Volkwagen Arteon 1.5 TSI İlk Sürüş İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Araç: Volkswagen
Model: Arteon 1.5 TSI DSG R-Line
Yıl: -
KM'si: -

Araç Hakkında:

ezgif.com-video-to-gif.gif


Maalesef arabayı yeterli sürede elimde olmadığı için arabanın üst hız performansını (160 üstü) ve yol tutuşunu test edemedim.

Kullandığım araba 1.5 Tsi 150 Bg Dsg ve R Line donanım.

Tasarım:

Normalde yazılarımda tasarımdan pek bahsetmem ama siyah renk üstüne Montevideo jantlar ile ateş ediyor. :) Volkswagen uzun zamandır yaptığı en yakışıklı arabası olduğunu düşünüyorum.

volkswagen-arteon-volkswagen-2-0-tsi-r-line-190ps-dsg-269565300-3.jpg


İç Mekan:

Araba ile ilgili ilk eleştirim: Uzun zamandır gördüğüm en farklı Volkswagen tasarımına sahip arabanın iç tasarımının da Passat’tan farklı olmasını beklerdim.

maxresdefault.jpg


Kullanışlılık:

Sınıfındaki rakiplerinin üstünde bir kullanışlılık sunuyor.

Orta boyutta,soğutmalı bir torpidoya sahip.

Ortada ise vitesin önünde kapaklı bir göz var. İçinde küllük var.

Vitesin arkasında 2 tane bardaklık ve içine anahtar koyabileceğiniz ufak bir göz var.

Kol dayamaya gelirsek derinliği ortalama ve biraz dar denebilecek bir göz var. İçi 500 ml su şişesi rahatça alır.

Far altında ise ruhsatın alabileceği küçük bir göz var.

VW-Arteon-interior-at-the-2017-Geneva-Motor-Show-Live.jpg


Kapılar:

Yalıtımı ne kadar kötü etkilese de çerçevesiz camlar arabayı çok sportif gösteriyor ve bir çok yerde dolanan kapıların yamuk takılması mevzusu incelediğim araba da yoktu.

Kullanışlılık bölümünde kapılardan neden bahsediyorsun diye soruyorsanız. Bu arabanın kullanışlılık olarak rakiplerinden en büyük üstünlüğü burası.

Ön taraflar 2 litre arka kapılardaki de 1 lt alabilecek kapasitede.

vw-arteon-inceleme-003.jpg
2018-volkswagen-arteon-r-line-interior-view-2.jpg


Bagaj:

563 litrelik çok güzel bir bagajı var. Yükleme eşiği biraz yüksek denebilir ama yan duvarların düz olması ve bagajın camla birlikte açılması çok büyük bir artı.

Ayrıca sağ da ve solda eşyalarınızı koyabileceğiniz güzel gözler var.

17-2017-volkswagen-arteon-cenevre-1-e1488878520106.jpg


Arka Yaşam Alanı:

İç mekanda Passat ile en büyük fark burada. İlk eksilerinden başlarsak Passat’ta Comfortline da standart sunulan 3. bölge klima Arteon da standart olarak sunulmuyor.

Tasarımdan dolayı alçalan tavan baş mesafesini Passat a kıyasla birazcık daha dar. Ama uzayan gövdesini diz mesafesi olarak dönmüş.

Ön koltuğu kendime göre ayarlayınca arkasında basket topu sektirecek alan vardı. Arkası diz mesafesi olarak sınıfının lideri Skoda Superb den daha geniş denilebilir.

Volkswagen-Arteon-4.jpg


Donanım

Fiyatını düşününce biraz daha dolu olmasını beklerdim. R Line donanımı ile öne çıkan donanımlar:

  • Composition Media” bilgi ve eğlence sistemi (8″ renkli dokunmatik ekran, Türkçe dil seçeneği)
  • “Easy Open” kolay açılır / kapanır bagaj kapağı, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi“
  • %65 karartılmış arka ve arka yan camlar
  • 19″ Montevideo alüminyum alaşım jantlar
  • Alcantara/Vienna deri döşeme
  • Ambiyans aydınlatma paket
  • Dijital Gösterge Paneli (Active Info Display)
  • Elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı krom kaplı yan aynalar (sürücü tarafı kendiliğinden kararan)
  • Geri görüş kamerası “Rear Assist”
  • Hız sabitleyici (Cruise Control)
  • Immobilizer
  • Isıtmalı ön cam yıkama sistemi
  • Isıtmalı ön koltuklar
  • Işık-Görüş paketi (otomatik kararan iç dikiz aynası, elektrikli katlanır yan aynalar, yağmur sensörü)
  • LED “High” ön farlar
  • Park mesafe sensörleri (Ön/Arka) ve görsel park desteği
  • Progresif direksiyonR-line paket (19″ Montevideo alüminyum alaşım jantlar, 245/40 R19 lastikler, “Silver Rise” metailk iç dekor
  • Sürüşe duyarlı LED farlar, far yıkama sistemi, dinamik far yükseklik ayarı
  • Siyah tavan döşemesi
  • Yorgunluk tespit sistemi
  • Yükseklik ayarlı ön koltuklar, sürücü tarafında elektrikli bel desteği ve koltuk sırtlık ayarı
  • Çok fonksiyonlu R deri direksiyon, direksiyon üstünde DSG kumandaları
maxresdefault.jpg


Konfor;

Süspansiyon:

Bu arabanın üzerinde 19 inç 40 yanak lastikler var. Bu ebatlar konforu biraz olumsuz etkilemiş. Boyalardan geçerken biraz fazla hissediyorsunuz.

Ayrıca süspansiyonlarda serte dönük ayarlanmış. Bu jant ve süspansiyon kombinasyonu ile araba size pek konfor sunamıyor. Özel istekleri bilmiyorum ama Volkswagen bu araba için daha küçük jant ile sunmuyor.

Eğer bu arabadan daha çok konfor istiyorsanız adaptif şasi kontrolü ile alabilirsiniz.
Fiyatı 3800 TL.

first-vw-arteon-reviews-raise-questions-about-price-badge-and-suspension_2.jpg


Yalıtım;

Motor sesi: Yeni 1.5 tsi motorun sesi 2500 devirin üstüne çıkmadığınız sürece pek gelmiyor.

Rüzgar sesi: Sanırım yukarı da bahsettiğim çerçevesiz kapılar rüzgar yalıtımı birazcık olumsuz etkiliyor. Rüzgar sesi 130 km civarında gelmeye başlıyor ki bu gayet sınıf standartlarında ama özellikle 150 km üstüne çıkınca rakiplerine oranla birazcık daha fazla ses alıyor.

Lastik sesi: 245-40-19 ebatın da lastikleri olunca lastik sesi maalesef kaçınılmaz oluyor.

1071-B-20180322165329-2.jpg


Koltuklar:

Çok güzel koltukları var. Biraz sert denebilir ama yanal ve bel desteği gayet iyi. Ayrıca sürüş pozisyonu için baya seçenek var. Özellikle alçalma opsiyonu baya iyi. Arabanın içine gömülebiliyorsunuz.

VOLKSWAGEN-ARTEON-3.jpg


Motor:

Yeni 1.5 TSI ünite 150 bg 250 tork üretiyor. Ben 50 km lik sürüşümde en fazla 160 km hıza çıkabildim. Motorun devirlenmesi gayet iyi.

Turbo lag ufakta olsa var ama çok az. Ama üst devirlerdeki sesi pek sevmedim biraz cılız bir sesi var. Performans olarak 1556 kiloluk kütlesi için yeterli diyebilirim.

Tabii biraz daha yüksek hızlara çıkıp bakmak lazım.

Yakıt:

Araba bayinin test aracıydı. Arabayı ilk çalıştırdığım da ortalama tüketim 13.4 dü tabii bu değer nasıl elde edildi en ufak bir bilgim yok.

Benim genel ortalamam 100 km de 9.7 litre idi. Daha önce test ettiğim 1.6 sidi at6 Opel İnsignia ile de benzer değerler elde ediyordum. Açıkcası arabanın ağırlığını düşününce tüketim gayet normal.

golf_1.5_tsi_054.jpg


Sürüş:

Sürüş hisleri olarak bana süspansiyonların ve tasarımın verdiği sportif hissi veremedi. Araba fren ayarı dışında gazdaki ölülük ve direksiyonun yumuşaklığı ile daha çok konfor odaklı bir araba hissi verdi. Fren ise birazcık yukarı da kavrıyor.

Biraz alışkanlık gerekiyor özellikle sol ayak freni yapmak bu yüzden zor oluyor. Viraj performansı olarak istediğim hızlarda girmediğim için çok yorum yapmak istemiyorum ama genel olarak eğlenceden çok güvenli sürüş odaklı.

Limitlerine ulaşamadığım için o konuda nasıldır yorum yapamıyorum maalesef.

2018-vw-arteon-6-1.jpg


Sonuç:
Bu kullandığım arabanın liste fiyatı 265000 Tl (08.04.2018). Rakiplerinin fiyatı ne kadar?

Benzer motor-şanzıman-donanımlı Volkswagen Passat 250000 TL

Bmw 3.18i Edition Msport ve Pure paket(Eksik opsiyonları eklenmiş hali) 272000 TL

Skoda Superb 2.0 TDI CR 190 PS 4×4 DSG L&K – 265.400 TL (Daha donanımlı)

Opel İnsignia Gs 1.6 Cdti 136 Bg At6 Exclusive 247000 TL (Daha donanımlı)

Ford Mondeo 2.0 Tdci Powershift Titanium 255000 TL

Rakiplerine baktığımız zaman fiyatı pek alınası olduğunu düşünmüyorum. Araba kesinlikle kötü bir araba değil.

Zaten D segmentinde kötü diyebileceğimiz bir araba kalmadı ama rakiplerinden diz mesafesi dışında öne çıkan bir özelliği yok. Passat ı kullanmadığım için yorum yapamayacağım bu yüzden 15000 Tl lik fiyat farkına değer mi maalesef bir şey diyemeyeceğim ama bu fiyata biraz daha ekleyip daha premium bir model olan bir Bmw 3 serisi bulabilirsiniz.

Yada yüksek hacimli dizel motoru ile daha donanımlı ve Arteon kadar geniş bir Superb alabilirsiniz. Ya da yine yüksek hacimli bu sefer sınıfının en iyi konforunu sunan bir Mondeo alabilirsiniz hemde 10000 TL daha ucuza.

Yada derseniz ki hem dizelin ekonomisi olsun hem de ülkemizin adaletsiz vergi sistemine uygun ve adaptif süspansiyon,adaptif cruise kontrol gibi oyuncaklı bir İnsignia 18000 TL daha ucuza alabilirsiniz.

Yada derseniz ki ben bu araba gibi her yerde olmayan farkı bir araba alayım 2017 model Mazda 6 Power donanımı ile 201500 TL. Arteon 2017 model fiyatı 243000 TL. Açıkcası şuanki piyasa da şöyle bir 20000 TL daha ucuz olsaydı bu fiyata normal derdim ama şuanki fiyatını hak etmediğini düşünüyorum.

Kaynak: http://garajtv.com/volkswagen-arteon-ilk-surus/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Bu başlıktaki en mantıklı soruyu soruyorum; konu ne ara opele geldi ve trollük yapılmaya başlandı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
1) Bu listedeki araclarin hicbirine bu paralar verilmez
2) D segment bir otomobil alinacaksa hakki 2 litre motordur. O paralari vereceksem dusuk hacimlerin alayini elerim
3) 3 silindir Bmw 272k :) Sorarlarsa ask 3 harf bir de yanliyor dersin
4) 1.6 dizel Insignia 243k rakipleri Mondeo 2.0 255k, Superb 2.0 265k.. Demek İnsignia 2.0 olsa 400k falan isteyecekler
5) Passat’in disini degistir Arteon diye daha pahaliya sat. Rezalet
 
Son düzenleme:

hakikionur

Panpa
Beta Programı
16 Eyl 2016
519
1,270
2,520
30
Marka
Volvo

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Şöyle bir şey paylaşmışım zamanında :D
İnsignia dan 20k pahalı ama insignia nın fiyatı dünyanın en yalan fiyatı olabilir;
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-hayalet-sunrofflu-excellence-549968509/detay
180 190 civarı olsaydı değerlendirilebilir olurdu
Hocam bu ilan excellence doldurulmuş hali hem de 2017 model ondan uygun. 240k lık olan exclusive paket. Bu araba da bulunmayan spor pedal,direksiyon,agr koltuklar gibi bir çok detay var. Araba zaten olabilecek her şeyi ile dolu (otomatik bagaj kapağı dışında büyük eksik diye yazıyorum) geçen passat o seviye de doldurduğum da 300k seviyesine ulaşıyordu.
 

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Listeye eklenecek o kadar araba var ki aslında. Asıl hedefim d sınıfı arabalara göre yeriydi.

3 serisini görünce liste de 210 bin civarına satılan A4 e de yer verilmesi gerektiğini düşünmüştüm :) Bu fiyatlara gidip A5 almak bence daha mantıklı, en azından Audi'ye binmiş oluyorsun.Bir de 3 serisinin o kada rpahalı olduğunu sanmıyorum, bayiyr gidince epey indirim yapıyorlar, malum kasa sonu, boş oyuncakla birlikte iyi indirim yapıyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
3 serisini görünce liste de 210 bin civarına satılan A4 e de yer verilmesi gerektiğini düşünmüştüm :) Bu fiyatlara gidip A5 almak bence daha mantıklı, en azından Audi'ye binmiş oluyorsun.Bir de 3 serisinin o kada rpahalı olduğunu sanmıyorum, bayiyr gidince epey indirim yapıyorlar, malum kasa sonu, boş oyuncakla birlikte iyi indirim yapıyorlar.

Bmw nin konfigürasyon sistemi en iyisiydi ondan 3 serisini seçtim. Zaten opsiyonları teker teker seçince fiyat böyle çıkıyor. Bide bu d sınıfı arabalarda çok acayip opsiyonlar standart değilmiş onu fark ettim. Mesela 3 serisi de arka koltuğun katlanma opsiyonu vardı ya da Passat ta arka yan hava yastıkları opsiyon listesinde ya da mondeo da 18 jant standart değil opsiyonmuş, opel arabayı her haltı doldurmuş ama elektrikli bagajı yok gibi.
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Mesela o segmentte 3 silindirli bir otomobile sırf Bmw diye para verir misin ? Ben vermem
Performans olarak da über şeyler sunacağını düşünmüyorum
Lakabı fluence'den selektör yiyen olan arabadan performans bağlamında bişeyler beklemek bence çok yanlış :).
 

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Bmw nin konfigürasyon sistemi en iyisiydi ondan 3 serisini seçtim. Zaten opsiyonları teker teker seçince fiyat böyle çıkıyor. Bide bu d sınıfı arabalarda çok acayip opsiyonlar standart değilmiş onu fark ettim. Mesela 3 serisi de arka koltuğun katlanma opsiyonu vardı ya da Passat ta arka yan hava yastıkları opsiyon listesinde ya da mondeo da 18 jant standart değil opsiyonmuş, opel arabayı her haltı doldurmuş ama elektrikli bagajı yok gibi.

Konfigratörlerin hiç bir esprisi yok, bayiye gidicen, elllerinde hangi hazır araç varsa onu alıp çıkacan, audinin gir konfisine ya da liste fiyatına bak, 350 bin lira yazar, bayide 270-280 e verirler. Özel sipariş araba da indirim hem yok birde geleceği günün kuruna göre bindirim var.
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Bana göre aracın motorunun 3 silindirli olması sorun değil de 136 hp'lik D segmenti bir aracı spor araç diye satmaları bence daha büyük bir sorun.

Arteon'un incelemesini ilk defa okudum ama çok şaşırdım. Vw çıtayı her yıl biraz daha aşağıya indiriyor. O kadar para ver sonra Passat daha iyiydi lan diye düşün dur.

Sadece biri değil ki hepsinin böyle abuk sabuk sorunları var. Donanım tablosuna bir giriyorsun utanmasalar arabayı 4 tekerlek 1 direksiyon olarak satacaklar. Bir kaç donanım ekleyince fiyat ebesinin gözüne çıkıyor. Bu paraya bu segmentten araba almak için paranın hesabını bilemeyecek kadar çok kazanmak gerekiyor. Ya da cidden paranın hesabını yapamıyor olmak gerekiyor.

Epey araştırdım ettim bir ara Insignia'ya hallendim ama sonra biraz mantıklı düşününce vazgeçtim. Sadece aracı satın almak değil uzun dönemde yürütme masrafları da çok yüksek olacak. Bu ağırlıktaki araçlar benim yaşadığım yerde 15 litrenin altında benzin tüketmez.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Konfigratörlerin hiç bir esprisi yok, bayiye gidicen, elllerinde hangi hazır araç varsa onu alıp çıkacan, audinin gir konfisine ya da liste fiyatına bak, 350 bin lira yazar, bayide 270-280 e verirler. Özel sipariş araba da indirim hem yok birde geleceği günün kuruna göre bindirim var.
Buradaki bütün arabaları eşit şartlarda olsun diye liste fiyatı ile yazdım. Yoksa bayiye gitsek güzel bir indirim geleceğine eminim ama bu gideceğim bayiye göre de değişeceği için hiç o işle uğraşmadım. Hem Malatya da Bmw bayisi de yok :D
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Bana göre aracın motorunun 3 silindirli olması sorun değil de 136 hp'lik D segmenti bir aracı spor araç diye satmaları bence daha büyük bir sorun.

Arteon'un incelemesini ilk defa okudum ama çok şaşırdım. Vw çıtayı her yıl biraz daha aşağıya indiriyor. O kadar para ver sonra Passat daha iyiydi lan diye düşün dur.

Sadece biri değil ki hepsinin böyle abuk sabuk sorunları var. Donanım tablosuna bir giriyorsun utanmasalar arabayı 4 tekerlek 1 direksiyon olarak satacaklar. Bir kaç donanım ekleyince fiyat ebesinin gözüne çıkıyor. Bu paraya bu segmentten araba almak için paranın hesabını bilemeyecek kadar çok kazanmak gerekiyor. Ya da cidden paranın hesabını yapamıyor olmak gerekiyor.

Epey araştırdım ettim bir ara Insignia'ya hallendim ama sonra biraz mantıklı düşününce vazgeçtim. Sadece aracı satın almak değil uzun dönemde yürütme masrafları da çok yüksek olacak. Bu ağırlıktaki araçlar benim yaşadığım yerde 15 litrenin altında benzin tüketmez.
Ben arteon la 9.7 ile gezdim nasıl 15 litre altına düşmez. 2.0 atmosferik 4 ileri değil ki bu o kadar yaksın
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım