Renault Megane 2001 Coupe.

emert20

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,449
6,786
4,270
26
Denizli
Marka
Fiat
Büyük geçmiş olsun sende bir sey olmaması sevindirdi. Aracın masraflari da inşallah kolay ve ucuz şekilde hallolur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,080
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Çok geçmiş olsun gerçekten çok üzüldüm. Cana zarar gelmemesi de sevindirici ama. Yapılan hamleler olası masrafları da baya düşürmüş gibi. Tekrardan geçmiş olsun

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,264
3,862
4,070
İstanbul
Marka
Ford
@FurkanKarka çok geçmiş olsun yaa. Ama ucuz atlatmışsın diyebiliriz, arabayı da kısa sürede tekrar toplarsın umarım..
Bu olaydan sonra da gerçekten vazgeçtim kötü lastik almaktan..
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
889
1,615
2,320
İst.
Marka
Ford
Geçen gün Petlas hakkında konuşmuştuk hocam acı bir şekilde dediklerim gerçekleşmiş ama sizde bir şey olmaması araçta çok bi şey görünmemesi teselli verici umarım gönlünce olur ve keyifle kullanmaya devam edersin aracını çok çok geçmiş olsun
 

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,808
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
Furkan bugün sanırım ilk duyanlardan olduk, tekrar çok geçmiş olsun. Neyse ki otomobilleri takip, forumlardan, sosyal medyadan bir şeyler öğreniyoruz da kriz zamanlarında soğuk kanlı kalıp elimizden geldiğince minimuma indirme şansımız oluyor. Takla atmadan atlattığına çok sevindim. Fotoğrafları ilk gördüğümde bi an paniklemiştim. Umarım en büyük kazan bu olur ve bir daha yaşamazsın. Nazara geldi, lastik gerçekten tasarruf edilmemesi gereken bir konu. Gerçi petlas evet düşük seviye olsa da böyle bir hareket yapmamalıydı diye düşünüyorum. Saklama koşulları yüzünden bozulan bir şeyler oldu diye düşünüyorum.
 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,486
1
4,751
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Petlası yıllardır kullanırım bu güne dek böyle bir sorun yaşamadım. Ama belki de bana denk gelmedi. Araban kalem gibiydi nazara geldin kardeşim. Ama şükür önemli bişey yok. Bir kurban kes etini dağıt fakir fukaraya. Canına birşey olmadıya gerisi boş.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Güncelleme - Ucuz Kaza

Madem burası günlük gibiydi, malum durumu da paylaşma gereği hissettim. Zonguldak - İstanbul arası 75-80 kilometre arası viteste seyir halinde giderken; viraja henüz varmadan tatlı dönüşte sağ arka lastiğim kendisini bıraktı. Korkutmadı, hafif direksiyon hareketi ile rayına soktum ve bu defa sol arka geldi. Hemen ardından karşı yöne yönelen aracımı ters direksiyon hareketliyle içeriye soktum, tam sağ ve tam sol hareketini en az 10 defa yapmışımdır fakat spin atmaktan kurtulamadım. Tam kurtarıyordum ki virajın ortasında aracım yolun dışına dikey şekilde yöneldi, o an kafadan girmek istemedim ve el freni ile aracımı paralel olarak aşağı attım. Attığım anda sol iki teker havalandı ve tekrar yerine oturdu.

Lastiklerimden bu yıl şikayetçiydim, İstanbul’a döndüğümde değiştirmeyi istiyordum şikayet ederek. Aynı yolda beraber ilerlediğim önümde ve arkamda olanlar sorun yaşamadı. Her zaman gittiğim yol diyerek hafife almadan dikkat etmeme rağmen beni yüz üstü bıraktı lastiklerim. Arabama teşekkür edebilirim, direksiyon tepkilerine ve spin konusunu mümkün olduğunca yavaşlatacak kadar istikrarlı kafasını içeriye sokmasına.

Çekicimiz geldi, 2 saatlik çalışma ile yerinden çıktı arabamız. Aks, direksiyon kutusu gibi ön takımda var olan her parça kazadan önce ki gibi sağlıklı bir şekilde duruyor. Şanzıman kitlendi, onu küçük bir hamle ile çözdük. Şimdi milim hataları tespit emek için fren, rot testine gideceğiz. Kaportamızda ise 1.000 TL civarı bir masraf bizi bekliyor, revizyon ustamız tekrar aynı özenle hasarlı bölgeleri onaracaktır... Ön tampon, sağ arka, sağ alt kısım..

Kartepe yolda kalması 1, bu 2 oldu. Ve son, 3.olmayacak.

Ekli dosyayı görüntüle 16468
Ekli dosyayı görüntüle 16461 Ekli dosyayı görüntüle 16462 Ekli dosyayı görüntüle 16463 Ekli dosyayı görüntüle 16464 Ekli dosyayı görüntüle 16465 Ekli dosyayı görüntüle 16466 Ekli dosyayı görüntüle 16467
Hacım geçmiş olsun ya, Valla çok üzüldüm :( Kaportasına nazarımız mı değdi nedir, Maşallah da diyorum içimden ama :( Allah beterinden korusun, ucuz atlatmışsın Valla. Kazadır, can sağlığın yerindeyse gerisi kolay. Sonuçta metal bir şey yani, yerine gelir ki seninkinde çok şükür bir şey yok. Bu yıl bu forumdan kaza siftahını ben yaptım, sonra @Mt.Akina ve şimdi de sen. 2018 berbat bir yıl oldu. Başka kazalar da olmuştur illaki de bu yaş grubunda ve lift off yapanlar olarak ne bileyim, bela çekiyoruz galiba.
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault

Teşekkür ederim iyi dileğiniz için hocam.

Çok geçmiş olsun neyseki size bir zarar gelmemiş. Gerisi hallolur...

Haklısınız, en önemlisi can sağlığı. Maddiyat yerine bir şekilde getirilir, teşekkür ederim.


Teşekkür ederim hocam.

Geçmiş olsun. Umarım bir daha sorun yaşamazsınız.

Teşekkür ederim, umuyorum fakat yaşamamak için önlemimi almak istiyorum. Lastiklerimde olası kısa süreli yıpranmadan dolayı inceleme yollanma aşamasında.


Teşekkür ederim hocam. Daim olun.

Uuu geçmiş olsun. İyi bari ucuz atlatmışsın devirmeden takla attırmadan.

Çok ter döktüm, böyle bir tecrübeye gerek yoktu fakat bu lastikle ilk virajda patlayacağımı biliyordum. Daha viraja girmeden patlamak ağır geldi..

Çok geçmiş olsun @FurkanKarka , sen de bir şey yok ya gerisi hallolur, masraf olarak ise ucuz atlatmış gibi görünüyorsun araba yan yatmaya ramak kalmış, keza burundan girmediğin içinde ön taraf sağlam kalmış, çok geçmiş olsun tekrardan Allah bir daha yaşatmasın, ben yaşayalı neredeyse 1 ay oldu daha hala etkisini üzerimden atamıyorum, senin bu konuda daha rahat olmanı temenni ederim.
7

Ön takımda gözle görülür sorun bulamamıştık, ilk gün ki gibiydi. Milim olarak ölçüm yaptık, ölçümler sonucu ön takımda bulunan ne varsa değiştiriyorum. Bir kere darbe aldı, milim sorunlar zaman içerisinde büyümesin istedim. Haklısın hocam cidden ucuz atlattık, burundan girsem neler olurdu düşünmek bile istemiyorum. Allah hepimize yaşatmasın, senin durumunu da biliyorum etkisi üzerinden atılacak gibi değil. Bir gün sürdü bende etkisi, sadece çok üzgünüm. Aynı yolda, aynı hızla eşit mesafede giderken aralarından bir ben kaydım, işte buna anlam veremiyorum hala. Sana da tekrardan çok geçmiş olsun, Allah bir daha yaşatmasın. Teşekkür ederim.

Aboov geçmiş olsun. İnsan keşke diyor işte bu olayı yaşayacağıma artı masraf edeceğime düzgün lastik alsaydım diye. Sen deme hocam boşver olacağı varmış olmuş takılmaya gerek yok. Aslanlar gibi atlatmissin. Takladan kurtarmissin bunları düşün

Harbiden insan diyor ister istemez, ama bu denli kötü değildi anlam veremiyorum. Saklama koşulu bile bu hale getirmezdi. Yaptığımız etkinlikte Kartepe'de kalmıştım. O gün demiştim değiştirmeliyim diye.. Çok haklısın, atlattık bunu düşünmek gerekli hocam, takla atmaktan çok zor kurtardım. İyi ter döktük..

Fotoğrafları görünce kendi aracımın başına gelmiş kadar üzüldüm. Ufak tefek sıyrıklar ile atlatmış nazar artık yapacak birşey yok.

Lastiklerinizi bir an evvel değiştirin.

Ön düzende parça değişimleri bitmek üzere, lastik siparişini bu gün geçiyorum hocam. Teşekkür ederim, kimsemizin başına gelmesin.. Artık biraz façamız oldu diyorum, onu da eminim en nokta hatasız şekilde toplarız artık..

Büyük geçmiş olsun sende bir sey olmaması sevindirdi. Aracın masraflari da inşallah kolay ve ucuz şekilde hallolur.

İlk bakışta masraf görünmüyordu, ölçüm yaptık milimetrik oranlar çıktı salıncaklarda ve rotlarda. Salıncak, rot, viraj demir lastiği gibi ön düzden parçalarını değiştiriyorum. Sonrasında kaporta ile işimiz bitiyor. Böyle bir kazaya rağmen ucuz atlattık.. Çok teşekkür ederim, daim ol. Yeter ki bize bir şey olmasın.

Çok geçmiş olsun gerçekten çok üzüldüm. Cana zarar gelmemesi de sevindirici ama. Yapılan hamleler olası masrafları da baya düşürmüş gibi. Tekrardan geçmiş olsun

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Son el freni hamlesi büyük bir maddi hasardan kurtardı, muhtemelen sağlıkta da sorun yaratabilirdi.. Çok teşekkür ederim hocam, can en önemlisi dediğiniz gibi en sevindirici olanı. Onunla avutuyorum artık..

@FurkanKarka çok geçmiş olsun yaa. Ama ucuz atlatmışsın diyebiliriz, arabayı da kısa sürede tekrar toplarsın umarım..
Bu olaydan sonra da gerçekten vazgeçtim kötü lastik almaktan..

Petlas ile ilgili şikayetim bu yıl başlamıştı, her otomobil muhabbetinde dile getirirdim. İstanbul'a vardığımda bayiye gidip inceleme bile yaptıracaktım fakat fırsat olmadı. Kaportamız 1 ay sonra başlar, 2 aya toplamda eskisi gibi olur.. Çok teşekkür ederim

Kazanın olabilecek en iyi senaryoda gerçekleşmesi büyük şans olmuş. Tekrar çok geçmiş olsun Furkan

Çok teşekkür ederim dostum, cumayı iptal etmek zorunda kaldık bundan dolayı. :)

Geçen gün Petlas hakkında konuşmuştuk hocam acı bir şekilde dediklerim gerçekleşmiş ama sizde bir şey olmaması araçta çok bi şey görünmemesi teselli verici umarım gönlünce olur ve keyifle kullanmaya devam edersin aracını çok çok geçmiş olsun

Hocam hatırlıyorum o konuşmayı, İstanbul'a vardığımda Petlas lastiklerimi inceleme için yollayacaktım fakat maalesef geç kaldık. Araçta ki hasarlar park halinde çarpma gibi görünüyor, ben daha kötüsünü bekliyordum. Bakmadım kaza sonrası :) Çok teşekkür ederim, daim olun

Furkan bugün sanırım ilk duyanlardan olduk, tekrar çok geçmiş olsun. Neyse ki otomobilleri takip, forumlardan, sosyal medyadan bir şeyler öğreniyoruz da kriz zamanlarında soğuk kanlı kalıp elimizden geldiğince minimuma indirme şansımız oluyor. Takla atmadan atlattığına çok sevindim. Fotoğrafları ilk gördüğümde bi an paniklemiştim. Umarım en büyük kazan bu olur ve bir daha yaşamazsın. Nazara geldi, lastik gerçekten tasarruf edilmemesi gereken bir konu. Gerçi petlas evet düşük seviye olsa da böyle bir hareket yapmamalıydı diye düşünüyorum. Saklama koşulları yüzünden bozulan bir şeyler oldu diye düşünüyorum.

Evet, ilk size bildirdim fotoğraflarla paylaştım. Yazdıklarına harfiyen katılıyorum; takip ettiğimiz forumlar, tecrübeli olanların paylaştığı tecrübeli bilgiler, belirli bir bilgi birikimi soğuk kanlılık ile birleştiğinde ciddi kazaları en küçük hasarlarla kurtarabiliyoruz. Fotoğraflar çok kötü görünüyordu, size attığımda hala daha aracın etrafına bakmamıştım sizinle konuşurken. Biraz konuşmak iyi geldi, kafamı dağıttı ondan sonra inceledim aracımı. Lastik konusunda gerekli tecrübeyi kötü aldık, "keşke" demek fayda değil ama keşke böyle öğrenmeseydim. Petlas ilk sezonunda bu denli değildi, ıslak zeminde saçmaladığını biliyorum fakat bu denli saçmalayacağı aklımın ucundan geçmemişti. Muhtemelen dediğin gibi saklama koşulu sonrası sertleşme olabilir. Zonguldak'a gelirken 50 ile girdiğim virajda bile hafif ıslaklık olsun anında atıyordu arkasını araba. Bu denli olmamalıydı. Bu yazıyı yazarken bir gelişme gördük bu arada; sağ arka çamurluk içi tamamen mazot lekesi olmuş. Galiba mazota denk geldim..
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Petlası yıllardır kullanırım bu güne dek böyle bir sorun yaşamadım. Ama belki de bana denk gelmedi. Araban kalem gibiydi nazara geldin kardeşim. Ama şükür önemli bişey yok. Bir kurban kes etini dağıt fakir fukaraya. Canına birşey olmadıya gerisi boş.

Pulat abi Petlas'ın ilk sezonu lastiğimden çok memnundum, ıslak zeminde de hiç fena değildi. Hatta ilk sezon bol karlı yerlere rahat rahat girdim. İkinci sezonda Kartepe'ye gittik, orada yolda bıraktı zaten. Hafif karda bile doğru düzgün kalkamadı, belki de saklama koşulu belki de benim lastiğime özel bir durumdu bu. Bu yazıları yazarken kayan lastiğin olduğu çamurlukta mazot lekesi bulduk fazlasıyla. Mazot olsada yolda toplamama hiç müsaade etmedi.. Çok teşekkür ederim abi, haklısın. En önemlisi can sağlığı. Kaportayı da ben yine kalem gibi çıkartırım artık.. :9

Hacım geçmiş olsun ya, Valla çok üzüldüm :( Kaportasına nazarımız mı değdi nedir, Maşallah da diyorum içimden ama :( Allah beterinden korusun, ucuz atlatmışsın Valla. Kazadır, can sağlığın yerindeyse gerisi kolay. Sonuçta metal bir şey yani, yerine gelir ki seninkinde çok şükür bir şey yok. Bu yıl bu forumdan kaza siftahını ben yaptım, sonra @Mt.Akina ve şimdi de sen. 2018 berbat bir yıl oldu. Başka kazalar da olmuştur illaki de bu yaş grubunda ve lift off yapanlar olarak ne bileyim, bela çekiyoruz galiba.

Dostum çok teşekkür ederim, daim ol. Bu yıl üçümüzün başına gelmeyen kalmamış cidden. :( Ben de son hareketlerle atlattım diyerek moral veriyorum kendime, en azından takla atmadan ve kafadan girmeden kurtardım. Tecrübe diyerek yatıştırıyorum kendimi. Dediğin gibi en önemlisi can sağlığı, en en önemlisi. Şöyle 1 haftada kaportadan çıkar, yine eskisi gibi olur. Fakat lastik sinirim hala daha geçmedi. :/ İlk sen, sonra Mt.Akina, sonra ben.. Üçümüzü geçmesin artık, bir başka arkadaşımızın başı ağrımasın. Üstüne düştüğümüzden çekiyoruz belki de belayı anlamıyorum ki. Bu kadar ilgili ve bilgiliyiz, ama kazayı çekiyoruz :)
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Güncelleme- Kaza Sonrası

Kaza sonrası aracımız çekici ile Ereğli'den Zonguldak'a; dükkanımıza geri getirildi. Renault araçlarında arada bir görünen vites kilitlenmesi mevcuttu, vitesin kilitlenme sorununu giderdik. Gözle görülür ön takım sorunumuz yoktu, bu gün ön takım kontrolünü makine ile ölçümledik. Açıkcası parça ömrü dolmuş gibi milimetrik sapmalar çıktı. Bundan dolayı salıncak, rot, rot başları, rot çubuğu, viraj demiri lastiği değişimi yaptık. Bu parçaların değişiminden sonra rot ayarını yapacağız, sonrasında kaliteli kış lastiklerimiz aracımıza takılacak.

Kayan lastik bölgesinin çamurluğunda mazot lekesine rastladık.! Fotoğrafını müsait olduğumda atacağım
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Pulat abi Petlas'ın ilk sezonu lastiğimden çok memnundum, ıslak zeminde de hiç fena değildi. Hatta ilk sezon bol karlı yerlere rahat rahat girdim. İkinci sezonda Kartepe'ye gittik, orada yolda bıraktı zaten. Hafif karda bile doğru düzgün kalkamadı, belki de saklama koşulu belki de benim lastiğime özel bir durumdu bu. Bu yazıları yazarken kayan lastiğin olduğu çamurlukta mazot lekesi bulduk fazlasıyla. Mazot olsada yolda toplamama hiç müsaade etmedi.. Çok teşekkür ederim abi, haklısın. En önemlisi can sağlığı. Kaportayı da ben yine kalem gibi çıkartırım artık.. :9



Dostum çok teşekkür ederim, daim ol. Bu yıl üçümüzün başına gelmeyen kalmamış cidden. :( Ben de son hareketlerle atlattım diyerek moral veriyorum kendime, en azından takla atmadan ve kafadan girmeden kurtardım. Tecrübe diyerek yatıştırıyorum kendimi. Dediğin gibi en önemlisi can sağlığı, en en önemlisi. Şöyle 1 haftada kaportadan çıkar, yine eskisi gibi olur. Fakat lastik sinirim hala daha geçmedi. :/ İlk sen, sonra Mt.Akina, sonra ben.. Üçümüzü geçmesin artık, bir başka arkadaşımızın başı ağrımasın. Üstüne düştüğümüzden çekiyoruz belki de belayı anlamıyorum ki. Bu kadar ilgili ve bilgiliyiz, ama kazayı çekiyoruz :)
Valla başkasına gelmesin ya, bendeki hasar sizin ikinizin toplamının 2 katı falandır, bendeki teselli demir karterin kurtarması olmuştu, motoru ve şanzımanı korumuştu. Tavsiyem sen de götür o plastiği Pulat abinin dediği gibi yaptırıp demir yaptır, tedbirin de tam olsun. Araba için de kafana hiç hiç takma, alt takımdaki değişen parçalar eskisinden çok daha güzel oluyor, arabanın yürüyüşü, viraj alması falan çok daha keyifli oluyor. Zaten metal yorgunluğu başladığından ötürü değişmek bir yerde iyi oluyor aslında. Kaportanda da hasar çok yok şükür, alt takımı yenilemişsin ve kaportada birkaç faça olmuş da onu düzeltmişsin gibi düşün. Kafana da çok takma, kazadır yani herkes kaza yapıyor. Çok fazla sorgulama kendini de, ders al ama kendini de sıkma, zamanla düzelirsin. Bir süre çekinerek kullanırsın falan ama merak etme düzelecek hepsi.
 

Bilal

Panpa
7 Eki 2016
698
1,396
2,520
İstanbul
Güncelleme - Ucuz Kaza

Madem burası günlük gibiydi, malum durumu da paylaşma gereği hissettim. Zonguldak - İstanbul arası 75-80 kilometre arası viteste seyir halinde giderken; viraja henüz varmadan tatlı dönüşte sağ arka lastiğim kendisini bıraktı. Korkutmadı, hafif direksiyon hareketi ile rayına soktum ve bu defa sol arka geldi. Hemen ardından karşı yöne yönelen aracımı ters direksiyon hareketliyle içeriye soktum, tam sağ ve tam sol hareketini en az 10 defa yapmışımdır fakat spin atmaktan kurtulamadım. Tam kurtarıyordum ki virajın ortasında aracım yolun dışına dikey şekilde yöneldi, o an kafadan girmek istemedim ve el freni ile aracımı paralel olarak aşağı attım. Attığım anda sol iki teker havalandı ve tekrar yerine oturdu.

Lastiklerimden bu yıl şikayetçiydim, İstanbul’a döndüğümde değiştirmeyi istiyordum şikayet ederek. Aynı yolda beraber ilerlediğim önümde ve arkamda olanlar sorun yaşamadı. Her zaman gittiğim yol diyerek hafife almadan dikkat etmeme rağmen beni yüz üstü bıraktı lastiklerim. Arabama teşekkür edebilirim, direksiyon tepkilerine ve spin konusunu mümkün olduğunca yavaşlatacak kadar istikrarlı kafasını içeriye sokmasına.

Çekicimiz geldi, 2 saatlik çalışma ile yerinden çıktı arabamız. Aks, direksiyon kutusu gibi ön takımda var olan her parça kazadan önce ki gibi sağlıklı bir şekilde duruyor. Şanzıman kitlendi, onu küçük bir hamle ile çözdük. Şimdi milim hataları tespit emek için fren, rot testine gideceğiz. Kaportamızda ise 1.000 TL civarı bir masraf bizi bekliyor, revizyon ustamız tekrar aynı özenle hasarlı bölgeleri onaracaktır... Ön tampon, sağ arka, sağ alt kısım..

Kartepe yolda kalması 1, bu 2 oldu. Ve son, 3.olmayacak.

Ekli dosyayı görüntüle 16468
Ekli dosyayı görüntüle 16461 Ekli dosyayı görüntüle 16462 Ekli dosyayı görüntüle 16463 Ekli dosyayı görüntüle 16464 Ekli dosyayı görüntüle 16465 Ekli dosyayı görüntüle 16466 Ekli dosyayı görüntüle 16467
Hemşerim geçmiş olsun allah beterinden saklasın.Geçen sene o yolu kullanırken hoşuma giden virajlar olduğu gibi ne kadar tehlikeli oldukları da aklımdan geçmişti.Mazot+yağmur+petlas 3 lüsünde kazayı bu kadar hafife indirmek ciddi bir iş ilk kopma da direk kafadan patlar standart bir sürücü.Çoğu zaman zevk için yapsak da bizim için eğlence olan ''koparma veya limit-limit üstü kullanım becerisi'' aslında her insanın sahip olması gereken bir beceri olmalı ve kurslarda ehliyet vermeden öğretilmesi gerekli olduğu düşüncesindeyim.Yaşanan kötü olaylara tecrübe gözüyle bakmak lazım hayatta.Çok daha büyük sonuçları olabilirdi bu kazanın hiçbir şey candan önemli değil buda ayrı bir gerçek.Seviyoruz ediyoruz ilgileniyoruz ama dünyevi bir mal sonuçta zaman geçirmemiz için üretilmiş beşeri bir oyuncak çok anlam yüklemenin çok bir manası yok.Çalışılır yine kazanılır elbet.O yüzden canını sıkmaya değmez.Bu örnek sana ve bir çok insanın hayatına farklı bir bakış açısı katabilir her bulunduğum ortamda lastiğin önemini anlatmaya çalışırım, sanıyorum ki bu anı seninde sosyal çevrende yeni bir düşünce yapısı oluşturacaktır,özellikle insanların lastiğe karşı olan tutumlarında. Her ne kadar bu örnekte iyi olmasada bir müsibet bin nasihat diyelim. Yakın zamanda megane coupeyi hem altyapı hem estetik olarak daha dinamik bir şekilde görmenin beklentisi içindeyiz :)
 
Son düzenleme:

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
Çok geçmiş olsun, mazot tüm işin fitilini ateşlemiş :( Ülkemizin yollarına yağmurda çok dikkat etmek lazım, yolların kenarlarında hep yağ ve mazot kalıntıları yüzmeye başlıyor. Yolun açısı da suyu yanlara doğru tahliye etmek yerine şeritte gölet yaratmaya yaradığı için sıkıntı oluyor, hep emniyetli olmak şart maalesef :oops:
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Valla başkasına gelmesin ya, bendeki hasar sizin ikinizin toplamının 2 katı falandır, bendeki teselli demir karterin kurtarması olmuştu, motoru ve şanzımanı korumuştu. Tavsiyem sen de götür o plastiği Pulat abinin dediği gibi yaptırıp demir yaptır, tedbirin de tam olsun. Araba için de kafana hiç hiç takma, alt takımdaki değişen parçalar eskisinden çok daha güzel oluyor, arabanın yürüyüşü, viraj alması falan çok daha keyifli oluyor. Zaten metal yorgunluğu başladığından ötürü değişmek bir yerde iyi oluyor aslında. Kaportanda da hasar çok yok şükür, alt takımı yenilemişsin ve kaportada birkaç faça olmuş da onu düzeltmişsin gibi düşün. Kafana da çok takma, kazadır yani herkes kaza yapıyor. Çok fazla sorgulama kendini de, ders al ama kendini de sıkma, zamanla düzelirsin. Bir süre çekinerek kullanırsın falan ama merak etme düzelecek hepsi.

Dostum tekrar çok geçmiş olsun, senin başına gelen maddi ve manevi etkiyi tahmin edebiliyorum. Elbette maddiyat yerine konuyor, canın yanında düşünülmüyor bile. Sonrasında ister istemez maddi hasarı kafaya takabiliyoruz, özellikle senin aracının aldığı maddi hasar bizim araçların 2 katı olduğu düşünüldüğünde can sıkmıyor değil. Maddi zarara soktuğundan değil; yeni araba arayışı, düzgün usta, parça bulma gibi zaman kaybı olabilecek etkenler yoruyor. Bu yaptığım kazada karter korumasının zayıflığı iyi ki dezavantaj sağlamadı ama sağlayabilirdi. Pulat abi ve senin tavsiyene uyup kaliteli karter koruması yaptıracağım. Darbeyi büyük ölçüde sönümlüyor sende de olduğu gibi. Alt takımda dediklerine harfiyen katılıyorum, hem bu şekilde iyi açıdan bakarak düşünmek yorgunluğumu azaltıyor. Dediğin gibi metal yorgunluğu başlıyor bir süre sonra, milimetrik sapmalar başlıyor. İlk defa değişti salıncakları, 17 yılda artık metal yorgunluğu fazlasıyla var olmuştur. Ama şunu diyeyim; aracın altında herhangi bir ana hatlarında oynama olsaydı inan hiç uğraşmadan satardım. Kaza yaptıktan 20 dakika sonra satma konusu geçti aklımdan. Sonrasında iyi ki yavaşlayabilirek düşmüşüm dedim. Kaportadan gelen cayırtı sesleri aklıma 3 aylık revizyon sabrını getirdi.. Sonrasında baktığımda rahatladım. Dediğin gibi kazadır herkes yapıyor, ve insan yapısı çok normal. En önemlisi mimimum hasar ile kurtarmak bu tarz durumları her açıdan. Yarıyıl tatilinde aynı revizyon ustası yapacak arabayı. Gördüğünde sinirlendi bana, “arabayı mahvettin ya” yaptı ve uzaklaştı arabadan. :D

Hemşerim geçmiş olsun allah beterinden saklasın.Geçen sene o yolu kullanırken hoşuma giden virajlar olduğu gibi ne kadar tehlikeli oldukları da aklımdan geçmişti.Mazot+yağmur+petlas 3 lüsünde kazayı bu kadar hafife indirmek ciddi bir iş ilk kopma da direk kafadan patlar standart bir sürücü.Çoğu zaman zevk için yapsak da bizim için eğlence olan ''koparma veya limit-limit üstü kullanım becerisi'' aslında her insanın sahip olması gereken bir beceri olmalı ve kurslarda ehliyet vermeden öğretilmesi gerekli olduğu düşüncesindeyim.Yaşanan kötü olaylara tecrübe gözüyle bakmak lazım hayatta.Çok daha büyük sonuçları olabilirdi bu kazanın hiçbir şey candan önemli değil buda ayrı bir gerçek.Seviyoruz ediyoruz ilgileniyoruz ama dünyevi bir mal sonuçta zaman geçirmemiz için üretilmiş beşeri bir oyuncak çok anlam yüklemenin çok bir manası yok.Çalışılır yine kazanılır elbet.O yüzden canını sıkmaya değmez.Bu örnek sana ve bir çok insanın hayatına farklı bir bakış açısı katabilir her bulunduğum ortamda lastiğin önemini anlatmaya çalışırım, sanıyorum ki bu anı seninde sosyal çevrende yeni bir düşünce yapısı oluşturacaktır,özellikle insanların lastiğe karşı olan tutumlarında. Her ne kadar bu örnekte iyi olmasada bir müsibet bin nasihat diyelim. Yakın zamanda megane coupeyi hem altyapı hem estetik olarak daha dinamik bir şekilde görmenin beklentisi içindeyiz :)

Bilal hocam çok teşekkür ederim iyi dileğin için. Senin de bildiğin üzere Zonguldak-Ereğli arasında ki yol keyifli ve bir o kadar tehlike içeriyor. Dışarıdan bakıldığında tehlikesini belli etmiyor ve bu durum sürücüleri yanıltıyor. Ben sırf bu yol üzerinde insanların kontrollü olarak eğitim almasını isterdim. Araç kullanmayı öğrendiğim yollardan birisidir kendisi, hızlı veya yavaş ol her zaman sürpriz yapabilir. Kaza öncesinde kaymaya başladığımda frene bassaydım eğer; ilk olacak durum araç hız kesmeden dümdüz bir şekilde yoldan çıkarak var olan gücüyle saplanırdı uçtuğu yere. O an bizim gibi araçlarını tanıyan, limitlerini bilen, ileri sürüş tekniklerini kursa gitmeden bile bilen insanlar minimum derecede kurtarabiliyoruz. Bahsettiğimiz ileri sürüş becerisinin kesinlikle zorunlu olarak verilmesi gerektiğine katılıyorum. Çoğu insan küçük bir kaza ihtimalini maalesef ölümcül hale getirebiliyor, tekniği bilenler ise ölümcül veya yaralayıcı olacak kazayı küçük bir kazaya dönüştürüyor. Bize düşen ise bahsetmiş olduğun lastik tecrübelerini, önemini ve ileri sürüş tekniklerini anlatmak. :) Artık gülerek lastiğin ciddiyetini anlatabileceğim. Yoldan uçmadım demem! :) Şimdi yeni lastikleri alıyorum, yarıyılda da Coupe’mizi eski kondisyonu ile toparlıyorum :) Tekrar çok teşekkür ederim, bu yorumlar moral olarak destekliyor. :)

Çok geçmiş olsun, mazot tüm işin fitilini ateşlemiş :( Ülkemizin yollarına yağmurda çok dikkat etmek lazım, yolların kenarlarında hep yağ ve mazot kalıntıları yüzmeye başlıyor. Yolun açısı da suyu yanlara doğru tahliye etmek yerine şeritte gölet yaratmaya yaradığı için sıkıntı oluyor, hep emniyetli olmak şart maalesef :oops:

Çok teşekkür ederim Kaan hocam. Maalesef yolların genel olarak açısal sorunları var. Örneğin yeni bir yol yapıldı Zonguldak’a; yolun bir kısmı yağmur suyu topluyor. O bölge tek şerite düşürülene kadar kaç araba kaza yaptı sayamadım. Emniyetli olmayı ihmal etmemeli, çünkü ne kadar emniyetli olursak olalım bu durumda da olduğu gibi patlıyoruz. :(
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Güncelleme- Kurşun Yedim Ölmedim!

Moralimizi bozmamalıyız. Kaza sonrası arabaya bakmadım, hatta hasarı çok büyük zannettiğimden o an satmayı düşünüyordum. Sonradan gördüm ki “kurşun yedim, ölmedim!” :D

Gözle görülür olarak ön takımda sorunumuz yoktu, milim ölçümlerde değişmenin iyi olacağını düşündük.

Rot başları
Rot mili
Salıncak
Viraj Demir lastiği

Tüm bu parçalar değişti. Gerisi tamamen iyi durumda, hasar almamış. Öyle bir düşmüşüm ki tamamen şans gibi en önemli yerlere nokta hata gelmeden yırtmışım. Direksiyon kutusu bile sağlıklı. :)

Egzoz patlamıştı sürtmeden dolayı, onu kaynakladık tekrardan. Kaporta ustamızı çağırdım revizyon yapan, aracı gördüğünde biraz kızdı bana. Yaptığı işin bu hale gelmesi adamı çökertti. Fakat eski kondisyonuna getireceğini söyledi. Yarıyıl tatilini bekliyoruz. :)

Goodyear Ultragrip G1 lastiklerimiz 185-60-15 ebadında tanesi 250 TL’den alındı. Sabah kara janta veya 15’lik yeni bir jant alıp ona taktıracağım.

Yazlık için ise 16’lık O.Z gibi markaların jantlarından sipariş edeceğim. Kış 15, yaz 16 devam edeceğiz. Şuan ki jantlarımızı satıyorum.

E7654171-4660-4A43-8E5D-F8753F4C2273.jpeg F0E6AA84-4EC4-4806-912A-00B6E5706A64.jpeg

9717A298-DA53-470C-86B3-4F0F763BA775.jpeg 7EFCA4E8-BE35-4DC5-AC79-9B2CEEEF89D4.jpeg 1AD60FFF-F357-40B3-A477-1CB9A6E6B6D9.jpeg 1CE1CAD0-1251-46EE-9AE6-4BE1FDCBBED2.jpeg
 

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
889
1,615
2,320
İst.
Marka
Ford
Gecelerin yargıcıyız bir süre. :)

Jant ve lastiklerimiz satış için verildi. Goodyear Ultragrip kalmadığından Lassa Snoways alındı.
185 60 15 orijinal saç jantlara takıldı.

Yaz geldiğinde O.Z gibi markalarla 195 50 16’ya döneceğiz. :)

Ekli dosyayı görüntüle 16521
Ekli dosyayı görüntüle 16518 Ekli dosyayı görüntüle 16519
Maşallah hiç öyle hasarı yok hala kordon. Jant için bence orjinal ekipman bak Furkan Hocam misal clio rs 172 jantı gibi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım