D segmentinde 10yearschallenge

Volvo S60

WhatsApp-Image-2019-01-25-at-17.26.36.jpeg




Peugeot 407 ve 508

WhatsApp-Image-2019-01-25-at-17.35.16.jpeg


Bmw 3 Serisi

WhatsApp-Image-2019-01-25-at-17.44.15.jpeg


Mercedes C Serisi

WhatsApp-Image-2019-01-25-at-17.56.09.jpeg




Audi A4

WhatsApp-Image-2019-01-25-at-18.05.29.jpeg


Volkswagen Passat

WhatsApp-Image-2019-01-25-at-18.16.04.jpeg


Opel İnsignia

WhatsApp-Image-2019-01-25-at-18.23.53.jpeg


Skoda Superb

WhatsApp-Image-2019-01-25-at-18.29.54.jpeg


Renault Laguna ve Talisman

WhatsApp-Image-2019-01-25-at-18.36.30.jpeg


Ford Mondeo

WhatsApp-Image-2019-01-25-at-18.46.07.jpeg
 

MehmetP55

Profesör
3 Kas 2018
707
559
1,220
Diğerleri de az ya da çok değişim geçirdi. Ama hiç biri Volvo ve Peugeot kadar değişmedi. Laguna - Talisman ikilisini örnek gösterenler olabilir ama ben buna değişim değil istikrarsızlık olarak bakıyorum. Renault'un D segmentte ne yapmaya çalıştığını anlayabilen olduğunu sanmıyorum. Model öldürüp duruyorlar sonra yerine yenisini getiriyorlar.
Talisman ve bir önceki kasa Megane ikisi de kiralama yolu ile kullandım açık ara renault süspansiyonu bilerek kötü seçmiş. Eski kasa Megane bile daha konforluydu Talisman resmen kütük
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Talisman ve bir önceki kasa Megane ikisi de kiralama yolu ile kullandım açık ara renault süspansiyonu bilerek kötü seçmiş. Eski kasa Megane bile daha konforluydu Talisman resmen kütük
Fransızlar süspansiyonların işleyiş kalitesine pek önem vermez kalite anlamında. Şu son kasa Peugeot'lar emp2 platformuna geçene kadar onlar da öyleydi. Keza Citroen'in hidropnömatik süspansiyonu da çok konforlu sürüş verirdi ama onu da hiç ettiler. Peugeot şimdilerde aradan sıyrıldı ama Renault ve Citroen'in çoğu modeli bu konularda zayıf maalesef.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Talisman ve bir önceki kasa Megane ikisi de kiralama yolu ile kullandım açık ara renault süspansiyonu bilerek kötü seçmiş. Eski kasa Megane bile daha konforluydu Talisman resmen kütük

Katılıyorum bende talisman ile tecrübem olmuştu kütüklükle beraber her engebe de dağılacakmış hissi var. D sınıfında arteon,superb,mondeo,insignia tecrübem oldu. Hiç biri ile yarışacak kalite de değil. Ben süspansiyona aşırı derece de önem veririm.

Fransızlar süspansiyonların işleyiş kalitesine pek önem vermez kalite anlamında. Şu son kasa Peugeot'lar emp2 platformuna geçene kadar onlar da öyleydi. Keza Citroen'in hidropnömatik süspansiyonu da çok konforlu sürüş verirdi ama onu da hiç ettiler. Peugeot şimdilerde aradan sıyrıldı ama Renault ve Citroen'in çoğu modeli bu konularda zayıf maalesef.

Ben peugeot çokta sıyrıldığını düşünmüyorum hala bir kütüklük var.Eminim yeni gelecek 508 de de bu kütüklük olacak. Şuana kadar golf tdi daki gibi bir torsiyon hiç bir araba da görmedim. Gerçekten konforlu araba hatta benzinlilerden de daha konforlu.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ben peugeot çokta sıyrıldığını düşünmüyorum hala bir kütüklük var.Eminim yeni gelecek 508 de de bu kütüklük olacak. Şuana kadar golf tdi daki gibi bir torsiyon hiç bir araba da görmedim. Gerçekten konforlu araba hatta benzinlilerden de daha konforlu.
Kesinlikle hala var. Ama bilinen Fransız konforsuzluğu yok artık en azından. 308'i test ederken c4'le geçtiğim yollardan geçtim ve direkt farkı iyi anlamıştım. Süspansiyonlar daha sabırlı davranıyordu. Hala eski psa araçlarına benzer bir his geliyordu ama en azından c4 gibi her çukurda pat küt etme durumu yoktu. Bunun en büyük sebebinin de anormal hafifliği olduğunu düşünüyorum. Otomobillerin eski araçlara oranla darbe emişlerinde ki en büyük handikapı daha fazla donanımın arttırdığı genel ağırlıkla süspansiyonların daha kaliteli hale getirilme zorunluluğudur. Ağırlık arttıkça amortisör kalitesi daha ön plana çıkıyor. Eğer emp2 platformuna 100 kg daha ekleyip rakipleriyle benzer ağırlıklara getirirsen o peugeot'lar geleneksel psa araçları gibi darbe emiş karakteri gösterecektir.
 
Son düzenleme:

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Kesinlikle hala var. Ama bilinen Fransız konforsuzluğu yok artık en azından. 308'i test ederken c4'le geçtiğim yollardan geçtim ve direkt farkı iyi anlamıştım. Süspansiyonlar daha sabırlı davranıyordu. Hala eski psa araçlarına benzer bir his geliyordu ama en azından c4 gibi her çukurda pat küt etme durumu yoktu. Bunun en büyük sebebinin de anormal hafifliği olduğunu düşünüyorum. Otomobillerin eski araçlara oranla darbe emişlerinde ki en büyük handikapı daha fazla donanımın arttırdığı genel ağırlıkla süspansiyonların daha kaliteli hale getirilme zorunluluğudur. Ağırlık arttıkça amortisör kalitesi daha ön plana çıkıyor. Eğer emp2 platformuna 100 kg daha ekleyip rakipleriyle benzer ağırlıklara getirirsen o peugeot'lar geleneksel psa araçları gibi darbe emiş karakteri gösterecektir.
Torsiyon ağırlık ile çalışmaz mıydı ben mi yanlış biliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Torsiyon ağırlık ile çalışmaz mıydı ben mi yanlış biliyorum.
Ağırlıktan ziyade burç ve torsiyon çubuğunun sertliğinin nasıl ayarlandığı bunda etken. En büyük etken ağırlık olsaydı B segment araçların hemen hepsi C segmentte ki torsiyonlu araçların hepsinden çok daha fazla patır kütür ederdi. Halbuki kendisinden en az 200 - 250 kg hafif olan 1.25 fiesta'nın süspansiyon konforu c4'ten daha iyiydi. Keza Talisman Golf'ten daha ağır bir araç ama konforu Golf'ün yanına yaklaşamıyor. Bunun yanında tabii amortisörlerin çalışma aralığını, yani hangi şartlarda diplenip diplenmediğini de otomobilin ağırlığı çok belirliyor.
 
Son düzenleme:

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Fransızlar süspansiyonların işleyiş kalitesine pek önem vermez kalite anlamında. Şu son kasa Peugeot'lar emp2 platformuna geçene kadar onlar da öyleydi. Keza Citroen'in hidropnömatik süspansiyonu da çok konforlu sürüş verirdi ama onu da hiç ettiler. Peugeot şimdilerde aradan sıyrıldı ama Renault ve Citroen'in çoğu modeli bu konularda zayıf maalesef.
Allahtan DS5'in düzgün valla araba helva gibi :D:D bu arada bizim araba da D Segment ve torsiyon var ama Passat, Superb, Insignia hatta A4'den konforlu alet :D:D.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetP55 ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Allahtan DS5'in düzgün valla araba helva gibi :D:D
Ds serilerini de markayı Citroen'den ayırdıkları zamana yakın toparladılar zaten. Önceki Ds5-4-3 falan ( özellikle makyajsız, ilk çıkan Ds5 modeli ) normal citroen modellerinden halliceydi ama bariz fark da yoktu aralarında :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Ağırlıktan ziyade burç ve torsiyon çubuğunun sertliğinin nasıl ayarlandığı bunda etken. En büyük etken ağırlık olsaydı B segment araçların hemen hepsi C segmentte ki torsiyonlu araçların hepsinden çok daha fazla patır kütür ederdi. Halbuki kendisinden en az 200 - 250 kg hafif olan 1.25 fiesta'nın süspansiyon konforu c4'ten daha iyiydi. Keza Talisman Golf'ten daha ağır bir araç ama konforu Golf'ün yanına yaklaşamıyor. Bunun yanında tabii amortisörlerin çalışma aralığını, yani hangi şartlarda diplenip diplenmediğini de otomobilin ağırlığı çok belirliyor.

Yalnız c4 biraz uç bir örnek :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yalnız c4 biraz uç bir örnek :)
Orası öyle tabii ama bu örneklere başka araçlar da eklenebilir Fluence, Latitude gibi misal. Torsiyonlu araçların viraj limitleri düşük olmasın diye sert ayarlı yapıyorlar bu da konforu etkiliyor. Bu handikap olmasın diye zaten Ford da torsiyonlu modellerine özel bir yay koyup burçları daha yumuşak ayarlı tutmuş. Böylece sertleştirmeden, pat küt sesler gelmeden konforu arttırmanın yolunu bulmuşlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Orası öyle tabii ama bu örneklere başka araçlar da eklenebilir Fluence, Latitude gibi misal. Torsiyonlu araçların viraj limitleri düşük olmasın diye sert ayarlı yapıyorlar bu da konforu etkiliyor. Bu handikap olmasın diye zaten Ford da torsiyonlu modellerine özel bir yay koyup burçları daha yumuşak ayarlı tutmuş. Böylece sertleştirmeden, pat küt sesler gelmeden konforu arttırmanın yolunu bulmuşlar.

İşte kilit nokta bence süspansiyon. Onun ideal ayarı olmalı yoksa bağımsız olup konfor-tutuş dengesi pek iyi olmayan arabalarda var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
İşte kilit nokta bence süspansiyon. Onun ideal ayarı olmalı yoksa bağımsız olup konfor-tutuş dengesi pek iyi olmayan arabalarda var.
Kesinlikle. Hatta daha önceki yorumlarımda da belirtmiştim; ben bir aracı sadece bağımsız süspansiyonu var diye almam. Biz bağımsız deyip tek bir tip söylüyoruz ama bu tip süspansiyonların mühendisliği, teknik kombinasyonları, ayarlamaları o kadar değişkenlik gösteriyor, kendi içinde bu süspansiyonlar o kadar ayrışabiliyor ki aracı şaha kaldırmak da mümkün yerin dibine sokmak da. O yüzden hangi süspansiyon tipi kullanılırsa kullanılsın mühendisliği iyi yapılmış, özenilmiş olması şart.
 

MehmetP55

Profesör
3 Kas 2018
707
559
1,220
Kesinlikle. Hatta daha önceki yorumlarımda da belirtmiştim; ben bir aracı sadece bağımsız süspansiyonu var diye almam. Biz bağımsız deyip tek bir tip söylüyoruz ama bu tip süspansiyonların mühendisliği, teknik kombinasyonları, ayarlamaları o kadar değişkenlik gösteriyor, kendi içinde bu süspansiyonlar o kadar ayrışabiliyor ki aracı şaha kaldırmak da mümkün yerin dibine sokmak da. O yüzden hangi süspansiyon tipi kullanılırsa kullanılsın mühendisliği iyi yapılmış, özenilmiş olması şart.
O zaman bir aracı Ford olduğu için almak lazım :) Şaka bir yana herhalde altyapı mühendisliği en kaliteli olan firma Ford'dur araçlarının neredeyse tamamı konfor ve sürüş açısından muazzam amblem Ford ise ben korkmuyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
O zaman bir aracı Ford olduğu için almak lazım :) Şaka bir yana herhalde altyapı mühendisliği en kaliteli olan firma Ford'dur araçlarının neredeyse tamamı konfor ve sürüş açısından muazzam amblem Ford ise ben korkmuyorum
Bazen konfor bazen direksiyon tepkileri konusunda geçiş dönemlerinde özellikle bocaladıkları oldu ama genel itibariyle bu konulara yatırım yapmayı seven bir marka. Yani örneğin elektrikli direksiyon olan Epas'ın mk3 focus'ta ayarları kötüydü. Henüz bu teknolojiye yeni geçilmişti. Mk3,5 kasayla bunu oldukça toparladılar iyi noktaya geldi. Mk4 ile de son rötuşları yapıp tam kıvamına getirdiler. Dediğim gibi geçiş dönemlerinde ufak detaylarda bocaladıkları oldu ama genel itibariyle konfor - sürüş zevki dengesini yakalamayı seven bir marka. Kolay kolay sürpriz yaşamazsınız. Aracı hiç test etmeden alsanız da beklentinizin pek aşağısında kalmaz. Zaten bunlara ekstra bütçe ayırıp o yönde üretim yapmayı hedefleyen bir marka olduğu için hiç bir zaman iç mekanı bir Golf kalitesinde olmuyor. Muhtemelen de olmayacak. Zaten hem sürüş zevki, konfor hem iç mekan malzeme kalitesi gibi konularda zirveye çıkıyor olsa o araç ne normal markalar arasında kalır ne de normal markaların fiyatlandırmasında olur :D

Mesela bu başlıkta yer alan Mondeo'ya oy vermedim çok sevmeme rağmen. Çünkü genel anlamda gelişse de hala eksikleri var. Fakat altyapı gelişimi olarak oy vermek gerekse 2 oyumdan biri Mondeo'ya olurdu. Bugün Land Rover, Jaguar gibi markaların çok bütçe ayırarak kullandığı alüminyum süspansiyon malzemesini Mondeo'da kullanıyorlar. Keza süspansiyonları da Jaguar ile benzerdir. D segmentinde böyle bir altyapı gelişimi sunan başka model yok en azından normal markalar arasında. Dediğim gibi Ford ilginç bir marka. Bazı konularda yağdırırken, çok şaşırtırken bazı konularda da çok bocalıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetP55

MehmetP55

Profesör
3 Kas 2018
707
559
1,220
Bazen konfor bazen direksiyon tepkileri konusunda geçiş dönemlerinde özellikle bocaladıkları oldu ama genel itibariyle bu konulara yatırım yapmayı seven bir marka. Yani örneğin elektrikli direksiyon olan Epas'ın mk3 focus'ta ayarları kötüydü. Henüz bu teknolojiye yeni geçilmişti. Mk3,5 kasayla bunu oldukça toparladılar iyi noktaya geldi. Mk4 ile de son rötuşları yapıp tam kıvamına getirdiler. Dediğim gibi geçiş dönemlerinde ufak detaylarda bocaladıkları oldu ama genel itibariyle konfor - sürüş zevki dengesini yakalamayı seven bir marka. Kolay kolay sürpriz yaşamazsınız. Aracı hiç test etmeden alsanız da beklentinizin pek aşağısında kalmaz. Zaten bunlara ekstra bütçe ayırıp o yönde üretim yapmayı hedefleyen bir marka olduğu için hiç bir zaman iç mekanı bir Golf kalitesinde olmuyor. Muhtemelen de olmayacak. Zaten hem sürüş zevki, konfor hem iç mekan malzeme kalitesi gibi konularda zirveye çıkıyor olsa o araç ne normal markalar arasında kalır ne de normal markaların fiyatlandırmasında olur :D

Mesela bu başlıkta yer alan Mondeo'ya oy vermedim çok sevmeme rağmen. Çünkü genel anlamda gelişse de hala eksikleri var. Fakat altyapı gelişimi olarak oy vermek gerekse 2 oyumdan biri Mondeo'ya olurdu. Bugün Land Rover, Jaguar gibi markaların çok bütçe ayırarak kullandığı alüminyum süspansiyon malzemesini Mondeo'da kullanıyorlar. Keza süspansiyonları da Jaguar ile benzerdir. D segmentinde böyle bir altyapı gelişimi sunan başka model yok en azından normal markalar arasında. Dediğim gibi Ford ilginç bir marka. Bazı konularda yağdırırken, çok şaşırtırken bazı konularda da çok bocalıyor.

Açıkçası Ben Fordu mantıklı buluyorum sonuçta aslen Abd pazarı için üretim yapıyor ve şahsen ben 20.000tl ye alıyor olsam iç mekanda Mükemmeliyet beklemem lakin sürüş dinamiği ve konfor hisler bindiği her otomobilde önemlidir arada bir bağ kurmak zevkle seyahat etmek için elzem. Kapı içinin kumaş kaplı olması çok da dert değil kendimi kötü hissetmem lakin çukurda bam güm edecek kırıldım kırılıyorum diyecekse kötü hissetmemek elde değil. Bence Ford doğru yere yatırım yapıyor. Henry Ford yıllar önce Biz önce otomobili en kaliteli şekilde yapar sonra fiyat belirleriz diğerleri ise satacağı fiyati belirler ve en uyguna üretmeye çalışır diyerek durumu özetlemiş
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım