KenanK

Senkromeççi
17 Nis 2019
7
4
70
34
Marka
Skoda
Merhaba. Yakın zaman içerisinde 2016 model Skoda Fabia Style otomatik DSG araç aldık.

Park ederken sırası ile. Önce el freni sonrasında N konumuna getirip frenden çekip yeniden P konumuna alıp kontağı kapatıyorum. Burada sıkıntı start-stop. İlk frende stop devreye girip N konumuna alıp ve freni ayağımdan kaldırdığımda yeniden Start devreye giriyor. Buradaki olay saçma gibi geldi bana. Ardından yeniden Frene basıp P konumuna alıp kontağı kapatıyorum.

Kullanan arkadaşlardan tavsiyeler bekliyorum.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Öncelikle foruma hoş geldiniz.
Kendinizi tanışma başlığı altında tanıtabilirseniz iyi olur.

Sorunuza gelince,
Bende bu güne kadar DSG li bir kaç araç kulandım/sahibi oldum.

Bunlar da genelde autohold vardı ve elektronik el frenide mevcuttu.

Sadece VW polo da autohold ve elektronik el freni yoktu. Onda da yanlış hatırlamıyorsam (bilinç altıma bu şekilde kazınmış sanırım), araç durduğunda, ayağımı frenden hiç kaldırmadan hızlı bir şekilde P ye alıp, ayağım frendeyken, el frenini çekip, kontağı kapatıyor ve fren bırakarak araçtan çıkıyordum. elektrikli el freni olan araçlarımda ise zaten vites P ye geçtiğinde direk el frenini çekiyor araç.

Bu aşamalarda ayağımı araç durup, el frenini çekinceye kadar frenden hiç kaldırmıyorum (Autohold da kaldıra da bilirim, belki kaldırıyorumdur).

Bu arada araç start stop da durursa, ayağım frende olduğu için, direk P ye geçip, kontak kapatıyorum. aslında start stop un bence pek bir faydası olmadığı için genel de kapalı tutuyorum ...
 

KenanK

Senkromeççi
17 Nis 2019
7
4
70
34
Marka
Skoda
Öncelikle foruma hoş geldiniz.
Kendinizi tanışma başlığı altında tanıtabilirseniz iyi olur.

Sorunuza gelince,
Bende bu güne kadar DSG li bir kaç araç kulandım/sahibi oldum.

Bunlar da genelde autohold vardı ve elektronik el frenide mevcuttu.

Sadece VW polo da autohold ve elektronik el freni yoktu. Onda da yanlış hatırlamıyorsam (bilinç altıma bu şekilde kazınmış sanırım), araç durduğunda, ayağımı frenden hiç kaldırmadan hızlı bir şekilde P ye alıp, ayağım frendeyken, el frenini çekip, kontağı kapatıyor ve fren bırakarak araçtan çıkıyordum. elektrikli el freni olan araçlarımda ise zaten vites P ye geçtiğinde direk el frenini çekiyor araç.

Bu aşamalarda ayağımı araç durup, el frenini çekinceye kadar frenden hiç kaldırmıyorum (Autohold da kaldıra da bilirim, belki kaldırıyorumdur).

Bu arada araç start stop da durursa, ayağım frende olduğu için, direk P ye geçip, kontak kapatıyorum. aslında start stop un bence pek bir faydası olmadığı için genel de kapalı tutuyorum ...

Merhabalar. İlginiz için teşekkürler. Bende ilk başlarda o şekilde yaptım. Fakat DSG ile ilgili araştırmalarımda yükün el freni ne bindirilmesi gerektiğini okudum. Sonrasında uygulamalarda N pozisyonunda frenden çekince tekrar start aldığından garip geliyor. Belki de bir zararı yoktur boşta start almasının ama işte dediğim gibi farklı geldi danışmak istedim.
 

lozlevent

Levent
Profesör
9 Mar 2017
582
844
1,820
Marka
Ford
Ailemizde DSG Golf ümüz var. Dediğiniz gibi yükü şanzımana değil el frenine vermek için uygulanan bir yöntem ve bende bu şekilde yapıyorum. Durduğunuzda N konuma alırken frene sonuna kadar basmanızdan dolayı stop ediyor olabilir. Frene daha az basıp deneyebilirseniz stop-start olmayacağını düşünüyorum. Bende bu kombinasyonu yaşadığımı hatırlıyorum ama çok dikkatimi çekmemişti. Netice itibariyle araç durduğunda ve fren dozajına göre stop işlemini yapmaya programlanan bir process var. Size neden ters geldi?
 

tersiyer

Profesör
8 Eyl 2016
583
477
1,570
İstanbul
Bu işlemleri yapmadan start-stopu tuşuna basıp kapatırsanız sorun ortadan kalkar. Daha sonra motoru çalıştırdığınızda start-stop otomatikman aktif oluyor diye hatırlıyorum.
 

KenanK

Senkromeççi
17 Nis 2019
7
4
70
34
Marka
Skoda
Ailemizde DSG Golf ümüz var. Dediğiniz gibi yükü şanzımana değil el frenine vermek için uygulanan bir yöntem ve bende bu şekilde yapıyorum. Durduğunuzda N konuma alırken frene sonuna kadar basmanızdan dolayı stop ediyor olabilir. Frene daha az basıp deneyebilirseniz stop-start olmayacağını düşünüyorum. Bende bu kombinasyonu yaşadığımı hatırlıyorum ama çok dikkatimi çekmemişti. Netice itibariyle araç durduğunda ve fren dozajına göre stop işlemini yapmaya programlanan bir process var. Size neden ters geldi?

Ters gelme gibi bir durum değil. N konumuna park sırasında aracın yeniden çalışması alışılagelmiş bir durum değil. Dikkatimi çekti sadece. Evet fren dozajı ile alakalı tamamen bu durum.
 

KenanK

Senkromeççi
17 Nis 2019
7
4
70
34
Marka
Skoda
Bu işlemleri yapmadan start-stopu tuşuna basıp kapatırsanız sorun ortadan kalkar. Daha sonra motoru çalıştırdığınızda start-stop otomatikman aktif oluyor diye hatırlıyorum.

Evet dediğiniz durum doğru. Her defasında kapatmayı unutabilirim o yüzden sorguladım bende.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Merhabalar. İlginiz için teşekkürler. Bende ilk başlarda o şekilde yaptım. Fakat DSG ile ilgili araştırmalarımda yükün el freni ne bindirilmesi gerektiğini okudum. Sonrasında uygulamalarda N pozisyonunda frenden çekince tekrar start aldığından garip geliyor. Belki de bir zararı yoktur boşta start almasının ama işte dediğim gibi farklı geldi danışmak istedim.

Benim hissiyatım, yaptığım gibi el frenini çekip, ayağı frenden o zaman kaldırınca yükün frene bindiği yönünde. Bunu bir kaç kez, el frenini çekmeden P ye aldığımda , arbanın belki bir kaç cm yerinden oynadıktan sonra şanzıman dişlisine oturmasından hissetmiştim. El freni çekilip, ayak fren pedalından kaldırıldığında, araç milim kıpırdamıyor ve şanzıman dişlisine de yük binmiyor.

Bir başka tespitim de, yükün şanzımana bindiği durumlarda araba çalıştırılıp, D ye geçilmek istendiğinde, vites kolunun daha zor hareket etmesiydi.

Aslında sadece dsg değil, diğer tüm şanzıman sistemlerinde yükü fren sistemine almak en iyisidir.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Park etmeden önce ss kapamanızı öneririm.
Ayak freni, N'ye al, el freni çek, ayak freni bırak, P'ye al. Uyguladığım sıra bu, zaten alışkanlık oluyor kısa bir süre sonra (dsg olsun olmasın otomatik arabaları böyle park ediyorum).

Ayak frenini bırakmadan el frenini çekip p'ye almanın, el frenini çekmeden p'ye alıp ondan sonra el frenini çekmekten bir farkı olduğunu düşünmüyorum.
 

KenanK

Senkromeççi
17 Nis 2019
7
4
70
34
Marka
Skoda
Benim hissiyatım, yaptığım gibi el frenini çekip, ayağı frenden o zaman kaldırınca yükün frene bindiği yönünde. Bunu bir kaç kez, el frenini çekmeden P ye aldığımda , arbanın belki bir kaç cm yerinden oynadıktan sonra şanzıman dişlisine oturmasından hissetmiştim. El freni çekilip, ayak fren pedalından kaldırıldığında, araç milim kıpırdamıyor ve şanzıman dişlisine de yük binmiyor.

Bir başka tespitim de, yükün şanzımana bindiği durumlarda araba çalıştırılıp, D ye geçilmek istendiğinde, vites kolunun daha zor hareket etmesiydi.

Aslında sadece dsg değil, diğer tüm şanzıman sistemlerinde yükü fren sistemine almak en iyisidir.

N ye alıp el freni çekince araç yere oturuyor daha çok. Yani frene oturduğu bariz hissediliyor. Klavuz da el freni çekip P ye alın yazıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,081
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Zararı olsun veya olmasın en garanti yöntem budur. Araç manuel veya otomatik ne olursa olsun vites N-boş konumdayken yük el frenine bindirilip daha sonra vites P veya manueldeki herhangi bir vitese alınır pek tartışılacak bi konu değil zaten. Start stop konusunda da bence bi sakıncası yok aracın yaptığının tuşa zaten basacaksınız ama park ederken kapatırsanız olur biter :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: KenanK

KenanK

Senkromeççi
17 Nis 2019
7
4
70
34
Marka
Skoda
Zararı olsun veya olmasın en garanti yöntem budur. Araç manuel veya otomatik ne olursa olsun vites N-boş konumdayken yük el frenine bindirilip daha sonra vites P veya manueldeki herhangi bir vitese alınır pek tartışılacak bi konu değil zaten. Start stop konusunda da bence bi sakıncası yok aracın yaptığının tuşa zaten basacaksınız ama park ederken kapatırsanız olur biter :)

Aynen bunu alışkanlık haline getirmek gerekecek. 👍🏻
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Ayak frenini bırakmadan el frenini çekip p'ye almanın, el frenini çekmeden p'ye alıp ondan sonra el frenini çekmekten bir farkı olduğunu düşünmüyorum.
Yeteri kadar el frenini çekerseniz siz ayağınızı frenden bıraksanız da şanzımana yük binmez. N'de çekmenin olayı emin olmak tamamen.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım