2020 BMW M140i

Merhabalar,
Resmi telefon üzerinden yüklerken sorunla karşılaşmamdan dolayı link'i paylaştım. Karşımızda arka ve ön yüzü olmak üzere yeni BMW 1 serisi.
Bir BMW sever olarak Mercedes'teki Mercedes E den başlar muhabbeti zannediyorumki BMW için BMW 3'ten başlar olarak güncelleyebiliriz. Arka kısmın ziyadesiyle Audi A1 olduğu kanaatindeyim. Ve F20'yi fazlasıyla seven ve ilkini sattıktan sonra yine F20 almış biri olarak bu segmentteki tercihimi Mercedes yeni A serisinden yana kullanacağımı düşünüyorum. Ve hatta bir ara küçük hacim benzinli 4x4 Mercedes A'dan bahsediliyordu şayet gelirse o araç C premiumdaki yeni gözdem :) Sizlerin yorumları nedir? Beğendiniz mi aracı?
2020-bmw-m135i-xdrive.jpg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: Ozgur Gunes

godofwar

Asfalt Kurutucu
13 Mar 2019
75
113
535
Bana genel olarak f20den daha şık ve kaliteli gözüktü. F20 bana kalırsa tasarım ve kalite olarak zayıf bir araçtı. Sürüşüne ve motorlarına diyecek sözüm yok fakat iç mekanı ve dış tasarımının vasat olduğunu düşünüyorum. Bu konularda yeni kasa daha ileri gitmiş gibi

Son kasa a1’in de oldukça şık olduğunu düşünürsek bence benzemesinde pek bir sakınca yok. Zaten günümüzde farklı tasarımlar yapan çok az marka kaldı
 

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Bana genel olarak f20den daha şık ve kaliteli gözüktü. F20 bana kalırsa tasarım ve kalite olarak zayıf bir araçtı. Sürüşüne ve motorlarına diyecek sözüm yok fakat iç mekanı ve dış tasarımının vasat olduğunu düşünüyorum. Bu konularda yeni kasa daha ileri gitmiş gibi

Son kasa a1’in de oldukça şık olduğunu düşünürsek bence benzemesinde pek bir sakınca yok. Zaten günümüzde farklı tasarımlar yapan çok az marka kaldı
F kasa 1 ve 3'ün hatta 5'in makyajsızında malzeme kalitesi olarak sıkıntılar var. G kasalarda sizinde belirttiğiniz gibi kalite hissiyatı odaklı geliştirmeler mevcut. Mesela X3 için arka kapı çıtalarındaki X kabartmaları bile bunu ispatlar nitelikte. Ancak geri kalan noktalar biraz içimi sızlatıyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: godofwar

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
F kasa 1 ve 3'ün hatta 5'in makyajsızında malzeme kalitesi olarak sıkıntılar var. G kasalarda sizinde belirttiğiniz gibi kalite hissiyatı odaklı geliştirmeler mevcut. Mesela X3 için arka kapı çıtalarındaki X kabartmaları bile bunu ispatlar nitelikte. Ancak geri kalan noktalar biraz içimi sızlatıyor :D
Aslında BMW'den biraz geri durma noktam şundan dolayı, M550d testinde Ferhat Albayrak ın dediği gibi 'Bu aracın kitapçığında ikide bir böbreklerin bu rengine atıflar var. Sen BMW sin daha farklı noktaları konuşman lazım'. Konuşma tam olarak bu değil ancak bu minvalde bir söylemdi. Birazda şu var hala sürüşü çok keyifli ve iyi araçlar üreten bir firma BMW ancak bu dönemde en iyi mızrağı, en iyi yayı yapın savaşa girin yenilirsiniz. Artık tüfekler silahlar var, yaptığınız en iyi ok size savaş kazandırmıyor malesef. Bence BMW'nin sadece 5 yıl içerisinde Dünya'nın en büyük 1. otomotiv firması seviyesinden 4 veya 3 e gerileyip aynı periyotta Mercedes'in 3.lükten 1.liğe çıkması bunları destekler gibi
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila

godofwar

Asfalt Kurutucu
13 Mar 2019
75
113
535
Bence önden çeker olmasına çok da takılmamak gerek. Sürüş zevki aracın tahrik sisteminden bağımsız bana göre. Örneğin 147, 156 Gta önden çeker diye sürüş zevkinden bir şey mi kaybediyor hayır. Tabi her kavşakta arkayı attıran kesim bunu sevmeyecektir ama ileride daha temiz kullanılmış BMW 1 serileri göreceğimiz de muhakkak. Tekrara düşeceğim ama ben bu görünen tasarımı çok beğendim
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
2019-bmw-1-series-spy-photo.jpg


Bu da iç görseli.. Bir A serisi kadar alımlı durmadığı doğrudur ama bence 1 de gayet şık ve premium duruyor. Henüz aracı tamamen, tüm çizgileriyle göremesek bile ben ön ve arka kısmını beğendim.

Mercedes'in bağımsız süspansiyonlu modeliyle torsiyonlu modeli arasında sürüş kalitesi farkı mevcut. Torsiyonlu versiyon kesinlikle kötü değil ama sürüş keyfi konusunda kimi kanallar gayet yeterli bulurken kimisi donuk ve soluk buluyor. Açıkçası 1 serisi henüz çıkmamış olmasına rağmen sürüşün iki temel kriteri olan konfor ve yol tutuş konularında 1'den çok daha fazlasını sunabileceğini pek sanmıyorum A serisinin. Muhtemelen belli oranda az biraz daha konforlu olması ve iç mekanın daha gösterişli durması haricinde yeni 1'den üstün olabileceği bir yönü olmayacaktır. En azından ön fikrim bu yönde. Bmw tamamen çıkınca son fikrim kesinleşir. Ama güzel bir düşük hacim benzinli motorla tercihim muhtemelen 1'den yana olurdu.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Önden çeker olacaksa, benim için Audi'den hiç bir farkı kalmadı demektir, hatta Audi A3 daha iyi konuma geldi demektir çünkü adamların iç mekan pratikliği-kalitesi her zaman bir tık önde BMW de bir sürüş kalmıştı, o da maliyete yem gitmiş, yazık çok yazık...
F20 lere iyi bininiz, iş güç edinirsem alacağım sizden.hatatat
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Önden çeker X1, 2 AT, GT kullanmış biri olarak rahatça söyleyebilirim, sürüş keyfi diye bir şey yok. Viraja girerken tedirginliğin dibini yaşattı bu üç model bana. Hele o X1'deki sürekli sağa sola çeken direksiyonu kullanmadan bir kez daha düşünün derim. Bildiğiniz bir BMW deneyimi yaşatmıyor. Yok ben eşime, kızıma aldım, her yere 60 ile gidiyor diyorsanız bir şey diyemem tabii.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Önden çeker X1, 2 AT, GT kullanmış biri olarak rahatça söyleyebilirim, sürüş keyfi diye bir şey yok. Viraja girerken tedirginliğin dibini yaşattı bu üç model bana. Hele o X1'deki sürekli sağa sola çeken direksiyonu kullanmadan bir kez daha düşünün derim. Bildiğiniz bir BMW deneyimi yaşatmıyor. Yok ben eşime, kızıma aldım, her yere 60 ile gidiyor diyorsanız bir şey diyemem tabii.
Arkadan ve önden tahriğin sürüş profili normal olarak farklı olacaktır hocam. Bir kere kafadan ön tekerlekler hem tahrik hem yönlendirme görevi görüyorken direksiyon tepkisi bile arkadan tahrikli versiyonlara göre değişecektir. Bunda maalesef yapacak bir şey yok. Ama rakipleri a serisi olsun, a3 olsun bu konularda da zaten 1'den fazlasını sunmuyor. Onlarda da ne arkadan tahrik var, ne çevik bir handling anlayışı var, ne de fun to drive faktörü var. Anlayacağın 1 - a3 - a serisi arasında sürüş kaliteleri anlamında şimdi tam bir rekabet yaşanacak. Bmw arkadan tahrikliyken bu fark hep bmw'nin lehine oluyordu.

He, bmw'nin önden tahrikli model denemeleri bu zamana kadar arkadan tahrikli bmw modelleri gibi etkili olamadı bu doğru. Ama önden tahrikli olup çok güzel sürüş deneyimi sunmak imkansız değil. Bu hususta örnekler çok. Haliyle ben yeni 1'in çıkmasının beklenmesi taraftarıyım ve ümitliyim diyebilirim. Özellikle mercedes'in yeterince etkili olamayan sürüş deneyiminden sonra bmw'nin ondan daha geride bir araç çıkaracağını pek düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Önden çekerden de keyif alabilen biri (Focus ve yeni Civic'i son jenerasyonlarıyla gayet keyifli bulanlardanım) olarak X1'in sürüşünü beğenmeyenlerdenim X2 ise sürdüğümde aşırı sert gelmişti. X1'in 1.5 dizel çift kavramalı şanzımanlısını kullandım ve sağlamlığını felan bilmem ancak ilk kalkış hissiyatı DSG nin gerisinde buldum. Countryman in yeni kasasını X1'e tercih ederim mesela. Aynı alt yapı için gidip sırf BMW amblemi için fazladan para vermeye gerek görmüyorum. Üstüne üstlük benzinli 1.5 benzinli üniteyi 4x4 olarak alabiliyorsunuz. Önden çeker olması benim için kıstas değil, benim için sorun BMW'nin Golf gibi herşeyi yapmaya çalışan bir araç çalışması. Şimdi Mercedes sempatizanı gibi görünmeyeyim, önceki A serisi de BMW, Audi ayarında bir araç değildi benim gözümde. Ve ayrıca örneğin yeni X5 ile ilgili test yazılarını okuduğumda arkası oynak ifadelerine rastlıyorum. Yani son jenerasyonda G30 dışında (3 ile ilgili okuduğum çoğu veri olumlu ancak sürmedim, X5 i de sürmedim belirteyim) bazı şeyler BMW de geçiş dönemiymiş hissi veriyor bana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve godofwar

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Önden çekerden de keyif alabilen biri (Focus ve yeni Civic'i son jenerasyonlarıyla gayet keyifli bulanlardanım) olarak X1'in sürüşünü beğenmeyenlerdenim X2 ise sürdüğümde aşırı sert gelmişti. X1'in 1.5 dizel çift kavramalı şanzımanlısını kullandım ve sağlamlığını felan bilmem ancak ilk kalkış hissiyatı DSG nin gerisinde buldum. Countryman in yeni kasasını X1'e tercih ederim mesela. Aynı alt yapı için gidip sırf BMW amblemi için fazladan para vermeye gerek görmüyorum. Üstüne üstlük benzinli 1.5 benzinli üniteyi 4x4 olarak alabiliyorsunuz. Önden çeker olması benim için kıstas değil, benim için sorun BMW'nin Golf gibi herşeyi yapmaya çalışan bir araç çalışması. Şimdi Mercedes sempatizanı gibi görünmeyeyim, önceki A serisi de BMW, Audi ayarında bir araç değildi benim gözümde. Ve ayrıca örneğin yeni X5 ile ilgili test yazılarını okuduğumda arkası oynak ifadelerine rastlıyorum. Yani son jenerasyonda G30 dışında (3 ile ilgili okuduğum çoğu veri olumlu ancak sürmedim, X5 i de sürmedim belirteyim) bazı şeyler BMW de geçiş dönemiymiş hissi veriyor bana.
Bunlarin cevabi ancak yeni 1 cikinca elimizde olabilir. Benim tek argumanim su; premium segmenti rakipleri zaten surus namina ozel bir sey sunamiyor. Hatta bir kac c segment yeni nesil aracin bile konfor -tutus - surus zevki uclusunun ortalamasi premium c liginin bazi araclarindan daha iyi bence. Hal boyle olunca bmw buyuk bir salaklik yapip araci mundar etmez, biraz ozenirse a serisini de a3'u de surus kalitesi anlaminda gecebilir. Bu araclar kesinlikle kotu, yetersiz, sıkıntılı degil. Anlatmaya calistigim onden tahrige gecti, surus kalitesi eskiye gore sekteye ugradi diye 1'i tercih etmeyip yerine tercih edebilecegimiz hangi model var ? diye bir soru sordugumuzda bunun cevabi mercedes ve audi cephesinde yok. O sebeple 1'in tamamen cikmasini beklemek lazim diyorum.
 
Son düzenleme:

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Valla şu ana kadar X2 M35i kullananlar arabayı şaşırtıcı derecede zevkli bulduğunu söylüyor. Buradan da yeni 1 serisinin önden çeker veya Haldex tarzı Xdrive'a sahip olsa da en az X2 kadar zevkli olabileceği sonucuna varabiliriz bence. Özellikle X2 M35i'deki koltuklar gelirse muazzam olur. Yeni G koduyla da genel olarak hem iç mekan tasarımı güzelleşti, hem kalite arttı, hem de teknoloji bakımından oldukça zenginleşti.

Kamuflajlı ve sızmış fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla, önden çekerin getirmiş olduğu tasarım zorunlulukları dolayısıyla yeni 1'in genel hatlarını ben beğenmedim (huzur içinde yat uzun kaput :(). Belki arkadan çekiş sevenleri (özellikle beni) üzdüler ama genel anlamda eski kasaya kıyasla daha çok tercih edileceğini düşünüyorum ben. Çünkü hem eski kasalardaki arka yaşam alanını hem de bagajı çok daha geniş sunabilecekler en basitinden.

Bu arada, yabancı sitelerde dönen bazı dedikodular, bu M135i'nin A35 gibi bir ara model olduğuna, muhtemelen M140i diye daha güçlü bir 2 litrelik motora sahip bir model geleceğine işaret ediyor.
 

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Valla şu ana kadar X2 M35i kullananlar arabayı şaşırtıcı derecede zevkli bulduğunu söylüyor. Buradan da yeni 1 serisinin önden çeker veya Haldex tarzı Xdrive'a sahip olsa da en az X2 kadar zevkli olabileceği sonucuna varabiliriz bence. Özellikle X2 M35i'deki koltuklar gelirse muazzam olur. Yeni G koduyla da genel olarak hem iç mekan tasarımı güzelleşti, hem kalite arttı, hem de teknoloji bakımından oldukça zenginleşti.

Kamuflajlı ve sızmış fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla, önden çekerin getirmiş olduğu tasarım zorunlulukları dolayısıyla yeni 1'in genel hatlarını ben beğenmedim (huzur içinde yat uzun kaput :(). Belki arkadan çekiş sevenleri (özellikle beni) üzdüler ama genel anlamda eski kasaya kıyasla daha çok tercih edileceğini düşünüyorum ben. Çünkü hem eski kasalardaki arka yaşam alanını hem de bagajı çok daha geniş sunabilecekler en basitinden.

Bu arada, yabancı sitelerde dönen bazı dedikodular, bu M135i'nin A35 gibi bir ara model olduğuna, muhtemelen M140i diye daha güçlü bir 2 litrelik motora sahip bir model geleceğine işaret ediyor.
X2 gerçekten ilginç bir araç. 2.0d xdrive içinde M35i içinde aracın aşırı sert olduğu yazılmasına rağmen keyifli olduğundan bahsediliyor. Hatta bir dergide (adını unuttum) geçen cümle direkt şuydu bu aracın cabriosunu yapmayı kesinlikle düşünmeliler. M35i için sertlik tahammül edilebilir, ancak gündelik kullanım için olan 2.0d dahi yüksek keyif+aşırı sertlik cümlesi aynı paragrafta geçiyor. 1 serisi içinse M140i gelebilir ancak yönetimin aldığı kararla önden çeker araçlara gerçek M logosu takılmayacak. Ancak Mercedes ve Audi'nin bu segmentte gerçek RS ve AMG'leriyle bulunmaları bu tercihi değiştirebilir
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
X2 M35i'de M süspansiyon sistemi var yalnız. O ayrı bir konu. Normal süspansiyonlar ile ağırlık transferleri daha çok hissediliyor. Bu da tedirginlik yaratıyor. O yüzden karşılaştırmak doğru değil bence.
 
Son düzenleme:

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Karşılaştırmaktan ziyade aracın sert olmasından bahsediyorum. Belirttiğim gibi biri gündelik kullanım için ve M35i için sertlik kabul edilebilir. Ortak kanı araç sert ama sadece sert deniyor öyle şikayet eden yok
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım