otobanlarda hız sınırları yeniden düzenlenmeli mi?

hız sınırları yeniden düzenlenmeli mi?

  • evet

    Kullanılan: 62 74.7%
  • hayır

    Kullanılan: 21 25.3%

  • Kullanılan toplam oy
    83
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Benim için en az 150 olmalı ama eski arabalar ve acemi şoförler sıkıntı yaşar.
Herkes şeridinde giderse hiçbir sıkıntı olmaz.
Genel olarak İstanbul - Ankara ve ile Pozantı Mersin arasında otoban kullanıyorum. Özellikle Pozantı Adan arası ok yoğun ve tehlikeli geliyor bana. Yol sürekli virajlı ve iniş çıkışlı. O yüzden artmamalı diye düşünüyorum.
Zaten her yolda yapılmasına ben de karşıyım. Şimdi yeni otoyollar yapıldı. Gerçekten bazıları kaliteli olmuş. Eşek yüküyle verilen paranın karşılığında acelesi olan gümbür gümbür gidebilsin. Halihazırda zaten radarlarla "catch me if you can" filmi çeviriyoruz. Onun dışında millet gazı döşemeye yapıştırıyor.

Güvenlik vs. diyen arkadaşlara cevabım şu olur: Şu anda hız sınırı 120 olunca millet 160'la kaza yapmıyor mu? Hız yapacak olan, riskleri peşinen kabullenip yine yapıyor. "Sağlığınız için alkole zam yapıyoruz" mantığıyla aynı buluyorum bunu. :)
 

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
Herkes şeridinde giderse hiçbir sıkıntı olmaz.

Zaten her yolda yapılmasına ben de karşıyım. Şimdi yeni otoyollar yapıldı. Gerçekten bazıları kaliteli olmuş. Eşek yüküyle verilen paranın karşılığında acelesi olan gümbür gümbür gidebilsin. Halihazırda zaten radarlarla "catch me if you can" filmi çeviriyoruz. Onun dışında millet gazı döşemeye yapıştırıyor.

Güvenlik vs. diyen arkadaşlara cevabım şu olur: Şu anda hız sınırı 120 olunca millet 160'la kaza yapmıyor mu? Hız yapacak olan, riskleri peşinen kabullenip yine yapıyor. "Sağlığınız için alkole zam yapıyoruz" mantığıyla aynı buluyorum bunu. :)
kesinlikle doğru, hız sınırı 80 olsa da onlar için fark etmiyor,zaten aklını kullanıp nerde frene basacağını bilse kasa yapmaz,aklını kullanamazsan da trafikte yerin yok demektir

yada ehliyet almak zorlaşmalı, hatta arabamıza ilk yıl takometre gibi bir cihaz üzerinden hız kontrolü yapılabilir,en azından stajyer ehliyet süresi bitene kadar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Herkes şeridinde giderse hiçbir sıkıntı olmaz.

Zaten her yolda yapılmasına ben de karşıyım. Şimdi yeni otoyollar yapıldı. Gerçekten bazıları kaliteli olmuş. Eşek yüküyle verilen paranın karşılığında acelesi olan gümbür gümbür gidebilsin. Halihazırda zaten radarlarla "catch me if you can" filmi çeviriyoruz. Onun dışında millet gazı döşemeye yapıştırıyor.

Güvenlik vs. diyen arkadaşlara cevabım şu olur: Şu anda hız sınırı 120 olunca millet 160'la kaza yapmıyor mu? Hız yapacak olan, riskleri peşinen kabullenip yine yapıyor. "Sağlığınız için alkole zam yapıyoruz" mantığıyla aynı buluyorum bunu. :)

Millet yine 160’la kaza yapiyor da ona gore hukuksal yaptirimi var. Sen bunu sinirsiz yaparsan kasaplara yasal olarak yol acarsin. Barzonun biri gelir altindaki luks aracla makas atarken bir aileyi katleder sonra da sucu hayatini kaybeden adama atarlar. Ondan sonra hiz siniri yoktu dusuk hizdaki arac ben hizli giderken onume atladi olur
Yaya gecidinde durma kuralinin takilmadigi memlekette hiz siniri olmayan otobani dusunemiyorum :)
 
Son düzenleme:

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
Millet yine 160’la kaza yapiyor da ona gore hukuksal yaptirimi var. Sen bunu sinirsiz yaparsan kasaplara yasal olarak yol acarsin. Barzonun biri gelir altindaki luks aracla makas atarken bir aileyi katleder sonra da sucu hayatini kaybeden adama atarlar. Ondan sonra hiz siniri yoktu dusuk hizdaki arac ben hizli giderken onume atladi olur
Yaya gecidinde durma kuralinin takilmadigi memlekette hiz siniri olmayan otobani dusunemiyorum :)
evet kıbrısta o kültür olmasına rağmen türkiyede hala oluşmadı,hala arkamdan kornaya basan var
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
evet kıbrısta o kültür olmasına rağmen türkiyede hala oluşmadı,hala arkamdan kornaya basan var

Yaya geçidinde durdum diye arkamdan gelen mağara adamı az daha benim araca arkadan çarpıyordu. O hızla çarpsaydı muhtemelen ben de yayaya vururdum. Bir de neden yaya geçidinde duruyorum diye arkamdan havlamaya başladı..Ben de camı açıp küfürleri savurdum tabi..Etraftaki yayaların lincine uğrayacaktı biraz daha bekleseydi...
Ben kazaya sebebiyet verecek diye yaya geçidinde durmaya çekiniyorum siz de burada hız sınırı olmayan otoban hayali kuruyorsunuz anasını satayım :D
 
Son düzenleme:

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
Yaya geçidinde durdum diye arkamdan gelen mağara adamı az daha benim araca arkadan çarpıyordu. O hızla çarpsaydı muhtemelen ben de yayaya vururdum. Bir de duruyorum diye arkamdan havlamaya başladı..Ben de camı açıp küfürleri savurdum tabi..Etraftaki yayalar lincine uğrayacaktı biraz daha bekleseydi...
Ben kazaya sebebiyet verecek diye yaya geçidinde durmaya çekiniyorum siz de burada hız sınırı olmayan otoban hayali kuruyorsunuz anasını satayım :D
zaten benzin 7 lira boşver sınırlar değişmesin ,yakacak diye artık aynaları bile kapatıyorum aerodinami olsun diye :D:D
 

Bilal

Panpa
7 Eki 2016
698
1,396
2,520
İstanbul
Hazır konusu açılmışken forumda farklı zamanlarda birkaç farklı kişiden okuduğum 'araçlar gelişti lastikler yollar gelişti hala niye hız sınırları aynı' konusuna da yorumumu belirtmek istiyorum.Bana göre bu arkadaşlar bardağın sadece dolu tarafına bakıyor.Şimdi abs ve espnin geliştiğinden bahsedilen yorumdan başlayalım.Frenleme eskiye nazaran daha stabil belki birkaç metre daha erken olabilir.Ama hiçbir zaman kazayı tamamen önleyecek şekilde olamaz günümüzde en iyi 100-0 kaç metre? Brembonun sitesinde yazana göre 31m bahsedilen araçta porsche 911.Tabi bu değerde 100 metre için geçerli.Zaten konu hız sınırı olan 120 hatta toleransla 132 ve üstü hızlar hakkında yanılmıyorsam. Her halukarda en az 30 metreye ihtiyacınız var buda yüksek hızlarda cmnin bile önemi olduğunu bilen biri için yeterli.Espye zaten bahsetmeye gerek yok en gelişmiş esp bile (standart arabalarda) belli hızdan sonra özelikle yüksek olanlarda destek değil köstek olmasını geçtim,bunun yanında bazı markalar kendine güvenip espnin geç girmesine müsaade ediyorlar.Örnek vermek gerekirse mk4 mondeo kullanıcısıyım eğer bugüne dek esp 200 sefer devreye girdiyse bunların ortalama 30-40 tanesi ben kontramı verip aracı raya sokmaya ramak kala yapılmış çok ufak müdahelelerdi.100 üzerinden bakıldığında 20 oran demek.Ucunda can olan bir denklem için çok büyük bir değer.Hiçbir zaman hiçbir aracın %100 espye güvenerek kullanılmaması gerektiği düşüncesindeyim çünkü aracı esp değil şoför kurtarır.Eğer esp kurtarsaydı direksiyon hakimiyetini kaybetti ve kaza yaptı şeklinde bir başlık görmezdik.Böyle düşünmeyen arkadaşlar mqb platformlu bir araçla (esp müdahalede erkenci davrandığı için fanboylar saldırmasın) bahsedilen yüksek hızlarda viraja girebilirler.En gelişmiş lastik konusuna gelirsek sonuçta yol için üretilen lastik ve yol koşulları değişken olmasını geçtim lastiği daima olması gereken psi da kullanıyor muyuz elimizde olmayan sebeplerden bile olsa hergün değişmesi muhtemel.Araç 2 gün yatsa yada sert girilen viraj sonrası psi değişimi işten bile değil.Lastiğin diş oranı,yaptığı km,saklanıldığı koşul dolayısıyla hamurun durumu,kullanıldığı yıl ve markasını saymıyorum bile. Çoğu kullanıcı fabrika çıkışı neyse o lastiği kullanıyor fabrikadan çıkan lastiklerinde büyük bir kısmının maliyet dolayısıyla orta başarılı veya başarısız lastik olduğunu bilmeyen arkadaşım yoktur sanıyorum.Hız körlüğü gibi diğer mevzularda tuzu biberi.Anlatmak istediğim en gelişmiş araç bile olsa iş şoförlükte biter.Hele hele yüksek hız.Ani manevrada tek bir cm fazla kırılan direksiyon direk taklaya yol açar.Eğer arabalar yerine toplumun bilinç ve düşünce yapısı değişirse (almanlar gibi olursa) hız sınırı olmayan otobanımız olur merak etmeyin.Gerçi gelişeceği yerde yeni neslin daha da negatif yönde etkilediği ve sorumsuz olduğu düşüncesindeyim.İstanbulda yaşayanlar bilir saat 22.00 sonra 10 kmlik bir mesafede bile en azından 2-3 makascı görmek işten bile değil.Bundan 5 yıl önce böyle olaylar nispeten baya azdı ve gitgide artıyor maalesef.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Millet yine 160’la kaza yapiyor da ona gore hukuksal yaptirimi var. Sen bunu sinirsiz yaparsan kasaplara yasal olarak yol acarsin. Barzonun biri gelir altindaki luks aracla makas atarken bir aileyi katleder sonra da sucu hayatini kaybeden adama atarlar. Ondan sonra hiz siniri yoktu dusuk hizdaki arac ben hizli giderken onume atladi olur
Yaya gecidinde durma kuralinin takilmadigi memlekette hiz siniri olmayan otobani dusunemiyorum :)
Yaya geçidinde durdum diye arkamdan gelen mağara adamı az daha benim araca arkadan çarpıyordu. O hızla çarpsaydı muhtemelen ben de yayaya vururdum. Bir de neden yaya geçidinde duruyorum diye arkamdan havlamaya başladı..Ben de camı açıp küfürleri savurdum tabi..Etraftaki yayaların lincine uğrayacaktı biraz daha bekleseydi...
Ben kazaya sebebiyet verecek diye yaya geçidinde durmaya çekiniyorum siz de burada hız sınırı olmayan otoban hayali kuruyorsunuz anasını satayım :D
Güzel diyorsunuz da, şu anda "şöyle olur böyle olur" diye endişe ettiğiniz her şey halihazırda zaten yaşanıyor. Yavşağın evladı 250 ile sıkıştırıyor, radara giriyor, emniyet şeridinden yardırıyor. Ama radar diyorsun, ama EDS diyorsun, cevap "kim kime ceza yazıyor" oluyor. Evet, bu elektronik sistemlerin başında da insanlar var ve kurallar gerçekten herkese işlemiyor, bu konuda imtiyazlı olan geniş bir zümre var. O zümreden biri 180'le 200'le gelip sana arkadan çarpsa veya makaslar atarken senin taklana sebep olsa, bugün de sen hatalı bulunursun bundan emin ol.
Emniyet şeridi ihlaline müsade etmediğim sivil ama çakarlı aracın şoförü beni camın arkasından tehdit edip direksiyon başında bir yerlere telefonlar açıyor, sen de ülkeyi hala kontrol edilebilir bir seviyede sanıyorsun. :) Zaten bala g*ze yaşıyoruz trafikte, bari ihtiyaç olmayan yerlerde hız limiti gibi detaylara takılmayalım.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Güzel diyorsunuz da, şu anda "şöyle olur böyle olur" diye endişe ettiğiniz her şey halihazırda zaten yaşanıyor. Yavşağın evladı 250 ile sıkıştırıyor, radara giriyor, emniyet şeridinden yardırıyor. Ama radar diyorsun, ama EDS diyorsun, cevap "kim kime ceza yazıyor" oluyor. Evet, bu elektronik sistemlerin başında da insanlar var ve kurallar gerçekten herkese işlemiyor, bu konuda imtiyazlı olan geniş bir zümre var. O zümreden biri 180'le 200'le gelip sana arkadan çarpsa veya makaslar atarken senin taklana sebep olsa, bugün de sen hatalı bulunursun bundan emin ol.
Emniyet şeridi ihlaline müsade etmediğim sivil ama çakarlı aracın şoförü beni camın arkasından tehdit edip direksiyon başında bir yerlere telefonlar açıyor, sen de ülkeyi hala kontrol edilebilir bir seviyede sanıyorsun. :) Zaten bala g*ze yaşıyoruz trafikte, bari ihtiyaç olmayan yerlerde hız limiti gibi detaylara takılmayalım.

auhduafhusdhfsuhdg ben karşıyım hız sınırı olmayan otobana da söylediklerin de doğru ne diyeyim
Aga highrollers sayfasına bak hatta sen Kocaeli'de etkinliğine katılmıştın. Adamlar zaten otobanları hız sınırı yokmuş gibi kullanıyor, bir de bunu sosyal medyada paylaşıyor..Bu adamlardan birine bir şey desen seni yakarlar :D
 
Son düzenleme:

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Herkes şeridinde giderse hiçbir sıkıntı olmaz.

Zaten her yolda yapılmasına ben de karşıyım. Şimdi yeni otoyollar yapıldı. Gerçekten bazıları kaliteli olmuş. Eşek yüküyle verilen paranın karşılığında acelesi olan gümbür gümbür gidebilsin. Halihazırda zaten radarlarla "catch me if you can" filmi çeviriyoruz. Onun dışında millet gazı döşemeye yapıştırıyor.

Güvenlik vs. diyen arkadaşlara cevabım şu olur: Şu anda hız sınırı 120 olunca millet 160'la kaza yapmıyor mu? Hız yapacak olan, riskleri peşinen kabullenip yine yapıyor. "Sağlığınız için alkole zam yapıyoruz" mantığıyla aynı buluyorum bunu. :)
Herkes şeridinde giderse zaten sorun olmaz ama burası Türkiye. Orta şeritte 120 ile gideni sıkıştıran olacaktır. Sağ şeritte gidene bile sıkıntı çıkaracaklardır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

ali_tremonti

Panpa
8 Eyl 2016
1,610
1,940
2,570
26
düzenlenmesi gereken bazı danaların beyinleri. sürücüler bilinçlendikten kazalar azaldıktan sonra o tip bi düzenleme yapılabilir ama şuanki trafikteki sürücü profilleriyle sıkıntı o iş. adam 250 yle Tekir virajlarına girmeye çalışıyor bariyere patlıyor... o iş türkiyede sıkıntı
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Türkiye'de trafiğin kalitesi arsın da hız sınırı mühim değil, ben memnunum mevcut hız sınırından, zaten 110'dan sonra her 10 km/s artışta ortalama bir araba 0.5-0.7 litre daha fazla yakmaya başlıyor, yakıtın kıymetli olduğu ülkemizde bir yere 120-130 lu hızlarda gitmek ideal o yüzden. Millet de çok zenginmiş gibi 150-200 gidip sonra mola veriyor, neyin kafası gerçekten anlamıyorum.
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Yaklaşık olarak 2 yıldır ayda 2-3 defa olmak üzere İstanbul-Zonguldak arası otoban kullanıyorum. Gözlemlediğim kadarıyla ülkemizde ki sürücülerin trafikte bireysel düşündüklerini görüyorum. Bir diğer deyişle; sürücüler trafik bilincine sahip değiller, araçlarını kullanırken kendi çıkarları doğrultusunda hareket edip, trafikte ki diğer sürücüleri düşünmeden seyir halinde bulunuyorlar. Avrupa, Amerika ülkelerinde ise gözlemlediğim kadarıyla trafik ahlakı, bilinçli trafik okuması mevcut. Bundan dolayı da otobanlarda hız sınırları daha esnek olduğunda istisnalar dışında sorun yaşanmıyor, yaşanmıyor denilecek kadar da az.

Türkiye'de ilk önce trafik bilinci; ahlakı, trafik okuması oturtulsun, sonrasında hız sınırları düşünülür kanaatindeyim. Sizin de bildiğiniz üzere otobanda bile sinyal vermeyen bir sürücü tipine sahibiz. Kavşak kurallarını bile bilmeyip, yayaları tanımayan bir sürücü kitlesine sahibiz. Hız sınırları kaldırıldığını veya esnetildiğini düşünelim. Siz saatte 150 kilometre hız ile seyir ederken sinyal vermeden önünüze bir aracın atladığını varsayalım. Çünkü önünüze atlayan kişilerin 10'da 9'u sinyal vermeyen kişiler oluyor. Ne yapacaksınız? Bırakın 150 ile seyahat etmeyi, 80-90 aralığında bile sorun yaşatıyorlar insana.

Kuralları değiştirmek, esnetmek kolaydır; asıl sorun uygulamasıdır. Ve maalesef kurallar, yasalar kitlenin nabzına göre verilmeli bu durumda. Öncelik olarak biz kurallarımızı bilinçli sürücülük alanında katılaştırıp sürücülerimizi düzene sokalım. Sonrasında otobanda hız sınırlarının kaldırılmasını konuşalım.
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Arabalar ve yollar gelişiyo olabilir ama zihniyet aynı malesef. Sellektör yaptın diye çıldıran adam limit olmazsa kendini de milleti de öldürür

Sellektör konusuna ben de aşırı derecede sinirlenip çıldırıyorum. Kurallar çerçevesinde haklıysan sinirlenmek gayet normal. Otobanda seni iki tır sıkıştırıyor, mecbur olarak en sol şeride geçmek durumundasın. Uzaktan da 150-160 civarlarında hız yapıp gelen bir kişi sana sellektör yapıyor. Sırf onun keyfi olsun diye kendi canımı riske mi atıyım?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
... Hız sınırları kaldırıldığını veya esnetildiğini düşünelim. Siz saatte 150 kilometre hız ile seyir ederken sinyal vermeden önünüze bir aracın atladığını varsayalım. Çünkü önünüze atlayan kişilerin 10'da 9'u sinyal vermeyen kişiler oluyor. Ne yapacaksınız? Bırakın 150 ile seyahat etmeyi, 80-90 aralığında bile sorun yaşatıyorlar insana.
...
Ehliyetsiz kırsal bölge sürüşlerini de sayarsam 20 yıldan uzun süredir trafikte araç sürüyorum. Daha ehliyeti bile almadan önce öğrendiğim şey, gördüğüm her objenin fizik kuralları dahilinde her hareketi yapabilecek olduğu ve görmediğim kör noktadan da her an önüme obje çıkabileceğiydi. Evet, maalesef bu ülkede araba kullanmayı trafik kurallarından önce yazılı olmayan bu kuralla öğrenmek gerekiyor. Ona göre önlemlerle ve kafadaki en kötümser senaryolarla ilerlemek gerekiyor.

Şimdi bu alıntıladığım örneğine bakalım. "Hız sınırlarının kaldırıldığını veya esnetildiğini düşünelim". Düşünmeye gerek yok, kimse aksini iddia etmesin. Bu forumda uzun yol yapan herkes 150 km/h hıza zaten çıkıyor ve bahsettiğin örnek halihazırda yaşanıyor :) Dediğin gibi 80-90 ile gidildiğinde de solumdaki otobüsün veya tırın beni yok sayarak üstüme kırarak varsa emniyet şeridi sayesinde, yoksa zorunlu olarak ani frenle kurtulduğum çok olmuştur. Hız sınırı 120 değil 220 olsa da bunlar değişmeyecek. Daha fazla artamaz, çünkü artacak yeri kalmadı son noktadayız :D. Ortalama ekonomik arabası olanın hızını zaten radarlar değil akaryakıt fiyatları kısıtlıyor. Basacak olan da her türlü basıyor.
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,285
1
9,436
4,970
kocaeli
Evet lastikler gelişti , arabalar gelişti , teknoloji gelişti ama adam Ağustos sıcağında arabayı kışlık lastikle kullanıyor .

Bu adam normal hızda bile bizim için tehlike , kendisini geçtim duramayıp vuracağı araç için ...

Zihniyet değişmesi lazım , ehliyet derslerinde kaputun altında ne vardan çok hoşgörü , anlayış , sabır kavramlarının öğretilmesi lazım . Trafiğin nasıl oluştuğunun anlatılması lazım .

Otobanlarda trafik yoğunluğunun başlıca nedeni sol şerit ihlalidir mesela . Büyük çoğunlukla ağır vasıtalar olmak üzere normal araçlarda çokça yapıyor bu şerit ihlalini .

Otobanlarda üst sınır olduğu gibi alt sınırda olmalı , her şeritin kendi hız limitleri olmalı ...

Lenovo K53a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Ehliyetsiz kırsal bölge sürüşlerini de sayarsam 20 yıldan uzun süredir trafikte araç sürüyorum. Daha ehliyeti bile almadan önce öğrendiğim şey, gördüğüm her objenin fizik kuralları dahilinde her hareketi yapabilecek olduğu ve görmediğim kör noktadan da her an önüme obje çıkabileceğiydi. Evet, maalesef bu ülkede araba kullanmayı trafik kurallarından önce yazılı olmayan bu kuralla öğrenmek gerekiyor. Ona göre önlemlerle ve kafadaki en kötümser senaryolarla ilerlemek gerekiyor.

Şimdi bu alıntıladığım örneğine bakalım. "Hız sınırlarının kaldırıldığını veya esnetildiğini düşünelim". Düşünmeye gerek yok, kimse aksini iddia etmesin. Bu forumda uzun yol yapan herkes 150 km/h hıza zaten çıkıyor ve bahsettiğin örnek halihazırda yaşanıyor :) Dediğin gibi 80-90 ile gidildiğinde de solumdaki otobüsün veya tırın beni yok sayarak üstüme kırarak varsa emniyet şeridi sayesinde, yoksa zorunlu olarak ani frenle kurtulduğum çok olmuştur. Hız sınırı 120 değil 220 olsa da bunlar değişmeyecek. Daha fazla artamaz, çünkü artacak yeri kalmadı son noktadayız :D. Ortalama ekonomik arabası olanın hızını zaten radarlar değil akaryakıt fiyatları kısıtlıyor. Basacak olan da her türlü basıyor.

Dediklerinize büyük ölçüde katılıyorum, özellikle karşıda ki insanın neler yapabileceği hakkında ki varsayımları düşünme konusuna. Fakat hız limitlerinin kaldırılması; trafikte ki magandaların yaptıklarını daha da fazla yapacaklarına yol açacağını düşünüyorum. Artık var olan terör yasal terör haline gelir :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım