Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Şimdi arkadaşlar, arabamda yağ yakma sorunu var malum. Seneye bi elden geçecek gibi, işe falan girmiş olurum yüksek ihtimalle, bir şeyler yaparız. O zamana kadar geçici çözümler arıyorum. Öncelikle semptonlarım şunlar:

Yağda benzin kokusu(yağ-benzin birbirine karışıyor)

Emme manifoldunda yağdan dolayı terleme(yağ buharı emmeye verildiği için tabi)


Bujilerde yağlanma mevcut(daha 4 bin km önce serviste orj buji takıldı)



Yağ buharının seperatör kısmında yağ terlemesi tarzı bişi var




Yanık yağ kokusu



Şimdi bunların belli başlı sebepleri var anladığım kadarıyla:
Segman aşınması
Üst kapak contası aşınması
Silindir duvarlarının çizilmesi
Pistonun yıpranması vs.

Liqui moly bu sorunlar için zilyon tane katkı çıkarmış, kullanayım diyorum ama ne kullansam bilemedim. Şu an motor yağı olarak Motul Sport 5w50 kullanıyorum. 4000 km oldu, yaklaşık 1 litre eksiltti. Biraz kalın geldi ama motoru iyi koruyor. Cold startta bazen vuruntulu çalışma olabiliyor, yağ pompası zorlanıyor olabilir :)) Bu süreçte tabi ciddi sıkıştırdım arabayı, ayrıca arabam çok cold start gördü ve çoğu zaman motor ısınamadan kontak kapattım. Az yakıcam diye kasmam ama motor ısınmadan arabaya yüklenmem, kullanış tarzım böyle. Genellikle cold start bitene kadar beklerim, kapatmadan 10-30 saniye civarı bekliyorum kalın yağ koyduğum için, normalde onu da yapmam. Ha bu arada, arabanın yürümesinde gram sıkıntı yok. Sadece vagcomdan aldığım loglara bakarak anlıyorum ki 4 numaralı silindirde biraz sıkıntı var, vuruntu sensörlerinden aldığım verilerin voltajı 4. silindirde daha yüksek, hiç bir silindirde missfire yok, bujileri söküp baktığım zaman 4. silindirin tepesinin yağ içinde olduğunu gördüm zaten.

Not: Karter havalandırma hortumunu değiştim sorun düzelmedi, yağ jetlerinden olur diyenler var da hiç zannetmiyorum, büyük ihtimal segmanlar gidik. O da sadece 4. silindir. Seneye 4 tane 77mm nüral marka piston takımı alıp rektifiye yaptırmayı düşünüyorum. Yazılım yapılmayacak!

NOT2: ABİ SAT ARABAYI KURTUL GİBİ ÖNERİLER GELMEZSE SEVİNİRİM :) ARABAMI SEVİYORUM, SATMAYI DÜŞÜNMÜYORUM. ZATEN MOTORDA SADECE SEMPTONLAR VAR, GİDİŞİNDE BİR SIKINTI YOK ARABANIN.

LIQUI MOLY ÜRÜN KATALOĞU:
http://www.liquimoly.com.tr/core/wp-content/uploads/2017/03/TÜRKÇE-KATALOG-2017.pdf

Bu katalogda zilyon tane ürün var, sizce hangisi benim için daha uygun, hepsi aynı görevi görüyomuş gibi geliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
deadlink atmışım:
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.06(1).jpeg
    WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.06(1).jpeg
    108.9 KB · Görüntüleme: 37
  • WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.06.jpeg
    WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.06.jpeg
    130.2 KB · Görüntüleme: 37
  • WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.07(1).jpeg
    WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.07(1).jpeg
    97.1 KB · Görüntüleme: 37
  • WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.07.jpeg
    WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.07.jpeg
    102.1 KB · Görüntüleme: 37
  • WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.08(1).jpeg
    WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.08(1).jpeg
    209.3 KB · Görüntüleme: 35
  • WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.08.jpeg
    WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.08.jpeg
    212.2 KB · Görüntüleme: 34
  • WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.09.jpeg
    WhatsApp Image 2019-03-27 at 19.54.09.jpeg
    109.1 KB · Görüntüleme: 34

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,583
18,350
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Valla Liqui Moly falan bilmem de motora girmişken daha iyi piston, daha iyi segman kullanmak daha mantıklı. Hatta bütçe varsa forged piston falan kullanmak daha iyi olur bence.
 

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Valla Liqui Moly falan bilmem de motora girmişken daha iyi piston, daha iyi segman kullanmak daha mantıklı. Hatta bütçe varsa forged piston falan kullanmak daha iyi olur bence.

Halletcez reyiz, nüral alman markası. Forged a gerek yok, yüklemicem zaten arabayı. Ekstra 3-4 bin tl vermeye gerek yok.
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Yabancı forumlarda katkıları baya övüyolar. @Iskender™ son bakımda ceratec kullandı sanırım, düşüncelerini aktaracaktır.
Bu arada yağda benzin kokusu kaçınılmaz sanırım. Arkadaşımın leon 1.2 tsi ının periyodik bakımını ben yaptım üç hafta önce. Karter tapasını sökünce fosur fosur benzin kokusu geliyor. Sanki yağ değil benzin akıyor. Naparsan yap kaçınılmaz son. Yüksek sıkıştırma, yüksek basınçlı enjektörler... Yakın arkadaşımda da seni arabadan stock yazılımlı blowoff, açık filtre, düz + varex son var 110 bin kmde. Onun bagajda da yağ kiti var :D Ortalaması 19L/100km onun kullanımını görsen kendi arabanın motoruna anahtar bile değdirmezsin.
Diyeceğim o ki yağını ekle keyfine bak. Motoru açtırmayı falan hiç düşünme derim.
 
Son düzenleme:

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Yabancı forumlarda katkıları baya övüyolar. @Iskender™ son bakımda ceratec kullandı sanırım, düşüncelerini aktaracaktır.
Bu arada yağda benzin kokusu kaçınılmaz sanırım. Arkadaşımın leon 1.2 tsi ının periyodik bakımını ben yaptım üç hafta önce. Karter tapasını sökünce fosur fosur benzin kokusu geliyor. Sanki yağ değil benzin akıyor. Naparsan yap kaçınılmaz son. Yüksek sıkıştırma, yüksek basınçlı enjektörler... Yakın arkadaşımda da seni arabadan stock yazılımlı blowoff, açık filtre, düz + varex son var 110 bin kmde. Onun bagajda da yağ kiti var :D Ortalaması 19L/100km onun kullanımını görsen kendi arabanın motoruna anahtar bile değdirmezsin.
Diyeceğim o ki yağını ekle keyfine bak. Motoru açtırmayı falan hiç düşünme derim.

EPC ışığı yanana kadar devam, yok şükür sıkıntı yok, eşek gibi yürüyor araba. Boş yere kaşınmak istemiyorum. Piyasadaki cupra gti vrslerin %80 i eminim benimki gibi zaten. Benimkinin durumu onlara göre gayet iyi bence. Ben sadece piste giren adamım, pist ortamında motor kırmayayım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Yabancı forumlarda katkıları baya övüyolar. @Iskender™ son bakımda ceratec kullandı sanırım, düşüncelerini aktaracaktır.
Bu arada yağda benzin kokusu kaçınılmaz sanırım. Arkadaşımın leon 1.2 tsi ının periyodik bakımını ben yaptım üç hafta önce. Karter tapasını sökünce fosur fosur benzin kokusu geliyor. Sanki yağ değil benzin akıyor. Naparsan yap kaçınılmaz son. Yüksek sıkıştırma, yüksek basınçlı enjektörler... Yakın arkadaşımda da seni arabadan stock yazılımlı blowoff, açık filtre, düz + varex son var 110 bin kmde. Onun bagajda da yağ kiti var :D Ortalaması 19L/100km onun kullanımını görsen kendi arabanın motoruna anahtar bile değdirmezsin.
Diyeceğim o ki yağını ekle keyfine bak. Motoru açtırmayı falan hiç düşünme derim.
sadece katkıyı koyduktan sonra 50km uzun yolda sürsün arabayı. Bi şey hissetmedim çünkü sorun yoktu. Sadece içim rahat etsin diye katmıştım :d
 

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
Eğer sabah ilk çalıştırmada duman atma veya uzun süre rölantide bekledikten sonra gaza yüklenince duman atma yoksa sübap lastikleri kaynaklı değildir büyük ihtimalle. Yani önceliği silindirlere vermek daha uygun.
Silindir cidarları için ceratec iyi bir ürün diye biliyorum. LM yağ sızıntı önleyici de iyi duruyor. Bence bununla başlayın, hem fiyatı da uygun. Ama şu da var, motoru katkıya boğmamak gerek. Bir yerden sonra yağın kendisi yağ olmaktan çıkabilir:).
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozgur Gunes

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Sabah duman yok bende. Ya bi sorumum daha var, söylemeyi unuttum. Geçen arkadaşla değişmiştik arabaları, arkasından giderken fark ettim. Ani yüklenmede arabam siyah dumanda atıyor. Eğer anlarım üşenmem derseniz beyler aldığım logları atayım buraya.

Genellikle sonuç segman çıkıyo gibi, segmandaki boşlukları doldurcak bir ürün acaba hangisi, sanki hepsi yapıyor bunu.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Sabah duman yok bende. Ya bi sorumum daha var, söylemeyi unuttum. Geçen arkadaşla değişmiştik arabaları, arkasından giderken fark ettim. Ani yüklenmede arabam siyah dumanda atıyor. Eğer anlarım üşenmem derseniz beyler aldığım logları atayım buraya.

Genellikle sonuç segman çıkıyo gibi, segmandaki boşlukları doldurcak bir ürün acaba hangisi, sanki hepsi yapıyor bunu.
log pls lütfen...
 

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
Sabah duman yok bende. Ya bi sorumum daha var, söylemeyi unuttum. Geçen arkadaşla değişmiştik arabaları, arkasından giderken fark ettim. Ani yüklenmede arabam siyah dumanda atıyor. Eğer anlarım üşenmem derseniz beyler aldığım logları atayım buraya.

Genellikle sonuç segman çıkıyo gibi, segmandaki boşlukları doldurcak bir ürün acaba hangisi, sanki hepsi yapıyor bunu.
Aslında ani yüklenmede duman sübap lastiklerini işaret ediyor. Ama lastiklerden olsa uzun süre rölantiden sonra gaza basınca da atması lazım. Veya sabah soğuk çalıştırmada.
Loglar faydalı olabilir.
Bu arada denk gelmişken konudan alakasız bir şey soracağım umarım konuyu kirletmiş olmam. Siz istanbul park'a aşinasınız eski konulardaki mesajlardan gördüğüme göre:). Olay şu ki ben park'a yarım saat mesafedeyim. Eskiden beri hep aklımdaydı bu sene dank etti artık gideyim şuraya diye. Bu tür şeyleri severim ve alışınca büyük ihtimalle müdavimi olacağım:D. Durum şu ki, piste her girdiğimde günlük lastiklerimin canına okunacak. O yüzden en baştan semi-slick alıp onları pist lastiği mi yapsam diyorum. Hem günlük lastiklerim sağlam kalır, hem de pisti kafam rahat dönerim.
Sizce direkt slick ile başlamak mantıklı mı? Yoksa önce yazlıklarla(ki bu yaz son sezonları, seneye yaza yenileyeceğim) bir girip tecrübe kazanıp sonra mı slicklere geçiş yapayım?
 

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
log pls lütfen...

Ok, nası atayım, excel dosyası şeklinde, google drive atayım? Aslında birde elm327 üzerinden basic bi log aldık ekran videosuyla, onu da yükleyince atayım buraya, etiketlerim ;)

Aslında ani yüklenmede duman sübap lastiklerini işaret ediyor. Ama lastiklerden olsa uzun süre rölantiden sonra gaza basınca da atması lazım. Veya sabah soğuk çalıştırmada.
Loglar faydalı olabilir.
Bu arada denk gelmişken konudan alakasız bir şey soracağım umarım konuyu kirletmiş olmam. Siz istanbul park'a aşinasınız eski konulardaki mesajlardan gördüğüme göre:). Olay şu ki ben park'a yarım saat mesafedeyim. Eskiden beri hep aklımdaydı bu sene dank etti artık gideyim şuraya diye. Bu tür şeyleri severim ve alışınca büyük ihtimalle müdavimi olacağım:D. Durum şu ki, piste her girdiğimde günlük lastiklerimin canına okunacak. O yüzden en baştan semi-slick alıp onları pist lastiği mi yapsam diyorum. Hem günlük lastiklerim sağlam kalır, hem de pisti kafam rahat dönerim.
Sizce direkt slick ile başlamak mantıklı mı? Yoksa önce yazlıklarla(ki bu yaz son sezonları, seneye yaza yenileyeceğim) bir girip tecrübe kazanıp sonra mı slicklere geçiş yapayım?

Logları paylaşayım :)

İstanbul Park'a gelirsek, hiç gerek yok. Hem de hiç gerek yok. Kasap gibi önden arkadan kaymazsan hiçbir şey olmaz. Ben çok girdim, ok biraz tükeniyor lastikler ama bitmiyor. Lastiklerin canına okumak için klasik yarış çizgisi yerine modern apex yapmak lazım ki anca harcarsın. Ona da gerek yok. En önemli etmenler fren hidroliği ve balatalar. Benimkiler hemen tükeniyor. En son RBF660 koyup çıktım, anca o dayandı. Balatanın ömründen 10 bin km ye yakın gitti. Eğer balatan çok dandikse hele ısıma soğumadan kristalleşip özelliğini kaybediyor. O kötü oluyor işte.
 

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Ha birde Log 3'te vuruntu sensörlerinden alınan voltaj değerlerine bakarsanız sevinirim, epey fark var :)
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım