Araç: Chevrolet
Modeli: Cruze 2.0 VCDİ LT
Yılı: 2012
KM'si: 56.000
Artıları:
+ Yol tutuş
+ Performans
+ Yalıtım
+ İşçilik
+ Donanım
+ Zengin aksesuar seçenekleri
+ Sınıf standartları üstünde güvenlik puanı
Eksileri:
- Ağırlık
- Yakıt
- Parça ve işçilik f,yatları
- Markanın Avrupa pazarından çekilmiş olması
Araç Hakkında:
Aslında Laguna 3 izlenimlerimi paylaşacaktım lakin hazır benzinlisinin testi yapılmışken dizel ile ilgili görüşlerimi aktarıp tasarım vb konulara fazla değinmeden paylaşmak kolayıma geldi açıkçası
Sinan'ın yaptığı testin başlığı burada. Aşağıda paylaşacaklarım dizel ile alakalı daha ziyade.
https://www.otopark.com/forum/threa...alınır-mı-mervanın-arabasını-test-ettik.8041/
Tasarım vb konularda zaten benzinli dizel aynı. Benim aracım 2012 LT paketti. Arka tampon ve ön tampon alt ızgarası farklı. İç mekanda şoför tarafında baş hizasında gözlük kabı mevcuttu. Aracın en beğendiğim yeri gece karanlıkta iç aydınlatmaların oluşturduğu ambiyans. Çok hoş bir görüntüsü var. Özellikle direksiyon üzerindeki düğmelerin aydınlatma özelliğinin bulunması çok ince düşünülmüş. Çin de hali hazırda üretilmesinin de etkisiyle bolcana aksesuarı mevcut. Fazla abartmadan yapılacak ufak ilavelerle çok daha güzel görünebiliyor. Stepnesinin de araç üzerinde takılı çelik jantlardan olması ayrı bir güzellik.
Hız sabitlemenin kullanımı pratik. Renolardaki gibi alakasız bir yere koyulmamış düğmeler. Yol bilgisayarı Megane ya da Lagunada ki gibi pratik ve zengin menülü olmasada sorana var deyip yemin etseniz başınız ağrımaz Benim aracımda orta konsolda multimedya ekranı yoktu. 2 satırlık olmasada olur bir ekran koymuşlardı. Bagaj oğlumun akülü arabasını alabildiği için seviyordum. Oturma pozisyonu sportif. Yalnız biraz kilolu insanlar koltuğun basen bölgesi yanal desteklerinden rahatsız olabilirler. Benim arabayı satmamdaki en büyük etkenlerden ilk 3 ü arasında bu neden vardı. Bir eleştirimde arka koltuk kısmına olacak. Koltuklar derken arka yaşam alanını kast ediyorum.
Arka camlar sanki biraz yükseğe konumlandırılmış ve arka camlarda küçük gibi gelmişti. Arka taraf fazla basık kasvetli demişti eşim Laguna 2 den sonra Cruze a binince. Bunlar göreceli şeyler olabilir tabiki.
Gelelim dizelle alakalı görüşlerime:
Kendileri keşke dizellere de tüp takılabilseydi dedirten cinsten yakıtı olan bir araç. Kağıt üzerinde şehir dışı 4.4 şehir içi 7.6 gibi yazsada alakası yok baştan söyleyeyim. Hatta baya baya kağıt üzerinde bu değerler. 2012 model 56bin deki aracım uzun yolda hız sabitleme ile 5.5 e kadar ancak düşebiliyordu 90 km sabit hızla. Şehir içinde ise yakıt hanesi 9-11 lt arasında oynuyordu ve bütçe hesaplamalarımda ufak bir krize sebep olmuştu kendileri. Daha 50binlerde iken debriyajı bitmişti. 2014 yılında debriyaj seti değişim maliyeti parça dahil 1800 tl idir indirimli olarak.
Maalesef hem servis hem de sanayi fiyatı aynı olan yan sanayisi neredeyse hiç bulunmayan bir araç gözlemlediğim kadarıyla. Araç standart 163 bg. Yazılımla 145 bg yapılmış Laguna 2 1.9 dci dan bariz daha yavaştı standart hali. Sonrasında yazılımla 195-200 bg arası bir değer almıştık. Lakin araç yinede Lagunanın verdiği o tabiri caizse kafa kaldırma hissiyatını veremiyordu. Sebebi ise sanıyorum çekiş kontrol sistemi. Performansı ciddi anlamda törpülüyordu.
Araç dizel olmasına rağmen kabinde çok az ses vardı. Hatta rüzgar sesi de keza sınıfına göre çok düşük seviyelerdeydi. Yol tutuş anlamında pek çok C segment araçtan daha iyi olduğunu hatta D segmente kafa tuttuğunu söylemliyim. Yatma arkayı bırakma filan hiç gözlemlemedim. Aracın hızlanma videosu arşivimde mevcuttu. İlk fırsatta ekleyeceğim. Şimdilik aklıma gelenler bu kadar.
Modeli: Cruze 2.0 VCDİ LT
Yılı: 2012
KM'si: 56.000
Artıları:
+ Yol tutuş
+ Performans
+ Yalıtım
+ İşçilik
+ Donanım
+ Zengin aksesuar seçenekleri
+ Sınıf standartları üstünde güvenlik puanı
Eksileri:
- Ağırlık
- Yakıt
- Parça ve işçilik f,yatları
- Markanın Avrupa pazarından çekilmiş olması
Araç Hakkında:
Aslında Laguna 3 izlenimlerimi paylaşacaktım lakin hazır benzinlisinin testi yapılmışken dizel ile ilgili görüşlerimi aktarıp tasarım vb konulara fazla değinmeden paylaşmak kolayıma geldi açıkçası
Sinan'ın yaptığı testin başlığı burada. Aşağıda paylaşacaklarım dizel ile alakalı daha ziyade.
https://www.otopark.com/forum/threa...alınır-mı-mervanın-arabasını-test-ettik.8041/
Tasarım vb konularda zaten benzinli dizel aynı. Benim aracım 2012 LT paketti. Arka tampon ve ön tampon alt ızgarası farklı. İç mekanda şoför tarafında baş hizasında gözlük kabı mevcuttu. Aracın en beğendiğim yeri gece karanlıkta iç aydınlatmaların oluşturduğu ambiyans. Çok hoş bir görüntüsü var. Özellikle direksiyon üzerindeki düğmelerin aydınlatma özelliğinin bulunması çok ince düşünülmüş. Çin de hali hazırda üretilmesinin de etkisiyle bolcana aksesuarı mevcut. Fazla abartmadan yapılacak ufak ilavelerle çok daha güzel görünebiliyor. Stepnesinin de araç üzerinde takılı çelik jantlardan olması ayrı bir güzellik.
Hız sabitlemenin kullanımı pratik. Renolardaki gibi alakasız bir yere koyulmamış düğmeler. Yol bilgisayarı Megane ya da Lagunada ki gibi pratik ve zengin menülü olmasada sorana var deyip yemin etseniz başınız ağrımaz Benim aracımda orta konsolda multimedya ekranı yoktu. 2 satırlık olmasada olur bir ekran koymuşlardı. Bagaj oğlumun akülü arabasını alabildiği için seviyordum. Oturma pozisyonu sportif. Yalnız biraz kilolu insanlar koltuğun basen bölgesi yanal desteklerinden rahatsız olabilirler. Benim arabayı satmamdaki en büyük etkenlerden ilk 3 ü arasında bu neden vardı. Bir eleştirimde arka koltuk kısmına olacak. Koltuklar derken arka yaşam alanını kast ediyorum.
Arka camlar sanki biraz yükseğe konumlandırılmış ve arka camlarda küçük gibi gelmişti. Arka taraf fazla basık kasvetli demişti eşim Laguna 2 den sonra Cruze a binince. Bunlar göreceli şeyler olabilir tabiki.
Gelelim dizelle alakalı görüşlerime:
Kendileri keşke dizellere de tüp takılabilseydi dedirten cinsten yakıtı olan bir araç. Kağıt üzerinde şehir dışı 4.4 şehir içi 7.6 gibi yazsada alakası yok baştan söyleyeyim. Hatta baya baya kağıt üzerinde bu değerler. 2012 model 56bin deki aracım uzun yolda hız sabitleme ile 5.5 e kadar ancak düşebiliyordu 90 km sabit hızla. Şehir içinde ise yakıt hanesi 9-11 lt arasında oynuyordu ve bütçe hesaplamalarımda ufak bir krize sebep olmuştu kendileri. Daha 50binlerde iken debriyajı bitmişti. 2014 yılında debriyaj seti değişim maliyeti parça dahil 1800 tl idir indirimli olarak.
Maalesef hem servis hem de sanayi fiyatı aynı olan yan sanayisi neredeyse hiç bulunmayan bir araç gözlemlediğim kadarıyla. Araç standart 163 bg. Yazılımla 145 bg yapılmış Laguna 2 1.9 dci dan bariz daha yavaştı standart hali. Sonrasında yazılımla 195-200 bg arası bir değer almıştık. Lakin araç yinede Lagunanın verdiği o tabiri caizse kafa kaldırma hissiyatını veremiyordu. Sebebi ise sanıyorum çekiş kontrol sistemi. Performansı ciddi anlamda törpülüyordu.
Araç dizel olmasına rağmen kabinde çok az ses vardı. Hatta rüzgar sesi de keza sınıfına göre çok düşük seviyelerdeydi. Yol tutuş anlamında pek çok C segment araçtan daha iyi olduğunu hatta D segmente kafa tuttuğunu söylemliyim. Yatma arkayı bırakma filan hiç gözlemlemedim. Aracın hızlanma videosu arşivimde mevcuttu. İlk fırsatta ekleyeceğim. Şimdilik aklıma gelenler bu kadar.
Moderatör tarafında düzenlendi: