KAPALI Alfa Romeo Giulietta'yı Nasıl Bilirsiniz?

sukruabay

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
29
20
595
Merhaba ,

Giulietta'yı nasıl bilirsiniz arkadaşlar?
Parasına değer mi ? Kronik sorunları var mı?
Kullananlar , sahip olanlar yorumlarınızı esirgemeyin :)

Yol tutuş , konfor , ses yalıtımı , sorunsuzluk , trim sesleri , motor , yakıt tüketimi gibi parametrelerde değerlendirelim.

İyi forumlar .
 

sukruabay

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
29
20
595
35000km aldım, 58000km'de sattım. 2012 model 1.4 Multiair TCT Otomatik 2 yıl kullandım. Satamazsın parçasını bulamazsın vs gibi tepkiler almıştım. İlana koyar koymaz 1 hafta içerisinde 2 ciddi alıcı aradı, 1000 TL için İstanbul'daki kişi almadı, İzmir'den gelip alıp gittiler. 85.000km'de birkaç ay önce yine satıldı.

İlk olarak alış satış mevzusu İstanbul İzmir Ankara gibi illerde araç iyi ise sorun olmuyor diye düşünüyorum.

2 yıl boyunca yağ bakımı hariç hiçbir masraf etmeden, arıza vs vermeden bindim. Vites geçişleri, hızlanması gayet iyi.
Üzerindeki lastikler Pzero idi. Çabuk balon yaptı 225/40/18 lastik olduğu için çukurlardan korumak gerekiyor. 2. yıl Asymmetric 3 kullandım balon sıkıntısı olmadı ve yol sesi ortadan kalktı kesinlikle tavsiyemdir bu aracı kullanıp da yol sesinden kurtulmak için.

Kronik olarak benim başıma gelen birşey olmadı ama arka sileceğin düzensiz çalıştığı, bunun da bagaja gelen bir kablonun düzeltilmesi ile kısa sürede ve maliyetsiz olarak halledildiğini duydum.

Yol tutuşu ve performansından ben memnun kaldım. Bagajı ve iç hacmi aile için oldukça ideal bir hatchback.

Giulietta'yı satıp 2012 model 1.16i kullanan biri olarak ben performans anlamında Giu'yu daha iyi buluyorum. Yol tutuş olarak da aralarında bence bir fark yok, ikisi de beni hiç üzmedi. Yalıtım ses konusuna gelince, Giu'da pzerolar içeride ciddi yol sesi yapıyordu ama şuan 1.16i'de kullandığım pirelli sottozero kış lastiklerim Giu'da kullandığım pzerolar kadar içeriye ses geçiriyor. O yüzden bana yalıtım olarak da aralarında çok ciddi farklar hissetirmedi.

1.16i'yi aldığım günden beri kronik olarak su flanşı ve oringlerin hatası, manyetik valf hatası, buji bobin hataları, hava filtre hortumun çatlaması gibi şeylerle uğraştığım için beni yordu. Tabi ben şuan satsam belki 5 sene bu kronik hatalarla uğraşılmayacak ama sonuçta bana patladı. Bunlar zaten 1.16 F20 için bilinen kronik arızalar. Giu için motor ile ilgili kronik bir duyum hiç almadım.

Burada bence önemli olan hangi araçtan inip Giu'ya bindiğiniz bence. Çünkü ben 206'dan Giu'ya geçtim. Sonra Giu'dan 1.16i'ye. O yüzden yapacağım yorum bu şekilde olur.


Teşekkür ederim vaktinizi ayırıp detaylı yazdığınız için. Şuanda kullandığım araç Grande Punto 1.3 Dizel . Dediğiniz gibi hangi araçtan geçildiği çok daha önemli.


Yaklaşık 4 senedir 2012 1.4 170 tct kullanmaktayım .Herhangi bir proplemle çok şükür karşılaşmadım.Ayrıca forumları sürekli takip ederim.Öyle aman aman bir sıkıntısı olamayan araçlar.Sizin sorulara elimden geldiği kadar cevaplayayım.
Yol tutuş aşırı derecede tatmin eder. , konfor 16 jantta iyi 17 jant ve üstü ne iyi ne kötü idare eder, ses yalıtımı için motor sesi zaten kulağa güzel gelir gaza biraz bastığınızda o hırıltı hoşunuza gidebilir. yol seside iyi lastiklerle çok sıkıntı yaratmaz, trim sesleri bir iki yerde olabilir ancak basit şekilde çözülür., benzinli motor için söyleyebileceğim 170 hp hakkını sonuna kadar veriyor, yakıt tüketimi için ise 170 hp aracı eğer sıkıştırmadan kullanabilirseniz normal kullanımda gayet iyi şehir içi 1.4 77 hp lik punto kadar yakar. Sıkıştırırsanız 10 lt yakarsınız. Tercihinizi multiair alacaksınız 2012 ve üstü yönünde kullanmanızı tavsiye ederim.

Özellikle 1.4 MultiAir 170 'lik motoru düşünüyorum bende . Teşekkürler yorumlar için.
Yukarıda bi arkadaş bahsetmişti. Bagajdaki kabloların ezilip deforma olması gibi sorunla karşılaştınız mı?

1.4 120'lik bi motor daha var sanırım T-jet motoru onlar fazla tutulmuyor galiba.

Sıkıştırıp 10 litre yakarsa gayet iyi değerler benim için. Aşırı beslemeli 1.4 170lik motor çok daha fazla yakar diye düşünüyordum.
 

giualfa

Düz Yol Gazcısı
2 Eyl 2018
12
9
145
Teşekkür ederim vaktinizi ayırıp detaylı yazdığınız için. Şuanda kullandığım araç Grande Punto 1.3 Dizel . Dediğiniz gibi hangi araçtan geçildiği çok daha önemli.




Özellikle 1.4 MultiAir 170 'lik motoru düşünüyorum bende . Teşekkürler yorumlar için.
Yukarıda bi arkadaş bahsetmişti. Bagajdaki kabloların ezilip deforma olması gibi sorunla karşılaştınız mı?

1.4 120'lik bi motor daha var sanırım T-jet motoru onlar fazla tutulmuyor galiba.

Sıkıştırıp 10 litre yakarsa gayet iyi değerler benim için. Aşırı beslemeli 1.4 170lik motor çok daha fazla yakar diye düşünüyordum.
ben bagajla ile ilgii bir sıkıntı yaşamadım.pekde duymadım. bu araçlarda 2011 yılı olan bazı araçlarda multiair sıkıntısı bi kaç yerde okudum. onun icin 2012 üstü tercih edebilirsiniz.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

yenice

Profesör
10 Eki 2018
135
120
1,185
ben bagajla ile ilgii bir sıkıntı yaşamadım.pekde duymadım. bu araçlarda 2011 yılı olan bazı araçlarda multiair sıkıntısı bi kaç yerde okudum. onun icin 2012 üstü tercih edebilirsiniz.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Benim bildiğim Multiair sıkıntısı yok da multiair filtresinin değişimi ile ilgili bir periyot ve bilgi yok. Yetkili servise sorup da öyle bir bakım ve parçanın olmadığı yanıtını alanlar olmuştu. Burada sıkıntı kullanılan servisle alakalı. Yağ bakımına bostancı sanayiye ustama gittiğimde bir araç vardı 2012 model 70.000km yi geçmiş filtreyi değiştirmemiş multiair sıkıntısından sanayiye getirmiş. Filtrenin maliyeti 70TL ama değişmediği için açtığı zarar 2015 yılında ustam 3000TL den bahsetmişti. O gün dedim değiştirin gitsin :) 30-40bin arası değiştirmekte fayda var demişti benim ustam. Forumda tanıdığım bi çok Giu kullanan ve filtreyi değiştiren arkadaşlardan da hiç öyle bir sorun duymadım.
 

yenice

Profesör
10 Eki 2018
135
120
1,185
Teşekkür ederim vaktinizi ayırıp detaylı yazdığınız için. Şuanda kullandığım araç Grande Punto 1.3 Dizel . Dediğiniz gibi hangi araçtan geçildiği çok daha önemli.

Özellikle 1.4 MultiAir 170 'lik motoru düşünüyorum bende . Teşekkürler yorumlar için.
Yukarıda bi arkadaş bahsetmişti. Bagajdaki kabloların ezilip deforma olması gibi sorunla karşılaştınız mı?

1.4 120'lik bi motor daha var sanırım T-jet motoru onlar fazla tutulmuyor galiba.

Sıkıştırıp 10 litre yakarsa gayet iyi değerler benim için. Aşırı beslemeli 1.4 170lik motor çok daha fazla yakar diye düşünüyordum.

1.4 120 lik evet tutulmuyor ona hiç bulaşmayın :) 1.4 170hp Multiair şehir içi 11lt, uzun yolda 120'ye sabitleyip max. 7-7,5lt' ye düşürebiliyordum, sıkıştırınca basınca tabi ortalama 8,5lt civarında yolculuğu tamamlıyordum.Zaten genelde de sıkıştırırdım uzun yolda. Genel ortalamam 9,5-10lt arasıydı.
Silecek sorununun çözümü de oldukça basit, arka silecek sorunu diye araştırırsanız bostancı sanayide yapıldığını göreceksiniz, silecek motorunun oraya müdahale ediliyor o kadar.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım