Laguna 2 1.9 dCi Expression Plus Test

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Araç: Renault
Modeli: Laguna 1.9 dci Expression Plus
Yılı: 2005
KM'si: 225.000

Artıları:
+
Mükemmele yakın yol tutuş
+ Düşük yakıt tüketimi
+ Özellikle yürür aksam yedek parça yan sanayisinin bol olması
+ Kullanışlı bagaj
+ Geniş İç Mekan

+ Donanım zenginliği

Eksileri:
- D segmentine göre fazla sayılabilecek trim sesleri
- Yedek Parça pahalılığı
- Kronik bazı problemler (Kart yuvası, hava akışmetresi gibi)
- Kapı döşemesi el freni ve vites körüğü gibi malzemelerdeki çabuk eskime aşınmalar
- Nispeten gürültülü çalışan motor

Araç Hakkında:

Pek çok sanayi ustasının ve çok bilen(!) yurdum insanlarının aksine hacmine ve ağırlığına göre makul sayılabilecek yakıt tüketimi ve bilinçli ellerden alınırsa aile boyu mutlu mesut kullanılabilecek tam bir araba kendisi.


Her fransız gibi gelen trim sesleri ve neden ısrarla hemen her c ve d segment modelde reno tarafından kullanılan o berbat kaplamayı saymazsak keyif kaçıracak yanı pek yok gibi. Karşınızda sattığıma en ama en çok pişman olduğum ve ilk fırsatta almayı düşündüğüm bir model.


Çift bölgeli dijital klima, dünyanın ilk kartla ya da eller serbest anahtarsız çalışma sistemine sahip aracı Laguna 2.

2003-2006 yılları arasında ph1 kasası ülkemizde satışa sunulan ve donanım anlamında zamanının E segmentini zorlayan bu model her D segment reno gibi sınırlı sayıda ve gerçekten güzel bir araca binmek isteyenlerin tercihi olmus.

Donanım paketlerine göre arka makam perdeleri, tek tuşla kapanan camlar, karttan cam ve sunroofu kapama, elektrikli ısıtmalı koltukları, far ve yağmur sensörleri, otomatik kararan iç ve yan dikiz aynaları gibi özellikleri ile Reno 9 ile hasbihal olmuş ülkem insanına uzay mekiği havası yaşatmayı başarabilmiştir.

Donanımlı araba bozulunca fazla masraf çıkarır, bu çok yakar parçası pahalıdır kötülemelerine rağmen kendine has bir alıcı kesimi olan bir araç laguna 2.


Aslında insanlar bir bakıma haklılar. Kronik bazı sorunları da yok değil, her ne kadar bunlar kullanıcı kaynaklı olsada...

Misal hemen her 1,9 dci kullanıcısının başına gelen hava akışmetresinin bozulup arabayı aptallaştırması, kart yuvasının içindeki plastik tırnakların kırılması ve aracın kartı ya hiç okuyamaması ya da yanlış algılaması sonucu aracın çalışamaması (normalde kart yuvasına takılır ve düğmeye basılıp bırakılır araç kontağı açıp kendisi çalışır, lakin arızalı kart yuvası olan araçlarda çalışana dek start stop tuşuna basılı tutmak gerekiyor, alırken buna dikkat.) yahutta normal şekilde çalışmaması, zamanla hiç el değmeyen vites ve el freni körüklerindeki o deri (!) malzemenin pul gibi dökülüp bez parçası olarak kalması ve özellikle kapı kolları ve orta konsoldaki o zamanla yapışkan hale gelip soyulan berbat kaplama gibi şeyler.

Bunlar tabiiki çözümü olan şeyler olsa da insan D segment araca biniyorum havasına girince özelliklede sıfır alındıktan sonra haliyle can sıkabiliyor. Ama 2. elde fiyatından çok daha fazlasını veren bir araç olması sebebiyle kullanıcısını genelde ziyadesiyle memnun edebiliyor.


Kullanılan motor bazı opel ticari modellerinde de kullanılması ve bazı yürür parçalarınında keza volvo ve opel modelleriyle aynı olması nedeniyle özellikle yürür parçalarda yedek parçası oldukça bol. Motor performansı üst düzeyde ve özellikle modifiye tutkunları için güzel bir seçenek. Her ne kadar standart hali ile o performans hissiyatını biraz az hissettirse de test esnasında rolling yapılan euro 5 motor 110 bg 1,5 dci fluence ı 3. vitesin sonlarında rahatlıkla geride bırakıp gittiğini gördük.

Süratini her ne kadar hissettirmese de motor sesi kabin içine biraz fazla giriyor gibi. Tabiki bunda ilk nesil dci motorlardan olması ve euro 5 dizeller gibi sessiz olmamasınında payı var. Özellikle zamanındaki rakibi 1,9 tdi passat ile kıyaslandığında lagunanın dci motoru çok daha sessiz diyebiliriz.

Frenleme ve yol tutuş anlamında mükemmele yakın performans sergileyen lagunanın bu bölümde tek eksiğinin garip lastik ebatı olduğunu söyleyebilirim. 205-60-16 lastikler ara ebat ve bulunması güç. Olanlarda haliyle pahalı. Her ne kadar virajlarda savrulma eğilimi göstermese de 225 tabanlı bir lastiği hak ettiğini düşünüyorum.

İç mekanda yer yer paspasa kadar inen yumuşak kaplama D segmentine yakışır şekilde. Kapı cepleri ve torpido gözü sünger kaplama ve kalite hissini artırıyor. Ön koltuk arasındaki kolçak 2 bölümden oluşuyor ve oldukça kullanışlı. Kolçağın arka kısmında küllük ve donanım paketine göre 1 adet 12v girişi bulunuyor. Orada havalandırma olmasını isterdim doğrusu.

Ayrıca kolçağın içerisinde insan bir 12v girişi aramıyor değil. Ön kapılardaki yumuşak kaplamayı maalesef arka kapılarda göremiyoruz. Donanıma göre ilave edilen makam perdeleri araca başka bir hava katıyor. Arka diz ve baş mesafesi gayet güzel. Açıkçası arka koltukta seyahat etmek ön koltuklara göre daha rahat. Bu arada deyinmeden edemeyeceğim bir başka güzel yanı ön koltukların oturma pozisyonu.

Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon sayesinde ideal oturma pozisyonunu yakalamak çok kolay. Her ne kadar direksiyon elektrikli değilde eski tip hidrolik direksiyon olsa da elbetteki hissiyatsız. Ön koltuk oturma pozisyonları diğer tüm reno kardeşlerine göre çok daha alçak. Hatta öyle ki laguna 2 den inipte megane rs in ilk modeline binince bile rs in koltuğu minibüs koltuğu gibi yüksek geliyor. Vites geçişleri hisli olduğu kadarda rahat.

Lakin o vites kolunun biraz daha alçak olmasını isterdim. Torpido gözü açıp bırakınca yavaşça açılıyor bu hoş bir detay. Kapı ceplerinde modele göre ekstra açılır bir kapak mevcut. Megane 2 deki gibi paspas altı gözleri yok maalesef. Ön yolcu koltuğunda da yükseklik ayarının her donanımda standart olması hoş bir artı. Devir çok yükselmedikçe kabin içinde motor sesi az. Lakin bazı almanlardaki gibi motor çalışırken titreşimini emen bir denge şaftı yok. Haliyle bir miktar titreşim hissediliyor.


Aklıma gelenler şimdilik bu kadar. Laguna ülkemiz şartlarında fazla el değiştirmemişi bulunursa alınıp uzunca süre yeni araç arayışına gerek bırakmadan işinizi görecektir. Lakin hemen her modelde olduğu gibi bakımsız kalmış bir laguna can yakabilir. Zira iç mekan parçalarının uyduğu başka bir model yok.

Keza kaporta parçalarınıda sıfır olarak bulmak gün geçtikçe zorlaşıyor. Özellikle privilege donanımında bulunan ve far ampulü dahi kesilse sesli ve görsel uyaran yol bilgisayarı (ses kapatılabiliyor) zamanla göze batabilir. Elektronik anlamda modifiyeye yatkın olmasada chip tuning gibi işlemlere fazlasıyla tepki verip şaşırtıcı şekilde yüksek performans sergileyebiliyor.

Finale gelecek olursak Laguna tam bir aile aracı. Kolayına koyvermeyen motor yağı suyu zamanından önce değiştirilirse kolayına sizi yolda bırakmaz. Yukarıda belirttiğim kronik arızalara baktırmadan almamak gerekir.

l21.jpeg l22.jpeg
lbagaj.jpg ca4aeb7956b1704268c1e472e8bf0863.jpg
817e06b5ed0e5db99bb680c4217927a5.png 75a83b6029e383cda7525d8d3889e3f1.jpg
D segment bir araç için yeterince derli toplu bir kaput altı görüntüsü var. Alt kısımda öyle. Bütün hortumlar kablolar gayet simetrik şekilde ve muhafaza içerisine alınmış.
5e18493f0ffbf2dde99aaf6da34f641d.jpg 1a62f99edb5c13278af872b1a8b96f84.jpg
Orta konsolun öncesi ve sonrası...
75889cf6566a65719f5bc32701851725.jpg l2.jpeg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
İç mekandaki o çirkin müzik çalar kumandalarını güzel bir kapakla kapatma olayını çok seviyorum. Bizim Picasso da da var çok güzel bir bütünlük sağlıyor. Ellerine sağlık bunda sonra gelen Laguna lar yol tutuş olarak nasıldır. Aynı platformdan çıkan Talisman pek başarılı değil diye biliyorum.
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,279
1
9,427
4,970
kocaeli
Hocam Laguna 2 nasıldır peki ?

Bahsettiğiniz trim sesleri , motor gürültüsü ondada var mıdır (1.5dci) ?



Lenovo K53a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Elinize saglik, daha guzel anlatilamazdi. Arkadasimin babasi 2003 sonunda yanlis hatirlamiyorsam 60-65k arasinda bir tutara 2 litre benzinli, manuel privilege donanimlisini almisti. Cok keyif aldigim bir otomobildi. 65 ayri Turkce uyari veriyordu, o donem araba konusuyor diyorlardi. Kartla calismasi o donemde pek gorulmeyen bir ozellikti. Baya da konforlu aracti..Kafaya koydum bu araci alacagim diye..
Ustunden 5 yil gecti ikinci elini 24k gibi bir fiyata bulmustum, otomatik vitesti..Arabaya bakmaya gittigim zaman hasta oldugum arabayi taniyamadim. O bva denilen sanziman o kadar rezalet calisiyordu ki aracin icinde “ee bu arac ne zaman vites degistirecek” olmustum. Bir de ic mekani o denli yipranmis gorunce butun hayallerim yikildi..Sonunda da vazgectik bu sevdadan
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Keyifle okuduğum bir inceleme oldu, özellikle kullanıcı gözünden olması daha da güzel yaptı bu yazıyı. Renault’un bu modellerini gördükçe, günümüzde “ne yapıyorsun sen Renault, kendine gel” demekten alıkoyamıyorum kendimi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,494
1
4,792
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
3 kasa Laguna sahibi de olmuştum. Gerekli görselleri toparladığımda onun da incelemesini paylaşacağım. 3 kasa açıkçası daha oturaklı ve özellikle tam bir uzun yol arabası. Yalıtımı güzel lakin multimedya ünitesinden ve orta konsoldan minik çıtırtılar geliyor yine. Araba 2 kasaya göre birazda yeni nesil motor olması sebebiyle daha sessiz olduğundan bu çıtırtılar daha fazla kulağa geliyor. Ama bir megane 3 ile kıyaslanmayacak derecede az bu sesler ve gerçekten göz ardı edilebilir. İç mekan kalitesi olarak aynı tuhaf kaplama 3 kasada da var maalesef. Lakin daha mı güncel malzeme yoksa daha mı kaliteli olduğundan mıdır bilmem 210.000 deki aracımdaki bu deformasyonlar yoktu. Bu arada araç dinamik paketti. Privilege paketlerdeki bej deriler maalesef kararıyor boyası dökülüyor. Bir hastalık olan yerleri de koltukların kapı tarafından kalan yan kenarlarında oturup kalkmaktan çatlamalar oluyor. Oturma pozisyonu ve iç mekan genişlik anlamında 3 kasa 2 ile aynı. Genişlik anlamında 3 kasa daha güzel. Arka kapılarda da yumuşak doku devam ediyor. Ama 2 kasadaki gibi kapının ya da konsolun alt kısımlarına kadar devam etmiyor bu durum. Müzik sistemi olarak 2 kasanın privilege donanımlı olanlarında kalite kesinlikle daha fazla. Nedendir bilmem cam tavan haricinde 2 kasadan 3 kasaya geçince sanki donanım anlamında daha azıyla karşılaşma durumu var gibi gelmişti bana. Son olarak 2 kasada tercihiniz otomatik vites olacaksa kesinlikle ve kesinlikle 2006 dan itibaren çıkan makyajlı kasaları tercih edin derim. Her ne kadar otomatik vites opsiyonu sadece 2.0t modelinde sunulsa da japon üretimi aijin (yanlış yazdımsa affola) marka ve ilk nesil 4 ileri çağdışı şanzımana göre çok daha tutarlı ve sorunsuz bir yapıda kendisi. Ama arabanın performansını maalesef yinede alıp götürüyor.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
3 kasa Laguna sahibi de olmuştum. Gerekli görselleri toparladığımda onun da incelemesini paylaşacağım. 3 kasa açıkçası daha oturaklı ve özellikle tam bir uzun yol arabası. Yalıtımı güzel lakin multimedya ünitesinden ve orta konsoldan minik çıtırtılar geliyor yine. Araba 2 kasaya göre birazda yeni nesil motor olması sebebiyle daha sessiz olduğundan bu çıtırtılar daha fazla kulağa geliyor. Ama bir megane 3 ile kıyaslanmayacak derecede az bu sesler ve gerçekten göz ardı edilebilir. İç mekan kalitesi olarak aynı tuhaf kaplama 3 kasada da var maalesef. Lakin daha mı güncel malzeme yoksa daha mı kaliteli olduğundan mıdır bilmem 210.000 deki aracımdaki bu deformasyonlar yoktu. Bu arada araç dinamik paketti. Privilege paketlerdeki bej deriler maalesef kararıyor boyası dökülüyor. Bir hastalık olan yerleri de koltukların kapı tarafından kalan yan kenarlarında oturup kalkmaktan çatlamalar oluyor. Oturma pozisyonu ve iç mekan genişlik anlamında 3 kasa 2 ile aynı. Genişlik anlamında 3 kasa daha güzel. Arka kapılarda da yumuşak doku devam ediyor. Ama 2 kasadaki gibi kapının ya da konsolun alt kısımlarına kadar devam etmiyor bu durum. Müzik sistemi olarak 2 kasanın privilege donanımlı olanlarında kalite kesinlikle daha fazla. Nedendir bilmem cam tavan haricinde 2 kasadan 3 kasaya geçince sanki donanım anlamında daha azıyla karşılaşma durumu var gibi gelmişti bana. Son olarak 2 kasada tercihiniz otomatik vites olacaksa kesinlikle ve kesinlikle 2006 dan itibaren çıkan makyajlı kasaları tercih edin derim. Her ne kadar otomatik vites opsiyonu sadece 2.0t modelinde sunulsa da japon üretimi aijin (yanlış yazdımsa affola) marka ve ilk nesil 4 ileri çağdışı şanzımana göre çok daha tutarlı ve sorunsuz bir yapıda kendisi. Ama arabanın performansını maalesef yinede alıp götürüyor.

Hocam bu arabanin otomatik vitesi kesinlikle alinmaz. 2.0t modeli o donemde iyi sayilabilecek bir performansa sahipti (170 hp) ancak otomatik vites arabanin potansiyelinin %50’sini alip goturuyordu. Manuelini bu kadar sevdigim ancak otomatik vitesinden bu kadar nefret ettigim baska arac hatirlamiyorum. Bir araba 2 saniyede vites mi degistirir ? Araba bildigin dusunuyor “ulan simdi ne yapsam” diye. Acikcasi trim sesi, ic mekandaki bazi parcalarin yuksek sayilmayacak km’lerde dokulmesi ve o igrenc otomatik vitesi disinda eksi bir yani oldugunu dusunmuyorum. Ayrica Laguna 2 Laguna 3’ten cok daha dolu bir otomobildi. Laguna 3’u bir turlu sevemedim. Alip uzun yillar keyifle binilebilecek bir otomobil. Ulkemizde kiymeti bilinmiyor maalesef. 2.0t’nin manueli olsaydi o donem muhtemelen alirdim. Ancak bildigim kadariyla hepsi otomatik geldi. Benzinlide manueli bulmak zordu, temizlerin hepsi otomatikti. 2004 yilinda benzinli ile manuel direksiyonundan ayirt edilebiliyordu. Adamlar manuele fonksiyonel direksiyon koymamak gibi bir Fransizlik yapmislardi. Ona ayri tutulmustum :D. Bir de manuelde hatirladigim kadariyla cruise control yoktu. Laguna sevdamizin o aptal otomatik vitesle icine ettiler.
 
Son düzenleme:

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,494
1
4,792
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Hocam bu arabanin otomatik vitesi kesinlikle alinmaz. 2.0t modeli o donemde iyi sayilabilecek bir performansa sahipti (170 hp) ancak otomatik vites arabanin potansiyelinin %50’sini alip goturuyordu. Manuelini bu kadar sevdigim ancak otomatik vitesinden bu kadar nefret ettigim baska arac hatirlamiyorum. Bir araba 2 saniyede vites mi degistirir ? Araba bildigin dusunuyor “ulan simdi ne yapsam” diye. Acikcasi trim sesi, ic mekandaki bazi parcalarin yuksek sayilmayacak km’lerde dokulmesi ve o igrenc otomatik vitesi disinda eksi bir yani oldugunu dusunmuyorum. Ayrica Laguna 2 Laguna 3’ten cok daha dolu bir otomobildi. Laguna 3’u bir turlu sevemedim. Alip uzun yillar keyifle binilebilecek bir otomobil. Ulkemizde kiymeti bilinmiyor maalesef. 2.0t’nin manueli olsaydi o donem muhtemelen alirdim. Ancak bildigim kadariyla hepsi otomatik geldi. Benzinlide manueli bulmak zordu, temizlerin hepsi otomatikti. 2004 yilinda benzinli ile manuel direksiyonundan ayirt edilebiliyordu. Adamlar manuele fonksiyonel direksiyon koymamak gibi bir Fransizlik yapmislardi. Ona ayri tutulmustum :D. Bir de manuelde hatirladigim kadariyla cruise control yoktu. Laguna sevdamizin o aptal otomatik vitesle icine ettiler.
Privilege paketlere parçalar tedarik edilince tak çalıştır şeklinde uygulanabiliyor o donanım. Aslında turbolar manuele kolay döndürülebiliyor malzemeleri alındıktan sonra ama nedense kimse uğraşmadı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım