Araçlarınızdaki kısılan gücü öğrenin. :)

Eto3401

Elit Apaçi
13 Nis 2018
94
187
760
Marka
Volkswagen
B6 Passat 1.4 TSİ 122 hp 200 nm
Max beygir 5500 D/dak
155 hp alabiliyormuş.
Soru şu: Bu gücü yazılımla alırız tamam peki ya DSG sorun çıkarır mı ve karbon salınımı artar mı? Bunlara nasıl önlem alırız?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

cansermo

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
616
1,343
2,520
27
Sakarya
Qashqai

1.6 dci x-tronic
130ps/4000dd
320Nm/1750dd
320×4000÷7120=179,77528
Fark yaklaşık 50ps
Fabrika verisinin çıkan güce oranı %68,4

1.5 dci manuel
110ps/4000dd
260Nm/1750-2500dd
260×4000÷7120=146,06741
Fark yaklaşık 36ps
Fabrika verisinin çıkan güce oranı %75,3

1.2 dig-t x-tronic
115ps/5200dd
165Nm/1750d
165×5200÷7120=120,50561
Fark yaklaşık 5ps
Fabrika verisinin çıkan güce oranı %95,8

1.2 dig-t manuel
115ps/4500dd
190Nm/2000dd
190×4500÷7120=120,08426
Fark yaklaşık 5ps
Fabrika verisinin çıkan güce oranı %95,8
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

cansermo

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
616
1,343
2,520
27
Sakarya
Peugeot 308

1.2 puretech 130hp 6MT & EAT6
130hp/5500dd
230Nm/1750dd
230×5500÷7120=177,66853
Fark yaklaşık 47hp
Fabrika verisinin çıkan güce oranı %73,4

1.6 bluehdi 120hp EAT6
120hp/3500dd
300Nm/1750dd
300×3500÷7120=147,47191
Fark yaklaşık 27hp
Fabrika verisinin çıkan güce oranı %81,6
 

sunake

Profesör
8 Eyl 2016
269
371
1,445
B6 Passat 1.4 TSİ 122 hp 200 nm
Max beygir 5500 D/dak
155 hp alabiliyormuş.
Soru şu: Bu gücü yazılımla alırız tamam peki ya DSG sorun çıkarır mı ve karbon salınımı artar mı? Bunlara nasıl önlem alırız?

Sahsi fikrim, DSG’nin eski oldugundan oturu yaptirmamaktan yana ancak araci 0 aldiysaniz, bakimlari zamaninda yapildiysa bir problem cikaracagini dusunmuyorum. (Ufak bir not: ben de yazilimli ve DSG’li bir arac kullaniyorum)

Aracin emisyon degeri yuk altinda elbet yukselecektir. Hem guc artisi saglayarak hem de emisyon konusuna bir cozum getirmeniz pek olagan degil.
 

Eto3401

Elit Apaçi
13 Nis 2018
94
187
760
Marka
Volkswagen
Sahsi fikrim, DSG’nin eski oldugundan oturu yaptirmamaktan yana ancak araci 0 aldiysaniz, bakimlari zamaninda yapildiysa bir problem cikaracagini dusunmuyorum. (Ufak bir not: ben de yazilimli ve DSG’li bir arac kullaniyorum)

Aracin emisyon degeri yuk altinda elbet yukselecektir. Hem guc artisi saglayarak hem de emisyon konusuna bir cozum getirmeniz pek olagan degil.
Teşekkürler cevabınız için. Malum hele de eski olduğundan dolayı saatli bomba, bakımları da eksiksiz yapıldı ama biz yine de uzak duralım.
Bir de remap ve yazılım arasındaki fark nedir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
B6 Passat 1.4 TSİ 122 hp 200 nm
Max beygir 5500 D/dak
155 hp alabiliyormuş.
Soru şu: Bu gücü yazılımla alırız tamam peki ya DSG sorun çıkarır mı ve karbon salınımı artar mı? Bunlara nasıl önlem alırız?
Tabi ki karbon salınımı artar, önlem ise şu şekilde alınır. Vites tork limitöründen 200nmye sınırlarsınız torkunuz değil beygiriniz artacağı için pek sorun olacağını düşünmüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Eto3401

sunake

Profesör
8 Eyl 2016
269
371
1,445
Tabi ki karbon salınımı artar, önlem ise şu şekilde alınır. Vites tork limitöründen 200nmye sınırlarsınız torkunuz değil beygiriniz artacağı için pek sorun olacağını düşünmüyorum.
Hocam tork zaten 250nm’yi gecmeyecegi icin limitlendirmenin pek gereki yok bence. Ancak ani hizlanmalardan kacinilmasi iyi olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,267
16,103
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Aslında doğru olabilir 150 nm torku 4300 devirde 115 beygir 6000 devirde veren e90 ımın maksimum 125 olabiliceği söylenmişti buna göre 126 oluyor.
Bizdeki 1.0 tsi polo ise 122 oluyor.normalde 95 seatlarda 115
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Hocam tork zaten 250nm’yi gecmeyecegi icin limitlendirmenin pek gereki yok bence. Ancak ani hizlanmalardan kacinilmasi iyi olur.
hocam sıcaklığı düşürmek için(turbo sıcaklığı dahil, birkaç ayar daha var :)) zengin çalıştırılması gerekir yani ek yakıt verilir bu sebeple tork artar, sınırlandırılması bu açıdan önemli :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sunake
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Aslında doğru olabilir 150 nm torku 4300 devirde 115 beygir 6000 devirde veren e90 ımın maksimum 125 olabiliceği söylenmişti buna göre 126 oluyor.
Bizdeki 1.0 tsi polo ise 122 oluyor.normalde 95 seatlarda 115
aynen hocam bunlar motora minumum zararı veren ya da hiç zarar vermeyen sonuçlar:D isteğe bağlı daha da güç yükselebiliyor :)
 

sunake

Profesör
8 Eyl 2016
269
371
1,445
hocam sıcaklığı düşürmek için(turbo sıcaklığı dahil, birkaç ayar daha var :)) zengin çalıştırılması gerekir yani ek yakıt verilir bu sebeple tork artar, sınırlandırılması bu açıdan önemli :D
Anladim anladim, ama yazilim firmalari zaten bahsettigim degerlerde limitlendirme yaptiklari icin stok torkuna limitlemek biraz da yazilimin meyvesini almayi engeller diye dusunuyorum

Zaten iyi bakilmis bir DSG kimseyi üzmez. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Anladim anladim, ama yazilim firmalari zaten bahsettigim degerlerde limitlendirme yaptiklari icin stok torkuna limitlemek biraz da yazilimin meyvesini almayi engeller diye dusunuyorum

Zaten iyi bakilmis bir DSG kimseyi üzmez. :D
Engellemez aslında bak knk şöyle düşün 1.750 devirde 200nm veriyor diyelim 1750den sonra azalarak en son 150 nm kadar düşüyor 4.000 devirde yani 150 nm yerine 200 nm torku 4.000 devirde verirsen her türlü hissedersin :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: sunake

sunake

Profesör
8 Eyl 2016
269
371
1,445
Engellemez aslında bak knk şöyle düşün 1.750 devirde 200nm veriyor diyelim 1750den sonra azalarak en son 150 nm kadar düşüyor 4.000 devirde yani 150 nm yerine 200 nm torku 4.000 devirde verirsen her türlü hissedersin :D
Hee sen oyle diyorsun, ben tam anlamamisim. Mantikli ama ne kadar gerekli iste orasi tartisilir :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

ali_tremonti

Panpa
8 Eyl 2016
1,610
1,940
2,570
26
hocam bu formilde bi yanlışlık var :D1.6 mjet için :D 290*4000/7120=162,2... oluyo :D stage 2 girmemiz lazım bu beygiri alabilmek için :D ha 3500 yaparsak da 140 beygir oluyor ki standart çiple alınıyor o mevzu :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

tyln

Profesör
10 Eki 2016
351
689
1,845
Marka
Renault
hesabı yanlış yapmışsın hacı abi.
Beygir Gücü; 80 HP / 6000 rpm
Maksimum Tork; 107 Nm / 3500 rpm
3500de 107nm tork veriyor, gücünü 6.000 rpm'de.
107x6000 / 7120 = 90hp
Ben arkadasin yaptigi orneklerr bakmadan direk torku verdigi devir ile islem yapmistim.demekki benden de 7 beygir calmislar.ozaman renaulttan davaciyim :D
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım