Accent Era 1.5 CRDI yazılım geliştirme süreci

brkbrnsl

Düz Yol Gazcısı
8 Ocak 2018
21
40
145
konuyu baştan sona kadar okudum cidden tebrikler,
1.4 multiair 170 hp lik ünite ile ilgili bilginiz var mı? emme sübaplarını egzantrik ile değil de elektronik aç kapa yapıyor ve galiba bu yüzden çok yüksek güçler alan yok(egzoz,hava filtresi ile 200 civarı). Acaba sübapları daha agresif hareket ettirmek mümkün mü, yani sanki dereceli egzantrik takmak gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
konuyu baştan sona kadar okudum cidden tebrikler,
1.4 multiair 170 hp lik ünite ile ilgili bilginiz var mı? emme sübaplarını egzantrik ile değil de elektronik aç kapa yapıyor ve galiba bu yüzden çok yüksek güçler alan yok(egzoz,hava filtresi ile 200 civarı). Acaba sübapları daha agresif hareket ettirmek mümkün mü, yani sanki dereceli egzantrik takmak gibi.
Teşekkürler. :)
Mümkündür. Enjeksiyon açıları yakıt miktarı ve yakıt basıncına göre yeniden ayarlanması gerekir. O zaman daha fazla performans, daha az yakıt tüketimi elde edilir(alt devirde). Fakat bu her araca aynı yazılımı yapan firmalar uğraşmak istemediklerinden midir yoksa risk almak istemediklerinden midir bilinmez. Çünkü biraz matematik isteyen bir işlemdir ve yanlış ayarlandığında piston kırabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,940
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
konuyu baştan sona kadar okudum cidden tebrikler,
1.4 multiair 170 hp lik ünite ile ilgili bilginiz var mı? emme sübaplarını egzantrik ile değil de elektronik aç kapa yapıyor ve galiba bu yüzden çok yüksek güçler alan yok(egzoz,hava filtresi ile 200 civarı). Acaba sübapları daha agresif hareket ettirmek mümkün mü, yani sanki dereceli egzantrik takmak gibi.
Teşekkürler. :)
Mümkündür. Enjeksiyon açıları yakıt miktarı ve yakıt basıncına göre yeniden ayarlanması gerekir. O zaman daha fazla performans, daha az yakıt tüketimi elde edilir(alt devirde). Fakat bu her araca aynı yazılımı yapan firmalar uğraşmak istemediklerinden midir yoksa risk almak istemediklerinden midir bilinmez. Çünkü biraz matematik isteyen bir işlemdir ve yanlış ayarlandığında piston kırabilir.
Bu konuda @stan arkadaşımızın şöyle bir Magneti Marelli uygulaması vardı. Benim de çok aklıma yatmıştı. Çünkü @Iskender™ in dediği gibi hata kaldırmayacak, riskli bir hareket. Bir göz atın isterseniz.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Selamlar @Iskender™
Yazılım işleri starter kit olarak sadece kess v2 yeterliy oluyor mu? Başka aparatlar dadgerekiyorsa bir fiyat listesi yapman mümkün müdür?
Bu işleri takip etmek, haritalarıhindirmek için hangi yurtdışı forumfsitesini takip etmek gerekir?
Yapılan işin nenkadar sağlıklı olduğunu görmek için afr sensörü veya başka bir harici aparat kullanıyor musun?
 

brkbrnsl

Düz Yol Gazcısı
8 Ocak 2018
21
40
145
Teşekkürler. :)
Mümkündür. Enjeksiyon açıları yakıt miktarı ve yakıt basıncına göre yeniden ayarlanması gerekir. O zaman daha fazla performans, daha az yakıt tüketimi elde edilir(alt devirde). Fakat bu her araca aynı yazılımı yapan firmalar uğraşmak istemediklerinden midir yoksa risk almak istemediklerinden midir bilinmez. Çünkü biraz matematik isteyen bir işlemdir ve yanlış ayarlandığında piston kırabilir.
cevap için teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Selamlar @Iskender™
Yazılım işleri starter kit olarak sadece kess v2 yeterliy oluyor mu? Başka aparatlar dadgerekiyorsa bir fiyat listesi yapman mümkün müdür?
Bu işleri takip etmek, haritalarıhindirmek için hangi yurtdışı forumfsitesini takip etmek gerekir?
Yapılan işin nenkadar sağlıklı olduğunu görmek için afr sensörü veya başka bir harici aparat kullanıyor musun?
Merhabalar,
Aynen yeterli şimdilik kess v2.
Kess v2 clone 600-700 TL
ELM327 25-30 TL
ELM327de manifold basıncı, maf sensörünün verilerini bu cihazdan okuyabiliyorsun. Ekstradan bir afr sensörüne ihtiyaç duymadım ama olsa daha iyi olur tabii ki.
ecuedit.com / ecuconnection.com bu sitelerde binlerce soru binlerce cevap var, ordan bilgi edinebilirsin :D
Biraz zorlanabilirsin, yapamadığın bir şey olduğunda yardım istemekten çekinme :)
 
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
evt arkdşlar araştırmalarımız hızla devam edıor...
kış ayarlarında yakıt tüketimimizin arttığını biliorsunuz. Bunun sebebi ecu kaynaklı... motor ısısına göre yanma verimliliğini ve performansını düşürüormuş. Egzoz sübabı açıkken püskürtülen yakıtın bir kısmı egrye gıdıor. Soğuk havalarda daha çok oluor bu durum. Tabii ki bu da yakıt sarfiyatı demek <3
Eramıza gelirsek...
80 derecede tam verimli çalışmaya ayarlanan ısı değerini 75 dereceye düşürdüm :D
 

Trackertm

Senkromeççi
13 Şub 2018
4
4
95
Ozan kardeşim merhabalar, biraz karışık yazacağım umarım anlaşılır.

Bende şu anda 110 CRDi Era var, açıkçası performans anlamından memnunum, zaten Era dizel kullanıcıları beni anlayacaktır. Yazılım da düşündüm ama bizim kiralık şirket aracı 2014 Focus TDCi 95 çıkacak şirketten, ucuza da verirlerse alacağım, Era da gidecek ne yazık ki.

Şimdi işler burada karışıyor: Makyaj öncesi Focus 95 bg'de VGT Turbo var, makyajlı 95'de sabit geometrili. Ve işin güzel tarafı makyajsız kasa max. 230 torkunu 1500 devirde veriyor. (makyajlı 1800 devir - 215 tork)

Bu araca neler yapılabilir? Era kadar yürüse yeter, yakıt tasarrufu hiç önemli değil isterse 10 yaksın. Üst devirlerinin canlanması çok önemli benim için, araç zaten alt devirlerde yürüyor ama hemen ölüyor. Bu araca neler yapılabilir? İyi bir şeyler yapılabiliyorsa sene sonunda ücreti mukabilinde :))))) yanındayım.
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Ozan kardeşim merhabalar, biraz karışık yazacağım umarım anlaşılır.

Bende şu anda 110 CRDi Era var, açıkçası performans anlamından memnunum, zaten Era dizel kullanıcıları beni anlayacaktır. Yazılım da düşündüm ama bizim kiralık şirket aracı 2014 Focus TDCi 95 çıkacak şirketten, ucuza da verirlerse alacağım, Era da gidecek ne yazık ki.

Şimdi işler burada karışıyor: Makyaj öncesi Focus 95 bg'de VGT Turbo var, makyajlı 95'de sabit geometrili. Ve işin güzel tarafı makyajsız kasa max. 230 torkunu 1500 devirde veriyor. (makyajlı 1800 devir - 215 tork)

Bu araca neler yapılabilir? Era kadar yürüse yeter, yakıt tasarrufu hiç önemli değil isterse 10 yaksın. Üst devirlerinin canlanması çok önemli benim için, araç zaten alt devirlerde yürüyor ama hemen ölüyor. Bu araca neler yapılabilir? İyi bir şeyler yapılabiliyorsa sene sonunda ücreti mukabilinde :))))) yanındayım.
Hocam focus ucuz gelecekse alın bence. Sonra hic ellemeden satın. Yakıt önemli değilse de turbo benzin bir araç alıp kafaniza göre yürüme devirlerini ayarlayip keyifle binebilirsiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Trackertm

Trackertm

Senkromeççi
13 Şub 2018
4
4
95
Hocam focus ucuz gelecekse alın bence. Sonra hic ellemeden satın. Yakıt önemli değilse de turbo benzin bir araç alıp kafaniza göre yürüme devirlerini ayarlayip keyifle binebilirsiniz

Hocam tavsiye için teşekkürler, ben de onu düşündüm ama senede 20.000 km yapıyorum. Ayrıca biraz da agresif kullanıyorum. O açıdan turbo benzinli araç ocağıma incir ağacı dikebilir.

Araba da daha 50.000km olmadı, tertemiz. O açıdan biraz kullanmak istiyorum ama hiç olmayacak gibiyse satacağım. Türkiye'deki ikinci ele de pek güvenemiyorum.
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Hocam tavsiye için teşekkürler, ben de onu düşündüm ama senede 20.000 km yapıyorum. Ayrıca biraz da agresif kullanıyorum. O açıdan turbo benzinli araç ocağıma incir ağacı dikebilir.

Araba da daha 50.000km olmadı, tertemiz. O açıdan biraz kullanmak istiyorum ama hiç olmayacak gibiyse satacağım. Türkiye'deki ikinci ele de pek güvenemiyorum.
Mazotla benzin fiyatı yaklaştı. İsterse 10 litre yaksin dediğiniz için dedim ben. 10 litre yakan dizeldense 10 11 litre yakan benzinliye binerim diye düşündüm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Trackertm
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Ozan kardeşim merhabalar, biraz karışık yazacağım umarım anlaşılır.

Bende şu anda 110 CRDi Era var, açıkçası performans anlamından memnunum, zaten Era dizel kullanıcıları beni anlayacaktır. Yazılım da düşündüm ama bizim kiralık şirket aracı 2014 Focus TDCi 95 çıkacak şirketten, ucuza da verirlerse alacağım, Era da gidecek ne yazık ki.

Şimdi işler burada karışıyor: Makyaj öncesi Focus 95 bg'de VGT Turbo var, makyajlı 95'de sabit geometrili. Ve işin güzel tarafı makyajsız kasa max. 230 torkunu 1500 devirde veriyor. (makyajlı 1800 devir - 215 tork)

Bu araca neler yapılabilir? Era kadar yürüse yeter, yakıt tasarrufu hiç önemli değil isterse 10 yaksın. Üst devirlerinin canlanması çok önemli benim için, araç zaten alt devirlerde yürüyor ama hemen ölüyor. Bu araca neler yapılabilir? İyi bir şeyler yapılabiliyorsa sene sonunda ücreti mukabilinde :))))) yanındayım.
115-120hp arasında güç elde edilebilir. Emisyon ile ilgili her şeyi ortadan kaldırırız. Sakin kullanımda 0.7-1 litre civarı tasarruf edersiniz. Aracınız bakımlıysa daha çok tabii. Üst devirler ise max torku verecek şekilde ayarlanır. Dumansız, günlük kullanıma uygun şekilde yeniden düzenlenir. Diğer yazılımlı araçlar gibi pedal hassasiyetini değiştirerek saçma tepkiler veren bi olay yapmayalım. Çünkü hem turbonun ömrünü kısaltıyor hem de istemsiz ani güç ile yol hakimiyetinizi kaybetmenize neden olur. Sürüş zevkinizi baltalar belli zaman sonra :)
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım