Volkswagen ve Ford birleşiyor mu ?

Eğer bu gerçekleşirse endüstrinin en büyük birleşmesi olacak.

Bu yıl Haziran ayında Ford ve Volkswagen tarafından imzalanan Mutabakat Anlaşması, dünyanın en büyük iki otomobil üreticisi arasındaki stratejik ortaklığın ilk temeli oldu. Başlangıçta, üreticilerin sadece bazı ticari araçların geliştirilmesi üzerinde çalışması bekleniyor ancak yapılan açıklamaya göre iki firma “müşterilerin değişen ihtiyaçlarına daha iyi hizmet etmek” için de birlikte çalışacaklar. Bazı endüstri uzmanlarına göre bu, Ford ve Volkswagen'in tam teşekküllü bir birleşme için attığı ilk adımlar.

The Detroit Bureau tarafından yapılan analize göre, ticari araç pazarının ötesine geçen bir işbirliği her iki taraf için de çok faydalı olabilir. Buna göre, Alman şirketi Ford'un Amerikan pazarındaki güçlü konumundan faydalanabilirken, Mavi Oval logolu firma da şu anda zayıf olan Avrupa, Latin Amerika ve Çin pazarlarında elini güçlendirebilir.

Ayrıca, iki üretici başarılı platformlarını paylaşabilir ve birbirlerinin model serisini genişletmeye yardımcı olabilir. Örneğin, Ford bir zamanlar EV teknolojilerinde öncü bir marka olmayı başarmış ancak daha sonra agresif bir elektrifikasyon planına sahip olan Volkswagen'in gerisinde kalmıştı. Volkswagen bu noktada Ford’a yardım edebilir ve Ford da bu iyiliği Alman firmanın ABD’de Dieselgate’ten sonra ortaya çıkan kötü imajını düzelterek geri ödeyebilir.

Kaynak; https://tr.motor1.com/news/272541/volkswagen-ve-ford-birlesiyor-mu/
http://www.thedetroitbureau.com/2018/10/ford-vw-looking-at-potentially-major-alliance/

Acaba markaların önde gelen binek otomobil modellerinin üretiminde de bir ortaklık sağlanır mı ? Siz ne düşünüyorsunuz ?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,194
45,772
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
aha bu ciddi mi ya
Haberi duyunca google'da arattım da aralarında mutabakat imzalanmış. Şimdilik daha çok ticari araçlar için yardımlaşma söz konu herhalde ama ilerleyen süreçte müşteri taleplerine göre başka alanlarda da yardımlaşma olabilir gibi duruyor.

Belki birbirlerine altyapı verirler, beraber motor yahut şanzıman geliştirirler v.b bir şeyler olabilir yani. Bakalım zaman gösterecek.
 
Son düzenleme:

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Birkaç ay önce Transit ile Transporter aynı anda görülmüştü kamuflajlı olarak yanlış değilsem. İlk etapta VW'nin Ford'a 48V mild hybrid konusunda yardımcı olacağı bununda ilk olarak yeni Transit'te kullanılacağını görmüştüm haberlerde. Ford bunun karşılığı olarak altyapı konusunda yardım edecektir diye düşünüyorum.
Binek araçlara gelince yakın zamanda birleşme olacağını düşünmüyorum ancak iki firmanında elektrik kısmına daha çok yönelmesiyle ne olacağını kestiremeyiz.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,194
45,772
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Birkaç ay önce Transit ile Transporter aynı anda görülmüştü kamuflajlı olarak yanlış değilsem. İlk etapta VW'nin Ford'a 48V mild hybrid konusunda yardımcı olacağı bununda ilk olarak yeni Transit'te kullanılacağını görmüştüm haberlerde. Ford bunun karşılığı olarak altyapı konusunda yardım edecektir diye düşünüyorum.
Binek araçlara gelince yakın zamanda birleşme olacağını düşünmüyorum ancak iki firmanında elektrik kısmına daha çok yönelmesiyle ne olacağını kestiremeyiz.
Zaten binek araçlarda ki yardımlaşma elektrikli otomobil ve otonom sürüş üzerine muhtemelen yapılacaktır. Hatta sadece bu iki markayla sınırlı kalmaz bu yardımlaşma. Çünkü sektör ciddi bir evrim geçirecek. Markalar sektörün bu keskin dönüşünden en az düzeyde etkilenmek isteyecektir.

Ticarilerde de hala kullanılmaya devam eden dizel motor konusunda da bir yardımlaşma olabilir. Malum ecoblue motor euro 6.2 normlarını karşılayan yeni bir motor. Bu hususta da belki vw, emisyon konusundan sonra dizel motora yatırım yapmak yerine bu yolu seçebilir ki maliyeti de uygunsa yeni dizel motor geliştirmektense hazır olanı alabilir. Markaların yapmadığı şey değil.

Açıkçası ben binek otomobillerde de şanzıman, motor, altyapı ve elektronik güvenlik sistemleri üzerine bir birleşme olursa da memnun olurum. Gerçi şanzıman konusu biraz karışık ama zaman gösterecek bakalım neler olacağını.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Yakında(10 seneye) dünya otomobiller markaları tek bir çatı altında birleşip her segment için bir tane platform üretip, sadece logoyu değiştirip değiştirip binlerce model türeviyle satarlarsa hiç şaşırmayınız.Artık markalar arasında tercih edilebilir, özgün bir felsefe de kalmayacak. Otomobil sektörü ruhunu kaybediyor, bilişim sektörü gibi markalar birleşip teknolojilerini milyonlarca firma ile paylaşır hale gelecekler...Bu birleşme otomobil sektörünün ruhunu karartır.
 

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Ticari araç muhabbetini biliyordum ama ortaklığın ilerlemesi enteresan. Ben Ford ve FCA ortaklığı bekliyordum aslında. Bunların ikisi de dev, ama Almanlar bu konuda şakaya gelmez. Yükselen VW, düşüşteki Ford var. Otonom sürüş, elektrikli araçlar şu bu derken sektörde ciddi alarm ziller çalmış demek ki. 20 yıl önce Renault Nissan'ın durumu ortadayken şimdi Mitsubishi ve Dacia ile yollarına devam ediyorlar ve başarıları ortada. Bir yandan ciddi tekelleşme riski doğurur ama böyle bir durumda Renaul&Nissan- Daimler ortaklığı doğar. FCA, Toyota ve gerisi ne yapar bilemiyorum açıkcası.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Ticari araç muhabbetini biliyordum ama ortaklığın ilerlemesi enteresan. Ben Ford ve FCA ortaklığı bekliyordum aslında. Bunların ikisi de dev, ama Almanlar bu konuda şakaya gelmez. Yükselen VW, düşüşteki Ford var. Otonom sürüş, elektrikli araçlar şu bu derken sektörde ciddi alarm ziller çalmış demek ki. 20 yıl önce Renault Nissan'ın durumu ortadayken şimdi Mitsubishi ve Dacia ile yollarına devam ediyorlar ve başarıları ortada. Bir yandan ciddi tekelleşme riski doğurur ama böyle bir durumda Renaul&Nissan- Daimler ortaklığı doğar. FCA, Toyota ve gerisi ne yapar bilemiyorum açıkcası.
Hepsi birbiriyle işte...:DSafkan marka denen bir şey kalmayacak, artık ''Abi Ford işlemcili Toyota Ekran kartlı bir araç sarsana'' diyeceğiz.:(
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,194
45,772
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ticari araç muhabbetini biliyordum ama ortaklığın ilerlemesi enteresan. Ben Ford ve FCA ortaklığı bekliyordum aslında. Bunların ikisi de dev, ama Almanlar bu konuda şakaya gelmez. Yükselen VW, düşüşteki Ford var. Otonom sürüş, elektrikli araçlar şu bu derken sektörde ciddi alarm ziller çalmış demek ki. 20 yıl önce Renault Nissan'ın durumu ortadayken şimdi Mitsubishi ve Dacia ile yollarına devam ediyorlar ve başarıları ortada. Bir yandan ciddi tekelleşme riski doğurur ama böyle bir durumda Renaul&Nissan- Daimler ortaklığı doğar. FCA, Toyota ve gerisi ne yapar bilemiyorum açıkcası.
Bana kalırsa Almanlar akıllı hamle yaptılar. ABD ciddi bir pazar, kaybedilme riskini göze almak istemezler. Bu noktada Ford'u kullanarak orada ki imajı düzeltmeye çalışmak iyi bir hamle olabilir. Aynı oranda da Ford, geleceğin teknolojileri hususunda Almanlardan yardım alabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Bana kalırsa Almanlar akıllı hamle yaptılar. ABD ciddi bir pazar, kaybedilme riskini göze almak istemezler. Bu noktada Ford'u kullanarak orada ki imajı düzeltmeye çalışmak iyi bir hamle olabilir. Aynı oranda da Ford, geleceğin teknolojileri hususunda Almanlardan yardım alabilir.
Almanlar şakaya gelmez onu bilir onu söylerim. The Man in the High Castle diye bir dizi izliyorum, dizide Almanlar 2. Dünya Savası'nı kazanmışlar. Orda inceden inceye öyle alıyorsun ki Alman kafasını, diziden sonra ciddi korkmaya başladım adamlardan :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,194
45,772
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Almanlar şakaya gelmez onu bilir onu söylerim. The Man in the High Castle diye bir dizi izliyorum, dizide Almanlar 2. Dünya Savası'nı kazanmışlar. Orda inceden inceye öyle alıyorsun ki Alman kafasını, diziden sonra ciddi korkmaya başladım adamlardan :D
Eee Almanlar özellikle bu endüstrinin lideri konumunda. Her ne kadar Toyota da sürekli zirveyi zorlasa da markaların, modellerin de geneline baktığında sektörün önde gelen ülkesi bunlar. Ben mevzunun Opel - PSA kadar köklü olacağını düşünmüyorum. Sadece teknoloji alışverişi veya bir adım ötesi de beraber ürün geliştirme olur hepsi bu.

Onun haricinde Ford altyapılı, Vw iç mekanlı ve teknolojili bir otomobil çıksa hiç de fena olmazdı hani. İkisi birbirinin eksik kaldığı yönünü tamamlar. Biz müşteriler de sebepleniriz işte :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Eee Almanlar özellikle bu endüstrinin lideri konumunda. Her ne kadar Toyota da sürekli zirveyi zorlasa da markaların, modellerin de geneline baktığında sektörün önde gelen ülkesi bunlar. Ben mevzunun Opel - PSA kadar köklü olacağını düşünmüyorum. Sadece teknoloji alışverişi veya bir adım ötesi de beraber ürün geliştirme olur hepsi bu.

Onun haricinde Ford altyapılı, Vw iç mekanlı ve teknolojili bir otomobil çıksa hiç de fena olmazdı hani. İkisi birbirinin eksik kaldığı yönünü tamamlar. Biz müşteriler de sebepleniriz işte :D
Aslında bizim bilmediğimiz neler neler oluyor. Mesela Gordon Murray'nin (McLaren f1'in tasarımcısı) firmasının yaptığı çalışmalar var. Anladığım kadarıyla hafif, dayanıklı, kompozit malzemeden yapılan ve en önemlisi esnek bir şasi yapmış adamlar. Düşünsenize böyle bir şasi var, fren sistemini başka firmadan alıyorsunuz, motoru başka firmadan, tasarımı bağımsız stüdyolara kendi istediğiniz gibi yaptırıyorsunuz. Harika bir olay bence.

Ben bu çalışmalara çok değer veriyorum aslında ki ülkemizde de yapılması gerekenin yukarıdan aşağı değil, aşağıdan yukarı olması gerektiğini düşünüyorum. Keşke Onuk gibi onlarca firmamız olsa.

https://twitter.com/planetgmd
https://twitter.com/ScarbsTech/status/1040220326938984448
 

Ekli dosyalar

  • DouHAbOXsAAG2sJ.jpg
    DouHAbOXsAAG2sJ.jpg
    106.3 KB · Görüntüleme: 100
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,194
45,772
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Aslında bizim bilmediğimiz neler neler oluyor. Mesela Gordon Murray'nin (McLaren f1'in tasarımcısı) firmasının yaptığı çalışmalar var. Anladığım kadarıyla hafif, dayanıklı, kompozit malzemeden yapılan ve en önemlisi esnek bir şasi yapmış adamlar. Düşünsenize böyle bir şasi var, fren sistemini başka firmadan alıyorsunuz, motoru başka firmadan, tasarımı bağımsız stüdyolara kendi istediğiniz gibi yaptırıyorsunuz. Harika bir olay bence.

Ben bu çalışmalara çok değer veriyorum aslında ki ülkemizde de yapılması gerekenin yukarıdan aşağı değil, aşağıdan yukarı olması gerektiğini düşünüyorum. Keşke Onuk gibi onlarca firmamız olsa.

https://twitter.com/planetgmd
https://twitter.com/ScarbsTech/status/1040220326938984448
Zaten sektör de oraya doğru gidiyor. Yukarıda da demiştim; elektrikli otomobil mevzusu sektörde büyük bir dönüşüm demek. Bu noktada piller, elektrikli motor, buna uygun şanzıman ve şase geliştirmesi gibi detaylar her markayı zorluyor. Markalar bunların her birini kendi bütçesi ve argesiyle üretmeye kalksa maliyetin altından kalkamazlar. İçten yanmalı motorlara ait otomobil konseptinin geliştirilmesi bile yıllar sürdü ki zaman içinde farklı üretim kalemlerini farklı markalar patentli olarak tescilledi ve diğer markalara sattı. Dediğim gibi elektrikli otomobil ve otonom sürüş büyük bir dönüşüm içeriyor. Markalar bundan en az zararla ve maliyetle kurtulma derdinde. Bunun için de belli başlı ortaklıklar, ortak geliştirmeler şart.

Benim satın alacağım otomobil kaliteli olduktan sonra konforu, yol üstündeki meziyetleri ve teknolojisi beni memnun ettikten sonra kimin nasıl yaptığıyla ilgilenmem açıkçası. Paramın karşılığını veriyorsa ötesini sorgulamam.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Mevcut jenerasyon binek araçları tamamen biterse, ileride bugünkülerle tamamen alakasız olarak geliştirilecek modellerde belki ortak kullanımlar olabilir. Şu anda bambaşka karakterde araçlar üreten iki firma.
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Sadece Ticari araçlar konusunda belli modellerde ortaklık yapacaklar. Mesela Transit'in 4Motion sistemini kullanması gibi veya Yeni Ranger ve Amarok'un kardeş olacak olmaları gibi. Binek araçlarla veya elektrik ile ilgili herhangi bir calisma icine girilmeyecek, markalar kendi bünyelerinde zaten bu durumu çözebiliyorlar. Bkz. IAA'de tanıtılan PHEV Custom ve diğer elektriklermiş modelleri.

Ford ve Volkswagen'in ticari araçlarda ortaklık yapmalarının bir sebebi de Volkswagen'in Amerika'da ticari araç satmaması ve yeni pazarlara açılmak istemesi olarak değerlendirebiliriz.

Ayrıca haberin ingilizce linkinde yanılmıyorsam bir update olmalı Ford'dan yetkililer Motor1'e ulaşıp sadece Ticari araçlarda stratejik ortaklıkların bulunacağını diğer varsayımların söz konusu olmadığını belirtiyor.

Bence bu stratejik ortaklık, ticari araçlarda yüksek olan üretim maliyetlerini düşürecektir ve iki markaya da yeni pazarlara girme ve mevcut konumlarını güçlendirme imkanı tanıyacaktır...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,194
45,772
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Sadece Ticari araçlar konusunda belli modellerde ortaklık yapacaklar. Mesela Transit'in 4Motion sistemini kullanması gibi veya Yeni Ranger ve Amarok'un kardeş olacak olmaları gibi. Binek araçlarla veya elektrik ile ilgili herhangi bir calisma icine girilmeyecek, markalar kendi bünyelerinde zaten bu durumu çözebiliyorlar. Bkz. IAA'de tanıtılan PHEV Custom ve diğer elektriklermiş modelleri.

Ford ve Volkswagen'in ticari araçlarda ortaklık yapmalarının bir sebebi de Volkswagen'in Amerika'da ticari araç satmaması ve yeni pazarlara açılmak istemesi olarak değerlendirebiliriz.

Ayrıca haberin ingilizce linkinde yanılmıyorsam bir update olmalı Ford'dan yetkililer Motor1'e ulaşıp sadece Ticari araçlarda stratejik ortaklıkların bulunacağını diğer varsayımların söz konusu olmadığını belirtiyor.

Bence bu stratejik ortaklık, ticari araçlarda yüksek olan üretim maliyetlerini düşürecektir ve iki markaya da yeni pazarlara girme ve mevcut konumlarını güçlendirme imkanı tanıyacaktır...
Bu mevzu zaten böyle böyle başlar.. Şuan yok derler ama işin ucunda maliyetten düşme, satış hacminde artış, daha fazla kazanç olursa her şey olur. Ticari araçlarda ki ortaklıklarının iyi kar getirmesi durumunda zaman içinde diğer ürünler yahut yeni ürünler üzerinden de bir paylaşım olma olasılığı yükselir. Tabii ki vw tutup da ecoboost motor kullanmaz yahut focus'a veya fiesta'ya dsg şanzıman koyulmaz. Fakat özellikle elektrikli otomobil, otonom sürüş üzerinden ileri ki yıllar için bir paylaşım yahut ortak geliştirme durumu, ticari araçlarda ki başarı ortalamasına göre meydana çıkabilir. Dediğim gibi bu işler ufak ufak başlar. Önemli olan adım atılmış olması bence.
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım