Passat B6 2.0TSI CCTA Stage 1+ için LPG Kiti önerisi

Onatygt

Onat YİĞİT
Profesör
4 Şub 2022
136
433
1,585
Kayseri
Marka
Volkswagen
DIY bölümünde açmamın sebebi aracın ruhsatında LPG işli ve muhtemelen montaj ve ayar kısmının çoğunu babamla kendimiz yapacağız gibi durması.

-Birincisi araba şu an tahmini 275HP civarlarında ve silindir başına düşen gücü 70HP civarlarında. Hem bu yüzden hem de aracın turbo basıncı 1.6-1.7bar civarlarında olduğu için büyük ve basıncını 2bar civarlarında tutacak bir regülatör gerekiyor.

-İkincisi direkt enjeksiyon LPG kitlerini benzin enjektörlerinin manifoltta olmasından dolayı tercih etmek istemiyoruz. Onun yerine sıralı sistem alıp benzin yakıt sensörü emülatörü ve benzin pompası kapatma sistemi alıp kullanmayı düşünüyoruz. Tabi burada önemli bir problem başlıyor. Yüksek basınç pompası 155bar basıyor ve geri dönüş yok, burada iki seçenek ortaya çıkıyor birincisi yüksek basınç pompasından sonra hatta selenoid bağlayıp selenoidi açınca depoya geri dönüş sağlamak, ikincisi ise ayarlı regülatör kullanmak. Enjektörler 200bar basınca kadar kitli kalıyor ve işeme yapmıyor. Lakin üstü basınçlarda işeme yapıyor ki bunu zamanında yaşamıştık. Bu konuda özellikle görüşlerinizi bekliyorum.

-Üçüncüsü enjektör seçimi. Enjektörlerin gecikmeleri ve omajının düşük olması aşırı önemli. Mümkün olduğunca büyük enjektör tercih edicek olsak bile yurt içi yurt dışı farketmeksizin enjektörler silindir başı 1.2barda maksimum 50HP destekliyor. Tabi burada Atiker Elit enjektörler biraz öne çıkıyor. Aklımda şu an için eski sistemi Romano olduğundan Atiker Grand enjektör takıp duruma bakıp duruma göre silindir başına 2 enjektör kullanmak var tabi bu konu da alt başlıklara ayrılıyor olacak, burada da fikirleriniz ve önerileriniz açıkçası çok lazım.

-Dördüncüsü AFR ayarı bu arabada çok önemli ve aracın her durumda hafif zengin çalışması gerekiyor. Çünkü benzinde de hafif zengin çalışan bir araç ve ne kadar DP olsa bile egzozu sıkıştırmalarda cidden ısının bir araç. Üstüne üstelik LPG'nin kalorisi ve oktanının yüksek olması avans açmak istememe sebebiyet veriyor. Tabi burada ufak bir sorun ile karşılaşıyoruz, araç otomatik olduğundan alt devir ayarlarının nasıl yapılacağı ve enjeksiyon sürelerini LPG ayarlarında tam olarak tutturup tutturamayacağımız. Atiker vs olursa ayarları yapmak tabi benim içinde daha kolay olacaktır çünkü uygulamaları ve kabloları her yerde bulunuyor.

-Son olarak arabanın muayenesi uzun bir süredir yok o yüzden bulunduğu yerden ne yazık ki hareket edemiyor.

Okuduğunuz için şimdiden teşekkürler, görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,035
3
4,928
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Merhaba,motor direkt enjeksiyon olduğu için haliyle sıralı sistemlerden farklı bir sistem uygulanmak zorunda.Bu noktada da bence kesinlikle sıralı sistem lpg uygulamasını düşünmemelisiniz çünkü oradaki enjektörlerde,beyinde çok nokta enjeksiyonlu araçlar için uygun.Kit olarak direkt enjeksiyon kitini tercih etmelisiniz,o kitte benzinle lpgyi karıştırarak atmalı.Direk enjeksiyonlu kitlerde benzin tüketimi çok çok az olsa da yine de oluyor,sadece lpg ile çalıştırmak mümkün olmuyor.Bu noktada buna karar verirseniz her şey daha da kolay,örneğin Prins'in VSI 3 sistemi en çok uygulanan ve en başarılı bulunan direkt enjeksiyonlu lpg kiti diye geçer ve uygulanır,bu kit kendi başına 500 HP'li araçlara kadarda uygulanabildiği için sizin motora fersah fersah zaten yeterli gelir.İşin yazılım kısmını ise Prins'in programından teker teker halletmeniz gerekiyor ki,Prins'in yazılımı da hem oldukça detaylı hem oldukça akıcıdır,aynı zamanda ecu ile birlikte çalışabildiği için ayarları sürekli olarak güncel kalır.Yine de isterseniz program üzerinden ayar yapabilirsiniz ama uzmanlık gerektirir,ya da epey mesai harcayıp deneme yanılma yoluyla yaparsınız.

Toplama LPG tertibatı uyumsuzluk yaratabileceğinden dolayı örneği hep Prins üzerinden verdim,eğer üstündeki LPG'ye uyumlu bir enjektör-regülatör alırsanız aynı uygulamaları ona da yapabilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan

Onatygt

Onat YİĞİT
Profesör
4 Şub 2022
136
433
1,585
Kayseri
Marka
Volkswagen
Merhaba,motor direkt enjeksiyon olduğu için haliyle sıralı sistemlerden farklı bir sistem uygulanmak zorunda.Bu noktada da bence kesinlikle sıralı sistem lpg uygulamasını düşünmemelisiniz çünkü oradaki enjektörlerde,beyinde çok nokta enjeksiyonlu araçlar için uygun.Kit olarak direkt enjeksiyon kitini tercih etmelisiniz,o kitte benzinle lpgyi karıştırarak atmalı.Direk enjeksiyonlu kitlerde benzin tüketimi çok çok az olsa da yine de oluyor,sadece lpg ile çalıştırmak mümkün olmuyor.Bu noktada buna karar verirseniz her şey daha da kolay,örneğin Prins'in VSI 3 sistemi en çok uygulanan ve en başarılı bulunan direkt enjeksiyonlu lpg kiti diye geçer ve uygulanır,bu kit kendi başına 500 HP'li araçlara kadarda uygulanabildiği için sizin motora fersah fersah zaten yeterli gelir.İşin yazılım kısmını ise Prins'in programından teker teker halletmeniz gerekiyor ki,Prins'in yazılımı da hem oldukça detaylı hem oldukça akıcıdır,aynı zamanda ecu ile birlikte çalışabildiği için ayarları sürekli olarak güncel kalır.Yine de isterseniz program üzerinden ayar yapabilirsiniz ama uzmanlık gerektirir,ya da epey mesai harcayıp deneme yanılma yoluyla yaparsınız.

Toplama LPG tertibatı uyumsuzluk yaratabileceğinden dolayı örneği hep Prins üzerinden verdim,eğer üstündeki LPG'ye uyumlu bir enjektör-regülatör alırsanız aynı uygulamaları ona da yapabilirsiniz.
Orada 500HP güce kadar belirtilen regülatörün besleme gücü, ne yazık ki tekli 100cc kahverengi Keihin Prins enjektör silindir başına 60HP'ye kadar destekliyor. Ki kısa bi dönem önceden Prins VSi 2 Di sistem vardı ve problem yaşadık, benzin enjektörümüzün birisi takım halinde değişmesine rağmen hep işedi ve bu farklı silindirlerde oldu. En son Romano Di kit vardı ama yanlış enjektör seçiminden dolayı araç kesiliyordu, kısacası istediğimiz verimi alamadık. Ne kadar LPG'ciyiz diye geçinenle görüşsek o motora LPG montajı yapmıyoruz diyor. Direkt enjeksiyon kitini tercih etmeme sebeplerimizden birisi de benzin ile LPG kalorilerinin ve oktanlarının farklı olması. Araç pompa benzinde 13 AFR altında yürütülmeye çalışıldığında vuruntu yapmaya başlıyor. LPG'de bu durum yaşanmasa da gaz yetişmediğinden araç yüksek devirde pik turbo basıncına ulaşmadan gaz yetiştirememeye başlıyor. ECU ile çalışma konusuna gelirsek zaten bütün sıralı ve Di LPG beyinleri aynı mantıkla çalışır, geneli de firma değişse bile aynı beyini kullanır. Uzun lafın kısası çözüme varmış olsaydık bu konuyu açmazdım. Bu arada Prins'e e-mail attım, kendileri de sistemlerinin yazılımlı haliyle tam manasıyla çalışmayacağını belirttiler. Orijinal benzin yazılıma uygun LPG haritasının LPG beynine yükleneceğinin ve enjektörlerin daha fazla gücü kaldıramayacağını belirttiler.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Yanlış bilmiyorsam, bahsettiğiniz araba direk enjeksiyon. O sebeple port enjeksiyon LPG enjektörlerini nasıl kullanacaksınız pek anlayamadım.

Ben de 200hp'lık setuplı Tjet motorda yaklaşık 5 yıl LPG kullandım. İlk başta araba OEM 155 hp gücünde iken ustaya işi bıraktım, pek beceremedi. Sonrasında da ben kendim ayarı öğrendim, arabama sabit AFR saati bağladım ve akabinde de kiti neredeyse baştan yeniledim.

Ben son setup'ımda Atiker ECU, Romano turbo regülatör ve yine Atiker'in Romano üretimi sıralı enjektörlerini kullanmıştım. Bu setup'da tüm devir bandında LPG'yi kullanmak genel olarak OK gözüküyodu ancak random şekilde ki arabanın sıcaklığı arttıkça bu randomluk artıyordu, üst devirlerde vuruntu / gaz kesme gibi şeyler olabiliyordu. Bu sebeple ben de son ayarımda 5000 devir sonrasında otomatik benzine geçiş şeklinde ayar yapmıştım. Bu şekilde yıllarca sorunsuz kullanmıştım.

Belli bir devirden sonra benzine geçiş konusunu değerlendirmeni tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:

Onatygt

Onat YİĞİT
Profesör
4 Şub 2022
136
433
1,585
Kayseri
Marka
Volkswagen
Yanlış bilmiyorsam, bahsettiğiniz araba direk enjeksiyon. O sebeple port enjeksiyon LPG enjektörlerini nasıl kullanacaksınız pek anlayamadım.

Ben de 200hp'lık setuplı Tjet motorda yaklaşık 5 yıl LPG kullandım. İlk başta araba OEM 155 hp gücünde iken ustaya işi bıraktım, pek beceremedi. Sonrasında da ben kendim ayarı öğrendim, arabama sabit AFR saati bağladım ve akabinde de kiti neredeyse baştan yeniledim.

Ben son setup'ımda Atiker ECU, Romano turbo regülatör ve yine Atiker'in Romano üretimi sıralı enjektörlerini kullanmıştım. Bu setup'da tüm devir bandında LPG'yi kullanmak genel olarak OK gözüküyodu ancak random şekilde ki arabanın sıcaklığı arttıkça bu randomluk artıyordu, üst devirlerde vuruntu / gaz kesme gibi şeyler olabiliyordu. Bu sebeple ben de son ayarımda 5000 devir sonrasında otomatik benzine geçiş şeklinde ayar yapmıştım. Bu şekilde yıllarca sorunsuz kullanmıştım.

Belli bir devirden sonra benzine geçiş konusunu değerlendirmeni tavsiye ederim.
En son Romano Di kitte enjektör probleminden dolayı bizde de öyle ayarlıydı. Bahsettiğiniz enjektörleri Freelander V6 177hp araçta 1.7bar regülatör basıncı ile kullanıyoruz ve enjeksiyon zamanlaması LPG ve benzinde aynı seviyede tutmayı başardık. Bizdeki vuruntunun sebebi yakıt yetişmediğinden dolayıydı. AFR'yi gözlemlediğimizde LPG 4000rpm sonrasında AFR 16 seviyelerine çıkıyordu ki bu araç için tehlikeli bir oran. O yüzden regülatör basıncını arttırmayı ve daha büyük regülatör kullanmayı düşünüyoruz. Bu arada evet motor direkt enjeksiyon ama enjektör konumlandırması port tipi. LPG enjektör nozulları ile benzin enjektörleri karşılıklı şekilde konumlandırıldı açıları aynı. Bizim şu an yaşadığımız sıkıntı LPG enjektörlerinin aktardığı gaz hacmi, benzin geri dönüşü, basınç sensörü emülatörü ve regülatör. Gerisi zaten halledilmesi kolay şeyler. Di kitlerinden genel olarak vazgeçmemizin sebebi aracın pompa benzinde üzerindeki harita ile vuruntuya düşmesi ve biz LPG'de sıkıştırmaya göre bir LPG ayarı yapmak istememiz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım