KAPALI Ford Fiesta 2011 1.4 TDCI kronik sorunları ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

jeocem

Asfalt Kurutucu
9 Eyl 2016
28
11
595
Arkadaşlar merhaba kardeşime almayı düşünüyoruz. 2011 model 1.4 dizel titanium. 90.000 km de. Bu aracı tavsiye eder misiniz ? Kronikleri var mı ? Direksiyon kutusu muhabbeti duydum nedir ne değildir ? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Arkadaşlar merhaba kardeşime almayı düşünüyoruz. 2011 model 1.4 dizel titanium. 90.000 km de. Bu aracı tavsiye eder misiniz ? Kronikleri var mı ? Direksiyon kutusu muhabbeti duydum nedir ne değildir ? Yardımcı olursanız çok sevinirim.

Her gün istanbul boğazını geçmek kaydı ile 5 senede 165000 km kullandı amcam. 165000 km sonunda araba tükenmişti. İlk performansından eser kalmadı. 75 beygirse 55 beygir gibi gidiyordu. Son bakımında da 470 tl ödemiştik. İdare eder performans sergiliyordu. Bilmiyorum bizdeki araba epey yıprandı istanbul trafiğinde, satıldı 25000 tlye. Kronik hiç sorun yoktu. sadece yavaş yavaş gücten düştü. Söyleyebilceğim bu kadar.
 

jeocem

Asfalt Kurutucu
9 Eyl 2016
28
11
595
Her gün istanbul boğazını geçmek kaydı ile 5 senede 165000 km kullandı amcam. 165000 km sonunda araba tükenmişti. İlk performansından eser kalmadı. 75 beygirse 55 beygir gibi gidiyordu. Son bakımında da 470 tl ödemiştik. İdare eder performans sergiliyordu. Bilmiyorum bizdeki araba epey yıprandı istanbul trafiğinde, satıldı 25000 tlye. Kronik hiç sorun yoktu. sadece yavaş yavaş gücten düştü. Söyleyebilceğim bu kadar.

Teşekkür ederim. Diğer arkadaşların yorumlarını da bekliyorum.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,655
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
2010 ve 2011 model biri 1.25 diğeri 1.4 benzinli iki fiestamız olmuştu. Herhangi bir kronik sorun veya arıza çıkarmadı. 1.4 benzinli olanı hala kullanılıyor sıkıntısı yok. Yalnız o modellerde kullanılan 1.4 tdci motorda bazı sıkıntılar yaşayanları duymuştum yanlışım yoksa. @motorsinann belki daha ayrıntılı bilgiye sahiptir 1.4 tdci hakkında.
 

jeocem

Asfalt Kurutucu
9 Eyl 2016
28
11
595
Arkadaşlar güncellemek adına yazıyorum. Aracın 1.500 tl karşılığında Turbosu değişmiş. Uzak mı durmak gerekir. Atmosferik benzinli kullanan biri olarak turbo işlerinden pek anlamıyorum yardım edin lütfen. Neden değişmiş olabilir ? Çok mu sıkıştırmıştır vs vs
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,655
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Arkadaşlar güncellemek adına yazıyorum. Aracın 1.500 tl karşılığında Turbosu değişmiş. Uzak mı durmak gerekir. Atmosferik benzinli kullanan biri olarak turbo işlerinden pek anlamıyorum yardım edin lütfen. Neden değişmiş olabilir ? Çok mu sıkıştırmıştır vs vs
90 bin km'de turbosu değişen araca bulaşmanı pek tavsiye etmem hocam.. Fabrikasyon bir sorunu olmadığı müddetçe ( ki olduğunu sanmıyorum ) 90 bin km'deki turbo değişimi yüksek ihtimal kullanıcı kaynaklıdır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve jeocem

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
1,4 motor pejolar ile aynı diye biliyorum, her yerde bu motorun parçası sıfır çıkma ikinci el, stok derdi olmadan temin ediliyor. Yeni turbo takılması bence önemli bir gelişme. Montaj düzgünse arabaya ömür katmıştır. Ama aynı motoru kullanan başka bir 206 var arkadaşımda onun arabası 2003 model ve 260 bin kmde turbo değiştirdi. 90 bin çok erken. Genelde arabaya yazılım yapanların turboları patlara. Arabada drve bye wire sistemi bozucak modifikasyon varmı bakmak lazım. Pedal booster, yazılım vs..
 

Akın

Panpa
Beta Programı
9 Eyl 2016
3,355
7,196
4,970
İstanbul-Tunceli
Marka
Yok
2011 1.25 fiesta'mız vardı hiç bir sorunla karşılaşmamıştık. 1.4 TDCİ motorları bilmiyorum ama cenk abinin de dediği gibi motorla ilgili sorun yaşayanlar varmış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Turbonun değişimi nedeni de önemli,
keçeleri erken aşınmıştır veya bakımları ihmal edilmiş yatak sarmıştır yanlış kullanılmıştır v.s
düzgün işçilik yapıldıysa sorun olmaz fakat 90 binde ki aracın turbo değişimi korkutur.
TDCİ motorların kronik ağır sorunları var
1. Turbo
2. Enjektör
turboya çok nazik davranmanız gerekli ve bakımları ihmal etmemeniz lazım fakat eski TDCİ motorlarda ne yaparsanız yapın o turbo terletme yapacaktır.
enjektörler içinde kaliteli yakıt ve sık sık carbon clean yaptırmayı öneririm, mekanik bileşenleri çok sağlamdır fakat turbo ve enjektör dediğim gibi narin.
bunlar dışında bariz ağır sorunu yok fakat 1.4 zetec motorunu tavsiye ederim.
 

jeocem

Asfalt Kurutucu
9 Eyl 2016
28
11
595
Turbonun değişimi nedeni de önemli,
keçeleri erken aşınmıştır veya bakımları ihmal edilmiş yatak sarmıştır yanlış kullanılmıştır v.s
düzgün işçilik yapıldıysa sorun olmaz fakat 90 binde ki aracın turbo değişimi korkutur.
TDCİ motorların kronik ağır sorunları var
1. Turbo
2. Enjektör
turboya çok nazik davranmanız gerekli ve bakımları ihmal etmemeniz lazım fakat eski TDCİ motorlarda ne yaparsanız yapın o turbo terletme yapacaktır.
enjektörler içinde kaliteli yakıt ve sık sık carbon clean yaptırmayı öneririm, mekanik bileşenleri çok sağlamdır fakat turbo ve enjektör dediğim gibi narin.
bunlar dışında bariz ağır sorunu yok fakat 1.4 zetec motorunu tavsiye ederim.

Cevabınız için teşekkürler. Peki ben düzgün işçilik yapılıp yapılmadığını herhangi bir yatak sarma ya da daha detaylı bir sorun olup olmadığını nasıl öğrenebilirim. Ford servisine göstersem anlayabilirler mi ? Yetkili ya da Özel ? Ya da expertizde (dynoda vs.) motor verimi bir ölçü olur mu ? Dediğiniz zetec motoro da baktım fakat sanırım o benzinli. Fiesta 1.4 otomatik benzinli sahibi bir yakınım var ve araç çok yakıyor, şuan ki aracımız da benzin ve lpgli ve çok memnun olmadığımızdan dizelden başka bir şey düşünmüyoruz. Bu araca asla yaklaşma derseniz de max. 40.000 tl ye dizel ne önerirsiniz. Polo 1.6 tdi comfortline baktım ama araçlar bomboş, trendlinedan farkı yok ve Polo'nun sürüşü Fiesta'dan bariz kötü gibi geldi bana. Bir de vw bakımı parçası pahalı olur diye düşünüyorum. Yorumlarınızı bekliyorum.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Cevabınız için teşekkürler. Peki ben düzgün işçilik yapılıp yapılmadığını herhangi bir yatak sarma ya da daha detaylı bir sorun olup olmadığını nasıl öğrenebilirim. Ford servisine göstersem anlayabilirler mi ? Yetkili ya da Özel ? Ya da expertizde (dynoda vs.) motor verimi bir ölçü olur mu ? Dediğiniz zetec motoro da baktım fakat sanırım o benzinli. Fiesta 1.4 otomatik benzinli sahibi bir yakınım var ve araç çok yakıyor, şuan ki aracımız da benzin ve lpgli ve çok memnun olmadığımızdan dizelden başka bir şey düşünmüyoruz. Bu araca asla yaklaşma derseniz de max. 40.000 tl ye dizel ne önerirsiniz. Polo 1.6 tdi comfortline baktım ama araçlar bomboş, trendlinedan farkı yok ve Polo'nun sürüşü Fiesta'dan bariz kötü gibi geldi bana. Bir de vw bakımı parçası pahalı olur diye düşünüyorum. Yorumlarınızı bekliyorum.
sorun olup olmadığını herhangi bir özel servisinteki usta ile anlayabilirsiniz bunun için yetkili servise veya yüksek ücret talep eden ekspertize gitmenize gerek yok, arızalı turbo zaten kendini belli eder Aracı ustaya gösterin herhangi bir aksi durum Yoksa alınabilir.
40.000 TL civarında bir araç alacak olsam benim bakacağım araç Renault Clio 3 1.5 dci olurdu
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Cevabınız için teşekkürler. Peki ben düzgün işçilik yapılıp yapılmadığını herhangi bir yatak sarma ya da daha detaylı bir sorun olup olmadığını nasıl öğrenebilirim. Ford servisine göstersem anlayabilirler mi ? Yetkili ya da Özel ? Ya da expertizde (dynoda vs.) motor verimi bir ölçü olur mu ? Dediğiniz zetec motoro da baktım fakat sanırım o benzinli. Fiesta 1.4 otomatik benzinli sahibi bir yakınım var ve araç çok yakıyor, şuan ki aracımız da benzin ve lpgli ve çok memnun olmadığımızdan dizelden başka bir şey düşünmüyoruz. Bu araca asla yaklaşma derseniz de max. 40.000 tl ye dizel ne önerirsiniz. Polo 1.6 tdi comfortline baktım ama araçlar bomboş, trendlinedan farkı yok ve Polo'nun sürüşü Fiesta'dan bariz kötü gibi geldi bana. Bir de vw bakımı parçası pahalı olur diye düşünüyorum. Yorumlarınızı bekliyorum.
Parça fiyatlarında çok bir fark olmaz aşağı yukarı aynı fiyat skalasındadır.
Polo daha konforlu Nispeten ihtiyaçları biraz daha fazla karşılayan bir araçtır, fakat Fiesta sürüş zevki ön planda olup biraz daha sürücü odaklı bir araçtır
2000 model Fiesta sahibiyim 1250 cc Zetecs motora sahip ve şehiriçi 7 litre şehir dışı 5 litrelere kadar tüketim düşürebiliyorum
Tabi bu kullanım yük yol ve bakım şartları da bunu etkiler fakat 1400 cc lik motorun 8 litre civarı yakacağını düşünüyorum.
Clio motoru gayet sağlam ve az yakan bir araçtır
 

jeocem

Asfalt Kurutucu
9 Eyl 2016
28
11
595
Yorumlarınız teşekkür ederim. Baktırayım ben bu araca. Zevkler renkler hatta tercihler mevzusu ama Clio 3 hem iç hem de dış olarak çok tipsiz geliyor bana.
 

lozlevent

Levent
Profesör
9 Mar 2017
582
844
1,820
Marka
Ford
bende 2011 model 1.25 lpg li fiesta var. 170k civarına geldi kmsi. Son 30 bin km'dir araç bende. Allah'a şükür bir problem çıkartmadı, ancak direksiyon kutusundan ses geliyor çukurlarda hep. Yalıtımı zayıf kalıyor, sanırım tdci için de yalıtımı zayıf kalacaktır. Motor sesini içeride çok hissedeceksin. Ancak yalıtım çözülmeyecek bir şey değil. Şuan bende ön takımdan acayip sesler geliyor. Önceki sahibi çok hor kullanmış olmasına rağmen 30k km dir arabaya harcadığım para 500-1000 TL arasındadır. Şimdi alt takım çıktı bakalım ne kadar tutacak :)
Kullanması zevkli, motoru hevesli, eğlenceli bir araba. Zaten dış görünüşü de gayet güzel. Teyp, yol bilgisayarı gibi teknolojik pek hareketlenmeler olmasa da ben seviyorum. titanium X ise eğer alacağın araba ses sistemi sony olarak geliyor. Bendeki sony falan değil ama ses sistemi baya baya iyi. İlk dikkatimi çeken şey o olmuştu :)
Eğer temizse alınabilir çok büyük masraflar etmeden de binilebilir. Ancak 90k km de turbonun değişmesi hiçte normal değil. Aracın motoru %90 altındaysa eğer hiç bulaşma. Bizde 1.3 cdti corsa vardı. 150k ya da 170k km de turbo değiştik.

Aklına takılan herhangi bir konuda mesaj atabilirsin. Yardımcı olurum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: jeocem

enginhocaoglu

Düz Yol Gazcısı
23 Kas 2017
2
0
235
2012 1,25 fiesta alıcam arac sahibi ile fyatta anlaştım fakat direksiyonda düşük hızda taktuk sesler geliyor yüksek hızda ses yok araç sahibi öyle kullandığını ve bir sorun olmadığını söylüyor araştırdığım kadarıyla kronik bir sorunmuş alıp böyle kullansam sorun olur mu veya maliyeti nedir yardımcı olursanız sevinirim
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,189
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
2012 1,25 fiesta alıcam arac sahibi ile fyatta anlaştım fakat direksiyonda düşük hızda taktuk sesler geliyor yüksek hızda ses yok araç sahibi öyle kullandığını ve bir sorun olmadığını söylüyor araştırdığım kadarıyla kronik bir sorunmuş alıp böyle kullansam sorun olur mu veya maliyeti nedir yardımcı olursanız sevinirim
Bahsettiğiniz sorun direksiyon kutusu veya mafsalından geliyor. "Bu hızda bunu yaparsa 120'yi geçtim mi tekeri koparır bu" diye tedirgin eden can sıkıcı bir ses. Kronik sorunudur, doğrudur. Yetkili servise sorduğumuzda bize de güvenlik açısından bir sorun oluşturmayacağını söylemişlerdi. 50-60bin km'dir o şekilde kullanıyoruz. Yüksek hızlara çıktığında ses kesiliyordur ama büyük ihtimalle arabada titreme de oluyordur, olmayacaksa da yakında olacaktır ama herhangi bir dengesizlik, boşluk veya manevra yeteneklerinde zayıflık olmuyor.
Yetkili serviste mafsal değişimi 700 lira civarlarında tutuyor. Direksiyon kutusunun ise can yakan 2bin lira üstü bir maliyeti var. Ama yetkili servisten çıkma tanıdığımız özel Ford servisi var. Oradaki ustamız direksiyon kutusu ile ilgili alternatif bir çözüm yönteminden bahsetmişti. Direksiyon kutusunun içerisine özel bir madde enjekte edilerek bu sorunu çözülüyormuş. Maliyetinin de geçen yıl 500 lira içerisinde olacağını söylemişti.
 

enginhocaoglu

Düz Yol Gazcısı
23 Kas 2017
2
0
235
Bahsettiğiniz sorun direksiyon kutusu veya mafsalından geliyor. "Bu hızda bunu yaparsa 120'yi geçtim mi tekeri koparır bu" diye tedirgin eden can sıkıcı bir ses. Kronik sorunudur, doğrudur. Yetkili servise sorduğumuzda bize de güvenlik açısından bir sorun oluşturmayacağını söylemişlerdi. 50-60bin km'dir o şekilde kullanıyoruz. Yüksek hızlara çıktığında ses kesiliyordur ama büyük ihtimalle arabada titreme de oluyordur, olmayacaksa da yakında olacaktır ama herhangi bir dengesizlik, boşluk veya manevra yeteneklerinde zayıflık olmuyor.
Yetkili serviste mafsal değişimi 700 lira civarlarında tutuyor. Direksiyon kutusunun ise can yakan 2bin lira üstü bir maliyeti var. Ama yetkili servisten çıkma tanıdığımız özel Ford servisi var. Oradaki ustamız direksiyon kutusu ile ilgili alternatif bir çözüm yönteminden bahsetmişti. Direksiyon kutusunun içerisine özel bir madde enjekte edilerek bu sorunu çözülüyormuş. Maliyetinin de geçen yıl 500 lira içerisinde olacağını söylemişti.

Teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için. Siz yaptırdınız mı peki ? Yaptırdıysanız önerebileceğiniz bir yer var mı?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,189
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için. Siz yaptırdınız mı peki ? Yaptırdıysanız önerebileceğiniz bir yer var mı?
Henüz yaptırmadık, zaten şu aralar fazlasıyla sakin kullanıldığı için acelesi de yok. Önerebileceğim yer var, sağ olsun ustam şimdiye kadar önerdiğim kimseye mahcup etmedi beni. Ama hangi şehirde yaşadığınız da önemli tabii :)
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım