Debriyaj nasıl çalışır?

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Peki debriyaja basinca bu yataklama ayriliyormu?
Bu piriz direk mili hareketlimi ? Yani debriyajla birlikte hareket ediyormu?
Veya debriyaja basinca bu Piriz direk mili debriyaj ile ayriliyormu?
Yani bu pirizdirek milini döndüren volan değilse. Piriz direki Baski mi döndürüyor?
Bu volandaki yataklama bildiğin birleştirme gibi ya ;) bu nasıl güç iletmiyor. (Attığım resime bakabilirsiniz.)
Piriz direk mili ile volanin baglanmasi icin ikisinin arasına kavrama anında spline shaft gibi birsey mi bağlanıyor bu bölümü hiç anlamadim.
Şanzımanın falan nasil çalıştığını biliyorum bu arada.
30 kere dedim prizdirek mili hareket etmez, volanda ki dönme kuvveti debriyaj ile prizdirege aktarılır,
40 kere dedim prizdirek mili volana yataklı mantık olarak düşün bakalım gücü prizdireğe direk iletse volan, debriyaj ne yapacak arada
bazı arabalarda volan göbeğine bilyalıdır prizdirek, bazısında değildir
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: emreblk99

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
sanayi ağzıyla anlattım :d daha da anlamadıysan helal ossun
Sinan abi anladım teşekkürler:)
Şimdi söyle bir soru sorayım;
Vites değiştirirken Debriyaja basarken gazi birakmaliyiz ama debriyaji bırakırken gaz verebiliyoruz bunun tam sebebi nedir?
Basınç falan gaz verirken fazlami oluyor? Bu yüzden ayırmakta mi zorlasiyor.
 
Son düzenleme:

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Sinan abi anladım teşekkürler:)
Şimdi söyle bir soru sorayım;
Vites değiştirirken Debriyaja basarken gazi birakmaliyiz ama debriyaji bırakırken gaz verebiliyoruz bunun tam sebebi nedir?
Basınç falan gaz verirken fazlami oluyor? Bu yüzden ayırmakta mi zorlasiyor.
ben motorum ve 2000 devirde dönüyorum, sen 3. vites şanzımansın ve 1000 devirde dönüyorsun.
sen vitesi 4 e atarsan yani oranı yükseltirsen benim devrim aynı süratte giderken düşmez mi? hopp 1500 devire inerim ben
ama gaz verip 4000 devire çıkarsam? senin devrin zaten 1000 devir veya 1500 devir, ben 4000 e çıkarsam arada ki 2500 fazla devir debriyaja biner ve debriyaj iyi durumdaysa benim devrim mecbur olarak düşer, kötü durumdaysa debriyaj sıyırır.
debriyajı bırakırken gaz verme olayından kastın kalkış sanırım? arabalar tork ile kalkar, rölanti devri ise motorun en verimsiz olduğu devirdir rölantide motor torku yetmeyeceği için kalkışta gaz vermek icap eder
 

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
ben motorum ve 2000 devirde dönüyorum, sen 3. vites şanzımansın ve 1000 devirde dönüyorsun.
sen vitesi 4 e atarsan yani oranı yükseltirsen benim devrim aynı süratte giderken düşmez mi? hopp 1500 devire inerim ben
ama gaz verip 4000 devire çıkarsam? senin devrin zaten 1000 devir veya 1500 devir, ben 4000 e çıkarsam arada ki 2500 fazla devir debriyaja biner ve debriyaj iyi durumdaysa benim devrim mecbur olarak düşer, kötü durumdaysa debriyaj sıyırır.
debriyajı bırakırken gaz verme olayından kastın kalkış sanırım? arabalar tork ile kalkar, rölanti devri ise motorun en verimsiz olduğu devirdir rölantide motor torku yetmeyeceği için kalkışta gaz vermek icap eder
Yok sinan abi ben vites degistirirken debriyaja basarken gaz bırakılır, debriyaji birakirken tekrardan gaza basılırya.
Ben bunu sordum yani debriyaja basarken gazı bırakmak zorundayız ama debriyajı bırakırken gaz verebiliyoruz bunun tam sebebi nedir?
Yani gaz verirken basınç fazla olacağından ayırmak zormu oluyor?
Ama şimdi hatırladım galiba Sen vites degistirirken gaza debriyaji biraktiktan sonra basıyorum demiştin.
Neden debriyaji birakirken basmiyorsun?
Yani bende öyle yapmayi denedim ama yokuslarda 3000 devirde vites degistirmeme rahmen debriyaji biraktiktan sonra gaza basinca araba bayildi.
Vites değiştirirken kavramadan itibaren gaza basmak (kavramada gaza basmaya baslayip her debriyaji kaldirdilca gaza daha fazla basmak) iyi degilmidir?
Ben 3 yildir araba kullanıyorum hep bu sekilde kullandim.
Bir zarari varmidir?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56 ve bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
@emreblk99 kardeş şu video zihnini biraz rahatlatabilir belki. :)
Gaza basma işlerini de araba sana hepimizden iyi anlatır. Sen yeter ki kulak ver. Araba nasıl daha rahat ediyorsa öyle yap. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreblk99

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
@emreblk99 kardeş şu video zihnini biraz rahatlatabilir belki. :)
Gaza basma işlerini de araba sana hepimizden iyi anlatır. Sen yeter ki kulak ver. Araba nasıl daha rahat ediyorsa öyle yap. =)
iyice kafası karışır abim, video da prizdirek mili direk kranktan çıkmış esasında krank ile arasında boşluk var, emre izleyip diyecek ki prizdirek milini krank çeviriyorsa debriyaj nasıl arada çalışıyor? haklı olarak
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreblk99 ve bt

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
kavramayı yersin

Sinan abi bence, Sürüş şartlarına göre değişir.
Düz yolda giderken kavrama noktasından sonra gaza basılabilir.
Yokuş inerken hiç gaza basılmasa da olur.
Yokuş çıkarken kavrama noktasından sonra gaza basılırsa, hız kesilecek, motor devri düşecektir, bu durumda kavrama noktasında hiç boşluksuz gaz vermek gerekir.
Kavrama noktasında aşırı gaz vermek, debriyajın (balatanın) sıyırmasına neden olur, kokusu hissedilir.

Yapılması gereken; aracın hızının düşmesine izin vermeden, tam zamanında gaz-debriyaj yapmaktır, bu ayarlama sürücü tecrübesiyle kendiliğinden oluşur.
Burda söylediklerim yanlismi?
Yokuş çıkarken debriyajı bıraktıktan sonra gaza basınca arabanin devri düşüyor, birde önce bir öne salınıp sonrasında tekrardan ivme olduğu için arkaya yaslıyor tabir-i rica ise geriliyor.
İllaki debriyaki biraktiktan sonrami gaz vermeliyim?
 

mehmetokcu

Senkromeççi
14 Eki 2018
2
0
85
ben motorum ve 2000 devirde dönüyorum, sen 3. vites şanzımansın ve 1000 devirde dönüyorsun.
sen vitesi 4 e atarsan yani oranı yükseltirsen benim devrim aynı süratte giderken düşmez mi? hopp 1500 devire inerim ben
ama gaz verip 4000 devire çıkarsam? senin devrin zaten 1000 devir veya 1500 devir, ben 4000 e çıkarsam arada ki 2500 fazla devir debriyaja biner ve debriyaj iyi durumdaysa benim devrim mecbur olarak düşer, kötü durumdaysa debriyaj sıyırır.
debriyajı bırakırken gaz verme olayından kastın kalkış sanırım? arabalar tork ile kalkar, rölanti devri ise motorun en verimsiz olduğu devirdir rölantide motor torku yetmeyeceği için kalkışta gaz vermek icap eder
Merhaba, Sinan bey siz otomobil anlamında bilgilisiniz anladığım kadarıyla. Size bir soru sorabilirmiyim?
2. Viteste 3000 devirde gidiyoruz, 3.vitese atmak istedik gazı bıraktığımız anda araba one yigilmadan debriyaja basabilirmiyiz? Yoksa gazi bıraktığımızda araba öne yığılıyor ya araba öne yığılınca mi debriyaja basmalıyım?
Şimdiden teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Merhaba, Sinan bey siz otomobil anlamında bilgilisiniz anladığım kadarıyla. Size bir soru sorabilirmiyim?
2. Viteste 3000 devirde gidiyoruz, 3.vitese atmak istedik gazı bıraktığımız anda araba one yigilmadan debriyaja basabilirmiyiz? Yoksa gazi bıraktığımızda araba öne yığılıyor ya araba öne yığılınca mi debriyaja basmalıyım?
Şimdiden teşekkür ederim.
Sinan ustama sormuşsunuz da bu seferlik fırlayıp ben cevap vereyim, beni hoş görür. :)

Anladığım kadarıyla sürücülüğün başındasınız. Bu aşamadayken önce debriyaja basıp kavramayı boşa alın, sonra gazı bırakın. Ayak debriyajdayken arabasına göre vites en rahat yaklaşık 1500-2000 devir civarındayken geçer. sonra debriyajı bırakıp gaza eser miktarda basarak devam edin. "Ama revmatch nasıl yapacağım, ama boşta devir yükseliyor, ama debriyajdan ayağı çekince yine silkeleme yapıyor" gibi sorularınız/sorunlarınız olursa sabredin, biraz yolcuları konforlu seyahat ettiren tecrübeli sürücüleri gözlemle, biraz da pratikle bunları aşarsınız.

Markası modeli aynı olsa bile her arabada kavrama noktası farklıdır, en iyi sürücüye bile bindiğinde birkaç dk. gerekebilir. Ama genel pedal alışkanlıkları zamanla oturur bunları hiç dert etmeyin. Şoförlüğün başındaysanız asıl aynalara, kör noktalara, trafikteki direksiyon hareketleri ve gaz/fren kullanımı vb alışkanlıklara daha çok eğilmeye bakın.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG ve TheAMG56

mehmetokcu

Senkromeççi
14 Eki 2018
2
0
85
Peki debriyaja basarken gazi biraktigim gibi debriyaja basabilirmiyim yoksa gazi barikinca biraz bekleyip araba öne yığılınca mi debriyaja basmaliyim?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Peki debriyaja basarken gazi biraktigim gibi debriyaja basabilirmiyim yoksa gazi barikinca biraz bekleyip araba öne yığılınca mi debriyaja basmaliyim?
Önce debriyaja bas, gazı sonra bırak. Aksini yaparsan zaten araba huzursuzlanıp yanlış yaptığını söyler. :)
 

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Önce debriyaja bas, gazı sonra bırak. Aksini yaparsan zaten araba huzursuzlanıp yanlış yaptığını söyler. :)
Nasıl ya ilk defa böyle birşey duydum.
Bt sen bundan eminmisin?
Mehmet'in dediği bence doğru olan.
Mehmet;
Gazı hızlı bırakıp debriyaja hızlı basip araç öne yigilmadan vites degistirmen gerekiyor.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Nasıl ya ilk defa böyle birşey duydum.
Bt sen bundan eminmisin?
Mehmet'in dediği bence doğru olan.
Mehmet;
Gazı hızlı bırakıp debriyaja hızlı basip araç öne yigilmadan vites degistirmen gerekiyor.
Değilim kardeşim 20 yıldır emin değilim. Doğrusunu sen anlat Mehmet Bey'e, iyice öğrensin.
 

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Önce debriyaja bas, gazı sonra bırak. Aksini yaparsan zaten araba huzursuzlanıp yanlış yaptığını söyler. :)
Yazı doğru dimi bir yerde karışıklık olmamış?
Bir kere daha yazabilirmisin sana zahmet.
Gaz verirken debriyaja basıyoruz doğrusu bumu?
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Nasıl ya ilk defa böyle birşey duydum.
Bt sen bundan eminmisin?
Mehmet'in dediği bence doğru olan.
Mehmet;
Gazı hızlı bırakıp debriyaja hızlı basip araç öne yigilmadan vites degistirmen gerekiyor.
Bak sen böyle kullanıyorsan tamam, sadece yazarak anlattığımızda arkadaşımız da hemen böyle kullanmaya başlayacaksa benim yazdığım yanlış.
Teli kopana kadar, üst merkezi patlayana kadar böyle böyle vites değiştirin.
@motorsinann sen seversin bu ihtiyarı :)
Hocam nasıl yapacağız ? Bir yanlışlık var mı?
5 yıldır araba kullanıyorum yapmayın gözünüzü seveyim.
Yahu kardeşim 5 yıldır araba kullanıyorsan bize neyi soruyorsun allasen? Yanlışın varsa şimdiye kadar baskı balatayı ya da komple şanzımanı eline almışsındır zaten. Her türlü öğrenirsin.
@mehmetokcu isimli arkadaşa da yeni sürücü olduğunu varsayarak öneride bulundum, arabaya zarar vereceğine biraz gürültü yapsın dedim. Zamanla hissede hissede tam doğrusunu kendisi oturtur zaten.
Debriyajı kullanmak birebir yazarak öğretilebilse sürücü kurslarında direksiyon dersi olmazdı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım