Debriaj balatası sağlığı nasıl iyi korunur?

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
vitesi nasıl değiştirmeliyim ve istanbul gibi bir yerde yarım debriajın aracıma en az hasar vermesini nasıl sağlayabilirim? aracım 2011 kangoo 1.5 dci.
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Bu konu üzerinde teknik ve pratik olarak daha yoğun bilgilere sahip olanlar elbet konuyu yeşillendirir. Ben ufak bir tavsiye vereyim; yarım debriyaj yapmayın. Durduğunuz zaman aracı boşa alın. Çok az hızlanmanız gerekiyorsa aracı debriyajdan tamamen çekerek kaldırın ve boşa alın vitesi. Ben bu şekilde uzun süreler koruyabiliyorum baskı balatamı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
Bu konu üzerinde teknik ve pratik olarak daha yoğun bilgilere sahip olanlar elbet konuyu yeşillendirir. Ben ufak bir tavsiye vereyim; yarım debriyaj yapmayın. Durduğunuz zaman aracı boşa alın. Çok az hızlanmanız gerekiyorsa aracı debriyajdan tamamen çekerek kaldırın ve boşa alın vitesi. Ben bu şekilde uzun süreler koruyabiliyorum baskı balatamı.
çok az hızlanmam gerekiyor diyelim, vites 1'de. debriyajı bırakıp istediğim hızı aldıktan sonra mı boşa alıyorum?

bir de vitesi sağlıklı atma konusunda bilgiye ihtiyacım var. araba çok öne yığılıyor veya farklı tepkiler veriyor. devrini yakaladıktan sonra debriyaja basıp vitesi değiştirdim, peki sonra debriyajı yarım bırakıp gaz verip sonra debriyajı tamamen mi bırakmalıyım?
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
çok az hızlanmam gerekiyor diyelim, vites 1'de. debriyajı bırakıp istediğim hızı aldıktan sonra mı boşa alıyorum?

Evet, bu sayede aracın aldığı hızı ile bir süre kendi hızını devam ettirebiliyor. Eğer biraz hızlandıktan sonra boşa almazsan aracın viteste kendi kendine anında yavaşlamaya başlıyor. Yarım debriyaj şeklinde kullanma yeter ki, gerekirse boşa al ya da 1.vites rölanti de devam etsin kendi kendine gaza basmadan. Etkenler çok önemli bu noktada; aracın bayır yukarı, bayır aşağı, düzlükte olması her şeyi etkiliyor. bazen de boşa almadan 1.viteste rölantide gitmesi gerekebiliyor.

bir de vitesi sağlıklı atma konusunda bilgiye ihtiyacım var. araba çok öne yığılıyor veya farklı tepkiler veriyor. devrini yakaladıktan sonra debriyaja basıp vitesi değiştirdim, peki sonra debriyajı yarım bırakıp gaz verip sonra debriyajı tamamen mi bırakmalıyım?

Eğer aracın devrini yakaladıysan vitesi yükselttiğinde herhangi bir yığılma konusu söz konusu olmayacaktır. Vites yükseltmeden önce araç olması gerekenden düşük bir devirdeyse vites değiştirirken debriyaja bastığın anda çok az gaz verip debriyajı kavrama noktasına kadar hızlı çekip kavrama noktasında bir tık daha yavaş ayağından çekerek yığılmasını önleyebilirsin.

Debriyajı yarım bırakıp gaz verirsen ayağın debriyaj da olduğu için baskı balatanı yakmaya başlarsın zamanla. Ayağın debriyajın kavrama noktasında olduğunda gaz vermemelisin. Debriyajı kavrama noktasına kadar hızlı çek, kavrama noktasında duruma göre bir tık daha yavaş tamamen bırak debriyajı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
Evet, bu sayede aracın aldığı hızı ile bir süre kendi hızını devam ettirebiliyor. Eğer biraz hızlandıktan sonra boşa almazsan aracın viteste kendi kendine anında yavaşlamaya başlıyor. Yarım debriyaj şeklinde kullanma yeter ki, gerekirse boşa al ya da 1.vites rölanti de devam etsin kendi kendine gaza basmadan. Etkenler çok önemli bu noktada; aracın bayır yukarı, bayır aşağı, düzlükte olması her şeyi etkiliyor. bazen de boşa almadan 1.viteste rölantide gitmesi gerekebiliyor.



Eğer aracın devrini yakaladıysan vitesi yükselttiğinde herhangi bir yığılma konusu söz konusu olmayacaktır. Vites yükseltmeden önce araç olması gerekenden düşük bir devirdeyse vites değiştirirken debriyaja bastığın anda çok az gaz verip debriyajı kavrama noktasına kadar hızlı çekip kavrama noktasında bir tık daha yavaş ayağından çekerek yığılmasını önleyebilirsin.

Debriyajı yarım bırakıp gaz verirsen ayağın debriyaj da olduğu için baskı balatanı yakmaya başlarsın zamanla. Ayağın debriyajın kavrama noktasında olduğunda gaz vermemelisin. Debriyajı kavrama noktasına kadar hızlı çek, kavrama noktasında duruma göre bir tık daha yavaş tamamen bırak debriyajı.
peki aracı 1.vitese alıp hiç gaz vermeden kendi düşük hızında gitmesine izin verdiğim zaman yürüyende bir sıkıntı yaratır mı?
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
peki aracı 1.vitese alıp hiç gaz vermeden kendi düşük hızında gitmesine izin verdiğim zaman yürüyende bir sıkıntı yaratır mı?

Bu konuda net olarak uzunu vadede sıkıntı yaratmaz demeyeceğim, sıkıntı yaratır da diyemiyorum. Düşük bir devirde gittiği için kurum bağlama sorunu olabilir uzun bir süreçte, yakıt pompasına yük daha fazla binebilir. Fakat siz bir nevi rölantide tutmuş oluyorsunuz aracı, sorun olacağını düşünmüyorum. İstanbul trafiğinde 2 yıldır bu şekilde yapmak zorunda kalıyorum, pratikte bir sorun henüz yaşamadım.
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım