Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

renegade

Senkromeççi
31 May 2018
2
10
95
MERHABA DEĞERLİ ABİLERİM VE KARDEŞLERİM,

ÖNCELİKLE HERKESE HAYIRLI RAMAZANLAR,

YAKLAŞIK 2-2,5 YILDIR YARGITAY KARARLARI DOĞRULTUSUNDA ŞEKİLLENEN (GÜNDEN GÜNE EVRİMLEŞEN) DEĞER KAYBI TAZMİNATI ALANINDA ÇALIŞIYORUM. FORUMDA DA AÇILAN BİRÇOK BAŞLIKTA BU KONU İLE İLGİLİ KAFALARIN CİDDİ ANLAMDA KARIŞTIĞINI GÖRDÜM.

HEM PARANIZIN SİGORTA ŞİRKETLERİNİZİN CEBİNDE KALMAMASI HEM DE KAZA SONRASI ARACI SATARKEN ZARARA UĞRAMAMANIZ İÇİN (Kİ BU TAZMİNATI ALABİLMEK İÇİN İLLA ARACI SATMANIZA DA GEREK YOKTUR) YAŞADIĞINIZ KAZALAR İLE YA DA GENEL OLARAK BU TAZMİNAT TÜRÜ İLE İLGİLİ SORULARINIZ VAR İSE SEVE SEVE CEVAPLANDIRIRIM, ÖZEL MESAJ DA GÖNDEREBİLİRSİNİZ KONU ALTINA DA YAZABİLİRSİNİZ.

SAYGILARIMLA
 

renegade

Senkromeççi
31 May 2018
2
10
95
1- Değer kaybı tazminatı, kazaya kendi kusuru ile sebebiyet veren (kusur %25 dahi olabilir yeter ki olsun) araç sürücüsünün Trafik Sigortasını düzenleyen şirketten talep edilir. (01.06.2015 tarihli Karayolları Motorlu Araçlar ZMM Sigortası Genel Şartları uyarınca ve Yargıtay kararları uyarınca bu gerçek zarar kaleminden de aynı aracın hasarından olduğu gibi şirket sorumludur). Bu miktarı şirket kendi sigortalısından hiçbir şekilde talep etmez, dahası sigortalının bu ödemeden haberi dahi olmaz birçok durumda.

2- Her ne kadar değer kaybı tazminatı için maddi teminat limitinin %15'ini aşamayacağı yönünde bir hukuk kuralı getirilmişse de Danıştay tarafından yürütmesi durdurulmuştur. Maddi teminat limiti 2017 yılı için 33.000,00.-TL idi. Değer kaybı zararı da %15 engeline takıldığından maksimum 4.950,00.-TL olabiliyordu. Neyse ki Danıştay bu işe dur dedi ve günümüzde bu konuda herhangi bir sınır bulunmamaktadır.

3- Bu tazminat için motorlu taşıtın yaş sınırı bulunmamakla beraber, yasal mevzuat gereğince ZMMS Genel Şartlar Ekinde yer alan formül uyarınca bir değer kaybıhesaplaması yapıldığından ve o yöntem gereğince de 165.000 kmyi aşmış araçlar için değer kaybı çıkmadığından, sınırın km olduğunu söyleyebiliriz.

4- Anlaşmalı tutanak yeterlidir. Kusur durumları anlaşmalı tutanak üzerinden şirketler tarafından yapılan tartışma sonucu-şirketler anlaşamazsa komisyon belirler- belirlenir ve TRAMER sistemine yüklenir.

5- İdare kusuru durumunda araç hasar tazminatı idareden tahsil edilebilir.

Sorunuz varsa seve seve cevaplarım, özel mesaj yoluyla da ulaşabilirsiniz. Nitekim bu paranın şirketlerin uhdesinde kalması, tüketici konumunda bulunan vatandaşı mağdur etmekle birlikte birçok kişinin hala bu paraların tazmin edilebileceği konusunda bilgi sahibi olmadığını görmekteyim.

Sigorta Tahkim Komisyonu'na yapılacak başvuru ile birlikte mahkeme yoluna gitmeden en geç 4 ay içerisinde sonuç almak mümkün.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım