AÇIK 1.3 multijet palio V kayışı kopması sonrası yağ kaçağı neden olur ?

furkan06

Furkan
Düz Yol Gazcısı
15 Ağu 2021
32
2
145
24
Ankara Keçiören
Marka
Fiat
Geçen hafta otobanda 120 km/s civarı giderken bir anda kayış koptu kayışı 1.5 sene önce çukurda kopması sebebi ile değiştirmiştim iftar öncesi alel acele sanayiye gittik usta hemencik kayış takıp gönderdi, lakin bir hafta sonra gezdim dolaştım tam 1. haftasında sabaha arabayı ısınsın diye çalıştırdım arabanın yağ lambası yandı bi baktım yağ kalmamış kayışın altı sağ akis başı falan full yağ olmuş arabayı az geriye aldım bütün yağ yerde resmen ustaya götüremedim bayramdan sonra gel dedi. Abim iyice baktır durduk yere kayış kopmaz demişti ne olmuştur sizce.
Aracın sesi her zamanki gibi bir değişiklik yok.

videosu da böyle:
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2023-04-20 at 14.16.15.jpeg
    WhatsApp Image 2023-04-20 at 14.16.15.jpeg
    1.1 MB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,022
7
51,356
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
kayışın gergilerinden kasnaklarından biri parçalanıp kartere zarar vermiş olabilir. Bu kadar yağ normal değil. Yağ çubuğunun yolunu filan da kontrol edin.
Bir de tersten bakmak gerek: Böyle bir yağ kaçağı yapan arıza, v kayışının kopmasına sebep olmuş olabilir. Krank keçesinin oralarda bir arızalar oluştuysa, V kayışı da tahriği krank milinden aldığı için, krank mili ve motordan çıkışı iyice kontrol edilmeli.

Tamamen düz mantıkla aklıma böyle şeyler geldi. Her şeyden önce yağ bulaşan her yeri bir temizlemeniz gerek. Şu haliyle hiçbir şey anlaşılmaz.
 

furkan06

Furkan
Düz Yol Gazcısı
15 Ağu 2021
32
2
145
24
Ankara Keçiören
Marka
Fiat
kayışın gergilerinden kasnaklarından biri parçalanıp kartere zarar vermiş olabilir. Bu kadar yağ normal değil. Yağ çubuğunun yolunu filan da kontrol edin.
Bir de tersten bakmak gerek: Böyle bir yağ kaçağı yapan arıza, v kayışının kopmasına sebep olmuş olabilir. Krank keçesinin oralarda bir arızalar oluştuysa, V kayışı da tahriği krank milinden aldığı için, krank mili ve motordan çıkışı iyice kontrol edilmeli.

Tamamen düz mantıkla aklıma böyle şeyler geldi. Her şeyden önce yağ bulaşan her yeri bir temizlemeniz gerek. Şu haliyle hiçbir şey anlaşılmaz.
Bende yağ pompası tarzında arızalar olduğunu düşündüm Buda çok mantıklı geldi motorda büyük bir hasar olduğunu sanmıyorum dizel araba 200 binde terletmeleri tabi ki var ama hiç yağ damlatıyordu
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım