1. Foruma kayıt olmak için tıklayın !

LPG Ayarı Nedir? Nasıl Yapılır? (Biraz da ECU & yakıt düzenlemesi)

Konu, 'Teknik Bilgiler' kısmında stan tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
?

Bu konuyu teknik olarak faydalı buldunuz mu?

  1. Evet

    oy sayısı 13
    39,4%
  2. Hayır

    oy sayısı 0
    0,0%
  3. LPG'yi zaten sevmem, bu ne anlatıyor yahu???

    oy sayısı 4
    12,1%
  4. Bilinçli kullanıcı forever!!!

    oy sayısı 16
    48,5%
  1. emreozukan

    emreozukan Panpa

    Kayıt:
    22 Kasım 2016
    Mesajlar:
    1.747
    Beğenilen Mesajlar:
    4.191
    Rahmi abi merhaba bir kaç sorum olucaktı, arabamda sürekli bir bobin yakma ve ve tekleme sorunları yaşıyordum biliyorsun, bir süredir arabanın o2 sensörlerini takip ediyordum ve 3500 devir altında iken araba mütemadiyen 0.8 v veriyor o2 sensör1 de bu da zenginde kalıyor anlamına geliyor diye biliyorum. 3.5 devrin üstünde ise 0.6 lara düşüyor en fazla ideal olan 0.450 bandına düşmüyor veya bir frekans circle yapmıyor 0.450mv etrafında. Bir diğer olay ise stft ve ltfn değerlerimin toplam yüzdesinin %20lerde olması araç ısındıktan sonra en düşük %9 larda syrdiyor bu değerler toplamı. Bu konuda yapıcağın yorum ne olur görüşlerini paylaşırsan çok sevinirim. ben ilk enjektörlerimi kontrol ettirmek istiyorum. Yorumlarını bekliyorum:)
     
    stan bunu beğendi.
  2. stan

    stan Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    1.186
    Beğenilen Mesajlar:
    3.606
    Marka:
    Alfa Romeo
    aracın soğukken zenginde çalışması, yani ltft + stft'nin %20'leri görmesi normal bir durum.

    O2 sensörünün voltaj seviyesine göre zengin / fakir yorumunu doğrusu bilmiyorum. Ama zaten ECU'nun O2'den voltaj okuyup, onu stft'ye çevirdiğini biliyoruz, o sebeple direkt voltaj seviyesinden konuşmak çok gerekli değil.

    araç ısındıktan sonra ltft + stft'nin %9'da kalması, aracın %9 kadar fakir çalıştığını ve enejektörlerin kapalı döngü anında %9 kadar ekstra yakıt bastığını gösterir. Ama dip gaz yapılan açık döngü anında bu %9 konusu devre dışı kalır. Yani aracın çok yüksek ihtimalle %9 veya daha fazla açık döngüde fakir çalışıyor.

    Fakir çalışma da motor içi sıcaklığını yükselten ve buji / bobin'in ömrünü kısaltan en büyük etkendir.

    Bence ilk iş olarak afr ayarından emin ol, yai aracının açık döngüde doğru karışımda çalışıp çalışmadığını afr sensörü ile kontrol ettir.

    Sonrasında enjektöre girişirsin. Zaten emin ol kimse enjektörü doğru düzgün kontrol etmez. Ustaya "enjektörden şüpheleniyorum" dersen, 400TL'ye sana yeni enjektörü satar, bi de böyle dene deyip seni gönderir. Tabi, lpg kitinin garantisi devam ediyorsa, ücretsiz şekilde enjektörleri değiştirmek için ustaya bastırabilirsin.
     
    emreozukan bunu beğendi.
  3. emreozukan

    emreozukan Panpa

    Kayıt:
    22 Kasım 2016
    Mesajlar:
    1.747
    Beğenilen Mesajlar:
    4.191
    Abi araç lpgsiz demeyi unuttum özür dilerim. :) şuan yoldayım tekrar dediklerini dikkate alarak bir kontrol edicem abi tekrar yazarım burdan teşekkür ederim.
     
    stan bunu beğendi.
  4. stan

    stan Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    1.186
    Beğenilen Mesajlar:
    3.606
    Marka:
    Alfa Romeo
    :p
    tabi lpg'siz olduğu önemli detay.

    ama, benzin / lpg farketmez, fakir karışım varsa ekstra sıcaklık vardır. bu da benzinde dahi buji bobin'i yenmesine sebep verir.

    Araçta yazılım varsa, yazılım hatasından da bunu yapabilir.

    Ya da senin de şüphelendiğin üzere şu an en olası şey enjektörler gibi gözüküyor.

    Ama enjektör değiştirmeden önce, kelebek boğazını, sensörleri (map gibi), hatta enjektörleri temizleyip, ltft + stft'yi izlemekte fayda var.

    Hatta, etrafında var ise lpg afr ayarı yapan birileri, ondan rica et, sensör ile açık döngüdeki afr durumunu kontrol edin. Sorunun fakir karışımdan olup olmadığına dair net yorum o şekilde yapılabilir.
     
  5. emreozukan

    emreozukan Panpa

    Kayıt:
    22 Kasım 2016
    Mesajlar:
    1.747
    Beğenilen Mesajlar:
    4.191
    Abi tekrar selam dediklerini dikkat ederek tekrar aracı sürdüm araç viteste gaza basmadan(1), sabit gaz(2) ve tapa gaz(3) olmak üzere anlık görüntüler aldım aşağıda paylaşıyorum.
    WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.38(1).jpeg Burda araç viteste gazdan çekili ayağım
    WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.38(2).jpeg Burda gaz pedalını tamamen bastığım andaki değerler

    WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.38.jpeg Burda ise araç sabit gazla giderken

    bu fotolar sonucunda bir ustaya göstericem ama istanbuda ustalardan dayak yemekten tırsıyorum bu olayı bahsettiğim daha önceki her usta tersledi bu değerleri kontrol etmek yerine resmen kovdu :oops:
     
  6. stan

    stan Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    1.186
    Beğenilen Mesajlar:
    3.606
    Marka:
    Alfa Romeo
    Özellikle son fotoya bakınca ltft + stft %5 mertebesinde. Bu da normal bir değer.

    dip gaz yaparken de stsft'nin sıfırlanması lazım aslında, o da tuhaf.

    Doğrusu çok net konuşamıyorum bro şu an. Çünkü ilk yazışmamızda %9'lardan bahsediyorduk, şimdi %5'den bahsediyoruz.
     
    emreozukan bunu beğendi.
  7. emreozukan

    emreozukan Panpa

    Kayıt:
    22 Kasım 2016
    Mesajlar:
    1.747
    Beğenilen Mesajlar:
    4.191
    aynen abi, bende daha düzgün bir sürüş yaptım ve programı tekrar kalibre etttim senle konuştuktan sonra sonuçlar bu tek aklıma takılan dip gazda sıfırlamama buna yoğunlaşıcm ilk fırsatta enjektörlere baktırıp boğaz kelebeği ve sensörleri temizlettiricem sonra tekrar danışırım abi sana. aşağıdaki foto dün akşam ki ölçümlerim bu arada
     

    Ekli Dosyalar:

    stan bunu beğendi.
  8. denizyenilmez_

    denizyenilmez_ Panpa

    Kayıt:
    10 Mart 2017
    Mesajlar:
    2.546
    Beğenilen Mesajlar:
    3.063
    Marka:
    Ford
    @stan abi karbüratörlü motorlarda direk gazla çalışan sıralı lpg sistemi çıktı piyasaya yeni. Ne diyorsun duydun mu hiç?
    Ayar tutmama problemi yok, en stabil ayarda sabit kullanılıyor diye okudum çoğu yerde. Bunu senin ağzından dinlemek isterim abi. Yazın ben de komple sistemi değişmeyi düşünüyorum. Emme manifoldundan 1 er tane delik açılarak yapılıyormuş
     
  9. stan

    stan Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    1.186
    Beğenilen Mesajlar:
    3.606
    Marka:
    Alfa Romeo
    Bro, karbüratörlü motorları sadece teorik olarak biliyorum. Bir yorum yapmam doğru olmaz.
     
  10. denizyenilmez_

    denizyenilmez_ Panpa

    Kayıt:
    10 Mart 2017
    Mesajlar:
    2.546
    Beğenilen Mesajlar:
    3.063
    Marka:
    Ford
    Kimden öğrenecek bu millet karburatore sıralı sistemi? Sorarım sana eeeey @stan şaka maka bize bir yol göster abi biriyle konuşalım sistem yararlı mi gereksiz mi
     
    stan bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş