Rev matching'i nasıl yapıyorsunuz ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Eskiden seri ve sert kullanımlarda revmatching için heel&toe yapardım. Fakat belim rahatsızlandığından beri heel&toe hareketi ciddi rahatsızlık veriyor. O yüzden eskisine göre çok daha önceden aksiyon alıp frene basmadan debriyaja basmışken bir aragaz verip öyle vites atıyorum ve debriyajdan çekiyorum. Çünkü revmatch işlemi sadece kavrama sırasındaki yükü hafifletmez, debriyaja basılıyken vites geçişini de kolaylaştırır.
aşırı devir çevirirsen de cırtlatma yapar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56 ve bt

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Debriyajın kavramaya başladığı noktayı kafaya yazıp.Oralarda gazı geleceği devre refleks olarak getiriyorum.Bunun aksini ve yapamayacağımı hissettiğim yerlerde heel&toe yapıyorum.Heel&toe yapamadığım ve daha alışamadığım arabada biraz daha yüksek devre çıkartacak kadar gaza basıp yapıyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
Merhabalar, arkadaşlar rev matching'i nasıl yapıyorsunuz? Ben debriyaja basiyorum dusmek istediğim vitese taktiktan sonra gaz veriyorum gazı sabit tutuyorum ve ayağımı debriyajdan kaldiriyorum. Sizler nasıl yapıyorsunuz?
Debriyaja ilk bastığınız anda mı gaza basıyorsunuz ?
debriyaja bastıktan sonra gerisi zaten 1 saniyenin altında sürüyor, yani aynı anda yapmalısın. Sıraya koyabiliyorsan yavaş yapıyorsun demektir.
 

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Peki siz aragazla mı düşürüyorsunuz yoksa gazda ayağınızı olmasi gereken devirde sabit mi tutuyorsunuz ?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,185
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Peki siz aragazla mı düşürüyorsunuz yoksa gazda ayağınızı olmasi gereken devirde sabit mi tutuyorsunuz ?
Arabayı tanıyınca, vites değiştirme işlemleri de çok yavaş gerçekleşmeyeceği için aragaz şeklinde gaza bir kez basmak yeterli. Devri ayakla sabitleme işi, tam devri ezbere bilen sürücü için bile zaman kaybıdır. O kadar zamanı olan sürücü zaten hızını frenle ayarlar, vites yükseltirken de debriyajdan yavaş yavaş çeker, yani araca ve kendisine, revmatch'e gerek kalacak kadar zorlayıcı bir ortam oluşturmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Demek istediğim mesela 3ten2ye alacağım debriyaj basılıyken gaza bastına ayağımı bidaha gazdan çekmem. Debriyajdan ayağımı kaldırınca 2.viteste bu sekilde hic zaman kaybetmeden devam ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,185
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Demek istediğim mesela 3ten2ye alacağım debriyaj basılıyken gaza bastına ayağımı bidaha gazdan çekmem. Debriyajdan ayağımı kaldırınca 2.viteste bu sekilde hic zaman kaybetmeden devam ederim.
Arabanızın boşta gereken devire yükselmesiyle vites düşürme süreniz örtüşüyorsa gayet mantıklı. 3'ten 2'ye alıp motoru bayırda veya sollamalarda ferahlatmak amacıyla yapılan bu hareketi, arabayı tanıyorsam ve elim ayağım alıştıysa ben de bu şekilde yapıyorum çoğu zaman.
Edit: Arabayı sürerken gerçekten hissedebiliyorsanız, siz zaten zamanla kendinize en uygun düşen şeklini bulursunuz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: emreblk99

mecagil

Profesör
9 Eki 2016
670
1,139
2,320
Ankara
Marka
Ford
Demek istediğim mesela 3ten2ye alacağım debriyaj basılıyken gaza bastına ayağımı bidaha gazdan çekmem. Debriyajdan ayağımı kaldırınca 2.viteste bu sekilde hic zaman kaybetmeden devam ederim.
3ten 2ye çekip hizlanacaksam bile dediğiniz şey bana pek mantıklı gelmiyor. Ben gaza basar çekerim. Kendi arabamda hangi vitesten vitese geciyorsam ne kadar devirlendirmem gerektiğini biliyorum. Daha doğrusu ayağım biliyor. Kaç yüz devir gerekiyor diye sorsanız cevaplayamam. Gaza basıp çekip sonra debraji bırakma işlemi cok çabuk olan bişey zaten. Sonra da gaza tekrar yüklenir ve devam ederim. Sizin dediğiniz yöntemde ufak bi hız farkında bile daha çok aşınma olacaktır. Çünkü gaza basmazken motor devrinin arabaya kendini uydurması daha kolayken siz motoru belli bir devirde tutmaya zorluyorsunuz
 

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Gaza debriyajı bıraktıktan sonra mi basiyorsunuz ? Peki hic gaz vermezken bir anda gaza yüklenmekte bana pek mantikli gelmiyor. Hem sürüş konforunu hemde vakit kaybı benim yaptığımla daha pratik olabilir performans istiyorsaniz. Sizin yaptığınız yavaslanilacagi zamanlarda veya performansa cok gerek duymadığımız zamanlarda daha mantıklı.
 

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Heel and toe (ayak parmağı ve topuk) demek rev matching sizinde dediğiniz gibi devir eşitlemek demek. Heel and toe yavaslanilacagi zaman yapilir. rev match ise vites düşürüp hızlanacağı zaman veya hiz artmayip motor freninin engellenmesi için yapılır.
 

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Demek istediğim mesela 3ten2ye alacağım debriyaj basılıyken gaza bastına ayağımı bidaha gazdan çekmem. Debriyajdan ayağımı kaldırınca 2.viteste bu sekilde hic zaman kaybetmeden devam ederim.
alptamer bu konu hakkındaki düşüncelerin neler? Gaza bas çek yapmakmi? Yoksa benim yaptığım mı ?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım