Volkswagen Golf 45 Yaşında

P1ZA4v.jpg

Volkwagen Golf ilk üretildiği günden bugüne tam 45 yıl geçti ve bu süre de 35 milyondan fazla Golf satıldı ve markanın şuana kadar en çok sattığı otomobil konumunda.

Volkswagen dediğine göre 45 yıldır her 41 saniye de bir tane Golf satılıyor.

GOLF MK1: 1974-1983
29 Mart 1974 de Golf Mk1 Wolfsburg daki fabrikasında Beetle modelinin yerine üretime başlandı ve 8 Temmuz 1974 yılında ilk kez satışa sunuldu. Satışa sunulan bu araba insanlar tarafından çok beğenildi ve tam 2 yıl içerisinde 1 milyon tane sattı ve toplamda 6.8 milyon sattığı söyleniyor.

İlk çıktığında 1.1 ve 1.5 Litrelik benzinli motorlar ile tanıtıldı. 2 sene sonra da 1.6 Litre 110 beygirlik motoru ile Gti versiyonu tanıtıldı.
lq682k.jpg


GOLF MK2 1983-1991
Eylül 1983 yılında ise Golf Mk2 modeli tanıtıldı. Bu model aslında Mk1 in birazcık daha büyümüş haliydi. Aks genişliği 75 mm,uzunluğu 180 mm, genişliği 55 mm ve yüksekliği 5 mm artmıştır. Dış boyutlarının artmasıyla birlikte ağırlığı da 120 kg. artmıştır.

İlk 4 çeker Golf de Mk2 ile tanıtıldı. Golf Syncro ismiyle satışa sunuldu. Bu model sadece 1.8 90 beygirlik motor ile satıldı. Tamamen otomatik olan bu 4 çeker sistemi gücün %48 ini arka tekerlere aktarmayı başarıyor. Tabii bu 4 çeker sisteminin bazı dezavantajıları da oldu. Bu sistemle birlikte Syncro standart Golf den 160 kilo ağırlaştı bu da performansı kötü etkiledi ayrıca 4 çeker sistemi için arkadaki koltuklar 30 mm öne çekildi ve bagaj da %25 oranında küçüldü. Bu tür dezavantajlarından dolayı pek fazla satamadı. Syncro modeli sadece 26000 tane satıldığı söyleniyor ve Golf Mk2 toplam da 6.3 milyon sattığı söyleniyor.
nQ3ov1.jpg
ZXPRr0.jpg

GOLF MK3 1991–1997
3. jenerasyon Golf Ağustos 1991 yılında tanıtıldı. İlk bakışta boyutları daha büyük olsa da aks uzunluğu Mk2 ile aynı.

Mk3 Golf ile ilk kez turbo dizel motor ve dar açılı 2.8 litre 176 bg(daha sonra 2.9 litre 190 bg) VR6 motorlar kullanıldı. Aynı zamanda ilk kez hava yastıkları da tanıtıldı ve 1996 yılında ABS sistemi de bütün Golf lerde standart sunuldu.

Tabii bu tür gelişmelerle Citroen ZX ve Opel Astra yı geçerek 1992 yılın otomobili ünvanını kazandı.

Golf Mk3 de 4.8 milyon satmış.
LlW0JJ.jpg

V91RZq.jpg


Golf MK4 1997–2003
4. jenerasyon Golf ilk kez Ağustos 1997 yılında açığa çıktı. Mk4 ile birlikte Volkswagen ilk kez adını duyurmak ve üst sınıfa göz kırpmak için Mk4 Golf dönemine göre kaliteli bir iç mekan ve rakiplerinden daha fazla donanımı standart sunuyordu.

Golf R32:
Golf Mk4 ile birlikte sınıfında az rastlanan boyutlarda 3.2 litrelik 240 bg 320 tork üreten VR6 motorlu Golf R32 tanıtıldı. Bu güçlü motorun yanında standart Golf den farklı olarak Haldex 4motion sistemi,yeni 6 ileri manuel şanzıman ve ilk kez sadece Almanya pazarı için çift kavramalı 6 ileri Dsg şanzıman,bağımsız arka süspansiyon,otomatik klima,ESP, 334 mm büyüklüğünde frenler standart sunuldu. Bu motor ile Golf R32 0 dan 100 6.6 saniye de ulaşabiliyor.
oXRlLo.jpg

ZXPagA.jpg


Golf MK5 2003-2008
5. jenerasyon Golf ilk kez Ekim 2003 Frankfurt otomobil fuarında tanıtıldı ve 1 ay sonra da satışa çıktı. Bu jenerasyon da Volkswagen iç mekan kalitesi yerine şase ve yürüyen kalitesiyle öne çıkmak istemiş. Buna bağlı olarak motor fark etmeksizin bütün versiyonlarında bağımsız süspansiyon kullanılmış ayrıca şasenin burulma direnci de 25000 nm/degree olduğu söyleniyor. Bu değerin önemini yıllardır sürücü otomobili ve şase kalitesi ile öne çıkmış Focus un 19600 olduğunu görünce anlıyorsunuz.

Bu güzel şaseyi Volkwagen çeşitli performans türevleriyle süslendirdi.

1.4 Tsi+Dsg ve 2.0 Tdi+Dsg kombinasyonlu Golf Gt. İki motor da 170 bg üretiyor ve 1.4 Tsi DSG nin yardımı ile 0-100 7.7 sn de dizel versiyon ise 8.2 de ulaşabiliyordu.

Golf Gti da ise 2.0 turbo motor+ Dsg ile alınabiliyor. Bu motor 200 bg güç üretiyor ve 0-100 ü 6.9 saniye

Golf R32 versiyonu da güncellendi. MK4 ile kıyasla 10 bg daha güçlü ama yeni çift kavramalı şanzımanı sayesinde ağırlaşan gövdesine rağmen 6.2 saniye de ulaşabiliyor ve son hız olarak 250 km ye limitlenmiş.

GOLF GTI W12-650
Volkswagen bu dönemde performans ve sürüş ile kafayı o kadar bozmuş ki mayıs 2007 de bu konsept aracını tanıttı. Bu konsept arabası sadece 8 hafta da yapıldığı için kadrandaki ışıklar,kulakçık,ses sistemi gibi şeyler daha çalışmıyordu.

Ama bu çalışmayan şeyler hiç önemli değildi çünkü bu araba Bentley Continental GT de kullanılan 6 litrelik W12 motor kullanılıyor ve bu motor 650 bg 720 tork üretiyor. Tabii bu kadar gücü yere aktarmak için bu motor önde değilde hemen arka koltukların oraya yerleştirilmiş. Aynı zamanda standart Golf Gti dan 70 mm daha alçak ve 160 mm daha geniş,tavan ağırlık merkezini aşağıya indirmek için karbon fiber,ön frenler Audi RS4 arka frenler ise Lamborghini Gallardo’dan. Bu kocaman motor ile 0 dan 100 sadece 3.2 saniye de ulaşabiliyor ve 325 km hıza kadar çıkabiliyor.
7arpEm.jpg

lq6Rol.jpg


Golf Mk6 2008-2012
Ekim 2008 de Paris Otomobil Fuarında tanıtılan 6. jenerasyon Golf aslında 5. jenerasyonun makyajlı versiyonuydu. Bu arabanın tasarımını Walter De Silva yaptı ve tasarımı Mk5 e benzese de Mk6 aerodinamiği çok daha iyi bir arabaydı. Bu da daha tasarruflu ve sessiz bir araba demek.

Volkwagen mk4 ile iç mekan mk5 ile de şase ve sürüş kalitesi yapabildiğini kanıtladığına göre artık yavaş yavaş daha çok para kazanacağı otomobillere geçiş yapabilirdi. Bu arabanın yapım maliyeti Mk5 e göre çok daha ucuzdu ve fabrikadan çıkış süresi çok daha kısalmıştı.

GOLF R
Mk6 ile birlikte R32 yani 3.2 litrelik motor kalkmış, yerine benzer güçler üreten 2.0 turbo benzinli motor geldi. Bu motor 270 beygir 350 tork üretiyor ve Dsg yardımıyla 0-100 e 5.5 saniye de ulaşıyor.
v6v70O.jpg

r5oaBB.jpg


GOLF MK7 2012-2019
İlk kez 2012 Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı ve kasım ayında satışı başlandı. Volkswagen grubunun ilk yeni geliştirdiği MQB platformunu kullandı. Bu platform ile Mk6 ile kıyasla büyüyen Mk7 100 kilo civarında hafifleşti. Aynı zamanda üretim maliyetleri de eskisine göre %30 azaldı. Bu yeni platform için Volkswagen tam 60 milyar dolar harcamış. Bu yenilenen platform ile birlikte üst sınıflarda bulunan bir çok teknolojik donanımların sunulması da kolaylaştırıldı. Bu gelişmelerle birlikte Mk7 Golf 2013 yılın otomobili ödülünü kazandı.

2016 yılında ise küçük bir makyaj operasyonuna girdi.
oXRaP2.jpg


Yeni Golf MK8
Bu sene sonunda MQB EVO platformu ile tanıtılacak. Aldığımız bilgilere göre Mk7 göre 45 kilo civarında hafifleyecek ve daha uzun aks mesafesine sahip olacak. Bu araba da Volkswagen’in makyajlı Passat kullanılan en yeni teknolojilerine sahip olacaktır.
grJDzL.jpg

16l091.jpg


Kaynak: https://www.garajtv.com/volkswagen-golf-45-yasinda/

Golf Mk8 sizce nasıl olacak? Ne düşünüyorsunuz? Ben çok iddialı bir şekilde geleceğini düşünmüyorum.
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Düzeltme yapayım Turbo Dizel MK3 ile gelmedi MK1'de bile vardı sanırım TDI motor ile karıştırıldı.

GolfLimited.jpg

Yazıda bahsi geçmemiş gelmiş geçmiş en özel Golf MK2 kasa Golf Limited'dir. VW Motorsports tarafından toplam 71 adet elde üretilmiştir. 1.8 16v 208hp 252nm tork üreten süperşarjlı G60 motor ve Syncro 4 çeker yer alıyordu. 0-100 7.2sn maks. hız ise 227 km/s. Golf R32 çıkana kadar en güçlü Golf olma ünvanını korudu.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bana göre zirve mk5 kasaydı. Malzeme kalitesi, işçiliği, konforu, sürüş keyfi hemen hemen her özelliği çok iyi seviyedeydi. Kullanmaktan zevk duyduğum, yüzümü güldüren son golf modeliydi diyebilirim.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,940
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Golf üretim maliyetlerini kısana kadar iyiydi de, o kısıntılar arabalarda kendini çok belli etti. Golf V'in yol tutuş kalitesini peşinden Fiesta ile gelirken anlamıştım zamanında. Yol tutuşu sinir bozucu derecede iyiyken konforu da bayağı iyiydi. MK5'te DSG'li Golf GT'ye binme şansına da erişmiştim. Zamanının çok ötesindeydi.
En beğendiğim Golf ise Golf III'tür o ayrı. Golf'ün genleriyle ilgili. Plaka tampona alındığından beri eskisi kadar sıcak bakamıyorum, daha samimiyetsiz geliyorlar, yalan geliyorlar bana:)
 
Son düzenleme:

godofwar

Asfalt Kurutucu
13 Mar 2019
75
113
535
Modern zaman diyebileceğimiz golf 4’ten itibaren golfün konforu hep belli bir seviyenin üzerindeydi. Buna çok yönlülüğünü ve kalitesini de ekleyince kendisine “premium” bir algı yarattı. Çünkü bana göre “premium” olmanın ilk şartı konfor ve kalitedir. Her yeni kasasında (mk5 hariç) bunu sağladı fakat gördüğümüz kadarıyla golf 8 deki değişim gerçekten “yok artık” denilecek seviyede. Daha önceki kasalarda fark yok diyenlerin göz doktoruna gitmelerini tavsiye ederdim ama şayet büyük bir sürpriz olmazsa ve 8. Nesil 7 ye bu kadar benzerse vw için ciddi bir negatif etki olur
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım