KAPALI Alfa Romeo Giulietta'yı Nasıl Bilirsiniz?

sukruabay

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
29
20
595
Merhaba ,

Giulietta'yı nasıl bilirsiniz arkadaşlar?
Parasına değer mi ? Kronik sorunları var mı?
Kullananlar , sahip olanlar yorumlarınızı esirgemeyin :)

Yol tutuş , konfor , ses yalıtımı , sorunsuzluk , trim sesleri , motor , yakıt tüketimi gibi parametrelerde değerlendirelim.

İyi forumlar .
 

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
Ben de bu aralar bakıyorum aynı araca. Araştırdığım kadarıyla yol tutuş olarak eski Alfa'lardan çok bir şey kaybetmiş değil. İç mekan olarak berbat olduğu söyleniyor, 147 kasanın bile Guiletta'dan iyi bir iç mekana sahip olduğunu okudum. Trim seslerinden araç içinde birbirini duymakta zorlananlar dahi duydum. Aile otomobili olduğunu düşünmüyorum, bu tarz aksaklıklarını tolere veya tedavi edebilecek bir otomobil tutkunuysanız, bu araç iyi hatta çok iyi bir seçenek. Ama konfor biraz daha önceliğiniz ise aracın yorumlarından okuduğum kadarıyla çok fazla beklentilerinizi karşılayak bir otomobil değil imiş.
 
Son düzenleme:

sukruabay

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
29
20
595
Ben de bu aralar bakıyorum aynı araca. Araştırdığım kadarıyla yol tutuş olarak eski Alfa'lardan çok bir şey kaybetmiş değil. İç mekan olarak berbat olduğu söyleniyor, 147 kasanın bile Guiletta'dan iyi bir iç mekana sahip olduğunu okudum. Trim seslerinden araç içinde birbirini duymakta zorlananlar dahi duydum. Aile otomobili olduğunu düşünmüyorum, bu tarz aksaklıklarını tolere veya tedavi edebilecek bir otomobil tutkunuysanız, bu araç iyi hatta çok iyi bir seçenek. Ama konfor biraz daha önceliğiniz ise aracın yorumlarından okuduğum kadarıyla çok fazla beklentilerinizi karşılayak bir otomobil değil imiş.

Forumlarda okuduğum kadarıyla bazıları aracı çok beğenirken , bazıları ise baya baya gömüyor. Beğenen taraf daha az olduğunu söylemem gerek. 2. eli de sanırım baya yavaş. Favoriye aldığım ilanların hiç biri satılmıyor. Makyajlılarda yalıtımı konforu iyileştirdiler diyolar ama dediğim gibi yorumlar çok zıt . Aracın tipini görünce akan sular duruyor :)

Konfordan beklediğim tabii ki uçan halı konforu değil ama BMW 1 serisi gibi darbe emişlerinin tabiri caizse "bımm bımm" tok bir şekilde olmasını beklerim. Aslında BMW 1 (F20 ) kasa da sert süspansiyon ayarlarına sahip fakat darbe emişleri mükemmel , kaliteli süspansiyon kullanılmış.
 

Bilal

Panpa
7 Eki 2016
698
1,396
2,520
İstanbul
Sinan koçun pist videosu var bu araçla birlikte.Yol tutuşu hakkında yorum yapmak için kullandığı kelimeler şu şekilde; ''odun gibi'' Sürekli ve sadece kafadan kayan bir araç olduğunu belirtiyor.Ekstra olarak iç malzeme kalitesinin kötülüğünden bahseder çoğu kullanıcısı.Parasına değer mi sorusuna şahsi fikrim değmez.Aynı fiyatta benzer modellere bakardım ben olsam giulietta nın gözümde hiçbir zaman şansı yok açıkçası
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,998
7
51,297
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bizzat kullanmadım, sadece videolarda direksiyon hareketlerine verdiği tepkilere göre şunu söyleyebilirim: Araba kesinlikle bir Alfa Romeo değil, İtalyan tasarımlı bir Volkswagen diyebiliriz. Alfa Romeo'ların şasi tepkileri her zaman daha keskindir, çok daha çeviktir, tüm diğer sorunlarını gözardı ettirecek kadar bağımlısı yapar. Giulietta o tarz bir araba değil. İç mekan kalitesi konusunda zayıflığı olduğunu düşünmüyorum. Binildiğinde kesinlikle kötü hissettirmiyor. Sadece direksiyon simidinin Fiat'ın Doblo dahil birçok modeliyle ortak olması kimine göre biraz sinir bozucu olabiliyor. Tasarımı kötü değil, Doblo için fazla bile, ama ortak parça olması değişik duruyor. Genel olarak bence alınası bir araba. Ama alınacaksa Alfa Romeo olarak değil de güzel tasarımlı bir C sınıfı hb olarak değerlendirilip alınmalı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Merhaba ,

Giulietta'yı nasıl bilirsiniz arkadaşlar?
Parasına değer mi ? Kronik sorunları var mı?
Kullananlar , sahip olanlar yorumlarınızı esirgemeyin :)

Yol tutuş , konfor , ses yalıtımı , sorunsuzluk , trim sesleri , motor , yakıt tüketimi gibi parametrelerde değerlendirelim.

İyi forumlar .
Kolay gelsin,

2016 1.4TB vardı bizde 4 5 ay önce sattık 1k km kullanıp. Açıkçası araba 18'lerle konforsuz, yalıtımı zayıf, kalitesiz ve motoru çok sesli alt devirlerde sesi hiç zevkli değil. Yakıt tüketimi fena değil, şanzımanı fena değil. Direksiyonu sert en azından aile aracına göre. Ben pek sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Sanırım bu araç yüzünden bir daha Alfa Romeo aileme hayatta aldıramayacağım :). Ama hakkını yemeyeyim DNA modları ve yol tutuşu güzeldi. En azından Q2 iyi çalışıyordu öyle Golf molf değil yani zevkli tol tutuşu tabii ama 1 Serisi veya Focus gibi de değil.
 
Son düzenleme:

sukruabay

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
29
20
595
Kolay gelsin,

2016 1.4TB vardı bizde 4 5 ay önce sattık 1k km kullanıp. Açıkçası araba 18'lerle konforsuz, yalıtımı zayıf, kalitesiz ve motoru çok sesli alt devirlerde sesi hiç zevkli değil. Yakıt tüketimi fena değil, şanzımanı fena değil. Direksiyonu sert en azından aile aracına göre. Ben pek sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Sanırım bu araç yüzünden bir daha Alfa Romeo aileme hayatta aldıramayacağım :). Ama hakkını yemeyeyim DNA modları ve yol tutuşu güzeldi. En azından Q2 iyi çalışıyordu öyle Golf molf değil yani zevkli tol tutuşu tabii ama 1 Serisi veya Focus gibi de değil.

Teşekkür ederim yanıtladığınız için , dediklerinize göre hiç de hayal ettiğim araca benzemiyor maalesef .
1.4 tb 170 beygir bir araba gibi gidiyor muydu bari ? :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Kolay gelsin,

2016 1.4TB vardı bizde 4 5 ay önce sattık 1k km kullanıp. Açıkçası araba 18'lerle konforsuz, yalıtımı zayıf, kalitesiz ve motoru çok sesli alt devirlerde sesi hiç zevkli değil. Yakıt tüketimi fena değil, şanzımanı fena değil. Direksiyonu sert en azından aile aracına göre. Ben pek sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Sanırım bu araç yüzünden bir daha Alfa Romeo aileme hayatta aldıramayacağım :). Ama hakkını yemeyeyim DNA modları ve yol tutuşu güzeldi. En azından Q2 iyi çalışıyordu öyle Golf molf değil yani zevkli tol tutuşu tabii ama 1 Serisi veya Focus gibi de değil.
İşte kimi kullanan odun gibi diyor (pist tecrübesi üst düzey biri) kimi kullanan güzel diyor yol tutuş icin (araç sahibi)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,437
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Giu'nun yol tutuşu c seglenti rakiplerine göre iyidir.
170liği ufak çaplı şaka makinesi modundadır. Gidişi tatmin eder.
170lik tct olan kullanışlı ve keyiflidir.
Yine 170lik ma motor sakin kullanımda az yakar.

Makul fiyata alınırsa mantıklı bir seçenektir.
 
Son düzenleme:

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Bu aracı ben almayı düşündüğümde şöyle bir senaryom vardı. Zaten hafta içi metroyla işe gidiyorum, hafta sonu İstanbul içinde kullanmalık veya Edirne- Bolu gibi yakın yerlere gitmelik, şekli şemali güzel, marka kimliği fena olmayan, fiyatı rakiplerine göre göreceli olarak düşük bir araç gibi görüyorum. Ama aile için kullanayım veya hafta içi her gün işe gideyim diye kesinlikle almazdım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
894
1,631
2,320
İst.
Marka
Ford
Giuliettaya yakın bi arkadaşım sahip hatta benle aynı zamanda aldı aracını.Kendisi geçen ay pistede çıktı pilotsportlarla ve çok memnun aracından onunki yazılımlı 150 HP jtd doblo motoru manuel ve çok güzel yürüyor.Parça sıkıntısı yok Fiat servisi gayette destek veriyor Benzinini bilmem ama dizel manuel cam tavan kombini daima radarımda kalacaktır
 

yenice

Profesör
10 Eki 2018
135
120
1,185
Merhaba ,

Giulietta'yı nasıl bilirsiniz arkadaşlar?
Parasına değer mi ? Kronik sorunları var mı?
Kullananlar , sahip olanlar yorumlarınızı esirgemeyin :)

Yol tutuş , konfor , ses yalıtımı , sorunsuzluk , trim sesleri , motor , yakıt tüketimi gibi parametrelerde değerlendirelim.

İyi forumlar .
35000km aldım, 58000km'de sattım. 2012 model 1.4 Multiair TCT Otomatik 2 yıl kullandım. Satamazsın parçasını bulamazsın vs gibi tepkiler almıştım. İlana koyar koymaz 1 hafta içerisinde 2 ciddi alıcı aradı, 1000 TL için İstanbul'daki kişi almadı, İzmir'den gelip alıp gittiler. 85.000km'de birkaç ay önce yine satıldı.

İlk olarak alış satış mevzusu İstanbul İzmir Ankara gibi illerde araç iyi ise sorun olmuyor diye düşünüyorum.

2 yıl boyunca yağ bakımı hariç hiçbir masraf etmeden, arıza vs vermeden bindim. Vites geçişleri, hızlanması gayet iyi.
Üzerindeki lastikler Pzero idi. Çabuk balon yaptı 225/40/18 lastik olduğu için çukurlardan korumak gerekiyor. 2. yıl Asymmetric 3 kullandım balon sıkıntısı olmadı ve yol sesi ortadan kalktı kesinlikle tavsiyemdir bu aracı kullanıp da yol sesinden kurtulmak için.

Kronik olarak benim başıma gelen birşey olmadı ama arka sileceğin düzensiz çalıştığı, bunun da bagaja gelen bir kablonun düzeltilmesi ile kısa sürede ve maliyetsiz olarak halledildiğini duydum.

Yol tutuşu ve performansından ben memnun kaldım. Bagajı ve iç hacmi aile için oldukça ideal bir hatchback.

Giulietta'yı satıp 2012 model 1.16i kullanan biri olarak ben performans anlamında Giu'yu daha iyi buluyorum. Yol tutuş olarak da aralarında bence bir fark yok, ikisi de beni hiç üzmedi. Yalıtım ses konusuna gelince, Giu'da pzerolar içeride ciddi yol sesi yapıyordu ama şuan 1.16i'de kullandığım pirelli sottozero kış lastiklerim Giu'da kullandığım pzerolar kadar içeriye ses geçiriyor. O yüzden bana yalıtım olarak da aralarında çok ciddi farklar hissetirmedi.

1.16i'yi aldığım günden beri kronik olarak su flanşı ve oringlerin hatası, manyetik valf hatası, buji bobin hataları, hava filtre hortumun çatlaması gibi şeylerle uğraştığım için beni yordu. Tabi ben şuan satsam belki 5 sene bu kronik hatalarla uğraşılmayacak ama sonuçta bana patladı. Bunlar zaten 1.16 F20 için bilinen kronik arızalar. Giu için motor ile ilgili kronik bir duyum hiç almadım.

Burada bence önemli olan hangi araçtan inip Giu'ya bindiğiniz bence. Çünkü ben 206'dan Giu'ya geçtim. Sonra Giu'dan 1.16i'ye. O yüzden yapacağım yorum bu şekilde olur.
 

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
35000km aldım, 58000km'de sattım. 2012 model 1.4 Multiair TCT Otomatik 2 yıl kullandım. Satamazsın parçasını bulamazsın vs gibi tepkiler almıştım. İlana koyar koymaz 1 hafta içerisinde 2 ciddi alıcı aradı, 1000 TL için İstanbul'daki kişi almadı, İzmir'den gelip alıp gittiler. 85.000km'de birkaç ay önce yine satıldı.

İlk olarak alış satış mevzusu İstanbul İzmir Ankara gibi illerde araç iyi ise sorun olmuyor diye düşünüyorum.

2 yıl boyunca yağ bakımı hariç hiçbir masraf etmeden, arıza vs vermeden bindim. Vites geçişleri, hızlanması gayet iyi.
Üzerindeki lastikler Pzero idi. Çabuk balon yaptı 225/40/18 lastik olduğu için çukurlardan korumak gerekiyor. 2. yıl Asymmetric 3 kullandım balon sıkıntısı olmadı ve yol sesi ortadan kalktı kesinlikle tavsiyemdir bu aracı kullanıp da yol sesinden kurtulmak için.

Kronik olarak benim başıma gelen birşey olmadı ama arka sileceğin düzensiz çalıştığı, bunun da bagaja gelen bir kablonun düzeltilmesi ile kısa sürede ve maliyetsiz olarak halledildiğini duydum.

Yol tutuşu ve performansından ben memnun kaldım. Bagajı ve iç hacmi aile için oldukça ideal bir hatchback.

Giulietta'yı satıp 2012 model 1.16i kullanan biri olarak ben performans anlamında Giu'yu daha iyi buluyorum. Yol tutuş olarak da aralarında bence bir fark yok, ikisi de beni hiç üzmedi. Yalıtım ses konusuna gelince, Giu'da pzerolar içeride ciddi yol sesi yapıyordu ama şuan 1.16i'de kullandığım pirelli sottozero kış lastiklerim Giu'da kullandığım pzerolar kadar içeriye ses geçiriyor. O yüzden bana yalıtım olarak da aralarında çok ciddi farklar hissetirmedi.

1.16i'yi aldığım günden beri kronik olarak su flanşı ve oringlerin hatası, manyetik valf hatası, buji bobin hataları, hava filtre hortumun çatlaması gibi şeylerle uğraştığım için beni yordu. Tabi ben şuan satsam belki 5 sene bu kronik hatalarla uğraşılmayacak ama sonuçta bana patladı. Bunlar zaten 1.16 F20 için bilinen kronik arızalar. Giu için motor ile ilgili kronik bir duyum hiç almadım.

Burada bence önemli olan hangi araçtan inip Giu'ya bindiğiniz bence. Çünkü ben 206'dan Giu'ya geçtim. Sonra Giu'dan 1.16i'ye. O yüzden yapacağım yorum bu şekilde olur.
2012 F20 tecrübeniz kötü başlamış biraz. Bende ilk F20 mi 60 binde 2011 üretim olarak almıştım, hidrolik direksiyon vs. ciddi anlamda özlediğim bir araç şimdi 2014 modelini kullanmama rağmen ve yağ değişimi sırasında değiştirilen 1-2 o-ring dışında ekstra masrafım olmamıştı. Biraz şans işi açıkçası ve büyüklerim araba konusunda hep ‘ilk çıktığı seneyi atlatsın sonra al’ der, umarım bundan sonrasında sorunsuz, zevkli sürüşleriniz olur :)
 

giualfa

Düz Yol Gazcısı
2 Eyl 2018
12
9
145
Yaklaşık 4 senedir 2012 1.4 170 tct kullanmaktayım .Herhangi bir proplemle çok şükür karşılaşmadım.Ayrıca forumları sürekli takip ederim.Öyle aman aman bir sıkıntısı olamayan araçlar.Sizin sorulara elimden geldiği kadar cevaplayayım.
Yol tutuş aşırı derecede tatmin eder. , konfor 16 jantta iyi 17 jant ve üstü ne iyi ne kötü idare eder, ses yalıtımı için motor sesi zaten kulağa güzel gelir gaza biraz bastığınızda o hırıltı hoşunuza gidebilir. yol seside iyi lastiklerle çok sıkıntı yaratmaz, trim sesleri bir iki yerde olabilir ancak basit şekilde çözülür., benzinli motor için söyleyebileceğim 170 hp hakkını sonuna kadar veriyor, yakıt tüketimi için ise 170 hp aracı eğer sıkıştırmadan kullanabilirseniz normal kullanımda gayet iyi şehir içi 1.4 77 hp lik punto kadar yakar. Sıkıştırırsanız 10 lt yakarsınız. Tercihinizi multiair alacaksınız 2012 ve üstü yönünde kullanmanızı tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sukruabay
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım