Nedir bu Control Blade ve İntegral Link denilen bağımsız arka süspansiyon ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Torsiyon ama bağımsız süspansiyon normalde abi onu demek istedim.
1/2 oranında bağımsız yani yarı bağımsız diye geçiyor ama aslında tam olarak torsiyonun sahip olduğu özelliklere sahip. Güncel torsiyonlu araçlarda da kelime oyunu yapıp yarım bağımsız arka aks diye yazıyorlar ama demek istedikleri aslında torsiyon.
 

anl_akl

Panpa
8 Eyl 2016
1,247
3,438
3,720
Ankara
1/2 oranında bağımsız yani yarı bağımsız diye geçiyor ama aslında tam olarak torsiyonun sahip olduğu özelliklere sahip. Güncel torsiyonlu araçlarda da kelime oyunu yapıp yarım bağımsız arka aks diye yazıyorlar ama demek istedikleri aslında torsiyon.
Abi Renault 9 'da dikkatli incelediğin zaman tam bağımsız olduğu anlaşılıyor ilk başta bende yarım bağımsız diye biliyordum lakin aslında tamamen bağımsız bir süspansiyon sistemi mevcut hatta reis (@motorsinann )sayesinde bende farkına varmıştım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Süspansiyon.png
2 numarada bağımsız iki tane çubuk bulunuyor, bunlar 4 numaralı aksın içinden geçiyor. Sistemin yarı bağımsız denmesinin sebebi 2 numarada bulunan iki tane ayrı çubuğun olması. Fakat 4 numaralı aks kolları her iki tekerde de birbirine bağlı. Şaseye ayrı noktalardan ve lastiklerden tamamen bağımsız şekilde montajlanmamış. Tam bağımsız süspansiyon denilebilmesi için iki lastiğin süspansiyon elemanlarının hepsinin birbirine temas ettirilmeden şaseye farklı noktalardan sabitlenmesi gerekiyor.

Sabit süspansiyonlar, kamyonlarda da kullanılan dingilin her iki ucundan çıkan çubukların tekerleklere bağlanması ile oluşuyor. Çok çok eski otomobillerde de bu sistem kullanıldı. Yarı sabit arka aks ( torsiyon ), bizim bildiğimiz c ve b sınıf otomobillerde kullanılan sistemdir. Bu sistemde sabit süspansiyonda ki gibi dingil üzerinden lastikler birbirine bağlanmaz, aks adını verdiğimiz ( 4 numaralı mavi parça ) üzerinden lastikler birbirine bağlanır. Bu sistemde amortisör ve yaylar birbirinden bağımsız çalışsa da 4 numaralı parçadaki aksın onlara tanıdığı sınırlı alan içerisinde bağımsız olarak çalışabiliyor. Bu sebeple biz bunlara yarı bağımsız-torsiyon sistemi diyoruz. R9'da da günümüz araçlarında da kullanılan sistem budur. Belki bazı parçalarda güncelleme yapılmış da olabilir.

Benim paylaştığım metindeki görsellere baktığında iki lastiğin kendine ait sistemi, şaseye farklı noktalardan tutturulmuştur ve birbirlerini etkileyecek herhangi bir mekanizma ikisine de sabitlenmemiştir. Tam bağımsız süspansiyon için iki lastiğin de bileşen tüm parçalarının şaseye başka noktalardan bağlanması ve birbiriyle etkileşim içine girmeyecek şekilde montajlanması gerekir. @anl_akl
 

anl_akl

Panpa
8 Eyl 2016
1,247
3,438
3,720
Ankara
Ekli dosyayı görüntüle 5854
2 numarada bağımsız iki tane çubuk bulunuyor, bunlar 4 numaralı aksın içinden geçiyor. Sistemin yarı bağımsız denmesinin sebebi 2 numarada bulunan iki tane ayrı çubuğun olması. Fakat 4 numaralı aks kolları her iki tekerde de birbirine bağlı. Şaseye ayrı noktalardan ve lastiklerden tamamen bağımsız şekilde montajlanmamış. Tam bağımsız süspansiyon denilebilmesi için iki lastiğin süspansiyon elemanlarının hepsinin birbirine temas ettirilmeden şaseye farklı noktalardan sabitlenmesi gerekiyor.

Sabit süspansiyonlar, kamyonlarda da kullanılan dingilin her iki ucundan çıkan çubukların tekerleklere bağlanması ile oluşuyor. Çok çok eski otomobillerde de bu sistem kullanıldı. Yarı sabit arka aks ( torsiyon ), bizim bildiğimiz c ve b sınıf otomobillerde kullanılan sistemdir. Bu sistemde sabit süspansiyonda ki gibi dingil üzerinden lastikler birbirine bağlanmaz, aks adını verdiğimiz ( 4 numaralı mavi parça ) üzerinden lastikler birbirine bağlanır. Bu sistemde amortisör ve yaylar birbirinden bağımsız çalışsa da 4 numaralı parçadaki aksın onlara tanıdığı sınırlı alan içerisinde bağımsız olarak çalışabiliyor. Bu sebeple biz bunlara yarı bağımsız-torsiyon sistemi diyoruz. R9'da da günümüz araçlarında da kullanılan sistem budur. Belki bazı parçalarda güncelleme yapılmış da olabilir.

Benim paylaştığım metindeki görsellere baktığında iki lastiğin kendine ait sistemi, şaseye farklı noktalardan tutturulmuştur ve birbirlerini etkileyecek herhangi bir mekanizma ikisine de sabitlenmemiştir. Tam bağımsız süspansiyon için iki lastiğin de bileşen tüm parçalarının şaseye başka noktalardan bağlanması ve birbiriyle etkileşim içine girmeyecek şekilde montajlanması gerekir. @anl_akl
Abi bu resim daha detaylı ve bu süspansiyon sistemi Renault'un genellikle orta halli arabalarında kullanılmış bir sistem ve dikkatli baktığın zaman her şey iç içe.O bahsettiğin aks içinde her şey birbirinden bağımsız aslında.
Trailing Arm Rear Axle Renault.JPG
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Abi bu resim daha detaylı ve bu süspansiyon sistemi Renault'un genellikle orta halli arabalarında kullanılmış bir sistem ve dikkatli baktığın zaman her şey iç içe.O bahsettiğin aks içinde her şey birbirinden bağımsız aslında.
Ekli dosyayı görüntüle 5859
@CenkGs abi beğenip gitmiş.Birazdan beni darma duman edecek. :D:D
Tamam bileşen bazı parçaları birbirinden bağımsız ama aks iki tekerlek içinde sabit. Yani iki teker tek bir aks üzerinden hareket ediyor, aksın içindeki bazı parçalar bağımsız sadece. Bu sistemde lastiğin sağa sola ve özellikle yukarı aşağı yapacağı hareket kabiliyeti, bağımsız dediğimiz bu parçaların hareket kabiliyeti aksın onlara sunduğu alanla sınırlı. Bu sebeple yarı bağımsız diyoruz zaten. Önemli olan sadece bileşen parçaların birbirinden bağımsız olması değil, aksın şaseye monte edildiği yerlerin de birbirinden farklı olması gerekiyor.
R9-11 modellerinde hep torsiyon kullanıldı. Bunun aksini söyleyen bir internet sitesi bile bulamadım. Forumlarında araçlarını modifiye eden insanlardan da bu tarz bir yorum yok. R12'de 4 teker bağımsız kullanıldığını duymuştum ama 9-11 için var mı bir site ya da yorum bununla ilgili ben de merak ettim açıkçası.
Yok yahu estagfurullah :D
 
Son düzenleme:

anl_akl

Panpa
8 Eyl 2016
1,247
3,438
3,720
Ankara
Tamam bileşen bazı parçaları birbirinden bağımsız ama aks iki tekerlek içinde sabit. Yani iki teker tek bir aks üzerinden hareket ediyor, aksın içindeki bazı parçalar bağımsız sadece. Bu sistemde lastiğin sağa sola ve özellikle yukarı aşağı yapacağı hareket kabiliyeti, bağımsız dediğimiz bu parçaların hareket kabiliyeti aksın onlara sunduğu alanla sınırlı. Bu sebeple yarı bağımsız diyoruz zaten. Önemli olan sadece bileşen parçaların birbirinden bağımsız olması değil, aksın şaseye monte edildiği yerlerin de birbirinden farklı olması gerekiyor.
R9-11 modellerinde hep torsiyon kullanıldı. Bunun aksini söyleyen bir internet sitesi bile bulamadım. Forumlarında araçlarını modifiye eden insanlardan da bu tarz bir yorum yok. Var mı bir site ya da yorum bununla ilgili ben de merak ettim açıkçası.
Yok yahu estagfurullah :D
Abi işte demek istediğim sistem zaten torsiyon lakin iç içe geçmiş bağımsız bir sistem.''Aksın şaseye monte edildiği yerlerin de farklı olması gerekiyor.''burda demek istediğini anlayamadım(Coğrafya çalışmaktan kafam patates).Dur ben sana bu fotoğrafı bulduğum siteyi atıyım.Yarım yamalak yabancı dilimle ve gönül bağımla bu kanıya vardım.Senin daha iyi anlayacağını ve hepimizin doğrusunu öğreneceğimizi düşünüyorum. :D:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
pict0210.jpg

9 GTE, 11 GTS, 11 TXE Flash, 9 GTC..
Bu modellerin hepsi bu fotoğraftaki gibi yarı bağımsız yani torsiyon sistemi kullanıyor. Yarı bağımsızda söylediğim gibi tekerleklerin hareketleri bağımsız ama ikisini birleştiren bir aks yani torsiyon olduğu için bu mekanizmanın izin verdiği ölçüde bağımsız hareket edebiliyorlar. Yani yaptıkları hareketler tam bağımsız değil, yarı bağımsız oluyor. Foto'da söylenen eş merkezli yatay torsiyon kolları dediği de budur. @anl_akl
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
@anl_akl Yarı bağımsız yani torsiyon kullanılmışsa bile bu modellerde bence o yıllar için büyük başarı. Normalde hem o yılları düşündüğümüzde hem de ucuz maliyetli bir üretim olması hedef alındığında bu modeller için sabit arka aks yerine yarı bağımsız yani torsiyon kullanılmış olması gerçekten güzel. Açıkçası ben seviniyorum, günümüzde 100 küsür bin liralık araçlarda bile aynı sistem kullanılıyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve anl_akl

anl_akl

Panpa
8 Eyl 2016
1,247
3,438
3,720
Ankara
Ekli dosyayı görüntüle 5861
9 GTE, 11 GTS, 11 TXE Flash, 9 GTC..
Bu modellerin hepsi bu fotoğraftaki gibi yarı bağımsız yani torsiyon sistemi kullanıyor. Yarı bağımsızda söylediğim gibi tekerleklerin hareketleri bağımsız ama ikisini birleştiren bir aks yani torsiyon olduğu için bu mekanizmanın izin verdiği ölçüde bağımsız hareket edebiliyorlar. Yani yaptıkları hareketler tam bağımsız değil, yarı bağımsız oluyor. Foto'da söylenen eş merkezli yatay torsiyon kolları dediği de budur. @anl_akl
@anl_akl Yarı bağımsız yani torsiyon kullanılmışsa bile bu modellerde bence o yıllar için büyük başarı. Normalde hem o yılları düşündüğümüzde hem de ucuz maliyetli bir üretim olması hedef alındığında bu modeller için sabit arka aks yerine yarı bağımsız yani torsiyon kullanılmış olması gerçekten güzel. Açıkçası ben seviniyorum, günümüzde 100 küsür bin liralık araçlarda bile aynı sistem kullanılıyor :D
Abi ancak gidip günümüzden torsiyon olan arablara baktığımız zaman arka aks bildiğin Renault 12'ler gibi duruyor.Bilemiyorum yazın kendim test edip iyice emin olmak istiyorum.Çok saol abi bu arada çoğu konuda sayende bilgi sahibi oldum.Yeni sistemlere bakınca R9'daki bana daha kaliteli geliyor.En azından bir şeyler bağımsız. :D:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Abi ancak gidip günümüzden torsiyon olan arablara baktığımız zaman arka aks bildiğin Renault 12'ler gibi duruyor.Bilemiyorum yazın kendim test edip iyice emin olmak istiyorum.Çok saol abi bu arada çoğu konuda sayende bilgi sahibi oldum.Yeni sistemlere bakınca R9'daki bana daha kaliteli geliyor.En azından bir şeyler bağımsız. :D:D
Çalışma prensiplerini kafada canlandırmak zor oluyor. Baktığında bir kaç parça demir yığını ama fiziksel olarak nasıl çalışır gözünde canlandırmak gerekiyor. Ve ben de öğrendim ki günümüzdeki torsiyonlu araçlardan biraz daha karmaşık bir yapıya sahip belli ki R9-11'lerde kullanılan sistem. Belki günümüzdekiler malzemeden tasarruf etmek için daha sadeleştirilmiş halde olabilir ama dediğim gibi sevindim, ben sabit arka aks beklerdim ama yarı bağımsız çıkması mutlu etti yani :D
Estagfurullah kardeşim ben de güzel ve yeni bir şeyler öğrenmiş oldum bu sayede, sohbetimiz ve bu konu mutlu etti beni. İnşaallah forumda sıkça böyle konular döner :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl ve Porsche

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu süspansiyon, Fordun kötü iç mekan, kötü koltuklar ve konforsuz olmasını sağlamıştır
değerini ancak bir Ford sürdüğünüz de veya ölüme yaklaştığınız da anlarsınız
İç mekandaki işçilik ve yer yer malzeme kalitesindeki maliyet kısıtlamasının sebebi olarak bu tarz pahalı üretime sahip altyapısal detayları görebiliriz. Ama iç mekandaki hacim focus 3 ve 3,5 için kesinlikle ön göğüsten kaynaklanıyor, süspansiyon sisteminden değil. Mesela focus 2'de de aynı süspansiyon kullanılıyor ama iç mekan genişliği focus 3 ve 3,5'dan daha fazla. Konfor olarak ise focus 1 ve 2 gerçekten sert otomobillerdi, hatta 3'de nispeten öyle ama 3,5 ile birlikte daha güzel helezon yaylar kullanıldı. Otomobilin konfor-yol tutuş dengesi makyajlı kasayla birlikte gerçekten güzel, sadece çok derin çukurlara girince amortisör çalışma aralığı bitebiliyor ama o da zaten control blade ile alakalı değil sinanım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
İç mekandaki işçilik ve yer yer malzeme kalitesindeki maliyet kısıtlamasının sebebi olarak bu tarz pahalı üretime sahip altyapısal detayları görebiliriz. Ama iç mekandaki hacim focus 3 ve 3,5 için kesinlikle ön göğüsten kaynaklanıyor, süspansiyon sisteminden değil. Mesela focus 2'de de aynı süspansiyon kullanılıyor ama iç mekan genişliği focus 3 ve 3,5'dan daha fazla. Konfor olarak ise focus 1 ve 2 gerçekten sert otomobillerdi, hatta 3'de nispeten öyle ama 3,5 ile birlikte daha güzel helezon yaylar kullanıldı. Otomobilin konfor-yol tutuş dengesi makyajlı kasayla birlikte gerçekten güzel, sadece çok derin çukurlara girince amortisör çalışma aralığı bitebiliyor ama o da zaten control blade ile alakalı değil sinanım.
arka takımda bağımsız süspansiyon kullanıldığı zaman aracın arkası komple bir süspansiyon oluyor buda bagajın neredeyse bi alt segment seviyesine inmesini sağlıyor,
bir arabanın süspansiyonlarını konforlu yapmak için ( üst seviye araçlar değil ) yumuşatmak gerekir ve sönümlemesi iyi olmalı, bağımsız süspansiyon geliştirip yumuşak ayar yapılırsa bağımsız süspansiyonun işlevinden bayağı feragat edilir, Ford konfora takıntılı bir marka olsa bunu görürdük, taktığında da takıyor ne gibi, yeni Mondeo gibi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
arka takımda bağımsız süspansiyon kullanıldığı zaman aracın arkası komple bir süspansiyon oluyor buda bagajın neredeyse bi alt segment seviyesine inmesini sağlıyor,
bir arabanın süspansiyonlarını konforlu yapmak için ( üst seviye araçlar değil ) yumuşatmak gerekir ve sönümlemesi iyi olmalı, bağımsız süspansiyon geliştirip yumuşak ayar yapılırsa bağımsız süspansiyonun işlevinden bayağı feragat edilir, Ford konfora takıntılı bir marka olsa bunu görürdük, taktığında da takıyor ne gibi, yeni Mondeo gibi
Paylaştığım yazıyı okursan sinanım control balde ve gelişmişi olan integral link için bağımsız süspansiyonların sahip olduğu fazla yer kaplama handikapına sahip olmadığı söyleniyor. Zaten aracın altına fazla eğilmeden şöyle bir göz ucuyla bakıldığında bile helezon yay ve amortisör dahil ne kadar yere yakın olduğunu, hatta neredeyse yerle bitişik olduğunu görüyorsun.

Bağımsız süspansiyon otomobilin gövdesinin hareketlerine konfor ve sürüş limiti katar, helezon yay gövdenin salınım ve yana yatma hareketlerini dengeler ki sert olursa araç yatmaz, yumuşak olursa da konforlu olur ama araç yatar, amortisörler ise helezon yayın yaptığı salınımları emmeye yarar. Yumuşak ayarlı yani yumuşak helezon yaylara sahip bağımsız süspansiyonlu bir otomobil de güzel yol tutar, otomobilin gövdesinin vereceği tepkiler daha kararlı olur. Viraj limiti biraz aşağı düşer ama konfor artar. Yani demek istediğim bağımsız süspansiyona sahip bir otomobilin süspansiyon ayarlarını sert yapmak gerekliliği yoktur. Sadece daha üstte viraj limitleri istersen bunu yaparsın.

Mondeo'da kullanılan süspansiyon ise geliştirilmiş bambaşka bir versiyon. Genellikle de dinamik sürüş üzerine değil konfor odaklı bir ayarlamaya gidilmiş. Mesela jaguar xe'de de integral link kullanılıyor ama o otomobil tren kıvamında viraja girip çıkıyor limitleri oldukça yüksek. Yani bu tamamen süspansiyonun ayarlamalarıyla alakalı senin de dediğin gibi. Fakat söylediğim üzere bağımsız süspansiyonun ayarları sertte yapılsa yumuşak da yapılsa en önemli işlevi; her yol şartında dengeli ve öngörülebilir sürüş limitleri kazandırmak ve yüksek hız-bozuk yol dahil sürüş konforu katmak.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Paylaştığım yazıyı okursan sinanım control balde ve gelişmişi olan integral link için bağımsız süspansiyonların sahip olduğu fazla yer kaplama handikapına sahip olmadığı söyleniyor. Zaten aracın altına fazla eğilmeden şöyle bir göz ucuyla bakıldığında bile helezon yay ve amortisör dahil ne kadar yere yakın olduğunu, hatta neredeyse yerle bitişik olduğunu görüyorsun.

Bağımsız süspansiyon otomobilin gövdesinin hareketlerine konfor ve sürüş limiti katar, helezon yay gövdenin salınım ve yana yatma hareketlerini dengeler ki sert olursa araç yatmaz, yumuşak olursa da konforlu olur ama araç yatar, amortisörler ise helezon yayın yaptığı salınımları emmeye yarar. Yumuşak ayarlı yani yumuşak helezon yaylara sahip bağımsız süspansiyonlu bir otomobil de güzel yol tutar, otomobilin gövdesinin vereceği tepkiler daha kararlı olur. Viraj limiti biraz aşağı düşer ama konfor artar. Yani demek istediğim bağımsız süspansiyona sahip bir otomobilin süspansiyon ayarlarını sert yapmak gerekliliği yoktur. Sadece daha üstte viraj limitleri istersen bunu yaparsın.

Mondeo'da kullanılan süspansiyon ise geliştirilmiş bambaşka bir versiyon. Genellikle de dinamik sürüş üzerine değil konfor odaklı bir ayarlamaya gidilmiş. Mesela jaguar xe'de de integral link kullanılıyor ama o otomobil tren kıvamında viraja girip çıkıyor limitleri oldukça yüksek. Yani bu tamamen süspansiyonun ayarlamalarıyla alakalı senin de dediğin gibi. Fakat söylediğim üzere bağımsız süspansiyonun ayarları sertte yapılsa yumuşak da yapılsa en önemli işlevi; her yol şartında dengeli ve öngörülebilir sürüş limitleri kazandırmak ve yüksek hız-bozuk yol dahil sürüş konforu katmak.
demek istediğimi anlatamadım ben abi
ne kadar az yer tutarsa tutsun hiç bir zaman torsiyon kadar az yer tutamaz,
Ford yol tutuşta takıntılı bir marka olduğu için bağımsız süspansiyon geliştiriyor ve bunu yol tutuş ve aracın tepkilerinin iyi olması için ayarlıyor = sertlik
sertlik = konforsuzluk
Parantez içerisine aldım üst seviye araçlar hariç diye, o seviyelere çıkarsak kullanılan ayarlar adına başka şeyler devreye giriyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
demek istediğimi anlatamadım ben abi
ne kadar az yer tutarsa tutsun hiç bir zaman torsiyon kadar az yer tutamaz,
Ford yol tutuşta takıntılı bir marka olduğu için bağımsız süspansiyon geliştiriyor ve bunu yol tutuş ve aracın tepkilerinin iyi olması için ayarlıyor = sertlik
sertlik = konforsuzluk
Parantez içerisine aldım üst seviye araçlar hariç diye, o seviyelere çıkarsak kullanılan ayarlar adına başka şeyler devreye giriyor
Tamam doğru, ben de diyorum ki focus 3 ve 3,5'da ki iç mekan darlığının sebebi direkt olarak control blade olsaydı, aynı iç mekan darlığının focus 2'de de olması gerekirdi. Ama focus 2'nin iç mekanı 3 ve 3,5'dan daha geniş. Misal son kasa focus'ta ön göğüs küçültülmüş olsa araca dair iç mekanı çok dar yorumları artık yapılmazdı. Tabii ki torsiyon her şekilde daha az maliyete ve yer kaplamaya yönelik kullanılıyor ama günümüzde control blade ve integral link dahil bir çok geliştirilmiş bağımsız süspansiyon artık torsiyonlara yakın seviyede bir genişlikte iç mekana izin verebiliyor. Benim anlatmaya çalıştığım şey budur.

Sertlik meselesine gelince, mk2-mk3-mk4 mondeo ve mk1-mk2 focus gerçekten sert otomobillerdi. Son kasalarla beraber mk3-3,5 focus ve mk5 mondeo artık sert otomobiller değiller. Mondeo zaten gayet konforlu ama focus ise yumuşak-sert kıvamında bir ortalamayla, tatlı sertte diyebiliriz, bozuk yollarda ilerliyor. Anlatmaya çalıştığım ise, Ford eskiden dediğin gibi direkt olarak yol tutuş limitlerinin yüksekliğini hedef alan ve otomobillerini de bu doğrultuda sert üreten bir markaydı. Fakat kullanıcıların geri bildirimleri ve şikayetleri üzerine günlük hayatta daha katlanılabilir ve kullanılabilir bir konfor ayarlamasıyla beraber, dinamik sürüş özelliklerinden de feragat edilmeyecek bir süspansiyon ayarına doğru geçiş yaptılar. Artık bundan sonra üretilecek hiç bir bağımsız süspansiyonlu Ford modelinin ( spor kullanım için üretilenler hariç ) sertleştirildiğini göremeyeceğiz yani.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl ve Porsche

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Tamam doğru, ben de diyorum ki focus 3 ve 3,5'da ki iç mekan darlığının sebebi direkt olarak control blade olsaydı, aynı iç mekan darlığının focus 2'de de olması gerekirdi. Ama focus 2'nin iç mekanı 3 ve 3,5'dan daha geniş. Misal son kasa focus'ta ön göğüs küçültülmüş olsa araca dair iç mekanı çok dar yorumları artık yapılmazdı. Tabii ki torsiyon her şekilde daha az maliyete ve yer kaplamaya yönelik kullanılıyor ama günümüzde control blade ve integral link dahil bir çok geliştirilmiş bağımsız süspansiyon artık torsiyonlara yakın seviyede bir genişlikte iç mekana izin verebiliyor. Benim anlatmaya çalıştığım şey budur.

Sertlik meselesine gelince, mk2-mk3-mk4 mondeo ve mk1-mk2 focus gerçekten sert otomobillerdi. Son kasalarla beraber mk3-3,5 focus ve mk5 mondeo artık sert otomobiller değiller. Mondeo zaten gayet konforlu ama focus ise yumuşak-sert kıvamında bir ortalamayla, tatlı sertte diyebiliriz, bozuk yollarda ilerliyor. Anlatmaya çalıştığım ise, Ford eskiden dediğin gibi direkt olarak yol tutuş limitlerinin yüksekliğini hedef alan ve otomobillerini de bu doğrultuda sert üreten bir markaydı. Fakat kullanıcıların geri bildirimleri ve şikayetleri üzerine günlük hayatta daha katlanılabilir ve kullanılabilir bir konfor ayarlamasıyla beraber, dinamik sürüş özelliklerinden de feragat edilmeyecek bir süspansiyon ayarına doğru geçiş yaptılar. Artık bundan sonra üretilecek hiç bir bağımsız süspansiyonlu Ford modelinin ( spor kullanım için üretilenler hariç ) sertleştirildiğini göremeyeceğiz yani.
90 larda üretilmiş bir süspansiyon bu o zaman ki teknoloji hem konfor hem yol tutuş kriterlerini karşılamak için yetersiz elbette
teknoloji geliştikçe ve istekler doğrultusun da dediğin gibi konfora da özen gösteriyorlar abi
ama 2000 model bir fiesta kullanıcısı olarak, arabamda torsiyon var evet ama araba zaten 912 kilo bağımsız olması anlamsız olurdu
fiesta gibi bir araba da bile her çukurdan geçtiğim de bütün cıvataların uzama/gevşeme durumları aklıma geliyor ya böyle bir konforsuzluk daha önce hiç bir araba da görmedim valla tofaşa biniyorum 100 kat daha iyi broadway keza çok daha iyi, yani bunlar tesadüf olamaz teknoloji geliştikçe de bütün istenilenleri veriyor Ford
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl ve Porsche

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
90 larda üretilmiş bir süspansiyon bu o zaman ki teknoloji hem konfor hem yol tutuş kriterlerini karşılamak için yetersiz elbette
teknoloji geliştikçe ve istekler doğrultusun da dediğin gibi konfora da özen gösteriyorlar abi
ama 2000 model bir fiesta kullanıcısı olarak, arabamda torsiyon var evet ama araba zaten 912 kilo bağımsız olması anlamsız olurdu
fiesta gibi bir araba da bile her çukurdan geçtiğim de bütün cıvataların uzama/gevşeme durumları aklıma geliyor ya böyle bir konforsuzluk daha önce hiç bir araba da görmedim valla tofaşa biniyorum 100 kat daha iyi broadway keza çok daha iyi, yani bunlar tesadüf olamaz teknoloji geliştikçe de bütün istenilenleri veriyor Ford
Eski kasalar kesinlikle öyle, senin araçtan sonra üretilen bazı fiesta kasaları da oldukça sertti. 2009-12 yıllarına kadar üretilen çoğu Ford ciddi anlamda sertti ve o yıllardan sonra artık yavaş yavaş yumuşatılmaya başlandı. Hatta bununla ilgili Ford yetkilisinin yapmış olduğu röportajı da dinlemiştim. Kullanıcılarımız otomobillerin çok sert olduğunu söylüyorlar ve bunun üstesinden gelmek için çalışmalar yapıyoruz diyordu o yıllarda. B segment otomobiller gelişen teknoloji ile beraber ağırlıkları ve boyutları ciddi oranda artmadığı müddetçe bağımsız süspansiyona geçiş yapmazlar ki zaten yapılacak olsaydı Ford kesinlikle fiesta'ya bunu çoktan koyardı. Belki ilerleyen yıllarda bu tarz bir değişikliğe gidilir ama dediğin gibi ben de pek acil bir ihtiyaç olarak görmüyorum bu segmente böyle bir süspansiyon koyulmasını. Şimdi ileride mk4 focus çıkacak ve spy fotolarda yanlış görmediysem integral link bulunuyor. Bakalım ayarlamaları nasıl yapmışlar, otomobilin karakteri ne anlamda değişecek merak ediyorum. Fakat eski nesiller gibi sertleştirilmeyeceğine kesin gözüyle bakabiliriz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım