Arabanın sahibi sensin. Motorun çalışma sesini, yağ eksiltme miktarını, supapların seslerini, titreşimini, çekişini, tüketimini sen deneyimliyorsun. Asıl senin yorumun nedir hocam? Motora fazla mı ince geliyor, yoksa eskisi mi kalın geliyormuş onu ancak sahibi hissedebilir. Misal ben hep fabrika önerisi 10-40 kullandım ama kullandığım yağlar arasında Castrol ince gelmişti, orijinal GM de ayçiçeği yağından hallice vasıfsız bir yağ imiş, tanıdığı arabasında farklı yağları kullandıkça insan bunların ayırdını yapar. Motor rahat, ferah veya tam tersine huzursuz çalışırsa tanıyan sahibi bunu hisseder. O yüzden yeni yağı sen anlat biz dinleyelim.
Çektiğin videolar pek belirleyici değil. 10-30 yağ eski gözüküyor, 5-30 çok daha yeni. Eskidiği zaman bakmak görmek dinlemek gerekir.
Arabayla henuz çok çok az km yaptım. Ama şimdiye kadar herşey olumlu. Tek sıkıntım, bu yağın eksiltme yapması. Lpg motorlarda yağ eksilmesine karşı hep kalın yağ kullanılıyormuş. Bu arada 10w-30 videosu yağın renginin kara olması ışıktan. Karanlıkta çektiğim için eski gibi duruyor olsada o videoda yağ 2 aylıktı. Göründüğünden 2 kat daha açık rengi vardı.
Öncelikke ilk değişen şeyler. Motorun sesi uctu, Sesi duymak için 3000 devirde yüke binmek lazım . Yada bana öyle geliyor.
İkincisi olarakta normalde motorun vuruntu yapacağı 1800 devirlerde araba gayet akıyor. Yani vuruntu yapmadan yüke binince arabayı rahat rahat yürütebiliyorum. Hatta ikinci vitesde daha düşük devire inmenin yolunu açtı.
Motor fren etkisi azaldı. Eskiden alıştığım mesafede durmuyor. Yavaşlama ivmesi çok azaldı. Sallıyorum kırmızı ışıkta duracağım, 5nci vitesde ayağı gazdan çekiyorum, normalde debriyaja basıp frene basacağım noktaya gelmiyor , çok hızlı kalıyor. bu sabah 2 3 defa senkronum bozulduğu için öndeki arabalara çok yaklaştım. Frene daha fazla basmam gerekiyor.
Motor sıcaklığı 95 derecelerde geziyor, hadi bilemedin 92 derece. Ben bu arabayı 87 82 derece ortalama sıcaklıkla kullanıyordum. Artık ancak rampa aşaği ayak gazdan çekerde bir müddet akışına bırakırsam motor sıcaklığı 87 dereceye düşüyor. Ama asıl acayip tarafıda, motor eskisi kadar fan açmıyor. 87 derece iken Dur kalk trafikte daha önce zırt pırt açılıp soğutma yapan fan, dün akşamki denememde çok az devreye girdi. Öyleki hava sıcaklığı 32 derece olmasına rağmen.
Daha konforlu vites değiştiriyorum. Eskiden ayağımı gazdan çektiğimde devir çok hızlı düştüğünden senkron kaçırıp hafif silkeleme yapabiliyordu. Şimdi ayağımı gazdan çekince devir eskisine nazaran daha yavaş düşüyor. Bu da vites değiştirirken oluşan sürtünme kötü debriyaj hissini nerdeyse ortadan kaldırdı.
Uzun lafın kısası motor 20 derece ile 32 derece dış sıcaklklarda yaptığım 50 km sürüşün sonunda , devir kaybım azaldığını ve alt devirde üretilen torkun biraz arttığını hissediyorum..Üstelik Bunu LPG tüketimine rağmen yaşıyorum..
Bu yukarda yazdıklarımın hepsi motoru benzinde kullanırken araçtan aldığım sürüş konforunun aynısı ( sıcaklık hariç) . Sanki LPG de değilde benzinde gidiyormuş gibi olmuş. En güzel size bu şekilde anlatabilirm farkı.
Az biraz km daha yapayım dahada anlatacak bişiler çıkar. Daha yakıt tüketimini ölçmedim.