Citroen Saxo 1.4SX - Yardım

canerpeh

Düz Yol Gazcısı
2 Şub 2018
17
14
145
Merhaba arkadaşlar,

5 Ay önce aldım aracımı. Yeni evlendik borç harç derken anca bu bütçede bir araç bakabiliyordum.
Aracım temiz gibi. Bu ay satmaya niyetlendim gelen giden çok oldu anlaşamadık zatende çok istekli değildim satmaya nihayetinde vazgeçtim.
Şimdi ben aracımı 1-2 sene daha kullanmak istiyorum. Bu yüzdende bütün her şeyine baktırıp komple problemlerinin giderilmesi için yardımınıza ihtiyacım var.

Açıkcası aracın önemli bir problemi yok. Yaptırmak istediklerimi sıralayacağım.

Direksiyon titreme yapıyor bunu düzelttireceğim.
Her hangi bir vitese taktığımda aşırı boşluk olduğu için vites sallanıyor veya vites geçirirken (sanırım vites çubuğu) tık tık diye ses çıkarıyor.
Bazen geri vitese takarken geçmiyor.
Debriyajı çok yumuşak düzeltilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Direksiyon biraz sola doğru yatık duruyor tekerler düz olduğu halde.

Birde LPG taktırayımmı 40-45 kuruş yakıyor meret. Taktırsam zararı olurmu ve kaça patlar.

Yukarıdakiler başlıca rahatsız olduğum şeyler. Hangi ustaya hangisi için gidilir.

Arabadan çok anlamadığım için başka nerelerine baktırmam gerektiği hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
Bilmediğim bir ustaya gidip bunu komple bakıma al dersek olmayan şeylerin ücretini ödemek durmundada kalabilirim. Bu yüzden nelerine baktırayım nelerini yaptırayım aracı bilenlerden öneri almakta fayda var.

En son sağ aksım kırılmıştı değiştirmeye gittim usta illa 2side değişecek diye tutturdu. Sonra başka biyere götürdüm adam sağ aksı değişti sol sapasağlam dedi. Diğer usta sanırım değiştirdim deyip benden parasını alacaktı sol aksın.

neyse şimdiden herkese teşekkürler.





 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,019
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Aracınız tertemiz duruyor güle güle kullanın. 1-2 detay daha ekleyip Garaj başlığında arabanızı tanıtabilirsiniz. :)

- Direksiyon titremesi bir sürü sebepten olur. Rot&balans ayarından başlayıp direksiyon kutusuna kadar gider. Kafa rahat olması için komple kontrol edilip gereken yerlerin elden geçmesinde fayda var.
- Direksiyonun düz durmaması da bu kontroller sırasında kolayca düzeltilebilir bir şey, ağır iş değil merak etmeyin :)
- Vites kolunun boşta oynamaları filan yıllar içerisinde özellikle Fransız arabalarında kaçınılmaz olarak karşılaşılan bir durum. Anlattıklarınıza bakılırsa şanzımanın komple inip iyi bir usta tarafından elden geçmesi gerekiyor. Bu yaşta 2. el alınmış bir arabada olağan bir durum, eski sahiplerinin nasıl kullandığını bilemezsiniz.
- Şanzıman inmişken baskı balata da kontrol edilir. Eğer kavramada sıkıntısı yoksa yumuşak debriyaj konfor sağlar =), gerekiyorsa zaten değişir. Şanzıman yağı da bahaneyle değişmiş olur. Eskimiş yağ da özellikle şanzıman aşırı ısındığında ve çok soğuk havalarda özelliğini yitirerek sorun çıkarır.
- Baktıracağınız yerler dışında en önemli konu frenlerinizi mutlaka elden geçirtin. Balataları kontrol ettirin. Gerekiyorsa şu başlıkta konusu geçen bakımlarını yaptırıp fren hidroliğini de yenileyin. Hepsi bir yana, frenin şakası olmaz.
- LPG'yi bu yaştaki arabaya taktırırsanız motorun kısa sürede güçten düşmesi kaçınılmazdır. Mevcut akaryakıt fiyatları düşünüldüğünde 40-45 kuruş maalesef çok değil. LPG taktırırsanız amorti etmesi için çok fazla yol yapmanız gerekecektir. Muhtemelen amortismandan önce arabadan iyice soğuyup satarsınız :) Yakıt fiyatlarının psikolojik baskısına karşı mantığınızla savaş verin :) İyi bir lpg sistemi taktırmanın ve %20 yakıttan kazanç ve lpg'nin ayrı bakım maliyet kalemlerini, ek olarak olabilecek ateşleme bobini veya supap maliyetlerini öngörerek kâr-zarar hesabını yapın. Muhtemelen vazgeçersiniz. Benzinde ortalamada 10lt/100km tüketimi görmeyen arabalara lpg takılması pek de kazançlı olmuyor.
 

canerpeh

Düz Yol Gazcısı
2 Şub 2018
17
14
145
Aracınız tertemiz duruyor güle güle kullanın. 1-2 detay daha ekleyip Garaj başlığında arabanızı tanıtabilirsiniz. :)

- Direksiyon titremesi bir sürü sebepten olur. Rot&balans ayarından başlayıp direksiyon kutusuna kadar gider. Kafa rahat olması için komple kontrol edilip gereken yerlerin elden geçmesinde fayda var.
- Direksiyonun düz durmaması da bu kontroller sırasında kolayca düzeltilebilir bir şey, ağır iş değil merak etmeyin :)
- Vites kolunun boşta oynamaları filan yıllar içerisinde özellikle Fransız arabalarında kaçınılmaz olarak karşılaşılan bir durum. Anlattıklarınıza bakılırsa şanzımanın komple inip iyi bir usta tarafından elden geçmesi gerekiyor. Bu yaşta 2. el alınmış bir arabada olağan bir durum, eski sahiplerinin nasıl kullandığını bilemezsiniz.
- Şanzıman inmişken baskı balata da kontrol edilir. Eğer kavramada sıkıntısı yoksa yumuşak debriyaj konfor sağlar =), gerekiyorsa zaten değişir. Şanzıman yağı da bahaneyle değişmiş olur. Eskimiş yağ da özellikle şanzıman aşırı ısındığında ve çok soğuk havalarda özelliğini yitirerek sorun çıkarır.
- Baktıracağınız yerler dışında en önemli konu frenlerinizi mutlaka elden geçirtin. Balataları kontrol ettirin. Gerekiyorsa şu başlıkta konusu geçen bakımlarını yaptırıp fren hidroliğini de yenileyin. Hepsi bir yana, frenin şakası olmaz.
- LPG'yi bu yaştaki arabaya taktırırsanız motorun kısa sürede güçten düşmesi kaçınılmazdır. Mevcut akaryakıt fiyatları düşünüldüğünde 40-45 kuruş maalesef çok değil. LPG taktırırsanız amorti etmesi için çok fazla yol yapmanız gerekecektir. Muhtemelen amortismandan önce arabadan iyice soğuyup satarsınız :) Yakıt fiyatlarının psikolojik baskısına karşı mantığınızla savaş verin :) İyi bir lpg sistemi taktırmanın ve %20 yakıttan kazanç ve lpg'nin ayrı bakım maliyet kalemlerini, ek olarak olabilecek ateşleme bobini veya supap maliyetlerini öngörerek kâr-zarar hesabını yapın. Muhtemelen vazgeçersiniz. Benzinde ortalamada 10lt/100km tüketimi görmeyen arabalara lpg takılması pek de kazançlı olmuyor.
Hocam ilgilenip cevap verdiginiz icin tesekkurler.
Bu bahsettiginiz islemlerin aşağı yukarı nekadar tutacaginiz hakkinda bilginiz var mi acaba.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,019
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Hocam ilgilenip cevap verdiginiz icin tesekkurler.
Bu bahsettiginiz islemlerin aşağı yukarı nekadar tutacaginiz hakkinda bilginiz var mi acaba.
Maalesef hocam, ben de sizin gibi müşteri tarafındayım. :D Yalnız bu işlemlerin çoğu parçadan çok işçilik maliyeti olan şeyler. İşçilikler de markaya modele göre ciddi farklılık gösteriyor onu biliyorum. O yüzden en doğru cevabı direk arabanızı bilenler söyleyebilir. Rot&balans 60-100 arası değişir onu biliyorum bak :)
 

canerpeh

Düz Yol Gazcısı
2 Şub 2018
17
14
145
Maalesef hocam, ben de sizin gibi müşteri tarafındayım. :D Yalnız bu işlemlerin çoğu parçadan çok işçilik maliyeti olan şeyler. İşçilikler de markaya modele göre ciddi farklılık gösteriyor onu biliyorum. O yüzden en doğru cevabı direk arabanızı bilenler söyleyebilir. Rot&balans 60-100 arası değişir onu biliyorum bak :)
Bütçe sıkıntı olunca haliyle direk maliyeyini soruyoruz :) 1000 tl givi bir butce ayirdim aslinda ama insallah gecmez artik haftasonu goturunce ogreniriz.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Öncelikle rot-balansa bir girin, çok fazla tutmuyor zaten eğer direksiyonla ilgili sorunlar hala devam ediyorsa @bt abinin de dediği gibi direksiyon kutusu da olabilir ki bence değildir.
Tüp taktırmayı bence de düşünmeyin, halihazırda kullandığımız iki araba da tüplü ve tüpün kendisinin çıkardığı arızaları bile düşününce (octavianın tüp beyni yandığında 750 lira gitti) çok yol yapmıyorsanız veya uzun yola çok çıkmıyorsanız çok düşünmeyin, arabanızı yorduğunuzla kalırsınız.
Şanzıman revizyonu maliyetli olacaktır ister istemez, @motorsinann @yaso daha iyi bilirler de 1000 liraya hiç zannetmiyorum kurtulacağını ki revizyon gerektirir mi o da ayrı bir olay, güvenilir bir usta bulup baktırmak lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve bt

canerpeh

Düz Yol Gazcısı
2 Şub 2018
17
14
145
İste o ustayi nereden bulacagiz sorun orada :) Acikcasi bu aks degisimi icin gittigim ozel citroen servisi tum ustalara onyargili olmami sagladi. Durust adam zor hic bir sey yoksa bile varmis gibi yapiyorlar. Zaten konuyu acma amacimda biraz bilinclenip o sekilde ustaya sormakti.

Insallah butceyi asmaz yoksa sıkıntı.

Tesekkurler bilgi icin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
İste o ustayi nereden bulacagiz sorun orada :) Acikcasi bu aks degisimi icin gittigim ozel citroen servisi tum ustalara onyargili olmami sagladi. Durust adam zor hic bir sey yoksa bile varmis gibi yapiyorlar. Zaten konuyu acma amacimda biraz bilinclenip o sekilde ustaya sormakti.

Insallah butceyi asmaz yoksa sıkıntı.

Tesekkurler bilgi icin
Yalnız şunu da ekleyeyim, direksiyondaki titreme olayının hiç olmamasını da beklemeyin, sonuçta eski model b sınıfı bir arabadan bahsediyoruz titreme illa ki olacaktır belli hızdan sonra, yani kendisinde bu durum var :D
Aksı değiştikten sonra rot ayarına girdiniz değil mi?
 

HaydarY

Senkromeççi
2 Şub 2018
1
0
85
Merhaba arkadaşlar,

5 Ay önce aldım aracımı. Yeni evlendik borç harç derken anca bu bütçede bir araç bakabiliyordum.
Aracım temiz gibi. Bu ay satmaya niyetlendim gelen giden çok oldu anlaşamadık zatende çok istekli değildim satmaya nihayetinde vazgeçtim.
Şimdi ben aracımı 1-2 sene daha kullanmak istiyorum. Bu yüzdende bütün her şeyine baktırıp komple problemlerinin giderilmesi için yardımınıza ihtiyacım var.

Açıkcası aracın önemli bir problemi yok. Yaptırmak istediklerimi sıralayacağım.

Direksiyon titreme yapıyor bunu düzelttireceğim.
Her hangi bir vitese taktığımda aşırı boşluk olduğu için vites sallanıyor veya vites geçirirken (sanırım vites çubuğu) tık tık diye ses çıkarıyor.
Bazen geri vitese takarken geçmiyor.
Debriyajı çok yumuşak düzeltilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Direksiyon biraz sola doğru yatık duruyor tekerler düz olduğu halde.

Birde LPG taktırayımmı 40-45 kuruş yakıyor meret. Taktırsam zararı olurmu ve kaça patlar.

Yukarıdakiler başlıca rahatsız olduğum şeyler. Hangi ustaya hangisi için gidilir.

Arabadan çok anlamadığım için başka nerelerine baktırmam gerektiği hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
Bilmediğim bir ustaya gidip bunu komple bakıma al dersek olmayan şeylerin ücretini ödemek durmundada kalabilirim. Bu yüzden nelerine baktırayım nelerini yaptırayım aracı bilenlerden öneri almakta fayda var.

En son sağ aksım kırılmıştı değiştirmeye gittim usta illa 2side değişecek diye tutturdu. Sonra başka biyere götürdüm adam sağ aksı değişti sol sapasağlam dedi. Diğer usta sanırım değiştirdim deyip benden parasını alacaktı sol aksın.

neyse şimdiden herkese teşekkürler.






İstanbulda mı oturuyorsun?
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Direksiyon titreme yapıyor bunu düzelttireceğim.
Her hangi bir vitese taktığımda aşırı boşluk olduğu için vites sallanıyor veya vites geçirirken (sanırım vites çubuğu) tık tık diye ses çıkarıyor.
Bazen geri vitese takarken geçmiyor.
Debriyajı çok yumuşak düzeltilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Direksiyon biraz sola doğru yatık duruyor tekerler düz olduğu halde.

Birde LPG taktırayımmı 40-45 kuruş yakıyor meret. Taktırsam zararı olurmu ve kaça patlar.
-Lastiklerin ve direksiyon sisteminin hatasız olduğunu kabul ederek, en iyi çözüm için araç üzerinde balans ayarı yapılmalı. Yani tekerler araca takılı halde ayarlanmalı ki aracın yürüyenindeki bozukluklar da hesaba katılarak en stabil ayara sahip olmalı. Bu ayarın yapıldığı cihaz ;
237026.jpeg


-Titreşimler normaldir fakat boşluk hissi ve tıkırtı sorunu için vites halatının durumu etki edebilir. Vites halatı kontrol edilmeli.
-Geri vites dişlisinde senkromeç bulunmadığı için geçirmek biraz zordur hemen hemen her eski arabada bu sorun yaşanır. Tek yapmanız gereken debriyajı bırakıp tekrar basıp 1. veya 2. vitese attıktan sonra geri vitese geçirmek.
-Debriyajın yumuşak olması günlük kullanım için güzel bir şeydir bunu sorun olarak görmemeniz lazım. İnanın sert debriyaj kullanmak kısa bir süre sonra eziyet oluyor. Vites geçişlerinde zorlanma varsa debriyaj hidroliğinde hava olup olmadığını kontrol edin hatta bunu yapmışken hidrolik sıvısını da yenileyin.
-Direksiyon ayarı rot ayarıyla birlikte yapılmaktadır çok basit bir işlemdir hatta rot balansçıya gidip söylerseniz belki para bile istemeyebilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: At, Ugur ve bt

canerpeh

Düz Yol Gazcısı
2 Şub 2018
17
14
145
Hepsini okuyamadım kusura bakmayın ama direksiyondaki titreme herhangi bir janttaki lastikteki yamukluktan da olabilir
Bu sabah işe gelirken farkettim ki sanırım tekerlerden de ses geliyor. Yani sanki tekerin üzerinde bir çıkıntı varda her dönmesinde yere vuruyor gibi hissettim. Direksiyonda aşırı derecede sola çekmeye başlamış. Ayrıca bu tıkırtı olurken gaz pedalında da hissediyorum.
 

canerpeh

Düz Yol Gazcısı
2 Şub 2018
17
14
145
Yalnız şunu da ekleyeyim, direksiyondaki titreme olayının hiç olmamasını da beklemeyin, sonuçta eski model b sınıfı bir arabadan bahsediyoruz titreme illa ki olacaktır belli hızdan sonra, yani kendisinde bu durum var :D
Aksı değiştikten sonra rot ayarına girdiniz değil mi?

Yok yahu tabikide olacak zaten oluyordu ama bu bir haftadır sağa sola 1 cm'lik titremeler yapmaya başladı. Şimdi anladımki tekerlerdende her dönüşte ses geliyor ve gaz pedalında hissediyorum. Galiba jantlarda yamukluk olmuş olabilir.

Daha doğrusu inşallah öyledir diye umut ediyorum :)
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
boşluk ve ses vites alt çubuklarının burcundan geliyor değişim yapın sorun gider,
lpg taktırmayın,
geri vitese zor geçmesinin nedeni baskı zayıftır, rotçuya gidin kontrol etsin liste çıkarsın değişip rota sokun tamamdır
bu araçlarda detay aramayın sade basit kolaydır
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
boşluk ve ses vites alt çubuklarının burcundan geliyor değişim yapın sorun gider,
lpg taktırmayın,
geri vitese zor geçmesinin nedeni baskı zayıftır, rotçuya gidin kontrol etsin liste çıkarsın değişip rota sokun tamamdır
bu araçlarda detay aramayın sade basit kolaydır
Basit araclarin babası olan Taunus sahibi der ki @motorsinann seni tanımak istiyorum yiğidim, beni ara...
 

canerpeh

Düz Yol Gazcısı
2 Şub 2018
17
14
145
boşluk ve ses vites alt çubuklarının burcundan geliyor değişim yapın sorun gider,
lpg taktırmayın,
geri vitese zor geçmesinin nedeni baskı zayıftır, rotçuya gidin kontrol etsin liste çıkarsın değişip rota sokun tamamdır
bu araçlarda detay aramayın sade basit kolaydır

Çok teşekkürler bunlara kesin baktıracağım.
Bugün işe gelirken pedal da resmen tık tık tık diye vuruntu hissettim. Direksiyonu da bıraktığımda %30 sola doğru çekiyor.
Galiba sol tekerde bir şey var bugün ona baktıracağım.

Direksiyon kutusuda pahalıymış meretin inşallah oradan problem çıkmaz.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım