f20 1.16 i 2013 Model n13 Motor Modifiye Önerileri

emre01

Asfalt Kurutucu
2 Mar 2017
1
0
535
beyler herkese Kıbrıs'tan selamlar geçen ay 22 bin km de çok temiz 2013 model manuel bir 1.16 i aldım yazılım yaptırmak istiyorum fakat bir çok kişi motorun sıkıntılı olduğunu düşünüyor yaptırma diyorlar.. araca 3.5 cm yay 18 jant atacağım ama stock çok tatmin etmiyor önerisi olan var mı ?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,033
7
51,368
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bu motorlarda Kritik eşik 80k km. 80.000 km'den sonra şanzımanda yağ eşanjörü filan, motorda da tahrik hataları başlıyor. 2-3 yıl sıka sıka binip satarım diyorsanız yazılımsal oynamalarla aracın performansı çok daha keyifli bir seviyeye gelebilir.
 

yenice

Profesör
10 Eki 2018
135
120
1,185
beyler herkese Kıbrıs'tan selamlar geçen ay 22 bin km de çok temiz 2013 model manuel bir 1.16 i aldım yazılım yaptırmak istiyorum fakat bir çok kişi motorun sıkıntılı olduğunu düşünüyor yaptırma diyorlar.. araca 3.5 cm yay 18 jant atacağım ama stock çok tatmin etmiyor önerisi olan var mı ?

Ben de 2012 model 23.000Km de almıştım 2017 yılından beri kullanıyorum şuan 90.000km deyim ama benim araç otomatik. Yazılım vs işlerine hiç girmedim çünkü ilk zamanlar biraz araştırdım, girenler sonrasında pek memnun değildi. Ama ben performans olarak memnunum pek eksikliğini hissetmedim bu süreçte.

Genelde de sakin kullanmam. 6 yıldır takip ettiğim kadarıyla bakımdan bakıma ortalama 1lt gibi bir eksiltme yaşıyorum. 5lt aldığım yağdan kalan yağı bakımın yarısında ilave ediyorum o kadar.

Aslında burada servis çok önemli. 6 Sene önce ilk aldığımda ara ara tahrik uyarısı vardı. Buji bobin dediler, değiştirdim düzelmedi. Sonra vanos valfi değişti 6 senedir tahrik uyarısı almıyorum. Üstelik bobinleri de üzerindeki orjinal bobinleri halen. ilk çalıştırmada sadece motor soğukken devir 1000-1200 arası dalgalanıyordu. Stop et tekrar marşa bas normaldi. Bunun için buji bobin diyen oldu, motor inecek diyen oldu :) 3 çeşit buji, 2 çeşit bobin denendi, ilk düzeldi bobindenmiş dendi ama bi süre sonra yine aynı. Servis yazılım güncellemesi yapıp adaptasyonları tekrar yaptı sorun düzeldi :D

Tabi böyle olunca ben de yetkili servise düzenli olarak küçük bakımlarla uğrayayım mantığı oluşturdum kendimce. Fren hidroliği ve antifriz değişimini aynı zamana denk gelmeyecek şekilde ayarladım ve yetkili servise değiştirttim sadece. Fren hidroliği 2017-2019-2021 oldu, antifriz değişimi ise 2018-2020-2020 oldu. Bu sayede her sene yetkili servise küçük işlerde uğramış oldum. Bir hidrolik değişiminde ücretsiz olarak akü kabloları değişti revizyon gelmiş. Bir antifriz değişiminde yağ kapağı değişti ücretsiz. Üstelik garanti yokken. Bir de yaşadığım bazı problemlerde bana profesyonel olarak destek oldular. Yukarıda yazdığım devir problemi için mesela. Özel servislerden biri motoru indireceğim dedi yani düşünün :D

Periyodik bakımlarımı özel serviste yaptırdım. Bu süreçte şurada terleme var oring değiştireceğiz dedi okey verdim. Şurada su kaçağı olmaya başlamış büyümesin oring değiştirelim dedi okey verdim. Çok da makul fiyatlardı. Belki de bende bu yüzden yağ ve su kaçakları oluşmadı.

Ben aracımdan razıyım 6 sene bitti şükür. Ama bu sene artık vedalaşma vakti geldi. İlana koydum. 2015-2016 model yine ilk sahibinden temiz bir araç bulup bir 5 sene daha BMW ile devam..
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım