B segmentinde 10yearschallenge

İnternetteki meşhur 10yearschallenge bizde katılalım dedik ve ülkemizdeki B segmenti otomobilleri derledik.



Volkswagen Polo

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-16.20.42.jpeg


Ford Fiesta

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-16.29.09.jpeg


Opel Corsa

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-16.40.06.jpeg


Renault Clio

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-16.21.45.jpeg


Hyundai İ20

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-18.30.18.jpeg


Peugeot 207 ve 208

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-19.26.03.jpeg


Toyota Yaris

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-19.47.52.jpeg


Suzuki Swift

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-20.15.04.jpeg


Seat İbiza

WhatsApp-Image-2019-01-17-at-17.44.48.jpeg


Skoda Fabia
WhatsApp Image 2019-01-17 at 18.14.48.jpeg


Kaynak:
B segmentinde 10yearschallenge

Emeğe saygı: @DuzboruDownpipe
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Degisimi bilemem ama gelisimi Hyundai yapti diyebilirim. Evet, hala segmentinin zirveye oynayanlarinin yanina tam manasiyla kendini koyamadi belki. Ama bu daha cok algidan kaynakli bana kalirsa. Yoksa basi ceken rakiplerine gayet kuvvetli bir alternatif oldugunu dusunuyorum. Sonraki nesliyle bu daha bariz ortaya cikabilir. Hyundai'nin ozellikle marka olarak son yillarda ki gelisimi dikkate deger bir sey.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
İ20 ve Yaris, Hyundai çoğu avrupalı markanın standartlarına erişti artık 2000 li yılların derme çatma Hyundai'leri yok, Toyota çünkü 10 yıllık değişim baz alınacaksa yeni kasalarıyla devrim yaptılar.Sonrada aklıma 208 geldi ama oy hakkım yoktu.:)

VAG grubunu seçenlere sözüm 10 yıl önceki kabin ile 10 yıl sonraki kabin arasında ne gibi bir farklılık var acaba yoksa biz de mi görme sıkıntısı var?Şimdi diyecekler ki değişiklik yürüyende gözün görmediği kısımda, gözün görmediği kısımda da şasi platform aynı, hadi onu da geçtim 2009 da olan diski 2019 da kaldırmak evet gerilemektir bence.:)
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Degisimi bilemem ama gelisimi Hyundai yapti diyebilirim. Evet, hala segmentinin zirveye oynayanlarinin yanina tam manasiyla kendini koyamadi belki. Ama bu daha cok algidan kaynakli bana kalirsa. Yoksa basi ceken rakiplerine gayet kuvvetli bir alternatif oldugunu dusunuyorum. Sonraki nesliyle bu daha bariz ortaya cikabilir. Hyundai'nin ozellikle marka olarak son yillarda ki gelisimi dikkate deger bir sey.

Bence en büyük sebebi ağırlık. 1.0 turbo otomatik modeli 1325 kilo 1.4 dizel manuel 1355 kilo gözüküyor. Şimdi b sınıfını insan ekonomik olsun diye alıyor ama çoğu c sınıfı arabadan bile ağır olan bu araba B sınıfı standartlarında hangi ekonomiyi sağlayacak.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
VAG grubunu seçenlere sözüm 10 yıl önceki kabin ile 10 yıl sonraki kabin arasında ne gibi bir farklılık var acaba yoksa biz de mi görme sıkıntısı var?Şimdi diyecekler ki değişiklik yürüyende gözün görmediği kısımda, gözün görmediği kısımda da şasi platform aynı, hadi onu da geçtim 2009 da olan diski 2019 da kaldırmak evet gerilemektir bence.:)

Valla bunu bende çok merak ediyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bence en büyük sebebi ağırlık. 1.0 turbo otomatik modeli 1325 kilo 1.4 dizel manuel 1355 kilo gözüküyor. Şimdi b sınıfını insan ekonomik olsun diye alıyor ama çoğu c sınıfı arabadan bile ağır olan bu araba B sınıfı standartlarında hangi ekonomiyi sağlayacak.
Ağırlık tek başına üst sıralarda yer alan rakipleriyle yarışabilmesi için pek engel değil bence. Evet, ağırlık önemli ama tepeye oynayan Fiesta'nın da arka yaşam alanı yerlerde. Araçta doğru düzgün hacim yok. Ama neticede buna rağmen tepeye oynayan araçlar içinde olduğu gerçeği değişmiyor. Her markanın modelinin kendine özgü kusurları, sorunları olabiliyor. Önemli olan toplam kriterlerde otomobilin çok geride kalmaması.
 

FocusMonster

Profesör
Beta Programı
9 Ara 2018
701
864
1,770
VAG grubundaki araçlarda pek değişim gözlemleyemedim, sadece makyaj geçirmiş gibiler. Özellikle de Polo.

Bence en iyi gelişmeyi Ford Fiesta ve Hyundai i20 göstermiş. Hem iç dizayn konusunda hem de tasarım konusunda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
VAG grubundaki araçlarda pek değişim gözlemleyemedim, sadece makyaj geçirmiş gibiler. Özellikle de Polo.

Bence en iyi gelişmeyi Ford Fiesta ve Hyundai i20 göstermiş. Hem iç dizayn konusunda hem de tasarım konusunda.
Vag'ın karakteristik özelliği zaten. Fazla iddialı, köklü değişimi sevmiyorlar. Ana hatlarıyla belli bir tasarım etrafına kurulup ufak ufak rötuşlarla yenileniyorlar. Eksiklikten ziyade o yönde bir tercih diyebiliriz.

Fiesta gerçekten değişti. Özellikle iç mekan olarak bambaşka bir araç oldu. Ama artık lazımdı. 2009'dan beri aynı iç mekanı sunuyordu.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Ağırlık tek başına üst sıralarda yer alan rakipleriyle yarışabilmesi için pek engel değil bence. Evet, ağırlık önemli ama tepeye oynayan Fiesta'nın da arka yaşam alanı yerlerde. Araçta doğru düzgün hacim yok. Ama neticede buna rağmen tepeye oynayan araçlar içinde olduğu gerçeği değişmiyor. Her markanın modelinin kendine özgü kusurları, sorunları olabiliyor. Önemli olan toplam kriterlerde otomobilin çok geride kalmaması.

Herkesin bakış açısı farklıdır. Ben B sınıfı arabaların alıcı kitlesine şöyle bakıyorum.
1-Öğrenci
2-tek başına yaşıyan ve büyük arabaya ihtiyacı olmayan
3-maddi durumu üst sınıfa yetmeyen ve yeni araba isteyen
4-arıza riski yaşamamak için veya evin hanıma alınan 2. arabası.
Bundan başka bir kitle varsa eklersiniz aklıma gelmiyor.

Bu saydığım 4 lü den 3. maddedeki dışında kimsenin ciddi bir hacim beklentisi-ihtiyacı olacağını sanmıyorum. Bu yüzden evet Fiesta rakiplerinin gerisinde olabilir ama alan da bunu biliyor zaten.
Bu 4 lünün kesin bir beklentisi var o da ekonomi ve bu ağırlıktaki bir araba rakipleri kadar ekonomi sunamadığı için tutulmadığını düşünüyorum.
Şimdi 1.0 turbo benzinli 1320 kiloluk i20 sence 1.2 turbo 1150 kiloluk 308 veya 1.0 tsi 1100 kiloluk leon kadar az yakabilecek mi. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Herkesin bakış açısı farklıdır. Ben B sınıfı arabaların alıcı kitlesine şöyle bakıyorum.
1-Öğrenci
2-tek başına yaşıyan ve büyük arabaya ihtiyacı olmayan
3-maddi durumu üst sınıfa yetmeyen ve yeni araba isteyen
4-arıza riski yaşamamak için veya evin hanıma alınan 2. arabası.
Bundan başka bir kitle varsa eklersiniz aklıma gelmiyor.

Bu saydığım 4 lü den 3. maddedeki dışında kimsenin ciddi bir hacim beklentisi-ihtiyacı olacağını sanmıyorum. Bu yüzden evet Fiesta rakiplerinin gerisinde olabilir ama alan da bunu biliyor zaten.
Bu 4 lünün kesin bir beklentisi var o da ekonomi ve bu ağırlıktaki bir araba rakipleri kadar ekonomi sunamadığı için tutulmadığını düşünüyorum.
Şimdi 1.0 turbo benzinli 1320 kiloluk i20 sence 1.2 turbo 1150 kiloluk 308 veya 1.0 tsi 1100 kiloluk leon kadar az yakabilecek mi. :)
Zaten 308 ve Leon örneğini ortaya koyarsak başta dediğim gibi Fiesta da bu konuda geride kalıyor. B segmentinde hem turbo olsun, hem ekonomik olsun, hem güzel performans verileri olsun gibi kriterler devreye girerse Vag grubu araçlarına yönelmek daha mantıklı. Çünkü Fiesta da 1.0 ecoboost'un verimlilik potansiyeline rağmen 6 ileri verimsiz tk'sı yüzünden 8,5-9 litre civarı yakıyor şehir içinde.

Bu ligde ki araçların hepsinin belli yönlerde artıları ve eksileri mevcut. Sportif sürüş isteyen Fiesta'ya, yakıt verimliliği + performans isteyen İbiza'ya, daha az güç ama daha kaliteli bir iç mekan isteyen Polo'ya, sağlamlık ve uzun ömürlülük isteyen Toyota'ya v.b diye gidiyor. Hepsinin belli noktalarda öne çıktığı yerler var. Eğer kusurlarından dolayı bu markalar gömülecekse bundan sadece i20 nasibini almaz emin olabilirsin. İ20 ise bu markalar arasında tepeye oynayanlara bir alternatif ki onun da diğerleri gibi eksikleri var ama netice itibariyle hacmi, güzel görünümü, kaliteli iç mekanı, fena olmayan konfor ve donanımı, gayet güzel yol tutuşuyla kusursuz değil ama etkili bir alternatif olduğunu düşünüyorum.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Zaten 308 ve Leon örneğini ortaya koyarsak başta dediğim gibi Fiesta da bu konuda geride kalıyor. B segmentinde hem turbo olsun, hem ekonomik olsun, hem güzel performans verileri olsun gibi kriterler devreye girerse Vag grubu araçlarına yönelmek daha mantıklı. Çünkü Fiesta da 1.0 ecoboost'un verimlilik potansiyeline rağmen 6 ileri verimsiz tk'sı yüzünden 8,5-9 litre civarı yakıyor şehir içinde.

Bu ligde ki araçların hepsinin belli yönlerde artıları ve eksileri mevcut. Sportif sürüş isteyen Fiesta'ya, yakıt verimliliği + performans isteyen İbiza'ya, daha az güç ama daha kaliteli bir iç mekan isteyen Polo'ya, sağlamlık ve uzun ömürlülük isteyen Toyota'ya v.b diye gidiyor. Hepsinin belli noktalarda öne çıktığı yerler var. Eğer kusurlarından dolayı bu markalar gömülecekse bundan sadece i20 nasibini almaz emin olabilirsin. İ20 ise bu markalar arasında tepeye oynayanlara bir alternatif ki onun da diğerleri gibi eksikleri var ama netice itibariyle hacmi, güzel görünümü, kaliteli iç mekanı, fena olmayan konfor ve donanımı, gayet güzel yol tutuşuyla kusursuz değil ama etkili bir alternatif olduğunu düşünüyorum.

Abi farkında mısın bilmiyorum da ben yollarda yeni fiesta yı çok görmüyorum. Yeni polo ve ibizi baya var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Abi farkında mısın bilmiyorum da ben yollarda yeni fiesta yı çok görmüyorum. Yeni polo ve ibizi baya var.
1.0 ecoboost yakıyor. Maalesef yakıyor. Focus forumlarında Fiesta'dan bu konuda şikayetçi üyeler mevcut. Yol şartları uygun olan, kullanımı da becerebilen az bir kitle belki biraz daha uygun yaktırıyor ama genel itibariyle az yakmıyor diyebilirim. Buna ek olarak hacim de sıkıntılı. Biz Avrupa'dakiler gibi şehir içinde fırt fırt küçük aracım olsun kafasında değiliz. Çünkü fiyatlar yüksek olunca araçtan maksimum verimlilik istiyoruz. Her şeyi yapabilsin istiyoruz. Ama hacim anlamında Fiesta bu kesimi memnun edemiyor maalesef. Tıpkı mk3,5 Focus'un sedan olmasına rağmen aile kullanımına uygun olmamasından dolayı bu kesimin başka araçlara yönelmesi gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
raçtan maksimum verimlilik istiyoruz. Her şeyi yapabilsin istiyoruz

Abi aslında bakınca fiesta çok küçük bir araba değil bence sınıf standartlarında. Rakipleri gereksiz büyük. Hatta otomobiller anlam veremediğim şekilde gereksiz büyüyor. Her şeyi yapabilsin demek bizim sorunumuz maalesef. Her şeyi yaparken sınıfın ihtiyacını da giderememekte var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Abi aslında bakınca fiesta çok küçük bir araba değil bence sınıf standartlarında. Rakipleri gereksiz büyük. Hatta otomobiller anlam veremediğim şekilde gereksiz büyüyor. Her şeyi yapabilsin demek bizim sorunumuz maalesef. Her şeyi yaparken sınıfın ihtiyacını da giderememekte var.
Benim boyumda biri için açıkçası ben de sorun görmüyorum. Sığıyor muyum ? Her türlü. Ama işte bizde 1.90'lık adam da öne oturup arkaya oturduğunda sığmayı hedefliyor. Şimdi ibiza falan hayvani diz mesafesi sununca ilgi oraya kayıyor. Bizim milletin geniş araç, hacimli araç takıntısı malumdur. Bunun en büyük izlenimlerinden biri dediğim gibi Focus'un aile kullanımında hiç tercih edilmemesiydi. Halbuki dar denilen bagajına ben 3-4 valizi sığdırabiliyorum ama işte hayvani işler çıkaran rakipleri olunca, iyisini yapan olunca sende geri kalmış sayılıyorsun. Yoksa dediğinde haklısın. Neticede bunlar küçük sınıf otomobiller ve sunabildikleri de belli.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Benim boyumda biri için açıkçası ben de sorun görmüyorum. Sığıyor muyum ? Her türlü. Ama işte bizde 1.90'lık adam da öne oturup arkaya oturduğunda sığmayı hedefliyor. Şimdi ibiza falan hayvani diz mesafesi sununca ilgi oraya kayıyor. Bizim milletin geniş araç, hacimli araç takıntısı malumdur. Bunun en büyük izlenimlerinden biri dediğim gibi Focus'un aile kullanımında hiç tercih edilmemesiydi. Halbuki dar denilen bagajına ben 3-4 valizi sığdırabiliyorum ama işte hayvani işler çıkaran rakipleri olunca, iyisini yapan olunca sende geri kalmış sayılıyorsun. Yoksa dediğinde haklısın. Neticede bunlar küçük sınıf otomobiller ve sunabildikleri de belli.

Sonuca bağlamam gerekirse B sınıfı araba alan birinin 1. önceliği yakıttır ve Fiesta otomatik şanzıman. İ20 de ağır olduğu için bunu sağlayamıyor ve bu yüzden de pek tutulmadı. Başka bir örnek yeni Corsa da pek yok neden onunda motorları eksik hala 1.2-1.4 atmosferik ile satılıyor eskiden 1.3 dizeli vardı artık o da yok.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım