TURBOLU ARAÇLAR NASIL KULLANILMALI?

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Çok sağolun. Size ve forumdaki değerli arkadaşlara bir sorum olacak, cevaplarsanız sevinirim. Dün akşam eve dönerken araç birden soğutma sıvısı(yani su) ekleyin diye ekranda uyarı verdi ben de korktum hemen bir marketin önünde durdum. Su alıp döndüm kaputu açtım, su koyma haznesinin kapağının yanında bir delik var düdüklü tencere gibi buhar veriyordu, sanki araba hararet yapmış gibiydi. Yağ sıcaklığımda 110 civarıydı. 10 dk soğutup su ekledim. Yola tekrar çıktım 2 km ilerledim aynı uyarıyı baştan verdi. 3lt suyun hepsini boşaltmış. Ses yine aynı neyse yine su ekledim eve gelene kadar yine boşaltmış. Sizce sorun nedir? Biraz uzun oldu şimdiden sağolun :)
Genleşme kabının hava tahliye bölümü orası. Çatlıyor bir müddet sonra. Revizyonlu genleşme kabı ile değiştirmek gerekiyor (sonra çatlama problemi olmuyor). O kadar su kaçağı varsa su oradan değil büyük ihtimalle turbonun sağ yan kenarından kaçırıyordur ya da bir borudan kaçırıyordur. Genleşme kabını alana kadar aracı kullanmayın. Genleşme kabı ile beraber en az 3lt antifiriz ihtiyacınızda olacak. Bunu da Castrol Radiocooler NF ya da Shell EasyCare Anti-Freeze (anti-freeze yazısı açık yeşil olacak ve ASTM3306 yazması gerek - https://resmim.net/f/se5RYd.jpg) kullanarak çözebilirsiniz.

Almanız gereken Genleşme Kabı'nın parça kodu: 17 13 7 642 158
O-Ring'lerinde bu esnada değişmesi faydalı olur.
 
Son düzenleme:

Kutay Altunordu

Profesör
8 Eyl 2016
78
72
1,060
İstanbul
Marka
Volkswagen
-Bakımları eksiksiz ve zamanında yapılsın
-Marştan sonra 30 saniye kadar bekle
-Stop etmeden önce 30 saniye kadar bekle
-Motor 90 dereceye ulaşmadan 2500 lü devirleri geçme
-Motor yağını daima kaliteli tercih etmek lazım. Turbo da kendini motor yağı ile yağlıyor ve soğutuyor.

Yani öyle çalıştırdıktan sonra 10 dk stop etmeden önce 10 dk falan luzumsuz şeyler 30' ar saniye yeterli olur en en kötü durumda 1 dk beklersin yani fazlası zaman kaybından baska bir şey sağlamaz
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Öncelikle motor ideal sıcaklığa gelmeden kesinlikle aracı sıkıp tempo yükseltmeyin. Performanslı kullanım sonrasında da stop etmeden önce en az 5-6 dk rölantide bekletin. O sırada belki milyon devir çeviren turbo palleri yavaşlayıp soğumuş olur. Stop ederseniz kuru kuru o kadar hızlı dönen türbinler kısa sürede perişan olur.

Bunun dışında aracın bakımlarını asla ama asla aksatmayın. Her zaman önerilen ideal spesifikasyonlarda ve kaliteli motor yağı kullanın.

Atmosferikçiyim, benden ancak bu kadar öneri çıkar :)
5-6 dk değil de 30-40sn yeter,anlatanadamlarda görmüştüm,sonuçta piste çıkmıyosunuz o kadar abartmaya gerek yok.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,189
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
5-6 dk değil de 30-40sn yeter,anlatanadamlarda görmüştüm,sonuçta piste çıkmıyosunuz o kadar abartmaya gerek yok.
Performanslı kullanım derken tam olarak kafamda pist senaryosunu kurmuştum zaten. Bütün sistemin devirdaimle soğutulması ve yağ basıncının azalması vs.vs. diye. Konunun ilerleyişinde standarda daha yakın bir kullanımın kast edildiğini fark ettim, uzatmadım o yüzden :)
 

alpckr33

Profesör
11 Eyl 2016
74
56
1,010
Mersin
Marka
BMW
Problem su haznesinin kapağını yanında basıncı sabitleyen kapak var onun çatlaması sonucu su sızdırıyormuş 20 tl ye halloldu :))).
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
vay arkadaş ne dertliymiş bu turbo motorlar :D gazlarken bile aman kırılmasın aman bişey olmasın ne zaman kırılacak diye bekliyor insan... yaşasn erkek gücü atmosferikler :cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:

Ulen tırrek, sonra 80 hp araba mı kullanacaz, bizde isteriz 3.0-4.0 beygir fışkıran atmosferik ama işte ne kadar ekmek o kadar köfte :D kanka yakalamışken sorayım seni, pcv hortumum bozukmuş, ondan emme de yağlanma var büyük ihtimal. Bide yağ jeti falan diyolar, bunun bozulmasıyla alakasını çözemedim yağ yakma olayının :S
 
Son düzenleme:

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Ulen tırrek, sonra 80 hp araba mı kullanacaz, bizde isteriz 3.0-4.0 beygir fışkıran atmosferik ama işte ne kadar ekmek o kadar köfte :D kanka yakalamışken sorayım seni, pcv hortumum bozukmuş, ondan emme de yağlanma var büyük ihtimal. Bide yağ jeti falan diyolar, bunun bozulmasıyla alakasını çözemedim yağ yakma olayının :S
onunla ilgili teknik bülten var burada bahsetmem yasak knk, ama neticesinde motoru yenileyiniz uyarısı var
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozgur Gunes

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
ben bu aracı kapatmadan önce bekleme konusunda baya bi saçmalayamaya başlayıp 20 dk boyunca 90'la eve geldikten sonra bile bir kaç dakika beklemeye başladım.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım