Debriyaj nasıl çalışır?

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Bak sen böyle kullanıyorsan tamam, sadece yazarak anlattığımızda arkadaşımız da hemen böyle kullanmaya başlayacaksa benim yazdığım yanlış.
Teli kopana kadar, üst merkezi patlayana kadar böyle böyle vites değiştirin.
@motorsinann sen seversin bu ihtiyarı :)

Yahu kardeşim 5 yıldır araba kullanıyorsan bize neyi soruyorsun allasen? Yanlışın varsa şimdiye kadar baskı balatayı ya da komple şanzımanı eline almışsındır zaten. Her türlü öğrenirsin.
@mehmetokcu isimli arkadaşa da yeni sürücü olduğunu varsayarak öneride bulundum, arabaya zarar vereceğine biraz gürültü yapsın dedim. Zamanla hissede hissede tam doğrusunu kendisi oturtur zaten.
Debriyajı kullanmak birebir yazarak öğretilebilse sürücü kurslarında direksiyon dersi olmazdı.
Videodaki 4.40 dakikayı izlermisiniz?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,011
7
51,332
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Videodaki 4.40 dakikayı izlermisiniz?
Ben izledim, sen de izle. 4.50'de nasıl silkeliyor dikkat et. Sinan sözlü olarak anlatırken gösterme amaçlı yavaş, doğal olarak gecikmeli yapıyor ve arabada silkelemeye neden oluyor. Sürekli böyle silkeleyerek değiştirmek arabanın bütün parçalarını yorar. Sinan normalde böyle vites değiştirse, o kadar gazlamayla defalarca kontrolden çıkıp patlardı. Ben işte o silkelemeye mahal vermemek için alternatif yolu yazdım, çünkü araba kullanmayı yeni öğrenen insanın benim yazdığım şekilden başlayıp ideal harekete zamanla düzeltmesi daha kolay olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreblk99 ve yaso

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Videodaki 4.40 dakikayı izlermisiniz?
2. vitese alışı yeni öğrenenlere anlatmak için söylemiş, peki 3. vitese atışına dikkat ettin mi ? Debriyaj pedalı dibe yaklaşır yaklaşmaz çekiyor gazdan, yani vitesteyken ateşlemeyi kesip arabanın yığılmasına engel olmak, silkelemeyi önlemek, kavrama ayırana kadar motor şanzıman arasındaki devri bozmamaya çalışıyor içgüdüsel olarak.

Önce gazdan çekip debriyaja da basabilirsiniz, motor ve şanzıman kulaklarınız eskir, triger zincirliyse erken sarkar, triger kayışlıysa erken yıpranır sente atlama riski oluşur, iç ve dış aks kafaları fazla boşluk yapar, çift kütleli volan varsa ömrü kısalır. Ya da otomatik şanzımanlı araba kullanabilirsiniz
 
Son düzenleme:

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
2. vitese alışı yeni öğrenenlere anlatmak için söylemiş, peki 3. vitese atışına dikkat ettin mi ? Debriyaj pedalı dibe yaklaşır yaklaşmaz çekiyor gazdan, yani vitesteyken ateşlemeyi kesip arabanın yığılmasına engel olmak, silkelemeyi önlemek, kavrama ayırana kadar motor şanzıman arasındaki devri bozmamaya çalışıyor içgüdüsel olarak.

Önce gazdan çekip debriyaja da basabilirsiniz, motor ve şanzıman kulaklarınız eskir, triger zincirliyse erken sarkar, triger kayışlıysa erken yıpranır sente atlama riski oluşur, iç ve dış aks kafaları fazla boşluk yapar, çift kütleli volan varsa ömrü kısalır. Ya da otomatik şanzımanlı araba kullanabilirsiniz
Sinan abi 1den 2ye alırken göstermek amacıyla öyle yapmis tabiiki.
Benim dediğim saniselik bir olay zaten o öne yigilma olmadan debriyaja basmak zaten en önemli kısım. Yoksa daha zararli olur her vites degistirirken öne yigiltisak zaten ooo vay halimize :(:(
 

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
2. vitese alışı yeni öğrenenlere anlatmak için söylemiş, peki 3. vitese atışına dikkat ettin mi ? Debriyaj pedalı dibe yaklaşır yaklaşmaz çekiyor gazdan, yani vitesteyken ateşlemeyi kesip arabanın yığılmasına engel olmak, silkelemeyi önlemek, kavrama ayırana kadar motor şanzıman arasındaki devri bozmamaya çalışıyor içgüdüsel olarak.

Önce gazdan çekip debriyaja da basabilirsiniz, motor ve şanzıman kulaklarınız eskir, triger zincirliyse erken sarkar, triger kayışlıysa erken yıpranır sente atlama riski oluşur, iç ve dış aks kafaları fazla boşluk yapar, çift kütleli volan varsa ömrü kısalır. Ya da otomatik şanzımanlı araba kullanabilirsiniz
Peki vitesi degistirirken debriyaji biraktiktan sonra gaza basmakmı daha iyidir yoksa kavramadan itibaren gaza basmak mi?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,011
7
51,332
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Peki vitesi degistirirken debriyaji biraktiktan sonra gaza basmakmı daha iyidir yoksa kavramadan itibaren gaza basmak mi?
debriyajı yavaşça bırakırken aynı anda gaza çok hafif basmak iyidir. Dozunu hangi tempoda araba kullanıp hangi devirlerde vites değiştirildiği belirler. 1600-1700 devirde vites yükseltiliyorsa gaza basmaya gerek olmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreblk99

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
bu arkadaş bu konu hakkında yetkili bir abiye benziyo
Sinan abi ve diğer abilerim forumlarda dolaşırken söyle bir yoruma rastladım ve ilginç geldi açıkçası doğrumu bu yazanlar:
"Vites degistirirken (debriyaji birakirken)
kavrama noktasinda gaz verince debriyaj (baski diski) tam basıncıni volana vermediği için o an rahat dönen volan (motor) üzerine debriyaji birakinca baskı diski tam basincini volana verince motor anlik bir zorlanma yasarmi?
Motor vb. için bir sakıncası varmıdır?"
Denmek istenen anladigim kadarıyla vites değiştirirken kavramadan itibaren gaz verilcek ama kavramada volana baskı tam basıncı vermediğinden böyle rahat dönüyormuş sözde, rahat dönerken debriyajı bırakırken gelen basınçla zorlanırmi diye sormuş yani ben böyle anladım.
Sizin düşünceleriniz nedir?
 

HakanYaprak

Düz Yol Gazcısı
9 Ara 2018
17
1
145
debriyajı yavaşça bırakırken aynı anda gaza çok hafif basmak iyidir. Dozunu hangi tempoda araba kullanıp hangi devirlerde vites değiştirildiği belirler. 1600-1700 devirde vites yükseltiliyorsa gaza basmaya gerek olmaz.
Debriyajı birakirken debriyajin hangi bölümünde gaza basmak araba sagligi icin daha iyidir?
(Tam birakirken, kavramanın bittiği noktada vs.)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,011
7
51,332
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Debriyajı birakirken debriyajin hangi bölümünde gaza basmak araba sagligi icin daha iyidir?
(Tam birakirken, kavramanın bittiği noktada vs.)
Arabaya göre değişir. Her arabada farklıdır. O yüzden arabayı dinlemek hissetmek çok önemlidir. Ne zaman huzursuz olursa, motor çekmeyip motor veya kavrama titretip gaz isterse o zaman hafif basmak makbuldür.
 
  • Beğeni
Tepkiler: HakanYaprak
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım