracımın yalıtımı aşırı iyi değil, ama ben öyle rahatsız edecek bir lastik sesi ile karşılaşmadım aksine eski lastiklere göre ses epey azaldı.
Yakıt tüketimi olarak ise bir tık azalma olduğunu düşünüyorum ama hala net şekilde ölçemedim..
Güle güle kullanın. Yakın zamanda bizim Leon'a da aynı ebatta aynı lastik alındı. Geçen gün ilk kez yeni lastikleriyle binme fırsatım oldu. Altın semer vurulmuş olsa da bizim Leon maalesef hala aynı Leon :) Olsun, halihazırda aktif konuyu bulmuşken ben de seninkiyle örtüşecek birkaç yorumu paylaşayım:
- Sessizlik... Kesinlikle çok sessiz.
- Yol bozukluklarında arabanın hissettirdiği pat pat seslerde P'yi B olarak yumuşatmış, çıkardığı seslere L harfi filan eklemiş öyle anlatmaya çalışayım. :p Ama bozukluklarda keskinliği belirgin şekilde azaltsa da arabanın konfor bakımından karakterini değiştirecek kadar etkisi olamadı. :)
- Dik yokuşlarda patinaja düşerek göstergeleri asr ışıklarıyla pavyona dönen araba, en kötü koşullarda bile patinaj çekmez oldu. Bizzat deneyimledim, patinaj konusunda da büyük devrim yaşanmış :)
- Uzun dönem ortalaması 6.5-6.7 civarlarında olan 1.2tsi arabada 4 kişi (biri 130, biri 160kg) + bagaj ile İzmit-SabihaGökçenHavalimanı rotasını 5.1 tüketimle gittik. Tamam sakin gittik ama bence biraz iyileşme var. :)

Bu ebattaki lastikler arasında en iyilerden biri olduğu kesin. Kampanyayla filan denk getirilip nispeten uygun fiyata alınırsa süper seçim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Basri Amca

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Güle güle kullanın. Yakın zamanda bizim Leon'a da aynı ebatta aynı lastik alındı. Geçen gün ilk kez yeni lastikleriyle binme fırsatım oldu. Altın semer vurulmuş olsa da bizim Leon maalesef hala aynı Leon :) Olsun, halihazırda aktif konuyu bulmuşken ben de seninkiyle örtüşecek birkaç yorumu paylaşayım:
- Sessizlik... Kesinlikle çok sessiz.
- Yol bozukluklarında arabanın hissettirdiği pat pat seslerde P'yi B olarak yumuşatmış, çıkardığı seslere L harfi filan eklemiş öyle anlatmaya çalışayım. :p Ama bozukluklarda keskinliği belirgin şekilde azaltsa da arabanın konfor bakımından karakterini değiştirecek kadar etkisi olamadı. :)
- Dik yokuşlarda patinaja düşerek göstergeleri asr ışıklarıyla pavyona dönen araba, en kötü koşullarda bile patinaj çekmez oldu. Bizzat deneyimledim, patinaj konusunda da büyük devrim yaşanmış :)
- Uzun dönem ortalaması 6.5-6.7 civarlarında olan 1.2tsi arabada 4 kişi (biri 130, biri 160kg) + bagaj ile İzmit-SabihaGökçenHavalimanı rotasını 5.1 tüketimle gittik. Tamam sakin gittik ama bence biraz iyileşme var. :)

Bu ebattaki lastikler arasında en iyilerden biri olduğu kesin. Kampanyayla filan denk getirilip nispeten uygun fiyata alınırsa süper seçim.
Teşekkür ederim abi :)
Bu konuda leon geçti yakında burası da kitlenebilir aman dikkat :p
Ya bizim eski lastikler epey kötü olduğu için şimdi bu lastikler bana müthiş geldi ki ben kuru da düz zeminde patinaj bile çekemedim araba eskiden 1 sar 2 sar 3 yürü gibi gidiyordu şimdi ise hiç patinaj yok gibi bir şey. Direkt kalkıyor araç yerinden.
Bende bu gün İstanbul girişinde sıfırladım Çekmeköy - Nişantaşı - Çekmeköy yaptım ki gayet trafik vardı ve yer yer boş bulunca gazladım hafif hafif ama gerçek bir şehir içi tüketim diyebiliriz çünkü epey de trafik vardı 6.4 yaktı focus yakıtta da düşüş var ama onu net deneyimledikten sonra yazacaktım bir kaç kez daha test edince tekrar eklerim buraya..
Gerçekten ben fiyatına göre çok iyi buldum bu lastiği bir de uzun ömürlü olursa ben daha hiç bir şey istemem bu lastikten :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım