Hyundai Araçların Stratejik Bir Noktası için “Hava Yastığı Patenti” Aldı!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Hyundai, günümüz araçlarının artan güvenlik paketlerine bir öğe daha ekledi. Ve hayat kurtarıcı! İşte haberin detayları...

hyundai-araclarin-farkli-bir-noktasi-icin-hava-yastigi-patenti-687x400.jpg



Hava yastıklarının tarihi arabalar kadar eskiye zamanlara dayanmaz. Günümüz araçlarında can kurtaran simidi olarak görev yapan airbaglerin ilk patenti 1951 yılında Alman Walter Linderertarafından alınmıştır. Aslında aynı yıl içersinde Amerikalı John Hedrik‘de hava yastıklarına yönelik bir patent almıştır. Yanılmıyorsam patent süreleri arası 3 ay gibi bir zaman. Yüksek hava basıncıyla açılmaya çalışılan hava yastıkları, azot gazının müthiş şişirme gücüne dayalı olarak patlıyor.


İlk kullanım yeri araç tarihinin sağlam yüzü olarak gördüğümüz Mercedes W116 kasalardakullanılmaya başlanmıştı. Önemi son yıllarda daha çok farkedilen airbagler, şu anda neredeyse otomobillerimizin her noktasına koyulabilmekte. Ön sürücü – yolcu, perde, yan, arka derken Toyota bunlara bir ek getirerek Avensis modelinde ilk diz hava yastığınısunmuştu. Onun üzerine Porsche A sütün ve Mercedes ile Volvo’da yayalar için hava yastığıgeliştirmeye başlamışlardı. Olaya daha farklı bir noktadan bakan Hyundai,
tavan sunroof mekanizmasına yönelik airbag geliştirdi.


hyundai-araclarin-farkli-bir-noktasi-icin-hava-yastigi-patenti-aldi-takla-hava-yastigi.jpg


Mantıklı düşündüğümüzde kaza anında taklaya sürekli meyilli olan araçlarımızın tavan kısmından bizleri koruyacak hiç öğeye sahip değil.


Belli derecelerde kapı içi çelik barlarla beraber ön ve yan kısımdan bizleri koruyacak bir şeyler var. Bu yüzden Hyundai, güvenlik açısından ve airbag devamı için güzel yerden konuya devam etmiş. Yeni tavan hava yastığı patenti aynı zamanda panaromik cam tavanları da kapsıyor.

hyundai-araclarin-farkli-bir-noktasi-icin-hava-yastigi-patenti-aldi-devrilme-hava-yastigi.jpg


Sizde bilirsiniz ki Japon Toyota bir süre, hatta yine devam etmek suretiyle arabalarına cam tavan ve sonroofları koymayı red etmişti. Sebebi ise Japon temsilcinin güvenli olmadığınısavunmasıdır.


Tabi sonradan gelişen cam içeriklerinin biraz daha sağlam olduğuna kanaat getirdiğinden beri yavaş yavaş opsiyon listelerine ekledi. Mantıklı düşündüğümüzde takla halinde kırılacak cam parçalarından korunmak için herhangi bir engelleyici öğe yok.

hyundai-araclarin-farkli-bir-noktasi-icin-hava-yastigi-patenti-aldi-cam-tavan-airbag.jpg


Daha doğrusu takla anında asfalt yüzeyle tavan arasında bizi koruyan hiç bir şey yok desek daha doğru olur. Hyundai’nin mühendislik ve zeka örneği tavan hava yastığı, kaza anında 0.08 milisaniye içerisinde komple cam yüzeyi kaplıyor. Sanırım araç devrilme pozisyonuna geçtiği anda sensörlerin denge bozukluğunu anlayarak tavan hava yastığını patlatmakla bu süreç gelişiyor. Düşünce yönünden Hyundai son zamanlardaki en faydalı güvenlik gelişiminde bulundu.


Bu arada konumuz tavan hava yastığı olunca aklıma birden üzerine direk devrilen Audi A3 sürücüsü aklıma geldi. A3’ün üzerine düşen elektrik direği otomobilin tavanına düşüyor ve cam yüzeyi bütün halde komple fırlatıyor. Peki böyle bir durum olursa ne gibi sonuçları olur? Hyundai, belki cam tavan malzemesini daha sağlam olacak şekilde montajını yapıyordur veya yapacaktır!


https://paratic.com/hyundai-tavan-hava-yastigi-airbag/amp/
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,261
45,892
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu arada konumuz tavan hava yastığı olunca aklıma birden üzerine direk devrilen Audi A3 sürücüsü aklıma geldi. A3’ün üzerine düşen elektrik direği otomobilin tavanına düşüyor ve cam yüzeyi bütün halde komple fırlatıyor. Peki böyle bir durum olursa ne gibi sonuçları olur? Hyundai, belki cam tavan malzemesini daha sağlam olacak şekilde montajını yapıyordur veya yapacaktır!
Tavan hava yastığını bir zamanlar ben de düşünmüştüm. Niye olmadığını da sorgulamıştım fakat cevap bulamamıştım. Çok şükür markalardan biri çıkıp bu işi başlattı. Gerçekten tebrik etmek lazım, umarım tüm markalara yayılır.

Bu arada üzerine direk düşen Audi'ye gelince; ondaki cam tavan yerinden çıkmasa da, hatta tuzla buz olmasa bile direk tavana düştüğü an içindeki ölür. Hava yastığı falan da kurtarmaz. Eleman şanslıymış ki direk ön konsola kadar geldi en fazla. Belki wrc araçlarındaki roll bar sistemi o tavanın çökmesine engel olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım