10 ve 15 yıl şeklinde hava yastığına kullanım ömrü biçen markalar vardı. Bu süreden sonra değiştirilmesi gerektiğini belirtmişler. Fakat zamanla bu durumun değiştiği söyleniyor. Mercedes mesela 1992'den sonra üretilen araçların hava yastıklarının ömürlük olduğunu belirtmiş.
Hava yastığının zaman içinde işlevini yitirme olasılığı konusunda şöyle bir açıklamaya denk geldim ; Bazı üreticiler araçlarındaki hava yastıklarının kullanım sürelerine kısıtlar getirse de, aslında hava yastıklarının yapımında kullanılan malzemeler oldukça dayanıklı. Fark yaratan en önemli konu, yastığın şişmesini sağlayan mekanizmanın ne şekilde kapatıldığı. Burada ilk günden beri en fazla tercih edilen, nem koruması da çok yüksek olan cam metal korumalar. Bir diğer tercihse plastik metal korumalar ki, bu tip korumalar araç ömrü testlerini geçse bile uç durumlarda diğer seçenek kadar güvenilir değiller. Hava yastıklarının cam metal korumaları kullanmaları çok daha güvenli çünkü bu tip korumalar neme karşı dayanıklılar. Nem, elektrik devrelerinin ve hava yastığının açılmasını sağlayan mekanizmanın bozulmasına ve yastığın zamanında açılmamasına neden olabiliyor.
Hava yastıklarının ilk kontrolü genelde kadranda ilk çalıştırmada beliren airbag ikaz lambasıdır. Bu lamba ilk kontaktan belli süre sonra sönmüyor yahut olağan dışı zamanlarda olağan dışı tepkiler veriyorsa hava yastıklarının kontrol ettirilmesi gerekir. Hava yastığı ile ilgili işlemlerin de yetkili servislerde yapılması gerektiği bilgisi mevcut. Bununla beraber yine en önemli konu her markanın hava yastığı ile ilgili politikası değişkenlik gösterdiğinden kitapçığı okumak gerekiyor.
Daha fazla detay için
https://www.tasit.com/otomobil-habe...rdeki-airbag-lerin-son-kullanma-tarihi-var-mi
Son olarak Renault'un açıklamasına göre kontak kapalı durumdayken hava yastıkları devreye girmez. Diğer markalara göre değişiklik gösteren bir durum mudur bu bilemiyorum. Fakat Renault'un söylemi bu şekilde.