Ekli dosyayı görüntüle 5854
2 numarada bağımsız iki tane çubuk bulunuyor, bunlar 4 numaralı aksın içinden geçiyor. Sistemin yarı bağımsız denmesinin sebebi 2 numarada bulunan iki tane ayrı çubuğun olması. Fakat 4 numaralı aks kolları her iki tekerde de birbirine bağlı. Şaseye ayrı noktalardan ve lastiklerden tamamen bağımsız şekilde montajlanmamış. Tam bağımsız süspansiyon denilebilmesi için iki lastiğin süspansiyon elemanlarının hepsinin birbirine temas ettirilmeden şaseye farklı noktalardan sabitlenmesi gerekiyor.
Sabit süspansiyonlar, kamyonlarda da kullanılan dingilin her iki ucundan çıkan çubukların tekerleklere bağlanması ile oluşuyor. Çok çok eski otomobillerde de bu sistem kullanıldı. Yarı sabit arka aks ( torsiyon ), bizim bildiğimiz c ve b sınıf otomobillerde kullanılan sistemdir. Bu sistemde sabit süspansiyonda ki gibi dingil üzerinden lastikler birbirine bağlanmaz, aks adını verdiğimiz ( 4 numaralı mavi parça ) üzerinden lastikler birbirine bağlanır. Bu sistemde amortisör ve yaylar birbirinden bağımsız çalışsa da 4 numaralı parçadaki aksın onlara tanıdığı sınırlı alan içerisinde bağımsız olarak çalışabiliyor. Bu sebeple biz bunlara yarı bağımsız-torsiyon sistemi diyoruz. R9'da da günümüz araçlarında da kullanılan sistem budur. Belki bazı parçalarda güncelleme yapılmış da olabilir.
Benim paylaştığım metindeki görsellere baktığında iki lastiğin kendine ait sistemi, şaseye farklı noktalardan tutturulmuştur ve birbirlerini etkileyecek herhangi bir mekanizma ikisine de sabitlenmemiştir. Tam bağımsız süspansiyon için iki lastiğin de bileşen tüm parçalarının şaseye başka noktalardan bağlanması ve birbiriyle etkileşim içine girmeyecek şekilde montajlanması gerekir.
@anl_akl