Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Az yakıyor işte daha az yakanı yok.hatatatYakıtta forumla kapışırız.(3,35 LPG/Litre fiyatı ile min20 kr-max29 kr tüketim, 100km/L 6-9 litre arası).;)Hybrid benzinliler de mazotlular da ekonomiğim diye gezsinler, turbo-benzinlilere laf düşmüyor benzin fiyatı malum.:rolleyes:Atmosferik benzinliler hepten bitik.o_O

Şaka bir yana emin olun bir arabadan beklediğim bu değil, ''hızlı'' aracının yakıtından bıkıp da satmak isteyene haber bırakayım takaslarız, daha az yakanı yok.:pTek rakibim tam elektrikli ve Hybrid-LPG kombinasyonu.😅
 
Son düzenleme:

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Az yakıyor işte daha az yakanı yok.hatatatYakıtta forumla kapışırız.(3,35 LPG/Litre fiyatı ile min20 kr-max29 kr tüketim, 100km/L 6-9 litre arası).;)Hybrid benzinliler de mazotlular da ekonomiğim diye gezsinler, turbo-benzinlilere laf düşmüyor benzin fiyatı malum.:rolleyes:Atmosferik benzinliler hepten bitik.o_O

Şaka bir yana emin olun bir arabadan beklediğim bu değil, ''hızlı'' aracının yakıtından bıkıp da satmak isteyene haber bırakayım takaslarız, daha az yakanı yok.:pTek rakibim tam elektrikli ve Hybrid-LPG kombinasyonu.😅
İstanbullu kaçmış içine acilen kutsal likit petrol gazıyla yıkanmalısın
19533772_20130624200434737.jpg
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Civic’te çok kullanıyordum ama hiç dikkat etmedim; koltuk ısıtma yakıt tüketimini etkiliyor mu?
Akünün güç aldığı alternatör(o da motordan alıyor) daha çok çalışıyor aynı far-multimedya-elektrikli aynalar gibi.Bu arada koltuk ısıtmanın rezistansı bunlara kıyasla daha fazla güç çekiyor
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap

Diaspolis

Panpa
Destekçi
Beta Programı
27 Ara 2017
2,556
1
5,978
4,270
Aynı yolu saat 8.00-8.30 arası gittim.Klima ve koltuk ısıtıcı açık. 5,4 l/100 km idi. Trafik 1,5 litre koyuyor.
Geçen bir muhabbet olmuştu, arkadaş dizel clioyla gelmiş bu meşhur kırmızılardan :D işte o da 5 - 5.2litre falan yakıyordu. dedim ya bizim arabayla da öyle çok fark yokmuş 6.5 civarı falan yakıyor sanırım 1.5lt arada var pek bir şey değil demeye kalmadı zaten o 1.5 - 2lt 10 15lira para yapıyor 30lira olan şey 40lira üstüne çıkıyor :D yüzde olarak bayağı yüksek yani ahahas
 

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,264
3,862
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Focus 2 2007 1.6 Tdci Ghia
Patlayan kronik turbo hortumumuzun değişmesi ile acil gitmem gereken yere tapa gaz hiç boşluk bırakmadan neredeyse ve bir iki kez de 2.10 görmem 8.9L ye mal oldu 100 km de.
Yani 6.47 den aldığım euro diesel ile km de 0.57 Tl yakmışım basarken acımadım da şimdi içim bi burkuldu..
 

fnalkan

Profesör
19 Nis 2019
55
112
1,060
36
KADIKÖY
Marka
Citroen
Aracım CİTROEN CACTUS Benzinli 1.2 Otomatik

Şanzıman performansından şikayetçi olsam da benzinli otomatik bir araç olarak bana sunduğu yakıt değerleri ve sürüş konforu (koltukların rahatlığı,uzun yoldaki rahatlığı) beni mutlu ediyor.
IMG_20180501_2300156.jpg
IMG_20190409_124928.jpg
IMG_20180815_194854.jpg
IMG_20181114_130034.jpg
IMG_20190409_124928.jpg
 
Son düzenleme:

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Aracım CİTROEN CACTUS Benzinli 1.2 Otomatik

Şanzıman performansından şikayetçi olsam da benzinli otomatik bir araç olarak bana sunduğu yakıt değerleri ve sürüş konforu (koltukların rahatlığı,uzun yoldaki rahatlığı) beni mutlu ediyor.Ekli dosyayı görüntüle 18279Ekli dosyayı görüntüle 18282Ekli dosyayı görüntüle 18283Ekli dosyayı görüntüle 18281Ekli dosyayı görüntüle 18282
Bu 1.2 motorlarin alayi bu sekilde herhalde @DouglasAdams chr var oda az yakiyor bende de qashqai var 1.2 oda bu degerleri yakiyor. Uzun yolda hiz sabitleyici ile 3.4 degerlerine inebildim verimli motorlar insallah omurleri uzun olur.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Bu 1.2 motorlarin alayi bu sekilde herhalde @DouglasAdams chr var oda az yakiyor bende de qashqai var 1.2 oda bu degerleri yakiyor. Uzun yolda hiz sabitleyici ile 3.4 degerlerine inebildim verimli motorlar insallah omurleri uzun olur.
Valla ben motorumu okudukça gider diyorum.1,2 kullananlar olarak sizinde motorunuzun argo sine bakmanızı tavsiye ederim.

''There is an aluminum cylinder head with integrated water-cooled exhaust manifold to reduce exhaust temperature. The cylinder head has 16 valves (2 intake and 2 exhaust valves per cylinder) and double overhead camshafts driven by the timing chain. Engineers seriously worked on intake ports designed and achieved a strong tumble flow inside the cylinder which improved combustion speed. They also applied sodium-cooled valves. Valves itself are actuated via roller rocker arms equipped with hydraulic lash adjusters. The exhaust camshaft also drives a vacuum pump for the brake booster and turbocharger control. The intake camshaft drives the high-pressure fuel pump by an additional 4-lobes cam of the camshaft. The engine has Toyota’s VVT-I for the exhaust valve timing and VVT-iW (continuous variable valve timing) for the intake timing. On top of the head, there a cylinder head cover made of aluminum. The high-pressure fuel pump for direct injection is also attached on top of the engine. It delivers fuel to the forged iron fuel rail under the pressure 2.4-20 MPa, and after that, directly into the cylinders by slotted nozzle injectors (several times at the cycle). The name of that Toyota’s fuel injection system is D-4T.''

Bu sadece soğutma için yapılan çalışma:D Hani bu almanyadaki gtr videosunu biliyorsun sinanın.Onda da sodyum cooled valve var öyle diyeyim.

The Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW) allows the engine to switch between the Atkinson and Otto cycle: start in the Otto cycle; switch to the Atkinson cycle at low and mid-rev operation to reduce fuel consumption; back to the Otto cycle at high engine rpm for more power. With the last loss-reduction technologies and improvements in cooling and turbocharging, Toyota’s 1.2-liter turbo engine produces maximum thermal efficiency of 36% - one of best results among mass-produced gasoline engines.

D-4S engine uses a water-cooled single-scroll turbocharger with a classic wastegate valve control. The water-cooled exhaust manifold in the head allows cooling the exhaust gases before its entering to the turbocharger what favorably affects the durability of that unit. The turbocharger has own cooling system with the independent circuit, radiator, and an electric water pump. Charged air goes through a water-air type intercooler. The coolant flow in intercooler is managed by electric pump speed and controlled by ECM.

Son paragrafta da gücü klasik tek scrollu bir turboyla kombine etmişler.Tüm yatırımı soğutma ve verimliliğe yatırmışlar.Toyota düşük hacimli turbo yapınca böyle oluyor:D
Yazının linkini atıyorum okumak isteyenlere: http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=138
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Valla ben motorumu okudukça gider diyorum.1,2 kullananlar olarak sizinde motorunuzun argo sine bakmanızı tavsiye ederim.

''There is an aluminum cylinder head with integrated water-cooled exhaust manifold to reduce exhaust temperature. The cylinder head has 16 valves (2 intake and 2 exhaust valves per cylinder) and double overhead camshafts driven by the timing chain. Engineers seriously worked on intake ports designed and achieved a strong tumble flow inside the cylinder which improved combustion speed. They also applied sodium-cooled valves. Valves itself are actuated via roller rocker arms equipped with hydraulic lash adjusters. The exhaust camshaft also drives a vacuum pump for the brake booster and turbocharger control. The intake camshaft drives the high-pressure fuel pump by an additional 4-lobes cam of the camshaft. The engine has Toyota’s VVT-I for the exhaust valve timing and VVT-iW (continuous variable valve timing) for the intake timing. On top of the head, there a cylinder head cover made of aluminum. The high-pressure fuel pump for direct injection is also attached on top of the engine. It delivers fuel to the forged iron fuel rail under the pressure 2.4-20 MPa, and after that, directly into the cylinders by slotted nozzle injectors (several times at the cycle). The name of that Toyota’s fuel injection system is D-4T.''

Bu sadece soğutma için yapılan çalışma:D Hani bu almanyadaki gtr videosunu biliyorsun sinanın.Onda da sodyum cooled valve var öyle diyeyim.

The Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW) allows the engine to switch between the Atkinson and Otto cycle: start in the Otto cycle; switch to the Atkinson cycle at low and mid-rev operation to reduce fuel consumption; back to the Otto cycle at high engine rpm for more power. With the last loss-reduction technologies and improvements in cooling and turbocharging, Toyota’s 1.2-liter turbo engine produces maximum thermal efficiency of 36% - one of best results among mass-produced gasoline engines.

D-4S engine uses a water-cooled single-scroll turbocharger with a classic wastegate valve control. The water-cooled exhaust manifold in the head allows cooling the exhaust gases before its entering to the turbocharger what favorably affects the durability of that unit. The turbocharger has own cooling system with the independent circuit, radiator, and an electric water pump. Charged air goes through a water-air type intercooler. The coolant flow in intercooler is managed by electric pump speed and controlled by ECM.

Son paragrafta da gücü klasik tek scrollu bir turboyla kombine etmişler.Tüm yatırımı soğutma ve verimliliğe yatırmışlar.Toyota düşük hacimli turbo yapınca böyle oluyor:D
Yazının linkini atıyorum okumak isteyenlere: http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=138
Usendim doktor benimkine bile bakmaya :D
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Usendim doktor benimkine bile bakmaya :D
Ben bakayım senin için ama hazır ol. Evettt motor tsi larla kafa kafaya. Hatta ilk tsi ların teknolojisi üzerinde.Yakıt pompası yakıt enjeksiyonu ve beyni harikulade.Turbo büyük sayılabilir.Motor ise dökme Demir.Kontrollü bir radyatör var tek parça.Turboyu da motoru da o soğutuyor.
Bu da haber linki. QQ üzerindeki 1,2 ler Guardian da haber olmuş.Kulağa hoş gelebilir ama içeriğine bakmanda fayda var:p
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Ben bakayım senin için ama hazır ol. Evettt motor tsi larla kafa kafaya. Hatta ilk tsi ların teknolojisi üzerinde.Yakıt pompası yakıt enjeksiyonu ve beyni harikulade.Turbo büyük sayılabilir.Motor ise dökme Demir.Kontrollü bir radyatör var tek parça.Turboyu da motoru da o soğutuyor.
Bu da haber linki. QQ üzerindeki 1,2 ler Guardian da haber olmuş.Kulağa hoş gelebilir ama içeriğine bakmanda fayda var:p
Bunu duymayan yok yahu o yuzden makyajda sadece on tampon degisti saniyorlar cvt motor ve yalitim degisti ondan aldim bende :D
Ha senin kadar bilgim yok sadece nissanda calisan biri dediki mutlaka yenisinden al aldim acikcasi :D
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım