Mitsubishi Spacestar (Mirage) İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Marka: Mitsubishi
Model: Spacestar
Yılı: -
KM'si: 81700
Motor: 1193 cc , 3 silindirli atmosferik benzinli
Güç: 80 hp @ 6000 d/d
Tork: 106 Nm @ 4000 d/d
Şanzıman: CVT
0-100 km/s: 12,8 sn
Son hız: 173 km/s
Test tüketimi: Ortalama 9.8 litre/100 km
Ağırlık: 865 kg
Bagaj hacmi: 235 litre
Lastik: 175/65/14

Araç Hakkında:

Kullanışlılık:

Sınıf standartlarının biraz altında özellikle bagaj ve arka yaşam alanıyla rakiplerinin gerisinde kalıyor.

Ön kapı içlerinde 1.5 litre şişe ve yanına eşyalarınızı koyabileceğiniz güzel bir göz var.

DSC_0065.jpg


Far altında herhangi bir göz yok. Orada far ayarı, s&s ve ayna ayarları ile ilgili kumandalar var.

Orta konsola gelirsek;

Vitesin önü baya kullanışlı. 2 bardaklık ve telefon, cüzdan gibi şeyler için güzel bir göz var.

Vitesin önü ne kadar kullanışlı ise arkası bir o kadar kötü sadece 1 tane bardaklık var ve nedense el freni bütün alanı kaplıyor.

DSC_0067.jpg


DSC_0063.jpg


Torpido boyutu sınıfı için yeterli.Herhangi bir kaplama veya soğutma gibi şeyler yok.

DSC_0069.jpg


Arka taraf için daha öncede bahsettiğim bir tane bardaklık ve ön yolcu koltuğunun arkasında bir cep var onun dışında herhangi bir göz yok.

DSC_0061.jpg


Bagaj:

235 litre. Sınıfı için aşırı küçük artık a sınıfı arabaların bile 250 litreyi buluyor. Yükleme eşiği baya yüksek ve koltukları yatırınca düz bir zemin oluşmuyor.

DSC_0059.jpg


Kalite:

Araba da direksiyon dışında yumuşak bir malzeme yok ve arkadan bir kaç trim sesi duydum.

Donanım:

Kiralık bir araba da üst sınıfta bile opsiyon olan donanımların olması beni şaşırttı.

  • Anahtarsız giriş çıkış ve çalıştırma
  • Elektrikli katlanır aynalar
  • Tam otomatik klima
  • 6 inç dokunmatik ekran
  • Elektrikli açılıp kapanabilen camlar
  • ECO sürüş modu göstergesi
  • Start and Stop
Not: Klima çalışırken yolcu tarafından baya rahatsız edici bir ses geliyor.

Konfor:

Süspansiyon:
Gergin ayarlanmış hatta çoğu zaman konforsuz diyebileceğiniz bir şekilde ama 65 yanak lastikler ile biraz da olsun dengeliyor ama çukurlar derinleştikçe rahatsız olmaya başlıyorsunuz.

Yalıtım: Sınıfı için sessiz denebilir. Benzinli motorun sesi yüksek devir çevirmediğiniz müddetçe az geliyor.

Rüzgar sesi de kocaman aynalara rağmen 100-110 km aralığında geliyor.

Yaşam alanı:

Sınıfının en kötüsü olabilir hatta daha önce test ettiğim ve beğenmediğim Ford Fiesta’dan bile kötü. 1.80 boyundayım ve arkama oturmakta biraz olsun zorlandım.

Ama asıl sorun cam yüzeyleri,aşırı dar bu da arabayı biraz klostrofobik yapıyor.

Koltuklar:

Hayatımda oturduğum en rahatsız koltuklar olabilir öncelikle sürücü koltuğu için konuşursak,yanal ve baldır desteği yok. Bel desteğini geçtim bel çukurunu alacak herhangi bir çıkıntı da yok.

Benim için yeterince aşağıya da inmiyor yani ideal sürüş pozisyonumu bulamadım. Ben bu arabayı 3 gün kullandım ve her gününde Lefkoşa-Girne-Lefkoşa şeklinde günlük ortalama 70 km kullandım ve her gün eve aşırı yorgun şekilde döndüğümü fark ettim.

Arka koltuklara gelirsek, sanki tahta bir bankın üzerine minder atıp oturmuşsunuz gibi hissettiriyor.

Motor:

1.2 atmosferik ünite 80 hp 106 nm tork üretiyor. Ben bu motor ile cvt şanzıman olduğunu görünce beklentilerimi baya düşürmüştüm ama araba hafifliği ile (865 kilo) gayet iyi yürüyor. Uzun yokuşlarda klima açık ve araba yüklü olmasına rağmen çekişten düşmedi.

Bir bakıma otomobillerde hafifliğin ne kadar değerli bir şey olduğunu da bana göstermiş oldu.

Yakıt:

3 günün sonunda benim ortalamam 9.7 çıktı ama buna ulaşmak için cidden arabayı zorlamanız gerekiyor. Bu araba şehir içinde eğer eko göstergesine uyarak sürerseniz rahat rahat 7 litreler ile gezebilirsiniz ama ilginç bir şekilde uzun yolda da aynı değerleri gördüm daha altını görmedim.

Arabayı birazcık dikkatsiz kullanırsanız ortalama 12-13 litrelere rahatlıkla çıkıyor. Araba ayrıca start and stop sistemi bulunuyor ve her fırsatta motoru kapatıyor bazen aşırı sık devreye girdiği oluyor ama gerçekten iyi çalışıyor.

DSC_0071.jpg



Şanzıman:

Bu araba da CVT şanzıman kullanılmış. Çok beğendiğimi söylemem gerekiyor.

Şehir içinde arabayı çok pürüzsüz ilerletiyor daha önceki test ettiğim Citroen C3 deki gibi yığılmalar ya da yanlış kararlar kesinlikle yok.

Şehirler arası yolda da harika işler başarıyor. 1.2 motor 80bg lik bir arabayı 110 km hız ile giderken 2500 devirde yürütüyor. Böyle küçük motorlu bir araba da bu harika bir şey hem uzun yol için güzel bir hız hem de düşük devir olduğu için daha az yakıp daha sessiz gitmesini sağlıyor.

Sürüş:

Çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim sebepleri:
  1. Daha önce bahsettiğim berbat koltuklar
  2. Yan aynalar dışında kötü görüş açılar ( Kalın A ve C sütunu)
  3. Hissiz direksiyon
  4. İşini iyi yapsa da sportif sürüşe uygun olmayan şanzıman
  5. Kapanmayan esp
  6. Emirlere geç tepki veren gaz pedalı
Tabiki de sevdiğim özellikleri de var onları da sıralamam gerekirse:
  1. Dengeli şasisi var. Daha çok arkasını dengeli bir şekilde bırakıyor.
  2. Direksiyon ne kadar hissiz olsa da şehir içinde harika.
  3. 9.2 metre dönüş çapı. Daha önce test ettiğim Toyota Yaris den de küçük bir dönüş çapı var arabanın giremediği delik yok.
DSC_0064.jpg


Yol Tutuş:

En iyi özelliğini sona saklayayım dedim. Konforda bahsettiğim gerginlik yol tutuş olarak geri dönmüş. Bu arabayı yoldan çıkarmak imkansıza yakın belki de sınıfının en iyi yol tutan arabası olabilir.

Sürüş kısmında ESP'nin kapanmamasından bahsetmiştim ama bu araba da hemen hemen hiç esp devreye sokamadım.

Mitsubishi ralli ruhunu ufakta olsa bu araba da bulabiliyorsunuz ama bu yol tutuşu destekleyecek güzel koltuklar,hisli direksiyon, güzel kısa yollu hafif kemikli manuel şanzıman ve 1.6 atmosferik bir motoru olsa harika bir sürüş makinesi olabilirdi büyük bir fırsatı tepmişler.

Sonuç:

Bu araba B sınıfı olarak geçiyor ama kullanırken bana daha çok B ile A sınıfı arasında kalmış gibi bir his verdi.

Arabanın en önemli artılar manevra kabiliyeti,güzel donanımlar ve makul yakıtı denebilir.

Bu arabayı 2. elde 40000-45000 tl arasında bulabilirsiniz. Kötü bir araba değil aslında ama iyi bir araba da değil.

Ben bu arabanın daha çok 35000-40000 tl bandında olmasını bekliyordum eğer ben 40000 tl seviyelerine çıktıysam daha önce test ettiğim 1.4 Ford Fiesta veya 1.6 Ford Fiesta’yı tercih ederdim.


DSC_0057.jpg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Türkiye'de başlıca alınmama sebepleri;
Markanın ülkemizde saygınlığının ve bilinirliginin azalması.
Servis sıkıntıları.
Ürünün kaliteli olmayışı.
İkinci el değerinin fazla kaybettirecek olması.
Vakti zamaninda 0km fiyatının rakiplerine oranla pahalı olması.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Attrage'ın hb'i, daha doğrusu Attrage bunun sedanlaştırılmış versiyonu. Güvenliği falanda fena değildi.
Üstte @gtepro 'nun yazdığı gibi, marka bilinirliliğinin az olması, servis soru işareti, ikinci elde fazla değer kaybedecek oluşu Türkiye'de tutulmama nedenleri. Ürün kalitesi hakkında bir şey diyemiyorum, arabayı incelemedim. Muhtemelen sacı ince, boyası ince, içi sert plastikten oluşan, uzun yıllar sorunsuz kullanılabilecek bir Japon aracıdır. 3 silindirli bir motor vardı bunlarda yanlış hatırlamıyorsam. Bir de araç oldukça hafif.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
servisi pekde sprun değil kalitesi idare eder b sınfıı için sağlam da araba ama türkiyede abi araba dediğin x tir y dir mantığı yüzünden satmadı yoksa anahtarsız giriş çalıştırma otomatik klima felan var
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
ilginiz için teşekkür ederim ama genel olarak verdiğiniz cevaplar neden mitsubishi nin tutulmama sebebi mirage yani Türkiye deki ismi spacestar gelirsek şimdi 60 km yol yaptım ve o arabaya 65k para vermek için bir sebep arıyorum öyle söyleyeyim :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
ilginiz için teşekkür ederim ama genel olarak verdiğiniz cevaplar neden mitsubishi nin tutulmama sebebi mirage yani Türkiye deki ismi spacestar gelirsek şimdi 60 km yol yaptım ve o arabaya 65k para vermek için bir sebep arıyorum öyle söyleyeyim :(
genel olarak b sınıfı araba almak için saydığın tüm özellikleri sayabiliriz +olarak donanımı sınıfında fena değil yakıt olarakta iyi ve teknik olarak gayet sağlam araç
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
genel olarak b sınıfı araba almak için saydığın tüm özellikleri sayabiliriz +olarak donanımı sınıfında fena değil yakıt olarakta iyi ve teknik olarak gayet sağlam araç
Yalıtım olarak, konfor olarak daha dogrusu rafinelik anlaminda pek iyi bir araç değil diye biliyorum ben ondan dolayı bişey bulamamış olabilir. Donanım özellikleri evet fena değil ama dayanıklılık hariç bence de boş bir araba.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
genel olarak b sınıfı araba almak için saydığın tüm özellikleri sayabiliriz +olarak donanımı sınıfında fena değil yakıt olarakta iyi ve teknik olarak gayet sağlam araç
Donanım olarak cidden çok iyi şeyler var. D sınıfı arabalarda bile standart olmayan donanımlar standart ama çok değişik eksiklikleri var mesela klima dan acayip bir ses geliyor çalışınca veya koltuklar berbat istediğim sürüş pozisyonunu bulamadım gibi.
 
Son düzenleme:

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
yani b sınıfı sonuçta, ben fuarda inceledim kız arkadaşımla ikimizde beğendik bana malzemeler gayet uzun ömürlü ve iyi geldi yani iki gün sonra bozulcak tel maşa gibi hiç gelmedi sağlamlık olarak onu dedim ceyhun, benim arabada b sınıfı büyük ihtamelle alışık olduğum için hoş gelmiş olabilir :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve Porsche

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
yani b sınıfı sonuçta, ben fuarda inceledim kız arkadaşımla ikimizde beğendik bana malzemeler gayet uzun ömürlü ve iyi geldi yani iki gün sonra bozulcak tel maşa gibi hiç gelmedi sağlamlık olarak onu dedim ceyhun, benim arabada b sınıfı büyük ihtamelle alışık olduğum için hoş gelmiş olabilir :D
Benim b sınıfında malzemeden yana hiç sorunum yok zaten :) b sınıfında da 2008 yaris 2011 ve 2016 fiesta 2014 c3 2016 polo da kullandım onlarla kıyaslıyorum zaten :) Testi yazamadan her şeyi buraya yazacam ama tutamıyorum kendimi :) Polo 1.2 tsi dsg comfortline polo 67k bu arabanın 2-3 donanım ile 65k ile tutulmasının hiç bir imkanı yok :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
Benim b sınıfında malzemeden yana hiç sorunum yok zaten :) b sınıfında da 2008 yaris 2011 ve 2016 fiesta 2014 c3 2016 polo da kullandım onlarla kıyaslıyorum zaten :) Testi yazamadan her şeyi buraya yazacam ama tutamıyorum kendimi :) Polo 1.2 tsi dsg comfortline polo 67k bu arabanın 2-3 donanım ile 65k ile tutulmasının hiç bir imkanı yok :(
yalnız fuarda görevliyle konuştuğumda fiyatının 55-60 arası olduğunu söylemişlerdi ondan gayet mantıklı gelmişti araba bana şimdi baktım liste 65 fakat sedanı 57 bin sedanı tam f/p olmuş o zaman :D
 

Gurdal07

Profesör
29 Eyl 2016
354
342
1,295
Antalya
Bu konuyu okuyunca ben de baktim biraz. Ben de beğendim aracı. Denkgelirse temiz bitane eski kasasindan alabilirim.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Bu konudan sonra bende dün akşam baktım ikinci ellere, bir kaç binde araçlar 45-50 bin civarında. Tabii en yenisi 2015 model, zaten bu araç gelmiyordu bu konuya kadar tekrar getirdiklerini bile bilmiyordum.
Sıfırları makyajlanmış, güzelde olmuş ama 15-20 bin liraya varan farkı vermeye değer mi orası kullanıcının tercihi.
Bir de yolda nasıldırlar bilmiyorum ama sedanı bunun kadar oturaklı durmuyor. Punto-Linea olayı sanırım. Punto kullanmadım ama arkadaşımda var bayadır kullanıyor ve memnun. Linea bir süre kullandım, beğenmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Ben bugun 70 kilometre daha kullandım ve evde şuan pert bir şekilde yatıyorum hayatımda bu kadar berbat koltuklar görmedim açıkcası araba ile ilgili olumlu gördüğüm 2 şey var 1.si güzel donanımlar var 2. dönüş çapı çok iyi onun dışında 65k ya 0 alınacak bir araba kesinlikle değil. Bide bugun 1.2 cvt ile biraz gazladım ortalama yakıt 7 den 13 çıktı :(
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
DSC_0056.jpg

DSC_0057.jpg


  • Marka-Model: Mitsubishi Spacestar
  • Motor: 1193 cc , 3 silindirli atmosferik benzinli
  • Güç: 80 hp @ 6000 d/d
  • Tork: 106 Nm @ 4000 d/d
  • Şanzıman: CVT
  • 0-100 km/s: 12,8 sn
  • Son hız: 173 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 9.8 litre/100 km
  • Test aracının km: 81700 km
  • Ağırlık:865 kg
  • Bagaj hacmi: 235 litre
  • Lastik: 175/65/14
Test yazısı: http://garajtv.com/mitsubishi-spacestar-1-2-intense-cvt/
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım