Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

smtyldrm

Senkromeççi
26 Mar 2019
16
10
70
Merhaba,
Arkadaşlar BMW 2015 model 118i - 60.000 bakımı için;

Hangi yağı önerirsiniz, (Sanayide usta ; 5-30 dedi, Borusan'ı aradım onlarda; 0-30 dedi)
Hangi balataları almalıyım ?(Alternatiflerle lütfen.)
Disklerde sıkıntı var, tornalanacak diyor usta. (Sizin öneriniz?)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,190
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Aracınızda önerilen yağı bilmiyorum ama 0-30 her koşulda 5-30'dan iyidir. Tek eksi tarafı fiyatıdır =)
Balata konusunda ne desem yalan.
Diskleri tornalatmanızı hiç önermem. Hatta şöyle diyeyim: Oto sanayide yıllardır gittiğim ustaya "diskler bitiyor, tornalatmamıza gerek var mı" diye sorduğumda "biz uzun zamandır diskleri tornalatmıyoruz" cevabı almıştı. Bu konuda ısrarcı olan müşteriye mesuliyeti kendi üzerine aldığına dair kağıt imzalatıp öyle tornalatıyorlarmış. Geçmişte sanayide 1-2 müşterinin tornaya girmiş diskleri, seyir halinde frenleyince kırılıp hayati sıkıntılar yaratmış, o yüzden artık bulaşmıyorlarmış. Arabanın bakımı hakkında bazı şeylere kulak asmayıp bildiğimiğ okuduğum olur ama fren bu, şakaya gelmez. O yüzden önermem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

yenice

Profesör
10 Eki 2018
135
120
1,185
2015 model üstü için 0-30 tavsiye edilmiş.

Balata konusunda önlerin orjinal olması tavsiye ediliyor. Ben arkaları ATE, önleri orjinal ile değiştirdim. 1 yıl 10.000km' dir kullanıyorum memnunum.

Hiç disk değişimim olmadı.Ama diskler konusunda da orjinalden çıkılmaması tavsiye ediliyor.
 

Ege

Profesör
7 Mar 2018
97
100
1,110
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Sizin aracınız sanırım 3 silindirli olan model ama şu konuda n13 için detaylıca yazılmıştı, ilgilenirseniz bakabilirsiniz, https://www.otopark.com/forum/threads/2015-bmw-1-16i-bakım-İçin-filtre-ve-yağ-Önerileriniz.9242/

Yağ olarak bende f30 320i ed aracımda Motul 0w40 XMax kullanıyorum, yağ değişiminden önce motul engine clean kullanmıştım, bir sonraki sefere motul x-clean plus 5w30deneyeceğim. Şöyle bir karşılaştırma tablosu yapmıştım;
N13-Yag-Karsilastirma.jpg

Ön arka disk balata ve balata fişi set olarak bende değiştireceğim, servisten toplam 670 euro gibi bir parça fiyatı almıştım. BMW'de borusanın sattığı yedek parça ile sanayideki parçacıdan alacağınız yedek parça kalitesi bir değil. Ate disk balata bakabilirsiniz, disk tornalatmayı önceki araçlarımda yapardım hiç sorun yaşamadım ama bizim araçlarda ses yapma ihtimali olduğunu söyledi gittiğim özel servis.
Ate'nin farklı disk modelleri var, "slotted" yani üzerinde oval çizgiler olan disklerin güzel görünmesine rağmen balataları daha hızlı tükettiği ve jantlara daha çok balata tozu attığını okumuştum yabancı kaynaklardan. Düz ATE disk ve yine "seramik" olan ATE balata orjinal takmayacaksanız güzel bir kombinasyon olabilir, taktıktan sonra deneyimlerinizi yazarsanız bana da yol gösterir :)

Bu arada yaklaşık 10bin km.dir ate arka balata kullanıyorum bir sorun yaşamadım.
 
Son düzenleme:

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Sizin aracınız sanırım 3 silindirli olan model ama şu konuda n13 için detaylıca yazılmıştı, ilgilenirseniz bakabilirsiniz, https://www.otopark.com/forum/threads/2015-bmw-1-16i-bakım-İçin-filtre-ve-yağ-Önerileriniz.9242/

Yağ olarak bende f30 320i ed aracımda Motul 0w40 XMax kullanıyorum, yağ değişiminden önce motul engine clean kullanmıştım, bir sonraki sefere motul x-clean plus 5w30deneyeceğim. Şöyle bir karşılaştırma tablosu yapmıştım;
N13-Yag-Karsilastirma.jpg

Ön arka disk balata ve balata fişi set olarak bende değiştireceğim, servisten toplam 670 euro gibi bir parça fiyatı almıştım. BMW'de borusanın sattığı yedek parça ile sanayideki parçacıdan alacağınız yedek parça kalitesi bir değil. Ate disk balata bakabilirsiniz, disk tornalatmayı önceki araçlarımda yapardım hiç sorun yaşamadım ama bizim araçlarda ses yapma ihtimali olduğunu söyledi gittiğim özel servis.
Ate'nin farklı disk modelleri var, "slotted" yani üzerinde oval çizgiler olan disklerin güzel görünmesine rağmen balataları daha hızlı tükettiği ve jantlara daha çok balata tozu attığını okumuştum yabancı kaynaklardan. Düz ATE disk ve yine "seramik" olan ATE balata orjinal takmayacaksanız güzel bir kombinasyon olabilir, taktıktan sonra deneyimlerinizi yazarsanız bana da yol gösterir :)

Bu arada yaklaşık 10bin km.dir ate arka balata kullanıyorum bir sorun yaşamadım.
Hele sürekli arkayı düzeltmekle uğraşan DSC için orijinalden şaşmamak gerekiyor. Birde fren performansı çok değişiyor başka markalarda.

Sırf deneme amaçlı, zamanında 4 disk 4 balata textar denedim. Ötmesi ayrı bela, fren performansı tam frenlemede rezil ötesi.. Sanırım bi 5.000 km sonra orijinallerle değiştirmiştim tamamını. Diyeceksinizki BMW'de textar'a vs ürettiriyor. Ürettiriyorda textar'ın kendi piyasaya sunduğu ile ürettirdiği arasında muazzam farklar oluyor.
 

smtyldrm

Senkromeççi
26 Mar 2019
16
10
70
Disklerin 1 kere tornalanmasından bir şey olmaz gibi yorum yapan ustalar var (sanırım tornalatıcam)
Yağ - 0w30
textar ses sıkıntısı var sanırım - ATE düşünüyorum ÖN 650 arkalar 450 gibi fiyat aldım.
Bunun yanında hava-polen ve yağ filtrelerini değişiyoruz sanırım?
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Disklerin 1 kere tornalanmasından bir şey olmaz gibi yorum yapan ustalar var (sanırım tornalatıcam)
Yağ - 0w30
textar ses sıkıntısı var sanırım - ATE düşünüyorum ÖN 650 arkalar 450 gibi fiyat aldım.
Bunun yanında hava-polen ve yağ filtrelerini değişiyoruz sanırım?
Fiyat çok, ön fren balatalarının orijinalini o paraya almıştım ben, fiş dahil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

yenice

Profesör
10 Eki 2018
135
120
1,185
Sizin aracınız sanırım 3 silindirli olan model ama şu konuda n13 için detaylıca yazılmıştı, ilgilenirseniz bakabilirsiniz, https://www.otopark.com/forum/threads/2015-bmw-1-16i-bakım-İçin-filtre-ve-yağ-Önerileriniz.9242/

Yağ olarak bende f30 320i ed aracımda Motul 0w40 XMax kullanıyorum, yağ değişiminden önce motul engine clean kullanmıştım, bir sonraki sefere motul x-clean plus 5w30deneyeceğim. Şöyle bir karşılaştırma tablosu yapmıştım;
N13-Yag-Karsilastirma.jpg

Ön arka disk balata ve balata fişi set olarak bende değiştireceğim, servisten toplam 670 euro gibi bir parça fiyatı almıştım. BMW'de borusanın sattığı yedek parça ile sanayideki parçacıdan alacağınız yedek parça kalitesi bir değil. Ate disk balata bakabilirsiniz, disk tornalatmayı önceki araçlarımda yapardım hiç sorun yaşamadım ama bizim araçlarda ses yapma ihtimali olduğunu söyledi gittiğim özel servis.
Ate'nin farklı disk modelleri var, "slotted" yani üzerinde oval çizgiler olan disklerin güzel görünmesine rağmen balataları daha hızlı tükettiği ve jantlara daha çok balata tozu attığını okumuştum yabancı kaynaklardan. Düz ATE disk ve yine "seramik" olan ATE balata orjinal takmayacaksanız güzel bir kombinasyon olabilir, taktıktan sonra deneyimlerinizi yazarsanız bana da yol gösterir :)

Bu arada yaklaşık 10bin km.dir ate arka balata kullanıyorum bir sorun yaşamadım.

Shell'den sonra Motul'e geçerken engine clean kullanmamıştım. Bu yıl yine Motul'den devam edersem acaba kullanmaya gerek var mı ?
Hele sürekli arkayı düzeltmekle uğraşan DSC için orijinalden şaşmamak gerekiyor. Birde fren performansı çok değişiyor başka markalarda.

Sırf deneme amaçlı, zamanında 4 disk 4 balata textar denedim. Ötmesi ayrı bela, fren performansı tam frenlemede rezil ötesi.. Sanırım bi 5.000 km sonra orijinallerle değiştirmiştim tamamını. Diyeceksinizki BMW'de textar'a vs ürettiriyor. Ürettiriyorda textar'ın kendi piyasaya sunduğu ile ürettirdiği arasında muazzam farklar oluyor.

Orjinal balataları textara değil juride ürettirmiş bir kulakta Bmw, diğer kulakta jurid yazıyor. Ben orjinal alıp dışarıda taktırmıştım.

https://hizliresim.com/NnRqnk
 
Son düzenleme:

yenice

Profesör
10 Eki 2018
135
120
1,185
Fiyat çok, ön fren balatalarının orijinalini o paraya almıştım ben, fiş dahil.

Şuan güncel fiyatı ön arka değişimi için 2200TL tutuyormuş serviste. Tahmin ediyorum ön arka balatalar 1750TL civarı tutuyordur en az. 1 yılı geçti ön orjinali 650TL ye almıştım, o zaman ATE 350TL idi. Şuan ATE 600TL ise orjinal 1000TL yi görmüştür bence fiyat normal.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege

Ege

Profesör
7 Mar 2018
97
100
1,110
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Shell'den sonra Motul'e geçerken engine clean kullanmamıştım. Bu yıl yine Motul'den devam edersem acaba kullanmaya gerek var mı ?
Orjinal balataları textara değil juride ürettirmiş bir kulakta Bmw, diğer kulakta jurid yazıyor. Ben orjinal alıp dışarıda taktırmıştım.

Öyle bir gereksinim yok, ama aracımı bir kadından aldım ben, sürekli eco proda düşük devirde gitmiştir, motor içi de bir nebze temizlensin diye kullanmıştım. Çok pahalı bir ürün değil, kullanmakta fayda var ama. Birde ben yağın vizkozitesini değiştirdiğim için kullandım. Bu arada biraz daha abartıp engine clean sonrası total marka bir yağ koyup 20-30km gazladıktan sonra o yağı da döküp (bir nevi durulama gibi) motul'ü öyle koymuştuk.

Disk balata için en en en mantıklı şey borusandan veya neyse işte yetkili servisten parça alıp dışarda taktırmak. Rakamlar yüksek, BMW sağolsun herşeyi pahalı, insan rahatsız oluyor o tutarları harcarken...

Bu arada konuyu açan arkadaşımız sormuş, tabiki hava-polen-yağ filtreleri değişecek. Ama polen filtresinde bir marka var hatırlayamadım, çok kötü koku yapıyor ilk takıldığında bile. Onu taktırmayın, orjinal neyse ondan şaşmayın.
 

Ege

Profesör
7 Mar 2018
97
100
1,110
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Şuan güncel fiyatı ön arka değişimi için 2200TL tutuyormuş serviste. Tahmin ediyorum ön arka balatalar 1750TL civarı tutuyordur en az. 1 yılı geçti ön orjinali 650TL ye almıştım, o zaman ATE 350TL idi. Şuan ATE 600TL ise orjinal 1000TL yi görmüştür bence fiyat normal.

Bencede, fiyatlar inanılmaz arttı. Ben geçtiğimiz aylarda fiyat almıştım, yukarıda da yazdım, 4 disk 4 balata, fiş, sadece parça için 660küsür euro söyledi servis (telefonda aldım fiyatı), tl olarak da 3500-4000 mertebelerine gelir herhalde. f30'ların diskleri biraz daha büyük sanırım ama fiyatlar böyle.
 
Son düzenleme:

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Shell'den sonra Motul'e geçerken engine clean kullanmamıştım. Bu yıl yine Motul'den devam edersem acaba kullanmaya gerek var mı ?


Orjinal balataları textara değil juride ürettirmiş bir kulakta Bmw, diğer kulakta jurid yazıyor. Ben orjinal alıp dışarıda taktırmıştım.

https://hizliresim.com/NnRqnk
Sadece Textar değil tabii. Ürettirdiklerinden biri sadece o.. TRW'ye de ürettiği var, dediğin gibi JURID'de var, Pagid'de var..
 

Ege

Profesör
7 Mar 2018
97
100
1,110
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Az önce yetkili servisten işçilik dahil ön arka disk balata ve fişler için 5k fiyat aldım. Alternatifleri araştıracağım. ATE'nin de sahtesi var mı acaba piyasada?
 
Son düzenleme:

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Ne zaman almıştınız?
Şuan güncel fiyatı ön arka değişimi için 2200TL tutuyormuş serviste. Tahmin ediyorum ön arka balatalar 1750TL civarı tutuyordur en az. 1 yılı geçti ön orjinali 650TL ye almıştım, o zaman ATE 350TL idi. Şuan ATE 600TL ise orjinal 1000TL yi görmüştür bence fiyat normal.
Ben alırken de öyle bir fiyat söylemişti Borusan servisi. Sonbaharda, BMW yedek parçacısından aldım İvedik'ten, dolar da 6 küsürdü o zamanlar.
 

yenice

Profesör
10 Eki 2018
135
120
1,185
Yag filtresi mahle
Hava filtresi mann
Polen filtresi mann karbonlu
Bunlari aldim son bakimda sikinti yok. Onceki bakimi borusanda yaptirmistim, uzerinden cikan hava filtresi mahleydi. Polen filtresi ise mann-valeo yaziyordu.
 

alianil

Elit Apaçi
23 Mar 2019
158
158
885
29
Tekirdağ
Marka
Toyota
Sizin aracınız sanırım 3 silindirli olan model ama şu konuda n13 için detaylıca yazılmıştı, ilgilenirseniz bakabilirsiniz, https://www.otopark.com/forum/threads/2015-bmw-1-16i-bakım-İçin-filtre-ve-yağ-Önerileriniz.9242/

Yağ olarak bende f30 320i ed aracımda Motul 0w40 XMax kullanıyorum, yağ değişiminden önce motul engine clean kullanmıştım, bir sonraki sefere motul x-clean plus 5w30deneyeceğim. Şöyle bir karşılaştırma tablosu yapmıştım;
N13-Yag-Karsilastirma.jpg

Ön arka disk balata ve balata fişi set olarak bende değiştireceğim, servisten toplam 670 euro gibi bir parça fiyatı almıştım. BMW'de borusanın sattığı yedek parça ile sanayideki parçacıdan alacağınız yedek parça kalitesi bir değil. Ate disk balata bakabilirsiniz, disk tornalatmayı önceki araçlarımda yapardım hiç sorun yaşamadım ama bizim araçlarda ses yapma ihtimali olduğunu söyledi gittiğim özel servis.
Ate'nin farklı disk modelleri var, "slotted" yani üzerinde oval çizgiler olan disklerin güzel görünmesine rağmen balataları daha hızlı tükettiği ve jantlara daha çok balata tozu attığını okumuştum yabancı kaynaklardan. Düz ATE disk ve yine "seramik" olan ATE balata orjinal takmayacaksanız güzel bir kombinasyon olabilir, taktıktan sonra deneyimlerinizi yazarsanız bana da yol gösterir :)

Bu arada yaklaşık 10bin km.dir ate arka balata kullanıyorum bir sorun yaşamadım.
Engine clean yaptıktan sonra durulama amaçlı yağ kullandınız mi ?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım