alianil

Elit Apaçi
23 Mar 2019
158
158
885
29
Tekirdağ
Marka
Toyota
Sadece şunu belirtmek isterim ki aracınız da şuan Motul motor yağı bulunmakta Motul acaba yağ katkılarını kabul ediyor mu ? Riske bence gerek yok kullanacaksanız yağ katkıları motor yağınızı liqui moly olarak değiştirin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Sadece şunu belirtmek isterim ki aracınız da şuan Motul motor yağı bulunmakta Motul acaba yağ katkılarını kabul ediyor mu ? Riske bence gerek yok kullanacaksanız yağ katkıları motor yağınızı liqui moly olarak değiştirin.

Motor yağı hepsi, sentetik. Markaların öyle diğer markayla karıştıramazsın tarzı bir formülü yok :D
 

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
https://drive.google.com/open?id=1RhEeeiqYh7ZWWpE_mRXqbcCtltiyGwvG

Loglar ektedir, dediğim gibi 4. silindirin değerleri normal değil, loglardan da görebilirsiniz. Dosyaları indirip hüclereri genişleterek detayları görebilirsiniz.
Özellikle log 3'te yük altındayken 4. silindir bayağı fark açmış vuruntu kısmında. Silindire yağ girdiği kesin.
Ama bu noktadan sonra sorunun mekaniksel olduğu kesinleştiğine göre bence loglara bakarak pek bir yere varamayız. Aslında sizin ilacınız leakdown testi. Kompresyon testinin biraz daha gelişmiş hali. Silindire hava basılıyor, havanın ne kadarının dışarı kaçtığı tespit ediliyor. Türkiye'de yapan var mı bilmiyorum. Ama varsa sorunun gerçekten silindirlerde mi olduğu nokta atışı tespit edilebilir.
Bu arada kompresyon testi yapmış mıydınız hiç? Önce kuru halde ardından özellikle 4. silindire biraz yağ döküp tekrar ölçünce belli olur segmanların ne kadar aşındığı.

Disk ve balatalarım daha sıfır sayılır, değiştireli 1000 km oldu. İkisi de ferodo. Aslında balataların biraz çabuk bitmesi de işime gelir, çünkü beklediğimden fazla ses yapıyorlar. Fren hidroliği de 3-4 ay önce değişmişti. Castrol'ün standart DOT4'ünü kullanmıştım. Eğer sıkıntı çıkarma ihtimali varsa Motul'a geçiş yapabilirim.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Özellikle log 3'te yük altındayken 4. silindir bayağı fark açmış vuruntu kısmında. Silindire yağ girdiği kesin.
Ama bu noktadan sonra sorunun mekaniksel olduğu kesinleştiğine göre bence loglara bakarak pek bir yere varamayız. Aslında sizin ilacınız leakdown testi. Kompresyon testinin biraz daha gelişmiş hali. Silindire hava basılıyor, havanın ne kadarının dışarı kaçtığı tespit ediliyor. Türkiye'de yapan var mı bilmiyorum. Ama varsa sorunun gerçekten silindirlerde mi olduğu nokta atışı tespit edilebilir.
Bu arada kompresyon testi yapmış mıydınız hiç? Önce kuru halde ardından özellikle 4. silindire biraz yağ döküp tekrar ölçünce belli olur segmanların ne kadar aşındığı.

Disk ve balatalarım daha sıfır sayılır, değiştireli 1000 km oldu. İkisi de ferodo. Aslında balataların biraz çabuk bitmesi de işime gelir, çünkü beklediğimden fazla ses yapıyorlar. Fren hidroliği de 3-4 ay önce değişmişti. Castrol'ün standart DOT4'ünü kullanmıştım. Eğer sıkıntı çıkarma ihtimali varsa Motul'a geçiş yapabilirim.

Silindire yağ girdiğini zaten koyduğum resimlerle doğruladık, vcds ile katmerli olarak kanıtladık :D

Kompresyon testinin her türlüsünü yaptırmak istedim ama hiçbir yer bulamadım yaptırabilecek. Varsa bildiğin adam gibi bir yer gidip yaptırırım. Yarım yamalak yapıyolarmış hatalı ölçüyolarmış duyduğum kadarıyla. Bu kadar önemli bir şey nası yaptıralamaz.

Ben eminim sadece segman gidik ama acaba motoru indirmeden sadece piston ve segman değişimi yapsak çok mu saçma olur?

Ayrıca dediğim Liqui Moly ürünlerinden sence segmandaki boşluğu doldurmak için hangisini kullanmak lazım?

Disk-balatan da çok yeniymiş :D Ferodo ilk 1000-2000 km ses yapar, sonra hiç ses yapmaz, tutuşu gayet iyidir. Hatta piste gir, kendine gelsin bi frenler :D Valla eğer kuru-ıslak kaynama noktası çok düşük değilse ve sistemde hava yoksa fren hidroliğin kaldırır. Bi motul ile tds lerini karşılaştır istersen.

Kimisi Full Sentetic kimisi fully Sentetic ayrıca aynı viskozite olsa bile markadan markaya motor yağların değerleri değişiyor...

Güzel düşünmüssün de 5w30 un bile aynı markanın farklı modeline göre 50 farklı özellikte olanı var. Zaten şöyle söyleyeyim, yağların TDS'ini incelersen 5w50-5w40-5w30 karıştırıp keyfine göre bile karışım yapabilirsin. Katkılar zaten yağ seçme gibi bir özellik taşımıyor zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

alianil

Elit Apaçi
23 Mar 2019
158
158
885
29
Tekirdağ
Marka
Toyota
Silindire yağ girdiğini zaten koyduğum resimlerle doğruladık, vcds ile katmerli olarak kanıtladık :D

Kompresyon testinin her türlüsünü yaptırmak istedim ama hiçbir yer bulamadım yaptırabilecek. Varsa bildiğin adam gibi bir yer gidip yaptırırım. Yarım yamalak yapıyolarmış hatalı ölçüyolarmış duyduğum kadarıyla. Bu kadar önemli bir şey nası yaptıralamaz.

Ben eminim sadece segman gidik ama acaba motoru indirmeden sadece piston ve segman değişimi yapsak çok mu saçma olur?

Ayrıca dediğim Liqui Moly ürünlerinden sence segmandaki boşluğu doldurmak için hangisini kullanmak lazım?

Disk-balatan da çok yeniymiş :D Ferodo ilk 1000-2000 km ses yapar, sonra hiç ses yapmaz, tutuşu gayet iyidir. Hatta piste gir, kendine gelsin bi frenler :D Valla eğer kuru-ıslak kaynama noktası çok düşük değilse ve sistemde hava yoksa fren hidroliğin kaldırır. Bi motul ile tds lerini karşılaştır istersen.



Güzel düşünmüssün de 5w30 un bile aynı markanın farklı modeline göre 50 farklı özellikte olanı var. Zaten şöyle söyleyeyim, yağların TDS'ini incelersen 5w50-5w40-5w30 karıştırıp keyfine göre bile karışım yapabilirsin. Katkılar zaten yağ seçme gibi bir özellik taşımıyor zaten.
Bütün markaların yağ minerallerinin içindeki değerler çok farklı aynı viskozite bile olsa farkediyor. Hatta bir çok marka seminerler de satışını yaptıkları ürüne yağ katkı maddeleri dökülmesini tavsiye etmez bu sebep ile doğacak sıkıntıları kesinlikle kabul etmiyorlar. Sonuç olarak liqui moly yağ katkı maddeleri de üretiyor ise kendi marka yağlarına göre üretmektedir. Ayrıca 5w30 ile 5w40 veya 5w50 yi karıştırmak pek guvenceli bir iş değil onu geçtim aynı viskozite bile olsa farklı marka karıştırmak iyi değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Hocayı çağıralım sınıf karıştı xd
Bütün markaların yağ minerallerinin içindeki değerler çok farklı aynı viskozite bile olsa farkediyor. Hatta bir çok marka seminerler de satışını yaptıkları ürüne yağ katkı maddeleri dökülmesini tavsiye etmez bu sebep ile doğacak sıkıntıları kesinlikle kabul etmiyorlar. Sonuç olarak liqui moly yağ katkı maddeleri de üretiyor ise kendi marka yağlarına göre üretmektedir. Ayrıca 5w30 ile 5w40 veya 5w50 yi karıştırmak pek guvenceli bir iş değil onu geçtim aynı viskozite bile olsa farklı marka karıştırmak iyi değil.
Hocam ben en son mobil esp 0w40 koymuştum son bakımda fakat 10.000 km oldu ve yaklaşık 200 ml yağ eksiltmiş, elimde mobil olmadığı için Liqui Moly TT 4600 5w30 yağını ekledim, sanırım 1.5w-38 falan oldu şuan ayrıca ikisi de farklı marka ve farklı viskozite:) viskozite karışımı ne gibi bir zarar oluşturur acaba yanlış mı yaptım yaklaşık 1.500 kmdir kullanıyorum bu şekilde :(
 

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
Silindire yağ girdiğini zaten koyduğum resimlerle doğruladık, vcds ile katmerli olarak kanıtladık :D

Kompresyon testinin her türlüsünü yaptırmak istedim ama hiçbir yer bulamadım yaptırabilecek. Varsa bildiğin adam gibi bir yer gidip yaptırırım. Yarım yamalak yapıyolarmış hatalı ölçüyolarmış duyduğum kadarıyla. Bu kadar önemli bir şey nası yaptıralamaz.

Ben eminim sadece segman gidik ama acaba motoru indirmeden sadece piston ve segman değişimi yapsak çok mu saçma olur?

Ayrıca dediğim Liqui Moly ürünlerinden sence segmandaki boşluğu doldurmak için hangisini kullanmak lazım?

Disk-balatan da çok yeniymiş :D Ferodo ilk 1000-2000 km ses yapar, sonra hiç ses yapmaz, tutuşu gayet iyidir. Hatta piste gir, kendine gelsin bi frenler :D Valla eğer kuru-ıslak kaynama noktası çok düşük değilse ve sistemde hava yoksa fren hidroliğin kaldırır. Bi motul ile tds lerini karşılaştır istersen.



Güzel düşünmüssün de 5w30 un bile aynı markanın farklı modeline göre 50 farklı özellikte olanı var. Zaten şöyle söyleyeyim, yağların TDS'ini incelersen 5w50-5w40-5w30 karıştırıp keyfine göre bile karışım yapabilirsin. Katkılar zaten yağ seçme gibi bir özellik taşımıyor zaten.
Aslında zor bir şey değil bence özel servisler yapar. En önemli noktası enjektörleri ve yakıt pompasını devre dışı bırakmak. Ardından dip gaz yapıp marşı 3-5 defa çevirmek. Bu şekilde yapıldığı sürece olacak tek hata kullanılan aletin kalibrasyon bozukluğundandır. Ama sizin durumda yanlış ölçülse bile fark etmez. Çünkü silindirler arasındaki farka bakacağız. Kuru halde ölçümün ardından yağ koyduktan sonra kompresyon bir hayli yükseliyorsa, problem %100 segmandadır.
Motor indirmeden değişim elbette yapılabilir. Hatta bence işçiliği az tutmak adına daha mantıklı. Ama bu durumda şöyle bir risk var. Gömlekler de kötü durumdaysa motoru indirmekten başka çare kalmıyor. Kötü gömleğe yeni segman kullanmak da pek mantıklı değil.
Yani işin özeti motor açıldı mı bir defa açılmalı. Artık devamı şansınıza, gömlekler temizse yeni segman ile kurtarırsınız. Değilse motor inip masraf gittikçe artacak maalesef.
LM ürünlerinden ben olsam ceratec'i denerdim ilk olarak. Gömleklere yapışıp boşlukları doldurduğundan bahsediliyordu. Sizin işinizi görebilir.

Ferodolar özellikle şehir içinde düşük hızlarda hafif frenlerde ötüyor. Orta-sert frende ve yüksek hızlarda bir şey yok. Sizin bahsettiğiniz de bu ses sanırım? Eğer zamanla geçecekse çok iyi, çünkü disk-balatayı özellikle aynı marka-model seçtim ki çıkabilecek problemler minimuma insin.:) Daha ilk haftadan ötmeye başlayınca canım sıkıldı doğrusu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Bütün markaların yağ minerallerinin içindeki değerler çok farklı aynı viskozite bile olsa farkediyor. Hatta bir çok marka seminerler de satışını yaptıkları ürüne yağ katkı maddeleri dökülmesini tavsiye etmez bu sebep ile doğacak sıkıntıları kesinlikle kabul etmiyorlar. Sonuç olarak liqui moly yağ katkı maddeleri de üretiyor ise kendi marka yağlarına göre üretmektedir. Ayrıca 5w30 ile 5w40 veya 5w50 yi karıştırmak pek guvenceli bir iş değil onu geçtim aynı viskozite bile olsa farklı marka karıştırmak iyi değil.

Valla TDS lerinde yağların farklı yağlarla karıştırabilirsiniz diyor. Herhangi bir sorun olmaz. Karıştıran sayısı fazlaca var.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Aslında zor bir şey değil bence özel servisler yapar. En önemli noktası enjektörleri ve yakıt pompasını devre dışı bırakmak. Ardından dip gaz yapıp marşı 3-5 defa çevirmek. Bu şekilde yapıldığı sürece olacak tek hata kullanılan aletin kalibrasyon bozukluğundandır. Ama sizin durumda yanlış ölçülse bile fark etmez. Çünkü silindirler arasındaki farka bakacağız. Kuru halde ölçümün ardından yağ koyduktan sonra kompresyon bir hayli yükseliyorsa, problem %100 segmandadır.
Motor indirmeden değişim elbette yapılabilir. Hatta bence işçiliği az tutmak adına daha mantıklı. Ama bu durumda şöyle bir risk var. Gömlekler de kötü durumdaysa motoru indirmekten başka çare kalmıyor. Kötü gömleğe yeni segman kullanmak da pek mantıklı değil.
Yani işin özeti motor açıldı mı bir defa açılmalı. Artık devamı şansınıza, gömlekler temizse yeni segman ile kurtarırsınız. Değilse motor inip masraf gittikçe artacak maalesef.
LM ürünlerinden ben olsam ceratec'i denerdim ilk olarak. Gömleklere yapışıp boşlukları doldurduğundan bahsediliyordu. Sizin işinizi görebilir.

Ferodolar özellikle şehir içinde düşük hızlarda hafif frenlerde ötüyor. Orta-sert frende ve yüksek hızlarda bir şey yok. Sizin bahsettiğiniz de bu ses sanırım? Eğer zamanla geçecekse çok iyi, çünkü disk-balatayı özellikle aynı marka-model seçtim ki çıkabilecek problemler minimuma insin.:) Daha ilk haftadan ötmeye başlayınca canım sıkıldı doğrusu.

Neyse ya, şimdilik sorun yok. Seneye rektifiye yaparım artık. Kafam rahat olsun. Ceratec’in işimi göreceğinden emin değilim. Silindir duvarlarım sağlam bence, contasal sıkıntı yaşıyorum gibi gibi...
 

alianil

Elit Apaçi
23 Mar 2019
158
158
885
29
Tekirdağ
Marka
Toyota
Hocayı çağıralım sınıf karıştı xd

Hocam ben en son mobil esp 0w40 koymuştum son bakımda fakat 10.000 km oldu ve yaklaşık 200 ml yağ eksiltmiş, elimde mobil olmadığı için Liqui Moly TT 4600 5w30 yağını ekledim, sanırım 1.5w-38 falan oldu şuan ayrıca ikisi de farklı marka ve farklı viskozite:) viskozite karışımı ne gibi bir zarar oluşturur acaba yanlış mı yaptım yaklaşık 1.500 kmdir kullanıyorum bu şekilde :(
Tabiki de yanlış bir şey aynı viskoziteyi geçtim farklı marka bile karıştırmak sakıncalı. Sürekli farklı marka yağ kullanmak dahi sakıncalı bir marka yağın viskozitesini sabit tutun. Bunu en basit yağ üreticilerini arayıp sorabilirsiniz. Bunların hepsi size ileri de zarar olarak döner.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Hocayı çağıralım sınıf karıştı xd

Hocam ben en son mobil esp 0w40 koymuştum son bakımda fakat 10.000 km oldu ve yaklaşık 200 ml yağ eksiltmiş, elimde mobil olmadığı için Liqui Moly TT 4600 5w30 yağını ekledim, sanırım 1.5w-38 falan oldu şuan ayrıca ikisi de farklı marka ve farklı viskozite:) viskozite karışımı ne gibi bir zarar oluşturur acaba yanlış mı yaptım yaklaşık 1.500 kmdir kullanıyorum bu şekilde :(

Bir şey olmaaaz, ben daha önce 3-4 kere yaptım, yağın TDS’inde yazıyor zaten farklı viskozitelerle karıştırabiliyorsunuz diye.

Zatwn bende şu an 5w50 var ama %50 benzin, 5w30 kıvamında tahminim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve yaso

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Evet, şimdi mobil ve liqui için inceledim. Mobil'de karıştır ya da karıştırma demiyor. Liqui ise:

http://www.liquimoly.co.rs/e-shop/f..._file/393_3755-3756 Top Tec 4600 5W-30_EN.pdf

Full effectiveness can only be ensured when the product is not mixed!

Full effectiveness demek istediği yağın özelliğini tam olarak göstermesi için, senin koyduğun iki yağda zaten gereken specleri sağlıyor. Hiçbir sorun çıkarmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım