VW Arteon 2.0 TDi 4Motion 0-200 hızlanma

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mehmethakantarhan

Profesör
11 Eyl 2016
652
1,139
2,270
Emeğinize sağlık.

Araba olarak güzelde alınır mı kesinlikle almam.yeni 5 serisi luxury line veya m sport ile aynı fiyat yada e180 alırım . benzin dizel farki nı zaten arteonla vergiye fazlasıyla odiyecem hiçbir fark yok.satarkende çabuk satılır zarar etmem.hemde tartışmasız daha premium araca binerim.vw i severim ama o kadar para verilmez yazık günah.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Öncelikle emeğinize sağlık..

Dizel motorlu araç kullananların sık sık yaptığı hatalardan biri maalesef bu videoda da var. 2.0 tdi 240 hp'lik Arteon, maksimum torkunu 1750-2500 devir aralığında veriyor, maksimum gücünü ise 4000 devirde veriyor. Hadi düşük hızlar neyse de yüksek hızlarda 4000 bin deviri geçip 4500 devire kadar çevirmek, yani redline'a yaklaştırmak ne araca ne de ivmelenmeye hiç bir şey katmadığı gibi performansı düşürür, tüketimi arttırır. 4 bin devirden yukarıda vites atılmaması gerekiyor.
 

carcompare

Asfalt Kurutucu
7 Eyl 2016
37
59
635
İstanbul
Arteon bildiğiniz gibi DSG. Kalkış ve hızlanma sırasında da launch yapabilmek için vitesin S modunda olması gerekiyor. Devamında da Spor moduna bağlı olarak en iyi optimize edilmiş şekilde kendisi vites değiştiriyor. Manuel dizellerde dediğiniz doğru olabilir ama bu tarz araçlarda şanzımanın en iyi hızlanmayı sunduğunu düşünüyorum.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Arteon bildiğiniz gibi DSG. Kalkış ve hızlanma sırasında da launch yapabilmek için vitesin S modunda olması gerekiyor. Devamında da Spor moduna bağlı olarak en iyi optimize edilmiş şekilde kendisi vites değiştiriyor. Manuel dizellerde dediğiniz doğru olabilir ama bu tarz araçlarda şanzımanın en iyi hızlanmayı sunduğunu düşünüyorum.
Dsg'nin mümkün olan en iyi şekilde optimize edildiğine dair bir şüphem yok. Launch control için S moduna alınması v.s uygulamarına da bir karşıt fikrim yok. Fakat bu mevzu şanzımandan öte bir mevzudur. 4000 bin devir yukarısında motor artık güç üretmiyor, ortada bir güç yok yani. Hal böyle olunca şanzıman devir çeviriyor ama boşa.. Manuel de olsa otomatik de olsa motorun üretmediği bir gücü yere aktaramazlar öyle değil mi..
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Tekrar emeğinize sağlık diyerek tam anlamıyla söylemek istediğimi aktaramadım diye düşünüyorum.. Video'yu çekiş amacınız, 0-200 kmh arası hızlanmanın bu otomobilde ne ölçüde ve sürede olduğunu anlatmak sanıyorum ki. Hal böyle olunca mümkün olan en verimli devirlerde daha iyi güç almak ve hızlanmada daha iyi süre tutturmak gerekiyor ki aracın potansiyelini anlayabilelim.

Maksimum tork ve güç bandının üzerine çıktığımız vakit motorun torku ve gücü sürtünme kayıplarının artışından dolayı azalır. Aynı zamanda volümetrik verim de ( motorun nefes alma kabiliyeti ) özellikle dizel motorlarda çok çabuk düşmeye başlar. Zaman ile yarışılan bu tarz videolarda maksimum güce ulaşılan devire gelindiğinde bir üst vitese geçmek gerekir ki kayıplar minimum olsun, motor tam gücünü ve torkunu tekrar vermeye devam edebilsin. O sebeple diyorum ki maksimum gücün üzerinde redline'a kadar devir çevirmeniz videonun yapılış amacına ters ve verimli değil. Özellikle 5.ve 6. viteste 4 bin devirden 4500 devire kadar ki süre ciddi uzamaya başlıyor. Bu uzayan süre komple güç, verim ve zaman kaybı demek. O yüzden nacizane bir sonraki dizel motorlu bir araçta hızlanma videosu çekerken buna dikkat ederseniz videonuz da test ettiğiniz otomobil de daha verimli olur.
 
Son düzenleme:

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Hızlanma performansı başarılı ama fiyatı arabanın tüm güzelliğini götürüyor. Aynı fiyatlarda çok daha iyi arabalar alınabiliyor.
 

carcompare

Asfalt Kurutucu
7 Eyl 2016
37
59
635
İstanbul
Anlattıklarınızı çok iyi anlıyorum ki son derece haklısınız. Fakat şöyle bir durum var ki manuel veya otomatik olsun her sürücünün doğru devirde vites değiştirme başarısı sorgulamaya açık. O sebeple videoların temelinde en basit ve en uygulanabilir yolla hızlanma gerçekleştiriyorum. Laucn özelliği olmasa rölanti devrinden başlayarak hızlanacaktım ve ESP açık olacaktı. Tıpkı diğer tüm videolarda olduğu gibi. Yani her ne kadar 0'dan hızlanmaya uygun devirden başlamamız gerektiğini bilsem de ben yine de herkesin pratikte uygulayacağı formatı kullanıyorum. Vites olayı da tıpkı bunun gibi. Sadece gaza bas ve ayağını çekmeden hızlan mantığı geçerli.
Yorum için çok teşekkürler.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Anlattıklarınızı çok iyi anlıyorum ki son derece haklısınız. Fakat şöyle bir durum var ki manuel veya otomatik olsun her sürücünün doğru devirde vites değiştirme başarısı sorgulamaya açık. O sebeple videoların temelinde en basit ve en uygulanabilir yolla hızlanma gerçekleştiriyorum. Laucn özelliği olmasa rölanti devrinden başlayarak hızlanacaktım ve ESP açık olacaktı. Tıpkı diğer tüm videolarda olduğu gibi. Yani her ne kadar 0'dan hızlanmaya uygun devirden başlamamız gerektiğini bilsem de ben yine de herkesin pratikte uygulayacağı formatı kullanıyorum. Vites olayı da tıpkı bunun gibi. Sadece gaza bas ve ayağını çekmeden hızlan mantığı geçerli.
Yorum için çok teşekkürler.
Ben anladım sizin demek istediğinizi. Toplumda genellikle insanların kullandığı veya kullanmayı bildiği şekilde aracı sürüp video koyuyorsunuz. Aslında ben de şahsen istiyorum ki kullanırken hepimiz en doğru teknikleri uygulayalım. Her şekilde yüksek verim alalım istiyorum. Ama neticede ben sizi anladım problem yok :) Videolar için tekrar teşekkürler, devamını bekliyoruz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: carcompare
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım