Hyundai Kona ile 3 gün Test

Araç: Hyundai
Modeli: Kona 1.6 T AWD DCT Elite Smart
Yılı: 2018
KM'si: 20.000

Artıları:
+
Performans
+ Dikkat çeken tasarım
+ Kullanım kolaylığı/pratiklik
+ 4x4 cekiş sistemi

Eksileri:
-
Tüketim
- Arka yaşam alanı
- Alçak alt yüksekliği

Araç Hakkında:

Mayıs ayında ülkemizde satışa sunulan Hyundai Kona'nın 1.6 turbo motorlu 7 ileri çift kavrama şanzımanlı dört çeker versiyonunu 3 gün boyunca inceleme ve test etme fırsatı buldum.

Tasarım
Hyundai Kona, tasarım konusunda Hyundai severleri ikiye bölmüs durumda. Şöyle ki birçok Hyundai sever, Kona'nın tasarımını fazla iddialı bularak Citroen modellerine benzetmekte, bazı Hyundai severler ise tasarımını oldukça sportif ve çekici bulmakta. Tasarım kavramı her ne kadar göreceli olsa da Kona ile dolaşırken birçok gözün Kona'yı hayranlıkla süzdüğünü itiraf etmeyelim.
Kullanışlılık
Hyundai Kona B-SUV olarak lanse edilmiş olsa da, B segmenti otomobillerin çok da ötesinde bir hacim sunmuyor. 361 lt bagaj hacmi, bagaj zemininin 10 cm alta alınabilmesiyle nispeten kullanılabilir bir alan oluşturuyor. Test aracımızda bagaj pandizotu bulunmuyordu ama sonradan ithalatı yapılan Kona'lar pandizotlu olarak gelmiş. Pandizotsuz olanlara ise , bu parca sonrada takılamıyor çünkü bagaj yan duvarlarinda yerleri bulunmuyor.
Kona'nın arka yasam alanı bas mesafesi olarak tatminkar olsa da diz ve omuz mesafesi konusunda ferah değil. Özellikle orta bölümde yolculuk edecek olanlar, yüksek şaft tüneli ve koltuktaki yuksklikten dolayı rahatsızlık duyabilir.
Ön bölümde ise gayet ferah birnyasam alanı sunan Kona, sürücüsüne istedigi takdirde yuksek bir sürüs imkanı da taniyarak, kaputu görerek SUV hissi de yaşatabiliyor.
Performans ve Tüketim
KONA'nın en beğendiğim yönü performansı oldu. Eğer aracım ne zaman gaza dokunsam şahlansın yürüsün diyenlerdenseniz Kona bu konuda sizi asla pişman etmeyecek türden. Ancak tuketim konusunda aynı memnuniyeti duymayabilirsiniz. Uzun yolda sabit hızda dahi 7 litrelerin altını görmek zor gibi. Sehiriçindeyse 11 litreler her daim cepte.
Çekiş Sistemi
Kona, gerektiğinde devreye giren bir dört çeker sistemine sahip. Vites konsolu yanında her ne kadar kilit tuşu bulunsa da aracın düşük yerden yuksekliği (17 cm) ve yaklaşma açısı(17.0°) , bu cekiş sisteminin sınırlarını çok da sınama imkanı tanımıyor. Buna karşın çapraz tekerlerin boşa düştüğü diagonal geçişlerde ESP kapatılarak ve kilit sistemi devreye sokularak aracın yürümesi sağlanabiliyor. Test aracında yaz lastikleri bulunması sebebiyle de kar üzerindeki perfonmasını deneyemedik. Ayrıca arazi sürüslerinde ve dur kalk trafikte DCT sanzımanın herhangi bir ısınma uyarısı vermedigini de belirtmek isterim.

Şimdi sizi test videomla baş başa bırakıyorum. Keyifli seyirler.
Video:
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım