Citroen Saxo 1.5 D SX Test

Araç: Citroen
Modeli: Saxo 1.5 D SX
Yılı: 2003
KM'si: 260.xxx

Artıları:
+
Sınıfındaki araçlara göre orjinal parça bolluğu
+ Düşük yakıt tüketimi
+ Emsallerinden daha kaliteli iç mekan malzemeleri (özellikle direksiyon derisi ve plastik aksamlar)
+ Kolayına masraf çıkartmayan sade ve teknolojiden uzak motor (Bu kimine göre eksi bir yön olabilir. Lakin amacına göre düşünülünce bence bir artı.)
+ Emsallerine göre geniş diz mesafesi

Eksileri:
- Düşük performans (Özellikle yokuşlarda ve araçta 2 den fazla yetişkin oturuyorsa düz yolda)
- Zayıf frenler
- Hemen her dizel saxoda meydana gelen mazot pompası arızası.
- Yol tutuş
- Küçük bagaj

Araç Hakkında:

Deyim yerindeyse kara dizel. Yanan herhangi bir sıvı ile çalışabilen, anahtarı kendinden büyük olan, içi şaşılacak şekilde geniş, yakmayan ama gitmeyen tam bir şehir içi arabası.

Kliması de-freeze gibi soğutan bir araçtır kendileri. Klasik fransız araçlarındaki ufak tefek tıkırtılardan uzun uzun bahsetmeye lüzum yok. Günümüz araçlarıyla kıyaslayınca aslında B bile değil A segmentine girecek bir araç diye düşünüyorum. 260.xxx km de almıştım ve direksiyon derisinin km ve yaşına göre diri durması hemcinsi clio 1 ile kıyaslayınca yüzümü güldürmüştür.

Konsol ve kapı bakalitleri sert plastik olmasına rağmen gözenekli yapısı clio 1 e kıyasla daha kaliteli hissettiriyor. Aynı zamanda iç mekandaki tasarım anlayışıda keza clio 1 serisinden daha modern ve donanım olarak daha dolu. Her 2 güneşlikte ayna bulunması güzel bir artı. Klimalı modelde klape motoru bir düğme ile kontrol edilirken klima panelleri ve ısı ayarı ise eski düzen reosta vari bir sistemle yönlendiriliyor. Açıkçası araç içindeki en eski püskü duran kontrol ekipmanlarıda bunlar.

Vts serisi haricindeki modellerde elektrikli ayna bulunmuyor (varsa da incelediklerimde ben görmedim.) Ön camlar genelde elektrikli. Bazı psa modellerindeki cam düğmesi ve elektrikli ayna kumandaları gibi her an el altında bulunması gereken kontrol düğmelerinin yerlerindeki gariplik bu araçta da mevcut. Cam düğmeleri el freni önünde vites konsolunun arkaya bakan yüzeyinde. İlk başta bir an bulamayıp afallamıştım.

Sileceklerde bulunan tek tıkla 1 kez cam silme özelliği keşke her fransızda özellikle reno modellerinde de olsaymış keşke dedirtiyor. Çok pratik. Fasılalı sileceklere gerek olmayan durumlarda kolu bir kez aşağıya doğru itip bıraktığınızda camı bir kez siliyor. Diğer silecek kademeleri renoya kıyasla aşağı değil yukarı yöne doğru.

Kadrandaki saat göstergesini ayarlayabilmek tam bir eziyet. Kapı içi kol dayamalar dolayısıyla kapı yüzleri kumaş kaplama. Koltuk döşemeleriyle gayet uyumlu. Lakin hastalık olarak sarkma olabiliyor. Buna rağmen hemcinslerine göre daha kaliteli malzemelerden üretildiklerini söyleyebilirim.

Performans olarak 5 bg bir araba ne kadar gidebilirse bu da o kadar gidiyor hatta bir tık fazlası. Ama yine de insan biraz daha fazlasını bekliyor. 1.5 lt hacimli motor ekonomi anlamında gayet tutumlu. Şehir içi 850 km leri görebiliyor. 1 depo 45 lt görünsede tam boş haliyle 50 lt yakıt alabiliyor. Yakıt seçmiyor. Hatta öyleki 10 numara yağla dahi çalıştıranlar var.

Araçta pahalı enjeksiyon sistemleri turbo vb bulunmadığından motorda teferruatlı birşey yok. Hatta sıfır sensör diyebilirim. Yokuşlarda uzun mesafelerde harareti bir miktar yükselebiliyor. Buna bağlı bilinçsizce uzun süreli zorlamalarda conta yakmaya gayet müsait bir yapısı olduğunu rahatlıkla söylebilirim.
Kronik sıkıntıları olarak mazot pompası her aracın ömrü boyunca en az 2 kez tamir görür.

Yenisi çok pahalıdır ve hatta araçtaki en pahalı ve garanti 1-2 kez bozulan tek parçadır diyebilirim. Başıma gelmemesine rağmen aldığım kişi yaptırdığını söylemişti. Birde aracın bazı elektriksel işlemleri yönlendiren beyninin özellikle ilk kasalarda sol ön çamurluk davlumbazı içerisine monte edilmiş olmasından kaynaklı su ve çamura maruz kalıp arızalanması ve araçlarda çalışmama ya da düzensiz çalışma rolanti bozukluğu gibi problemlere sebep olması durumu söz konusu olabiliyor. Bir üretim tarihinden sonra söz konusu beyin akünün üzerine bir düzenek yapılarak oraya monte edilmiş.

Parçaları orjinal anlamda bol. Şaşılacak şekilde de pek çoğu uygun rakamlarda. Pek çok emsali gibi kaporta parçalarını orjinal ve sıfır olarak bulmak imkansız gibi.

Yol tutuş olarak süspansiyonlarının nispeten yumuşak olması ve aracın orjinal halinin epeyce yüksek olması nedeniyle virajlarda fazlaca yatıyor. Çok zorlamasam da arkayı bırakmaya çok hevesli bir yapıda olduğunu söyleyebilirim.

Frenlerde keza buna paralel olarak gözlemlediğim kadarıyla eski sistem. Ne kadar basarsanız o kadar duruyor. 98 Megane coupe den inince frenler reno 9 hissi veriyor. Açıkçası alışmadan frenlere güvenmek pek akıllıca değil. Direksiyon hidrolik ancak sert sayılabilir. Klasik koltuk altındaki soketlerin oksitlenmesi ve haliyle airbag lambasının yanması durumları bunda da oluyor.

Finale gelecek olursam; Araç istanbul gibi yerlerde motorsiklet yerine yakın yakıt bedelleriyle kullanılabilecek 2. araç alternatifi olarak iyi bir seçim. Güvenlik sebeplerinden ötürü açıkçası bir aile aracı diyemem ama ülkemizdeki gelir düzeyi düşük insanlar için r9 lara göre daha mantıklı bir seçenek olacaktır. Yakıt seçmemesi ufak tefek donanımları kullanıcının yüzünü güldürecektir. Kısacası citroen saxo adına değil yaptıklarına yakıtına faydasına bakacakların alması gereken bir araç.


Boyum 1,73 ve ön koltuğu kendime göre ayarladığımda arka koltukta kazık gibi dimdik oturmasam bile durum bu şekilde.
d7q0zX.jpg


Tasarım önden gayet şık yalnız diğer açılardan aracı olduğundan çok daha eski gösteriyor.
saxo1.jpeg saxo.jpeg

24331324_1785411854862870_1777209362_n.jpg 24331160_1785411894862866_1493231006_n.jpg

Bagaj zamanına göre iyi olsa da çok küçük.
qJ2R1R (1).jpg 7y8PEY.jpg
Gösterge aydınlatmaları yeşil renk. Motor içi sade. Öyle sensörler vs yok.
g9Lyz5.jpg POEB35.jpg
İç Mekan emsallerine göre daha modern görünüyor.
7y8PmY.jpg saxo1.jpeg saxo.jpeg 24331324_1785411854862870_1777209362_n.jpg 24331160_1785411894862866_1493231006_n.jpg d7q0zX.jpg 7y8PEY.jpg g9Lyz5.jpg POEB35.jpg qJ2R1R (1).jpg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,636
1
64,453
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Takipçi testimiz onaylanmıştır, teşekkürler :)
 

BavarianEngineer

Alperen Ç.
Panpa
30 Nis 2018
453
1,061
2,695
Ankara
Marka
BMW
Düşük bütçeli ve bekar insanlar için ideal bir çözüm olduğu aşikar. Bir kaç video ile daha desteklerseniz daha güzel olacağı kanaatindeyim. Paylaşım ve yaklaşım için teşekkürler.
 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,494
1
4,794
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Araç eski aracım hocam. Şu an için video çekme şansım yok maalesef :)
 

cartestman

Asfalt Kurutucu
14 Şub 2018
26
14
595
Berlin
ilk arabam :) bir depo ile 1000 km yapiyordu yanlis hatirlamiyorsam, arka bibirine bagli torsiyon cububu cat cut ses yapsana bir cok anim vardir :) birde klima yoktu :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61

cartestman

Asfalt Kurutucu
14 Şub 2018
26
14
595
Berlin
Eğer araç hala duruyorsa, Servis ışığını sormuşsun nasıl kapanıyor diye, kontak kapalı iken km reset düğmesine basılı tut, kontağı aç 10’dan geriye doğru sayar ve en sonunda sıfırlar.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım