Fleetcorp Battı/Batıyor/Batacak

Filo kiralama sektörünün önemli oyuncularından Fleetcorp Operasyonel Taşıt Kiralama ve Turizm Anonim Şirketi'nin faaliyetlerin durma noktasına geldiği öğrenildi.
FLEETCORP AŞ 90'lı yılların ortasında Türkiyeli girişimciler tarafından Do-Car Operasyonel Taşıt Kiralama AŞ adı ile kuruldu. Şirket 2007 yılında el değiştirdi. Do-Car'ı Kuveytli The International Investor şirketi aldı ve yeni yatırımlar yaptı.

YENİ HİSSEDAR İKİ BANKA
Filo kiralama sektörünün önemli oyuncularından biri konumuna yükselen şirket Kuveytli sahibinin yaşadığı mali sıkıntılardan sonra dar boğaza girdi. Banka borçlarını ödeyemeyen şirketin, yüzde 75 hissesi bir ay önce Kuveytli iki bankaya geçti:

ARAÇLAR İÇİN YAKALAMA KARARI
Bu yeni süreçte Türkiye'deki şirketin yaşadığı sıkıntıların aşılması için büyük bir girişimde bulunuldu ancak mali sorun çözülemedi. Şirketin Türkiye'deki alacaklı finans kurumları da yakın zaman önce harekete geçti. Şirkete yönelik yapılan hacizler sonrası Türkiye'nin çeşitli illerindeki çok sayıda araca yönelik yakalama kararı çıkarıldı. Polis ekipleri hakkında bulunan araçlara el koymaya başladı.

ŞİRKETLER DE MAĞDUR
Fleetcorp'un yaşadığı sıkıntı, çok sayıda firmayı da sıkıntıya soktu. Sıkıntı yaşayan firmalar arasında şirketten ikinci el araç alımı yapan galerilerin de olduğu öğrenildi. Fleetcorp'un 100 kadar çalışanına izin verildi ve şu an şirket merkezinde kimse bulunmuyor.

ESKİ CEO: ŞİRKETLE İLGİM KALMADI

Şirketin eski CEO'su Barbaros Çıtmacı ise Hürriyet Dünyasına yaptığı açıklama şunları kaydetti: "14 Haziran 2018 tarihinde şirket hissedarlarına istifa yazımı ilettim; 24 Temmuz 2018 tarihinde de beyanımı tekrarladım.

Takip eden 3 gun içinde de, 27 Temmuz'da istifa haberimi kamuoyu ile paylaştım. Dolayısıyla 27 Temmuz 2018 itibariyle Fleetcorp ve şirket hissedarlarıyla hiç bir ilgim kalmadı. istifa kararımın bildirilmesine rağmen günümüze kadar olan süre zarfında bana ulasan tüm kişi ve kurumlara bizzat cevap verdim ve vermeye de devam ediyorum." Çıtmacı, şirketin yeni hissedarlarının kendilerine destek olmaması nedeni ile ayrılma kararı aldığını da sözlerine ekledi.



KAYNAK : www.hürriyet.com.tr
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
ARAÇLAR İÇİN YAKALAMA KARARI
Bu yeni süreçte Türkiye'deki şirketin yaşadığı sıkıntıların aşılması için büyük bir girişimde bulunuldu ancak mali sorun çözülemedi. Şirketin Türkiye'deki alacaklı finans kurumları da yakın zaman önce harekete geçti. Şirkete yönelik yapılan hacizler sonrası Türkiye'nin çeşitli illerindeki çok sayıda araca yönelik yakalama kararı çıkarıldı. Polis ekipleri hakkında bulunan araçlara el koymaya başladı.

Bizim de şirketin araçları burdan kiralık bakalım ne olacak. Polis durdurursa sıkıntılı..
EDİT : İmla
 
Son düzenleme:

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Yeni bir şey değil bu, geçen yıldan beri kötü durumda. El değiştirdi o aralar hatta.
Kiralama şirketlerinde kötü durumda olan çok firma olduğu konuşuluyor. Zaten şuan bile bildiğim sektör içi satın almalar oldu. Büyük firmalar daha küçükleri bünyesine kattı. İlerleyen süreçte firma sayısı daha da azalacak, Intercity vb. büyük firmalar kalacak diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sefa ve Basri Amca

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Arkadaşım Peugeot 3008 kiralamayı düşünüyor. yıllık 48bin TL istiyorlar. 2 yılda arabanın yarı parasını çıkartan bir sistem nasıl batıyor ya, anlamıyorum?

DTM'nin yanı boş arazi, kiralama şirketleri oraya yığıyordu arabalarını. Aylarca yatan arabalar biliyorum. Düzgün yolda yok orada, toz toprak içinde arabalar bej rengi bir cisme dönüşüyordu plakası falan gözükmeyen.
Öyle hesapsız kitapsız araç alanlar çarkı çeviremiyor. Orada çok fazla aracı yatan bir şirket vardı, başka bir kiralama firmasına satıldı mesela. Bu benim direkt olarak gördüğüm ve bir arkadaşım vasıtasıyla bildiğim bir durum. Büyümeyi çok seviyor millet, büyüyünce o çarkı çevirebilir miyim vs. doğru düzgün hesap etmeden (öylelerinin sonu da büyük ihtimalle ya eski küçük hâle dönüş oluyor yada hepten bayrağı çekip gidiyor).

O söylediğiniz firma tek araç için 48 bin lira istedi iyi güzel. Peki yatırım yapıp aldığı yüzlerce araç boşta duruyorsa? İşte bu da batma nedenlerine bir örnek.
 

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
DTM'nin yanı boş arazi, kiralama şirketleri oraya yığıyordu arabalarını. Aylarca yatan arabalar biliyorum. Düzgün yolda yok orada, toz toprak içinde arabalar bej rengi bir cisme dönüşüyordu plakası falan gözükmeyen.
Öyle hesapsız kitapsız araç alanlar çarkı çeviremiyor. Orada çok fazla aracı yatan bir şirket vardı, başka bir kiralama firmasına satıldı mesela. Bu benim direkt olarak gördüğüm ve bir arkadaşım vasıtasıyla bildiğim bir durum. Büyümeyi çok seviyor millet, büyüyünce o çarkı çevirebilir miyim vs. doğru düzgün hesap etmeden (öylelerinin sonu da büyük ihtimalle ya eski küçük hâle dönüş oluyor yada hepten bayrağı çekip gidiyor).

O söylediğiniz firma tek araç için 48 bin lira istedi iyi güzel. Peki yatırım yapıp aldığı yüzlerce araç boşta duruyorsa? İşte bu da batma nedenlerine bir örnek.
Onun muhasebesini düzgün yapıp finansmanını sağlayabilmek önemli.
Evet risk kazandırabilir ama ayni şekilde kaybettirebilirde..
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
DTM'nin yanı boş arazi, kiralama şirketleri oraya yığıyordu arabalarını. Aylarca yatan arabalar biliyorum. Düzgün yolda yok orada, toz toprak içinde arabalar bej rengi bir cisme dönüşüyordu plakası falan gözükmeyen.
Öyle hesapsız kitapsız araç alanlar çarkı çeviremiyor. Orada çok fazla aracı yatan bir şirket vardı, başka bir kiralama firmasına satıldı mesela. Bu benim direkt olarak gördüğüm ve bir arkadaşım vasıtasıyla bildiğim bir durum. Büyümeyi çok seviyor millet, büyüyünce o çarkı çevirebilir miyim vs. doğru düzgün hesap etmeden (öylelerinin sonu da büyük ihtimalle ya eski küçük hâle dönüş oluyor yada hepten bayrağı çekip gidiyor).

O söylediğiniz firma tek araç için 48 bin lira istedi iyi güzel. Peki yatırım yapıp aldığı yüzlerce araç boşta duruyorsa? İşte bu da batma nedenlerine bir örnek.
Ben durumun bu şekilde olduğunu bilmiyordum. Bir ara ben de araştırmıştım bu bireysel kiralama işini. Sipariş ettiğim arabayı sıfır km olarak temin edecekler şeklinde düşünmüştüm.

Sıfır ticari zekayla ben bile akıl edebilirim binlerce araç alıp açık alanda bekletmenin mantıklı bir iş olmadığını...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Avis Budget gibi, kendi arabasını üretip kendi kasko sigorta firmasına araclarını sigortalatan bakımlarını bile birmota yapan otokoç gibi şirketler bile okadar kolay fiyat kırmıyorlar.
 

Bilal

Panpa
7 Eki 2016
698
1,396
2,520
İstanbul
Arkadaşım Peugeot 3008 kiralamayı düşünüyor. yıllık 48bin TL istiyorlar. 2 yılda arabanın yarı parasını çıkartan bir sistem nasıl batıyor ya, anlamıyorum?
İyide istediği paranın tamamı kar mı sanıyorsun?:)Adamın kaç kalem maliyeti var. Ayrıca kiralama şirketlerinin herhangi bir şirketten farkı her an para kaybedilir,çünkü trafiğe çıkan her araba kaza yapabilir ki çoğu yapıyor zaten. Ayrıca belirli zamanlarda araçları gençleştirmek zorunda bunun parasını da çıkarmalı vs vs. Yazılı olmayan kural gereği Riskli işlerde kar marjı yüksek olur. Yapılabilecek en riskli işler sırasında benim sırama göre 1.liği çeker. Bir işe dışardan değil de sanki içindeymiş gibi düşünüp empati kurmak, daha doğru ve mantıklı fikir oluşumuna yardımcı olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Basri Amca

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
İyide istediği paranın tamamı kar mı sanıyorsun?:)Adamın kaç kalem maliyeti var. Ayrıca kiralama şirketlerinin herhangi bir şirketten farkı her an para kaybedilir,çünkü trafiğe çıkan her araba kaza yapabilir ki çoğu yapıyor zaten. Ayrıca belirli zamanlarda araçları gençleştirmek zorunda bunun parasını da çıkarmalı vs vs. Yazılı olmayan kural gereği Riskli işlerde kar marjı yüksek olur. Yapılabilecek en riskli işler sırasında benim sırama göre 1.liği çeker. Bir işe dışardan değil de sanki içindeymiş gibi düşünüp empati kurmak, daha doğru ve mantıklı fikir oluşumuna yardımcı olur.
Tabi ki tamamı kar değil. Ama o kalem kalem sayılan maliyetler benle ona aynı mı, onu da katıyor muyuz hesaba? Yani ben gidip şirket spec bir Polo alsam, servise soktuğumda, lastik alacağım zaman, sigorta yapacağım zaman onunla aynı ücreti mi ödüyorum? Bir vergi var aynı ödediğimiz. Onu da o "kalem" maliyetlerden biri olan çalışanları ne taklalar atıyorlardır daha az ödemek için. O kadar zor durumdalarsa aramızda para toplayıp yardım edelim :)

Her işin riski vardır. 35. katta cam silen adamın işi bence daha riskli, o da yarın düşüp ölebilceğini hesaba katmadan 4000 TL'ye cennet vade taksitle iPhone alıyor. Adam El-Bab'da uzman erbaşlık yapıyor, ev taksidine girmiş.

İşin içine girmeye çok da gerek yok, azıcık tahminle hesap ortada. İşini iyi takip eden birinin ben bu sistemle zarar edeceğine inanamıyorum... Ülkenin mali durumunu tenzih ederek konuşuyorum tabi bu arada. Dün akşamla bu sabah durum aynı değil çünkü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım