Türkiye'de Bulunan Hibrit Araçlar Hangileri (300 bin lira bütçeyle alınabilecek hibrit araçlar)?

Cebinizde & hesabınızda 300 bin lira var. Günümüzde kompakt sınıf bir araç almaya yetecek miktar ancak bu kadar (maalesef). Dizel istemiyorsunuz, LPG'den çekiniyorsunuz, aracı şehir içinde çokça kullanıyorsunuz ama yakıt fiyatları bel bükmesin istiyorsunuz. Tam o noktada karşınıza hibrit araçlar çıkıyor. Dünyadaki hibrit araçların çok büyük kısmı Türkiye'ye gelmiyor olsa da Türkiye'de de karşılaştırma yapılabilecek kadar hibrit araç varlığını sürdürüyor. Bu konuda gerek ikinci el gerek sıfır km bu araçları tanıyacağız (300 bin lira üst limitli, Camry-yeni kasa Rav4, Forester ve diğer bu bütçeyi aşan araçlar burada yer almıyor, ve tabii ikinci elde bulunmayacak kadar az satmış olanlar da bulunmuyor).

(Markalar alfabetik sıralanmıştır)

HONDA
Civic 1.4 Hybrid
1339 cc, 115 bg, 167 nm, otomatik (CVT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 12.1 sn, şehir içi yakıt tüketimi 5.2 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 4.3 lt, ortalama yakıt tüketimi 4.6 lt, yakıt deposu 50 lt, azami hız 185 km/s, C sınıfı sedan, uzunluk 4545 mm, genişlik 1750 mm, yükseklik 1430 mm.

CR-Z 1.5 GT
1497 cc, 113 bg, 145 nm, manuel (6 ileri) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 10 sn, şehir içi yakıt tüketimi 6.1 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 4.4 lt, ortalama yakıt tüketimi 5.0 lt, yakıt deposu 40 lt, azami hız 200 km/s, C sınıfı coupe, uzunluk 4080 mm, genişlik 1740 mm, yükseklik 1395 mm.

*Honda, hibrit araçlarını Türkiye için "erken zaman" denebilecek bir zaman diliminde getirdi. Civic modeli 2007-2009, CR-Z modeli 2011-2013 yıllarında satıldı. Mild hybrid denen araçlara örnek olan bu araçlar gerek geldiği yıllarda gerek günümüzde pek de tercih edilen modeller olmadılar. Fikrimce çok tercih edilesi değiller, mantıklı gelmiyor.


HYUNDAI
Ioniq 1.6 GDI
1580 cc, 105 bg, 147 nm, otomatik (DCT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 11.1 sn, şehir içi yakıt tüketimi 3.9 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 3.9 lt, ortalama yakıt tüketimi 3.9 lt, yakıt deposu 45 lt, azami hız 185 km/s, C sınıfı liftback, uzunluk 4470 mm, genişlik 1820 mm, yükseklik 1450 mm.

i20 1.0 T-GDI
998 cc, 100 bg, 172 nm, otomatik (DCT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 11.4 sn, şehir içi yakıt tüketimi 5.6 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 4.2 lt, ortalama yakıt tüketimi 4.7 lt, yakıt deposu 40 lt, azami hız 185 km/s, B sınıfı hatchback, uzunluk 4040 mm, genişlik 1775 mm, yükseklik 1450 mm.

*Ioniq ile Türkiye'deki hibrit macerasına başlayan Hyundai pazardan umduğunu alamadı. Gerek kimi test araçlarında olan akü boşalması gerek DCT şanzıman alıcılara, hibrit tercih edenlere hitap etmesini engelledi. 2017-2018 yıllarında satılan Ioniq modelinin genel kullanıcı yorumları olumlu, fiyatında son zamanlarda şişmeler var. 200 binlerin başındaki fiyatlar 300 binlere taşınmaya çalışılıyor. 250 bin ve aşağısına tercih edilebilir.
i20 modeli bu yıl piyasaya çıktı ve teknik verilere bakınca "hibrit bunun neresinde" denebilecek, pek de başarılı durmayan bir "mild hybrid".



KIA
Niro 1.6 GDI
1580 cc, 141 bg, 147 nm, otomatik (DCT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 11.5 sn, ortalama yakıt tüketimi 3.8 lt, yakıt deposu hacmi 45 lt, azami hız 162 km/s, C sınıfı SUV, uzunluk 4355 mm, genişlik 1805 mm, yükseklik 1545 mm.

*2017 yılından itibaren ülkemizde satılmaya başlanan ve hâlen sıfır olarak satılan Niro da çok tutulmayan modellerden. SUV isteyenler için Ioniq benzeri tercih edilebilecek bir araç.


LEXUS
CT 200h
1798 cc, 136 bg, 142 nm, otomatik (e-CVT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 10.3 sn, şehir içi yakıt tüketimi 3.6 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 3.5 lt, ortalama yakıt tüketimi 3.6 lt, yakıt deposu hacmi 45 lt, azami hız 180 km/s, C sınıfı hatchback, uzunluk 4350 mm, genişlik 1765 mm, yükseklik 1450 mm.

*Auris'e Lexus yorumu. MTV dert edilmeyecek kadar kullanılıyorsa iyi ve kaliteli bir tercih olabilir.


SUZUKİ
Swift 1.2 SHVS
1197 cc, 83 bg, 107 nm, otomatik (CVT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 12.2 sn, şehir içi yakıt tüketimi 4.6 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 3.9 lt, ortalama yakıt tüketimi 4.1 lt, yakıt deposu hacmi 37 lt, co2 salınımı 94 g/km, azami hız 175 km/s, B sınıfı hatchback, uzunluk 3845 mm, genişlik 1735 mm, yükseklik 1495 mm.

*Ülkemizdeki yeni hibrit modellerden, sadece 2020 modeli bulunuyor. Bu da Honda gibi mild hybrid, kullanma fırsatım olmadı (Benzin TV-Otopark ortak videosu var). Tercih edilebilir.


TOYOTA
Auris 1.8
1798 cc, 136 bg, 142 nm, otomatik (e-CVT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 10.9 sn, şehir içi yakıt tüketimi 3.9 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 4.1 lt, ortalama yakıt tüketimi 4.0 lt, yakıt deposu hacmi 45 lt, azami hız 180 km/s, C sınıfı hatchback, uzunluk 4330 mm, genişlik 1760 mm, yükseklik 1475 mm.

Auris TS 1.8
1798 cc, 136 bg, 142 nm, otomatik (e-CVT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 11.2 sn, şehir içi yakıt tüketimi 3.9 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 4.1 lt, ortalama yakıt tüketimi 4.0 lt, yakıt deposu hacmi 45 lt, azami hız 180 km/s, C sınıfı station wagon, uzunluk 4595 mm, genişlik 1760 mm, yükseklik 1485 mm.

C-HR 1.8
1798 cc, 122 bg, 142 nm, otomatik (e-CVT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 11.0 sn, şehir içi yakıt tüketimi 3.4 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 4.1 lt, ortalama yakıt tüketimi 3.8 lt, yakıt deposu hacmi 43 lt, azami hız 170 km/s, C sınıfı SUV, uzunluk 4360 mm, genişlik 1795 mm, yükseklik 1555 mm.

Corolla 1.8
1798 cc, 122 bg, 142 nm, otomatik (e-CVT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 11.0 sn, şehir içi yakıt tüketimi 3.3 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 3.6 lt, ortalama yakıt tüketimi 3.5 lt, yakıt deposu hacmi 43 lt, azami hız 180 km/s, C sınıfı sedan, uzunluk 4630 mm, genişlik 1780 mm, yükseklik 1435 mm.

Corolla HB 1.8
1798 cc, 122 bg, 142 nm, otomatik (e-CVT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 10.9 sn, şehir içi yakıt tüketimi 3.3 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 3.7 lt, ortalama yakıt tüketimi 3.5 lt, yakıt deposu hacmi 43 lt, azami hız 180 km/s, C sınıfı hatchback, uzunluk 4370 mm, genişlik 1790 mm, yükseklik 1435 mm.

Prius 1.5
1497 cc, 76 bg, 115 nm, otomatik (e-CVT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 10.9 sn, şehir içi yakıt tüketimi 5.0 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 4.2 lt, ortalama yakıt tüketimi 4.3 lt, yakıt deposu hacmi 45 lt, azami hız 170 km/s, C sınıfı liftback, uzunluk 4315 mm, genişlik 1695 mm, yükseklik 1475 mm.

Prius 1.8
1798 cc, 99 bg, 142 nm, otomatik (e-CVT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 10.4 sn, şehir içi yakıt tüketimi 3.7 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 3.9 lt, ortalama yakıt tüketimi 3.8 lt, yakıt deposu hacmi 45 lt, azami hız 180 km/s, C sınıfı liftback, uzunluk 4460 mm, genişlik 1745 mm, yükseklik 1490 mm.

Yaris 1.5
1497 cc, 75 bg, 111 nm, otomatik (e-CVT) şanzıman, 0-100 km/s hızlanma 12.0 sn, şehir içi yakıt tüketimi 3.3 lt, şehir dışı yakıt tüketimi 3.6 lt, ortalama yakıt tüketimi 3.6 lt, yakıt deposu hacmi 36 lt, azami hız 165 km/s, B sınıfı hatchback, uzunluk 3950 mm, genişlik 1695 mm, yükseklik 1520 mm.

*1.8 motorlu olanlar için Lexus'daki yorumum geçerli. MTV dert edilmediği, edilmeyeceği durumlarda tercih edilesi araçlar olduklarını düşünüyorum. Genel olarak Toyota'nın hibritlerini başarılı buluyorum. Dikkat edilmesi gereken en önemli konu 10 yaşına yaklaşmış veya geçmiş araçlarda bataryaların değişik değişmediği. Değişmediyse olası bir batarya ihtiyacı demek 2.000-2.500 dolar civarında bir maliyet demek.
Türkiye'ye geliş sırasına göre 2005 civarı 2.nesil Prius, 2008-2010 civarı 3.nesil Prius, 2012'den itibaren Yaris (makyajsız, makyajlı ve 2. makyajlı olmak üzere hepsi bulunabiliyor), Aurisler, C-HR, ve son olarak Corollalar bulunabiliyor.


crz.jpg
2017-04-27-14.21.37.jpg
2020-Hyundai-i20-rear-quarters-Germany.jpg
2017-kia-niro-fe-review.jpg
2016-lexus-ct200h-review-car-and-driver-photo-669850-s-original.jpg
SUZUKI_SWIFT_2.jpg
2017-toyota-auris.jpg
285891699ff8adaf8f7857fa32fc8ed6.jpg
2020-toyota-corolla-sedan.jpg
ToyotaYarisHybrid_3.jpg

Not: Teknik veriler araçların bataryaları dolu durumdaki veriyi göstermektedir. Her araçta olduğu gibi hibrit araçlarda da sürüş yapısı tüketimi doğrudan etkilemektedir, sürülen bölgedeki hava şartları gibi pek çok şey "her araçta olduğu gibi" hibritlerde de yakıt tüketimini doğrudan etkilemektedir. Marka modeli lazım değil 3 farklı hibrit araç deneyimimde gayet iyi veriler elde ettiğim için bu araçların "sözümona iktisatlı" olduğunu düşünenlerden değilim. Ayağına sahip olmak kilit nokta. Marka/modeller için yazdıklarım öznel yorumlarımdır. Civic, CR-Z, i20, Swift modelleri hafif hibrit, diğerleri tam hibrit modellerdir.
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,067
6,945
5,020
github.com
Marka
BMW
Niro'yu araba servisteyken showroomda görünce test etmiştim. Tepkilerini vs oldukça beğenmiştim ve şehiriçi güzergahımızda hem cidden az yakıt tüketmiş hem de elektrik motoru sayesinde sessizce yol alabilmiştik. Haricinde yerden yüksek pozisyonuyla suv gibi gözükse de sürüş hissiyatı mpv'ler gibi. Bu özelliği beni pek çekmemişti, keza oturuş pozisyonu vs de ısınamamıştım arabaya. Düşünen varsa naçizane görüşlerim bunlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
CR-Z modelini çok beğenirim. Kafamdaki tek soru işareti, Honda Türkiye'nin bu arabanın bakım, sarf malzemeleri ve yedek parçaları konularında ne kadar arkasında durduğu. Hybrid'liği çok hafif yakıt ekonomisi için güzellik, ben arabayı genel olarak beğeniyordum. Bir de manuel hybrid çok değişik bir tecrübe olur diye düşünüyorum.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kendi adıma hybrid araçları seviyorum. En azından elektrikli araçlara göre daha kullanılası buluyorum ama atmosferik + hybrid tercih etmezdim. Hele cvt şanzımanla hiç etmezdim. Turbo + hybrid makineler tüketim/performans/kullanım zevki dengesinde daha çok hitap ediyor bana.

Bu arada araçların fiyatları ne durumda bilemiyorum, hala devam ediyor mu bilemiyorum ama bir otomobil magazincisinden duyduğuma göre Toyota'nın bazı hybrid modellerinde markaya özel devlet teşviği bulunuyor. Bazı Toyota modellerinin Türkiye'de üretilmesi kararı alınması karşılığında devletin hybrid araçlar için ayarlamış olduğu ötv dilimi Toyota'nın araçlarına göre dizayn edilmiş. Rav4'ün sıfırı ile Kuga hybrid'in sıfırı arasında 400-500 bin lira civarı arasında fark olması gibi.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Motor değil yakıt hibrit olsun: LPG'li tercih ederim.
Honda

Civic 1.6 i-VTEC Eco
1597cc, 125 hp, 152nm, CVT otomatik, 0-100 km/s hızlanma 11.5 sn, azami hız 196 km/s, ortalama yakıt tüketimi 8.6lt, C segment Sedan
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
CRZ'i çok merak ediyorum, acaba nasıl bir araç diye onun haricinde ise TR şartlarında garantiden çıkmış ve dolayısıyla yaşlanmış bir hybrid aracı yetkili servis harici servise götürülebilecek kadar yeterli ''ustaların tecrübesi''-sanayii tecrübesinin bulunmadığını düşünüyorum, dolayısıyla Türkiye şartları için bence ilk 3-5 yıl garanti süresince binilip daha sonra satıp uzaklaşılması gerektiğini düşünüyorum. Malum sanayiideki ustaların kobayı olmak kimse istemez. Ha belki 10 yıl sonra yaygınlaşır ustalar da gayet iyi anlar, parça ağır artar, maliyetler ucuzlar neden olmasın derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
CR-Z modelini çok beğenirim. Kafamdaki tek soru işareti, Honda Türkiye'nin bu arabanın bakım, sarf malzemeleri ve yedek parçaları konularında ne kadar arkasında durduğu. Hybrid'liği çok hafif yakıt ekonomisi için güzellik, ben arabayı genel olarak beğeniyordum. Bir de manuel hybrid çok değişik bir tecrübe olur diye düşünüyorum.
Güncel durumu bilmiyorum ancak 2 yıl önceye kadar sorunsuz hizmet alınıyordu. Model piyasadan kalkalı daha 7 yıl oldu, bir sorun olacağını zannetmiyorum. Kaza vb. durumlarda belki bir süre parça beklenebilir, o model özelinde stokları olmayabilir.

Kendi adıma hybrid araçları seviyorum. En azından elektrikli araçlara göre daha kullanılası buluyorum ama atmosferik + hybrid tercih etmezdim. Hele cvt şanzımanla hiç etmezdim. Turbo + hybrid makineler tüketim/performans/kullanım zevki dengesinde daha çok hitap ediyor bana.

Bu arada araçların fiyatları ne durumda bilemiyorum, hala devam ediyor mu bilemiyorum ama bir otomobil magazincisinden duyduğuma göre Toyota'nın bazı hybrid modellerinde markaya özel devlet teşviği bulunuyor. Bazı Toyota modellerinin Türkiye'de üretilmesi kararı alınması karşılığında devletin hybrid araçlar için ayarlamış olduğu ötv dilimi Toyota'nın araçlarına göre dizayn edilmiş. Rav4'ün sıfırı ile Kuga hybrid'in sıfırı arasında 400-500 bin lira civarı arasında fark olması gibi.
Söylediğiniz tüketimden çok performans odaklı hibrit araçlarda görülüyor. Onun dışında turbo benzin+hibrit genelde "plug-in hibrit" şeklinde oluyor, bu üsttekilerin şeklinde bildiğim kadarıyla yok. Tüketim odaklı hibrit araçlarda atmosferik ve CVT iyi bir ikili, tabii amaç düşük tüketimse ve araç o şekilde kullanılıyorsa.
Doğru, bilinen bir durum bu Ali Haydar Bey'de zaman zaman dile getirdi. Alım sırasında Toyota hibrit araçları avantajlı, motor hacmine göre ÖTV ödemiyor (sitesinde de görebilirsiniz, 1.8 Corolla'da hem %45 hem %50 hem %80 ÖTV dilimine giren modeller mevcut, normalde 1.8 motorun ÖTV'si çıplak fiyata göre %130 ve %150 oranlarında. Rav4 2.5'de donanıma göre %130 ve %150 ÖTV'li şekilde satılıyor, normalde 2.0 ve üstünün ÖTV oranı %220), ancak MTV'de bu avantaj yok. Maalesef 1.8 motorlu araç gibi üst dilimden MTV ödeniyor.

CRZ'i çok merak ediyorum, acaba nasıl bir araç diye onun haricinde ise TR şartlarında garantiden çıkmış ve dolayısıyla yaşlanmış bir hybrid aracı yetkili servis harici servise götürülebilecek kadar yeterli ''ustaların tecrübesi''-sanayii tecrübesinin bulunmadığını düşünüyorum, dolayısıyla Türkiye şartları için bence ilk 3-5 yıl garanti süresince binilip daha sonra satıp uzaklaşılması gerektiğini düşünüyorum. Malum sanayiideki ustaların kobayı olmak kimse istemez. Ha belki 10 yıl sonra yaygınlaşır ustalar da gayet iyi anlar, parça ağır artar, maliyetler ucuzlar neden olmasın derim.
Bilgim nedeniyle Toyota özelinde yazabilirim; bakımlık bir durum yok, çünkü hibrit bakımı diye bir şey yok. Benzinli motorla rutin bakıma giriliyor, o kadar. Bataryalar gittiği yere kadar.
İstanbul'da bir özel servis var, sahibi yıllardır farklı farklı hibrit Toyota modelleri kullanıyor. Anadolu'yu bilemem de İstanbul'da özellerde de hibrite yabancı olmayanlar var.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Doğru, bilinen bir durum bu Ali Haydar Bey'de zaman zaman dile getirdi. Alım sırasında Toyota hibrit araçları avantajlı, motor hacmine göre ÖTV ödemiyor (sitesinde de görebilirsiniz, 1.8 Corolla'da hem %45 hem %50 hem %80 ÖTV dilimine giren modeller mevcut, normalde 1.8 motorun ÖTV'si çıplak fiyata göre %130 ve %150 oranlarında), ancak MTV'de bu avantaj yok. Maalesef 1.8 motorlu araç gibi üst dilimden MTV ödeniyor.
Ötv'den teşviği alıp sıfır fiyatını uygun tutalım da mtv indirimi olmasa da olur demişlerdir. Zaten diğer markaların hybrid modellerine göre daha uygun fiyattan satış yapılabilirse aradaki farkı her yıl mtv'ye vermeye razı olur müşteri ki o durumda cepte bir sürü para da kalır. Kuga - Rav4 arasındaki 400-500 bin liralık fark misal çok dramatik. O durumda illa bu iki araçtan birini alacak kişi mtv'yi düşünmez diye düşünüyorum. Ötv'den kıstığının bir kısmını mtv'ye verir müşteri diye düşünmüşlerdir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetAydin

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Ötv'den teşviği alıp sıfır fiyatını uygun tutalım da mtv indirimi olmasa da olur demişlerdir. Zaten diğer markaların hybrid modellerine göre daha uygun fiyattan satış yapılabilirse aradaki farkı her yıl mtv'ye vermeye razı olur müşteri ki o durumda cepte bir sürü para da kalır. Kuga - Rav4 arasındaki 400-500 bin liralık fark misal çok dramatik. O durumda illa bu iki araçtan birini alacak kişi mtv'yi düşünmez diye düşünüyorum. Ötv'den kıstığının bir kısmını mtv'ye verir müşteri diye düşünmüşlerdir.

İlk 3 yıl MTV farkı ciddi boyutta ancak 3 yıldan sonra o kadar da göz korkutmuyor, 1.6 motor seviyelerinde.

İstanbul'da bayağı çok hibrit Toyota görüyorum, millet MTV'ye rağmen tercih ediyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
İlk 3 yıl MTV farkı ciddi boyutta ancak 3 yıldan sonra o kadar da göz korkutmuyor, 1.6 motor seviyelerinde.

İstanbul'da bayağı çok hibrit Toyota görüyorum, millet MTV'ye rağmen tercih ediyor.
Zonguldak'ta bile ben bir sürü hybrid Toyota görüyorum hem de yeni Corolla olsun, Chr olsun hepsi var. O müşteriler muhtemelen düşük yakıt tüketimi isteyen ama atmosferik + lpg'nin derdi tasasıyla uğraşmak istemeyen kitle. Sırf kapalı otoparklara giriş yasağıyla uğraşmak istemeyeceği için hybrid seçenler var lpg yerine tanıdıklarımdan ki mantıksız da değil. Lpg'ye önyargısı olanlar direkt Toyota'nın hybrid'lerine yöneliyor gibi geliyor bana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik

DKB34

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
864
2,007
2,520
27
İstanbul
Marka
Seat
Corolla Hybrid tercih ederim. Bir kaç aracın İstanbul'da yakıt tüketimini gördüm gayet iyi idi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,826
2,102
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Toyota'nın çok tercih edilmesinin sebebi bu işe 22 yıl kadar önce başlamış olması. Öncülerden desek yeridir.Ayrıca insanımızın en korktuğu şey ''Ya pillere bir şey olursa!'' konusunda da 5 yıl 100bin km sonunda garanti sona erdiğinde de sanıldığı gibi astronomik olmayan rakamlara pilleri yeniliyorlar diye biliyorum.Açıkçası bütçe olsam tercih ederim.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Toyota'nın çok tercih edilmesinin sebebi bu işe 22 yıl kadar önce başlamış olması. Öncülerden desek yeridir.Ayrıca insanımızın en korktuğu şey ''Ya pillere bir şey olursa!'' konusunda da 5 yıl 100bin km sonunda garanti sona erdiğinde de sanıldığı gibi astronomik olmayan rakamlara pilleri yeniliyorlar diye biliyorum.Açıkçası bütçe olsam tercih ederim.
1997 yılında seri üretim hibrit araç satan ilk marka (Prius modeli).
Pil ömrü değişken, kullanıma göre değişiyor. 10 yıldan önce bitmesi pek olası değil. Şu an direkt bir kaynak aramadım ancak aklımda kaldığı kadarıyla 10 yıl / 150 bin km bir sorun açması beklenmiyor. Avrupa'da Prius taksileri çok uzun yıllar ve yüz binlerce km aynı pille kullananlar var, arayarak bulunabilir.
Batarya maliyeti kura göre 15-20 bin lira arasında olacaktır.


Bir süredir Suzuki Swiftleri inceliyorum. Salgın nedeniyle gidip test yapma isteğim yok, daha önceden değişik paketlerini bayide incelemiştim. Fiyatlara bakınca ve Swift'deki 1.2 motorun da müsrif olmadığını düşününce çok mantıklı gelmedi. Swift hibrit geldiği an benzinli Swift satışı durdu ancak piyasada 2020 model benzinli Swiftler var. 0-5000 km aralığında GLX paket 1.2 otomatik Swiftler bulunabiliyor, fiyatları 180-200 bin aralığında. 0 km GLX hibrit ise 229 bin lira.

Teknik verilere bakınca ise:
1.2 benzin (1242 cc) - 1.2 hibrit (1197 cc)
Beygir 90 - 82
Tork 120 - 107
Şehir içi yakıt tüketimi 5.9 - 4.6
Şehir dışı yakıt tüketimi 4.3 - 3.9
Ortalama yakıt tüketimi 4.9 - 4.1
0-100 km/s hızlanma 11.0 - 12.2
Co2 emisyon oranı gr/km 112 - 94
şeklinde. İkisi de CVT.

Donanım olarak hibritte ekler var (geri manevra uyarı sistemi, kör nokta uyarı sistemi, çift sensörlü fren destek sistemi, adaptif hız sabitleyici, uzun far asistanı, yalpalama asistanı, trafik işaret tanıma sistemi, şerit takip sistemi) ama yine de fiyat farkı fazla geldi.
Avrupa yeni emisyon kuralına uymak için yapıldığını düşünüyorum, yeni sistemde emisyon 95'i geçmemeli.
 
Son düzenleme:

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Almam çünkü bu bütçe de olan araçlardaki hybridlerin ciddi dezavantajları var ve hala insanlar tercih etmiyor. Şuan yollarda gördüğümüz Hybrid araçların büyük bir çoğunluğu emisyon değerlerine önem veren büyük şirketlerin kullandığı şirket araçlar.

Yazılan Honda çok eskidi.

Hyundai İoniq kullanma şansım oldu. Araç biz hybrid yaptık demek için yapılmış bir arabaydı. Test sürüşüne çıktığımda arabanın pili bitmişti ve motor-şanzıman uyumu çok zayıftı. Sürüş bittiğinde sürüş sonunda eco %45-normal %50-agresif %5 gibi kullanıma rağmen 8.5 ortalama ile bitirmiştim. Motorun verimli olduğunu düşünmüyorum. Üstüne süspansiyon yalıtım başarısızlığı ile motoru iyi olsa düşünmezdim.

İ20 de yakınlarda kullandım. Yeni Clio ve Fiesta daha çok beğendim. Araba olarak yine düşünmezdim.

Kia Niro da İoniq den kalan bir ön yargıya sahibim ondan dolayı bu araca karşı nötrüm.

Lexus bence en mantıklısı en azından kaliteli bir markaya biniyorsun ve Toyota hybrid sahip ve herhangi bir Toyota servisi bu aracın bakımlarını yapıyor ama MTV ülkemiz için büyük sorun.

Son 2 nesil Swift kullanma fırsatım olmuştu. Araba Japonların Fiestası denilebilir. Yeni Swift çok güzel duruyor ama yine akıllara ya pillere ya elektrik motora bir sorun olursa Toyota gibi geniş bir servis ağı olmaması gibi bir sıkıntı var. Bu yüzden tercih etmezdim.

Toyota hybrid de en mantıklı marka. 1.5 Prius ve Yaris kullanmadım onlar hakkında bir şey diyemem ama 1.8 Auris ve CHR tecrübelerime göre konuşursak hem 1.8 vergi dezavantajı ve az yakmak için belirli bir sürüş tarzı olması beni düşürüyor.
Bide ilk alış fiyatı da var bu işin liste fiyatlarına bakarsak:
Corolla Hb 1.2t Flame X 307000 tl Teknik veri karma tüketim 5.8 Lt
Corolla Hb 1.8 H Flame X 340000 tl Teknik veri karma tüketim 3.6 Lt

Vergiye bakmadan yılda 10000 km yapan birisi 1.2t ya (6.8 tl/lt yakıt fiyatı ile (opet-malatya)) 3944 tl
1.8H ise yakıta yılda 2448 tl para harcar arada yılda 1500 tl fark kabul etsek bu ilk başta verilen 33000 tl yi 22 yılda çıkarmak demektir. Daha bu hesabın üzerine bir de vergi gelecek.

Bizim ülkemiz için en uygun Hybrid ler 1.6 Lt hacmin altındaki Turbo hybridler. Hem performans hem de ekonomi birlikte sunabilecek makineler. Ama ekonomimiz sağolsun bu araçlar biraz hayal gözüküyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve fujiwara

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,544
2,719
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Benim gibi 10-15bin arası kilometre yapan insanlar için mevcut durumda 1.8 motorun hiçbir avantajı kalmıyor. 2 lt elektrikten tasarruf edip onu devlete yıllar yıllar boyu fark olarak ödemek çok mantıklı değil. 1.2 motora ilave edebilirse Toyota çok güzel olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve Tb96

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Benim gibi 10-15bin arası kilometre yapan insanlar için mevcut durumda 1.8 motorun hiçbir avantajı kalmıyor. 2 lt elektrikten tasarruf edip onu devlete yıllar yıllar boyu fark olarak ödemek çok mantıklı değil. 1.2 motora ilave edebilirse Toyota çok güzel olacaktır.

Toyota onu yapmaz işte. B sınıfı dışındaki en düşük hibrit motoru 1.8. Sırasıyla 1.8-2.0-2.5 diye gidiyor.
Kısa vadede gelirse Suzuki'den bir hibrit hamlesi gelir, onların da getireceğini "fiyatlar nedeniyle" pek sanmıyorum. Vitara ve SX4 Scross'un da hibritleri var ve onlardaki hibrit 1.4 boosterjet'e entegre. MTV dezavantajı yok. Ama fiyat dezavantajı var, benzinlileri bile 300 binden kapı açıyor. :) Toyota fiyat konusunda daha uygun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve g.c.

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Ioniq tam bir faciaydı. Az yakamayan ve bu araba nasıl üretim onayı aldı dediğim süspansiyona sahip bir arabaydı. O arabaya verilen paranın şahsen yazık olduğunu düşünüyorum, Niro da kardeşi olduğuna göre o da aynı durumdadır büyük ihtimalle.

Lexus için hiçbir şey diyemiyorum, premium olan bir markanın yaptığı sofistike araçlardır büyük ihtimalle.

Toyota konusunda da CHR 1.8 hybrid kullandım; şerhiriçi hariç az yakamayan, sesli, aşırı sert ve konforsuz, klostrofobik bir araba. İlla CHR alınacaksa 1.2 turbo olana bakmak daha mantıklı geliyor yine.

Hybrid sahibi birinin yorumunu da anlatayım size;
2 gün önce özel bir inşaat firmasının bölge sorumlusu ile sohbet ettiğimde şahsi aracının 1.8 hybrid corolla olduğunu ve memnun olmadığını söyledi. Şehiriçinde az yakabiliyor ama şehirdışında özellikle de 120 üstü hızlarda içeride tam anlamıyla fırtına kopuyor ve yakıt tüketimi son derece fazla diyordu. Tabi bu durum Hybrid için dezavantaj, artık yüksek denilebilecek hızlara çıkılmasından ötürü mantıklı olmuyor.
En kısa zamanda aracı eşine verip kendisine BMW veya Mercedes alacağını söyledi.

Kısacası şehiriçi için az yakabilen araçlar ancak şehirdışına çıkıldığında bu avantajını yitiren ve tam tersine dezavantajlı duruma dahi dönüşebilen araçlar. Şahsen sürüş sitilime de yaptığım yıllık kilometrelere de pek uymuyorlar ve hiç bakmıyorum dahi.
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
tipini sevmem ama hakkini yiyemem bu isin babasi prius, ayrica cr-z cok verimsiz, hibrit denemez bence, digerleri de servis maliyetlerine ve kisisel zevklere gore tercih edilebilir, amac ekonomiyse bu listede prius disindakilere bakmazdim

Ioniq tam bir faciaydı. Az yakamayan ve bu araba nasıl üretim onayı aldı dediğim süspansiyona sahip bir arabaydı. O arabaya verilen paranın şahsen yazık olduğunu düşünüyorum, Niro da kardeşi olduğuna göre o da aynı durumdadır büyük ihtimalle.

Lexus için hiçbir şey diyemiyorum, premium olan bir markanın yaptığı sofistike araçlardır büyük ihtimalle.

Toyota konusunda da CHR 1.8 hybrid kullandım; şerhiriçi hariç az yakamayan, sesli, aşırı sert ve konforsuz, klostrofobik bir araba. İlla CHR alınacaksa 1.2 turbo olana bakmak daha mantıklı geliyor yine.

Hybrid sahibi birinin yorumunu da anlatayım size;
2 gün önce özel bir inşaat firmasının bölge sorumlusu ile sohbet ettiğimde şahsi aracının 1.8 hybrid corolla olduğunu ve memnun olmadığını söyledi. Şehiriçinde az yakabiliyor ama şehirdışında özellikle de 120 üstü hızlarda içeride tam anlamıyla fırtına kopuyor ve yakıt tüketimi son derece fazla diyordu. Tabi bu durum Hybrid için dezavantaj, artık yüksek denilebilecek hızlara çıkılmasından ötürü mantıklı olmuyor.
En kısa zamanda aracı eşine verip kendisine BMW veya Mercedes alacağını söyledi.

Kısacası şehiriçi için az yakabilen araçlar ancak şehirdışına çıkıldığında bu avantajını yitiren ve tam tersine dezavantajlı duruma dahi dönüşebilen araçlar. Şahsen sürüş sitilime de yaptığım yıllık kilometrelere de pek uymuyorlar ve hiç bakmıyorum dahi.
ayni fikirderim , ekstra agirlik taşıyoruz hirbitlerde, ayrica frenlemeden kazanım cokta verimli degil, prize baglayip sarj edemediğimiz hibrit bencd gereksiz ağırlık
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96 ve Ugur
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım